Gjest klaraklokk Skrevet 17. mars 2003 #1 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvor mye penger bruker du på klær, sminke osv i mnd for eksempel. Grunnen til at jeg spør er at jeg faktisk lurer på om jeg har falt utenfor denne planeten. For jeg kleskapet mitt buler ikke, det gjør heller ikke skoparken eller sminke og hygenieavdelingen. :-? Men jeg har likevel en del klær. Jeg kler meg pent. Er normal pen uten at jeg en egen avdeling med sminke og hudpleieartikler. Det er klart jeg skulle hatt mere av diverse jeg å, men lommeboka strekker bar ikke til. Jeg har et intrykk av at mange har haugevis med alle disse "jentetingene" Poenget mitt er: Hvordan har man råd til dette Ikke misforstå meg. Jeg er overhode ikke sjalu. Men jeg undrer meg. Jeg har overhode ikke mulighet til å holde følge på en slik karrusell, selv om jeg både vil og har relativt god råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 17. mars 2003 #2 Del Skrevet 17. mars 2003 for det siste året kan jeg elegant svare: 0 kroner i måneden. Eller, vel, jeg har kjøpt LITT, så i snitt kanskje ca 10 kroner i måneden... Ja, dette er altså grunnet at slikt rett og slett ikke kan prioriteres slik økonomien er nå. Det andre ytterpunktet på KG bruker opp mot 1000 i måneden på sminke og hudpleie... så du kan si, det spriker ganske mye. Så lenge du mener du ahr fine nok klær, mener du har nok, at du ikke føler behov for en hel avdeling av et parfymeri på badet ditt, så har du antakelig det du trenger. Ikke noe å bekymre seg for. Savner du ikke noe, så trenger du det sikkert ikke heller. Jeg gleder meg masse til å kunne shoppe igjen, men det forutsetter en jobb som gir en inntekt som tillater at man kjøper annet enn mat (alltid fra rema, selvsagt) Ja, snart kan jeg gi meg selv råd til en frisørtime, for det trengs. Men ellers er det MASSE som prioriteres over shopping av klær og sminke. Det er og blir et spørsmål om prioriteringer. Det er svaret på hvordan man har råd til det. Man prioriterer det. (Selv prioriterer jeg heller å fjernadopter en unge enn å bruke mange hundre kroner på sminke! Men det er mine prioriteringer. Andre velger annerledes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. mars 2003 #3 Del Skrevet 17. mars 2003 Enhver kvinne med sans for stil og skjønnhet har selvsagt ett helt batteri med ulike hud- og makeup produkter, til enhver anledning selvsagt. Dette betyr ikke at vi er stygge fra naturens side, ikke bryr oss om barna i Afrika eller at vi ikke har noe liv utenom sminke. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 17. mars 2003 #4 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei hei Jeg bruker fra 400-1000 på klær OG sminke i mnd'en... Dette er gjennomsnitt det jeg har brukt siden januar begynte Jeg har hverken ett kleskap som buler for mye eller fjorten hyller på badet med sminke. Kler meg komfortabelt men fint og bruker lite sminke til hverdags. Har heller ikke ett lass med rynkekremer og allslagskremer, men det jeg kjøper av sminke er ganske dyre produkter. Klær handler jeg like gjerne på HM som på andre dyre steder.. Kjøper det jeg liker uavhengig av pris Jeg fjernadopterer også ett barn, så jeg har råd til å prioritere begge deler.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 17. mars 2003 #5 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei klaraklokk Vi som vanker her er i alle aldersgrupper og forskjellige etableringsfaser. I perioder av livet har man litt knapt med penger, i andre deler har man nok. I perioder kjøper man masse ulike produkter og må prøve alt og i andre perioder holder man seg til den serien man trives best med. Inntil man får lyst til å teste ut litt igjen. Ihvertfall for meg så varierer det utrolig mye hvor mye penger jeg bruker på kosmetiske produkter. Sånn bare er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. mars 2003 #6 Del Skrevet 17. mars 2003 Tja.. Fra 0-2000kr Kommer an på hva jeg trenger. en mnd kan jeg unngå alt av kleskjøp mens andre mnd MÅ jeg tvinge meg selv til kleskjøp.. Sminke... tja... Jeg