Gå til innhold

Små "talg"klumper under øynene...HJELP!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et par talg-lignendes klumper under øynene. De er bittesmå og ligner litt på små kviser, men det er ikke det. Forstår dere hva jeg mener :roll:.Hmmm, tror jeg har fått dem fordi jeg ikke har vært flink nok til å vaske bort sminken om kveldene.

Er det noen andre som har opplevd å få slike? Hvordan får jeg dem bort?? Finnes det noen kremer for slik? Det er jo kjempevondt å prøve å klemme dem ut. Det er jo så tynn og følsom hud der :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjæresten min har en del slike kviser under øya. du kan ikke klemme dem ut. jeg tror du må til hudpleier for å fjerne dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De heter visstnok milier. De har ingen "utløpskanal", så det går ikke an å klemme dem ut.

Jeg har fjernet slik hos hudpleier en gang (de må snittes opp med skalpell før man kan klemme), men var uheldig for jeg så ut som en kjøttkake etterpå. Vel, litt overdrevet, men det ble masse sår. Jeg klaget, så da fikk jeg en sårkrem som hjalp. Men etter dette er jeg litt skeptisk, så jeg lar dem heller være der.

Dette anbefales sikkert ikke av ekspertisen; er de ganske store har jeg brukt nål for å åpne dem.... :wink:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fjærnet et par slike hos hudpleier. Men hun stakk bare forsiktig med en nål og klemte ut. Du skal ikke se ut som en kjøttkake etterpå, det må være feil! Den hudpleieren hadde jeg i hvert fall ikke gått til en gang til....

Loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som sagt, kjøttkake var noe overdrevet, men jeg var full av småsår på kinnene. De andre hudpleierne i samme salong sa at det var feil utført, jeg skulle ikke se slik ut! Det eneste "plasteret på såret" jeg fikk var denne sårkrem. Den hjalp jo og jeg har ikke fått arr, men disse klumpene skal være ganske store før jeg lar en hudpleier fjerne dem neste gang!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Disse har jeg fjernet selv flere ganger, ikke noe problem. Kjøp en steril skalpell på apoteket. "pirk" med det spisse hjørnet slik at du får et lite "hull" på klumpen, knepp så innholdet ut. Tørk lett over med en bomull dynket i pyrisept. En bitte liten rød prikk i en dag eller to, så var det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fjernet slike på egen hånd - brukte bare en nål som jeg lagde et lite hull med og klemte forsiktig ut. Du får jo et bitte lite sår etterpå, så du bør kanskje ikke ta alle samme dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milier blir definert som en liten cyste som ligger innkapslet i huden som små kuler og de har ingen åpning til hudoverflaten. Innholdet i milien består av cellerester og fett. Årsaken er ukjent, og selv om de blir fjernet kommer de ofte tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hudpleier fortalte meg engang at miliene også var et symptom på at huden manglet fuktighet og næringsstoffer.

Jeg synes ihvertfall at det kommer færre nye hos meg når jeg bruker den riktige kremen (for meg) rundt øynene. Mine kommer nemlig høyt oppe på kinnebenene, akkurat ved overgangen til huden hvor du bruker øyenkrem.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleide å ha noen for mange år siden. men etter at jeg ble flinkere med ordentlig hudpleie, har det ikke kommet fler, og de som var forsvant for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...