Gå til innhold

umulig ?

Gjest g20

Anbefalte innlegg

Situasjonen min er slik. Jeg har vært singel hele livet. Er jo enda veldig ung, det innser jeg men uansett. :) Jeg har vært forelska en gang i livet, og det endte ganske brutalt etter jeg fortalte vedkommende om det. Siden den gang så trakk jeg meg ganske langt tilbake når det kom til forelskelse og følelser den veien.

Men nå har det seg slik. Jeg har kommet i kontakt med ei jente fra USA. Vi startet med småchatting når vi begge hadde tid. Det utviklet seg etterhvert videre til laaange samtaler over nett helt oppimot 12 timer i strekk. Helt ufattelig igrunn.

Det har videre bare utviklet seg enda mer, og vi chatter, sender SMS og prater på telefon hele tiden nå. I uken som var prata vi over 8 timer i telefon på 3 dager.

Jeg har forstått det slik at hun har klart og utvikle følelser for meg, og jeg for henne selv om vi aldri har truffet hverandre i virkeligheten. Og det gjør jo hele situasjonen med en gang mye vanskeligere for oss begge to. Vi har avtalt at vi skal treffes, og begge har lyst til å treffes så snart som mulig.

Jeg vet dette her må høres helt vilt ut, og jeg selv synes det er helt vilt. Man vet jo ikke om dette kan eller vil fungere i det hele tatt, men det er vel noe som vil vise seg med tiden.

Det jeg lurer på er om noen har noen lignende erfaringer ? Om dette bare er noe jeg burde gi opp, eller bare kjøre på videre og se hvor det tar meg.

Takk på forhånd for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som dro å gifta seg med ei han hadde truffet over nettet. Men han var da og litt eldre enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. :) Vel nå har vi ikke tenkt på giftemål eller noe i den dur. I første omgang er det jo snakk om å treffes, bli enda bedre kjent og ta steget videre derfra.

Situasjonen er jo forsåvidt spacet nok med at vi bor såpass langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it. Utforsk! Du kommer til å angre når du blir eldre om du ikke gjør det :)

Men husk på at det ikke er noen helt enkel situasjon. Blir dere skikkelig betatt er det ikke sikkert det blir så stas å bare kunne treffes noen uker eller måneder et par ganger i året.

Skjønner godt at du rygger litt ved tanken på giftemål om du er så ung. Men oppholdstillatelse for deg eller henne er ikke noe selvsagt å få, så å gifte seg kan godt være eneste mulighet om dere vil være sammen fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it. Utforsk! Du kommer til å angre når du blir eldre om du ikke gjør det :)

Men husk på at det ikke er noen helt enkel situasjon. Blir dere skikkelig betatt er det ikke sikkert det blir så stas å bare kunne treffes noen uker eller måneder et par ganger i året.

Skjønner godt at du rygger litt ved tanken på giftemål om du er så ung. Men oppholdstillatelse for deg eller henne er ikke noe selvsagt å få, så å gifte seg kan godt være eneste mulighet om dere vil være sammen fast.

Jeg er veldig klar over situasjonen, og noe enkelt vil det nok ikke bli med det første.

Vi traff hverandre tilfeldig gjennom en interesseside for Japan. Hun skal flytte dit i Januar og bo der inntil 2009. Vi har diskutert ganske mye om ting vi eventuelt kan gjøre, og jeg har planer om å studere japansk via universitet, og muligens ta språk-sertifikat i engelsk så jeg kan få oppholdstilatelse o.l

Det kan nok virke som det går litt fort, men har ikke noen bedre planer, og noe annet jeg heller kunne tenke meg å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å møtes før dere legger noen videre planer. At alt klaffer på internett og over telefon er ikke det samme som at dere finner tonen i "real life". En kompis av meg dro nedover til usa for å møte ei han hadde chattet med i årevis. De ble forlovet og skal snart gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Vi har diskutert ganske mye om ting vi eventuelt kan gjøre, og jeg har planer om å studere japansk via universitet, og muligens ta språk-sertifikat i engelsk så jeg kan få oppholdstilatelse o.l

Det kan nok virke som det går litt fort, men har ikke noen bedre planer, og noe annet jeg heller kunne tenke meg å gjøre. :)

Selv om det kanskje ikke skulle vært slik at dere er 'meant to be' og sånn, så tror jeg aldri man angrer på at man har vært ute og reist, møtt spennende mennesker og lært språk. Det er en utrolig fin erfaring å ha, og du er ung og som du sier har du ikke noe annet du heller kunne tenke deg å gjøre - jeg sier reis i vei og lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å møtes før dere legger noen videre planer. At alt klaffer på internett og over telefon er ikke det samme som at dere finner tonen i "real life". En kompis av meg dro nedover til usa for å møte ei han hadde chattet med i årevis. De ble forlovet og skal snart gifte seg.

Det er vi fullt klar over, og vi driver for tiden med å finne best mulig tidspunkt for oss begge. :)

Selv om det kanskje ikke skulle vært slik at dere er 'meant to be' og sånn, så tror jeg aldri man angrer på at man har vært ute og reist, møtt spennende mennesker og lært språk. Det er en utrolig fin erfaring å ha, og du er ung og som du sier har du ikke noe annet du heller kunne tenke deg å gjøre - jeg sier reis i vei og lykke til!

Takk så meget! Og ja, lærerikt vil det nok definitivt bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff forloveden min over nettet, riktig nok bare 10 mil i mellom oss, storebroren hans traff kona si på samme måte, hun er fra Romania. En kolega av faren min traff kona si på nett også, hun er fra USA og de bor der nå. Vært gift i 5 år. Så det er mulig, men man må treffes på ordentlig først og ta det derfra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ei venninne av meg traff en fyr fra USA på nettet, han kom etterhvert hit. Det ble full klaff, og endte i et barn.. De er ikke sammen idag da, men de var vel sammen i 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! -Det er alltid spennende å møtes på den måten, men hvis jeg skal komme med et godt råd, så prøv å møtes en gang i RL før dere legger altfor store planer. (og det sier jeg kun for at jeg selv har tabba meg ut der :ler: )

Uansett så er det berikende å treffe nye mennesker og leve i et annet land. Og hvis det ikke skulle oppstå søt musikk, så ser du på det som en fin erfaring å ta med seg videre i livet.........lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hjertesukka.

Dette er spennende og nytt, men ikke legg altfor masse i det. Ta det som en erfaring og nyt det mens det foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode og dårlige erfaringer både fra nettet og "levendes live".

Den største fordelen nettet gir deg, er at dere blir godt kjent under overflaten. Så har dere et webcam, slik at dere kan få litt dagliglivsinntrykk av hverandre, kan nettkontakten bane vei for noe dypere. Men det er først når dere er i samme rom, og over litt tid, at dere merker om det fungerer. Men du har nå i alle fall en liten tjuvstart, hvis søt musikk oppstår.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...