Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
oki! Jeg har jo den andre tråden min her. "slutten på min karriere". jeg har ME fra før av, men har klart å holde meg i jobb. det er derfor det ikke er lett å vite hva som er hva. men jeg innbiller meg at jeg kanskje er litt utbrent av å hele tiden jobbe mer enn jeg orker....

Hvis du har ME fra før, så er problemet kanskje at du er for mye i aktivitet i forhold til det du tåler akkurat nå?

Er du registrert på meforum og menin? De har nok bedre råd og tips enn det brukerne her har.

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2) tren masse. Fysisk.

Hva med de som ikke klarer det? Noen dager må jeg rose meg selv for at jeg klarer å stå opp, lage frokost, dusje og gå på butikken. Etter å ha vært på butikken er jeg så sliten at jeg ikke klarer annet enn å sitte på sofaen.

Jeg blir så lei meg av å høre at man mååå trene masse for å bli frisk. Jeg har hørt dette før også. Men de dagene jeg kommer meg ut og klarer å gå noen kilometer har jeg gjort noe som er STORT for meg. Jeg arrangerer hele uka rundt én time på treningssenteret i uka, og klarer å gjennomføre det noenlunde. Men da får jeg en skikkelig knekk dagen etter, noen ganger opp til to dager etter. To dager etter trening skal jeg til psykologen, og da blir jeg utslitt av det. Dagen etter psykologen er jeg så utslitt at jeg ikke orker noe. Da er det ikke så mange dager igjen, eller så mye tid å orke å trene på.

jeg trene mer for å bli frisk? Psykologen min prøver hele tida å roe meg ned, og å si at jeg må lære meg å rusle tur i stedet for å prøve å trene. Og jeg er egentlig enig, det var jo det at jeg pressa meg selv altfor hardt i mange år som gjorde meg utbrent, da kan ikke løsningen være å presse meg selv for å bli frisk?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man er utbrent, hva gjør man for å fikse det igjen? er det en oppskrift man bør følge for å komme ut av elendigheten? må man til psykolog?

Helt feil ord. Du er ikke utbrent, for du ligger da ikke brent opp i en urne? Du er UTLADET.

Noe heeeeeeeeeeelt annet. Du må tenke på deg selv og begynne lade opp igjen. Du må LADES.

Tur i skog og mark, skru av mobil og facebook. Les bøker, besøk venner og familie. Vips er

du god som ny!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...