Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #1 Del Skrevet 22. juli 2007 Mine erfaringer er at mennesker som jobber innen bank- finans og forsikring er kanskje de mest kjedelige menneskene jeg møter på. Hva er deres erfaringer - er bankfolk, økonomifolk og forsikringsfolk spennende og interessante mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 22. juli 2007 #2 Del Skrevet 22. juli 2007 Det kan jeg ikke si meg enig i. Jeg har flere venner og bekjente som jobber innenfor bank, forsikring og finans og som er både spennende og morsomme. De er ikke kledd i drakt eller hvit skjorte og slips på jobb heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyore Skrevet 22. juli 2007 #3 Del Skrevet 22. juli 2007 Det er vel like stor forskjell på folk som jobber innenfor de yrkene som andre folk vil jeg tro. Alle er iallefall ikke kjedelige mennesker, ikke de jeg kjenner som jobber innen de yrkene er det. Kjekke og greie folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #4 Del Skrevet 22. juli 2007 Kjekke og greie folk Betyr "kjekk og grei" det samme som "interessant og spennende"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyore Skrevet 22. juli 2007 #5 Del Skrevet 22. juli 2007 Betyr "kjekk og grei" det samme som "interessant og spennende"? Kjekk og grei betyr for meg at personen(e) er trivelige å være sammen med og kan være en god venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Del Skrevet 22. juli 2007 Min erfaring er at folk i disse yrkesgruppene kan være kjekke, hyggelige og greie. Men ikke spesielt spennende eller interessante som mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bankansatt Skrevet 22. juli 2007 #7 Del Skrevet 22. juli 2007 Haha, det sier du bare fordi du ikke forstår hva de driver med. Jeg jobber i bank, og det færreste klarer å forstå at det finnes flere funksjoner enn skranke på filial (dette tilsvarer "gulvet" innen bank). Selv om kjedelige bankfolk er en slitt klisjè, kan stereotyper som dette være ødeleggende og krenkende for enkelte yrkesgrupper. F.ex. at butikkfolk er dumme, som medfører at mange kunder behandler og snakker til de som om de var tilbakestående....eller de som tror at sekretærers største ambisjon er å ha sex med sjefen. Av og til er det lov å bruke hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2007 #8 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis du bare treffer dem i banken, så kanskje du syns de virker kjedelige fordi de bare snakker om kjedelige ting når du treffer dem (altså hvor du bør plassere pengene dine o.l)? Ut fra mitt lille utvalg, så vil jeg ikke si at de er noe kjedeligere enn andre folk. De er kanskje ikke på sitt mest interessante (i mine øyne) når de snakker om jobb, men de har da andre interesser de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2007 #9 Del Skrevet 23. juli 2007 Bare fordi noen har en jobb du kanskje ikke ville hatt gjør ikke de til kjedelige mennesker. En kan jobbe med ekstremsport og samtidig være verdens kjedeligste menneske... har ingenting med yrket å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #10 Del Skrevet 23. juli 2007 Tja, jeg har mine fordommer om forsikringsbransjen Men jeg har både venner og familie som jobber innen bank, økonomi osv, og de er ikke kjedelige. En av dem kunne sikkert vært sirkusartist om h*n ikke jobbet i bank. Selv jobber jeg innen et felt hvor jeg nærmest automatisk blir sett på som litt spennende, men det er bare tull... Kjenner mange kjedelige, tørre og forknytte mennesker som jobber med det samme som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 25. juli 2007 #11 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Nei, jeg vil ikke akkurat kalle min far, som forøvrig er forsikringsrådgiver, kjedelig. Han kan tydeligvis snakke for seg, for salg og kundeservice er han visstnok veldig bra på (har jeg hørt av andre). Om det er fordi han er spennende vet jeg ikke, men tviler på at han er kjedelig. Antagelig helt midt på treet. Det er ihvertfall slik jeg opplever han. Mvh Yvonne Endret 25. juli 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #12 Del Skrevet 25. juli 2007 Min bror jobber i bank. Verken han eller de som jobber med han er kjedelige mennesker. De er utrolig sosiale og aktive i fritiden. Min bror blir for eksempel alltid brukt som toastmaster i slike store anledninger fordi han har en utrolig god evne til å prate og har en fantastisk humor :D Han var en av de mest populære guttene da han var yngre, og er en kjekk mann. Nå kjenner jeg ikke andre enn han som jobber i bank, men vil vel tro at siden han trives med det så er det en jobb for flere interessante mennesker enn han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. juli 2007 #13 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg er ikke kjedelig, heller ingen jeg jobber med, og jeg jobber innen for en av områdene du påpeker. Her er det alltid liv. Vi jobber innimellom oxo, aldri hatt det så bra på jobb jeg. Misstrivdes MYE mer på omsorgssenterene jeg har jobbet på, DER er de en smule trangsynte tør jeg påstå. Endret 30. juli 2007 av M.P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bernt_* Skrevet 30. juli 2007 #14 Del Skrevet 30. juli 2007 De virkelig kjedelige menneskene jobber i media, er artister eller innenfor såkalt utøvende yrker. De har oppblåste ego, avbryter, prater høyt og skingrende, og de 'performer' i alle mulige sammenhenger. Verden omkring dem består av publikum eller ivrige lesere som er veldig opptatt av meningene deres. Mest interessante er bibliotekarer, kranførere, pizzabud og damene på opplysningen 1881, samt tredjegeneransjons uføretrygdede. De har gjerne en historie eller to å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå