ivanka Skrevet 23. mars 2003 #21 Del Skrevet 23. mars 2003 kan ikke si hvor mye jeg bruker i snitt. jeg shopper på en slags systematisk måte, tar de større utgiftene når jeg har bedre råd. når jeg har dårlig råd holder jeg igjen, men da har jeg som regel sørget for at jeg har det jeg trenger i bakhånd. for eksempel kjøpte jeg mye klær det siste året jeg hadde fulltidsjobb, fordi jeg visste det lå noen trangere år fremover. og har man mer klær å bytte mellom, blir ikke de klærne man har så fort slitt. nå bør jeg kanskje nevne at jeg er av den typen som holder meg til relativt klassiske basisklær. har de pent snitt, er behagelige, praktiske og i de fargene jeg vet jeg liker varer de lenge. det betyr ikke at jeg handler dyrt. jeg er selektiv, jeg tar vare på tingene mine, og jeg vet hva jeg liker og at smaken min er relativt konstant. når det gjelder dyre produkter er det som regel ganske små mengder som går med. sånt jeg forbruker større mengder av - bodylotion, tannpasta, deodorant, dusjsåpe f.eks, har jeg tross alt alltid råd til. jeg er sånn at når jeg finner det perfekte plagget, kjøper jeg en i hver farge jeg liker. den perfekte t-skjorta til 60 kroner? da kjøper jeg ti. to svarte, to hvite og seks i farger. den perfekte bh'en? to svarte, tre hvite. perfekte jeans? en lys og en mørk. og så videre. loafers, skjorter, bukser, gensere, sokker, undertøy... ikke sånn at alle klærne mine er identiske, for all del! men jeg er streng når det gjelder å raske med meg ræl jeg egentlig vet jeg aldri kommer til å bruke. siden jeg ikke er født med sølvskje i ræva og hovedbeskjeftigelsen min er studier, må jeg prioritere. tenker pris i forhold til kvalitet, og pris i forhold til hvor mange ganger jeg kommer til å bruke et plagg. samme med makeup, tenker pris i forhold til resultat. kan godt kjøpe dyr sminke så lenge den er bra og jeg vet jeg kommer til å bruke den. kan godt kjøpe dyr fuktighetskrem og parfyme, det er noe jeg får glede av hver dag. ikke at det er alltid jeg har råd til å handle, da! hvis en mascara koster 50% mer men ser 100% bedre ut, da er den verdt mer enn den billigere jeg sammenligner med. (og motsatt: koster den 100% mer men ser 50% bedre ut er den ikke verdt prisen) hvis den samme kåpa finnes i svart og kremhvitt, og den hvite blir stygg etter en gangs bruk i denne møkkete byen mens den svarte kan brukes 5-10 vintere, da betyr det at den hvite kåpa er veldig mange ganger dyrere enn den svarte, selv om prislappen er identisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2003 #22 Del Skrevet 24. mars 2003 Flott skrevet, Ivanka:) Vi er flere som ser det på den måten.... M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå