Gå til innhold

Lønn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg jobber i en privat bedrift og er eneste jente der. Jeg har samme lønn som de andre, selv om jeg har flere helgevakter enn dem. Er dette rettferdig? Jeg valgte selv og jobbe flere helger, fordi det passet best for meg. Men bør man ikke da få mer betalt? Jeg trives veldig godt i jobben min, så jeg har ikke lyst å "krangle" om lønn. Men samtidig synes jeg jo dette er litt urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Sjekk etter om hva det står i helgejobbing

Sjekk diskret med de andre om hva de får når de jobber helg...

Får de mere når de jobber i helgene så ta det opp med ledelsen.

Forstår at du synes d er vanskelig å snakke om penger og d rekner ledelsne med også

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har fast lønn alle sammen. Men jeg har flere helger i min turnus enn dem. Trivsel er viktigere enn lønn. Men dette blir et lite irritasjonsmoment. Får se om jeg er tøff nok til å ta det opp med sjefen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som står i kontrakten din, eller om du jobber fullt, men du har vel krav på UB-tillegg (ubekvem arbeidstid) når du jobber helg? Hos oss får man UB-tillegg etter klokka 1800 på hverdager og etter klokka 1300 på lørdager dersom en jobber mer enn 12 timer i uka (48 timer i mnd.). Bedriften jeg jobber i holder seg til minstekravet, dvs de er ikke spesielt generøse i forhold til lønninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...