har det jeg trenger... Jeg sminker meg ikke så mye. Ansiktskrem, makeupkrem, mascara og parfyme er det jeg bruker til daglig. Mao.. Jeg har et lavt sminkepengeforbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 17. mars 2003 #7 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg bruker ikke mye penger på hverken klær eller sminke. Kanskje 2000 kr pr år i klær,og 50 kr på sminke! Ikke det helt store innhugget på budsjettet med andre ord.... :oops: Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. mars 2003 #8 Del Skrevet 17. mars 2003 Bruker nok svært lite... Tør ikke å gjette hvor mye det blir i snitt pr mnd, for jeg kjøper klær bare et par ganger i året og sminken min varer leeenge. Stort sett kjøper jeg inn en del sommerklær når feriepengene kommer på konto. Da bruker jeg kanskje 2-3000 kroner på klær. Dessuten går det vel 1-2000 før jul på diverse klær. Det hender også at jeg kjøper en ny bukse eller noe sånt. Har ganske mye klær, men de varer lenge. Kjøper stort sett nøytrale, tidløse klær som ikke blir umoderne på en måned eller to. Sminke kjøper jeg altså sjelden. Jeg kjøper heller ikke dyre merker, ettersom jeg har grei hud og holder meg til maskara og rouge ++. Tenker at jeg bruker 1-3000 pr år, varierer veldig. Klær og sminke er ikke priorietert hos meg. Kjøper heller møbler og annet stæsj til huset. Da kan jeg fort svi av noen tusenlapper pr mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. mars 2003 #9 Del Skrevet 18. mars 2003 Skulsa, jeg mente ikke at det ikke var mulig å ha råd til begge deler (men jeg har ikke det da). Mente bare å peke på at vi prioriterer på forskjellige måter. Jeg mener at jeg har sans forstil UTEN å ha 5 hyller på badet til bare meg, selv om Milla mener det er umulig. vi har altså ulike oppfatninger, og det tar jeg konsekvelsnen av, derfor sier jeg at vi prioriterer forskjellig, og at det vel egentlig ikke er noe problem. (Jeg ser forresten at jeg ikke er den eneste som ikke shopper slike ting stadig vekk, men bare et par ganger i året, og det beroliger meg med at jeg ikke er så unormal selv om jeg ikke har for vane å kjøpe sminke hver eneste måned, og klær annenhver uke ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 18. mars 2003 #10 Del Skrevet 18. mars 2003 Det er nesten umulig å svare på, en måned kjøper jeg mye, andre ingenting. Når det gjelder sminke pleier jeg å handle for 1000-2000 hver gang jeg skal ha mye, men det pleier jo å vare både måneder og år. Mascara kjøper jeg litt oftere. Klær handler jeg 2-3 ganger i året. Jeg liker ikke å shoppe, og får det unnagjort på minst mulig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 18. mars 2003 #11 Del Skrevet 18. mars 2003 Enhver kvinne med sans for stil og skjønnhet har selvsagt ett helt batteri med ulike hud- og makeup produkter' date=' til enhver anledning selvsagt. Dette betyr ikke at vi er stygge fra naturens side, ikke bryr oss om barna i Afrika eller at vi ikke har noe liv utenom sminke.Milla[/quote'] He,he...så kvinner som ikke har "ett helt batteri med ulike hud- og makeup produkter, til enhver anledning" har ikke sans for stil og skjønnhet? Nå for tiden er jeg vel på samme nivå som Fredagsbarn. Er rimelig blakk nå, så skjønnhets produkter må vente. Selv om det er MYE jeg synest jeg trenger, så klarer jeg meg jo med det jeg har. Har ikke problem med å kle meg fint, og sminke meg pent når det trengs. Men kan ikke si at skapet på badet bugner av hud og make up produkter nei. Og det jeg har, er nå for tiden av rimelig prisklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 18. mars 2003 #12 Del Skrevet 18. mars 2003 En kvinne med stil interesserer seg bare for talent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #13 Del Skrevet 20. mars 2003 ca: 500 kroner i måneden. Noen ganger mer, andre ganger mindre......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 20. mars 2003 #14 Del Skrevet 20. mars 2003 Hmm, vanskelig spørsmål... Når det gjelder enkelte ting, er jeg snobbete, og handler kun hos hudpleier/parfymeri (alt til huden, og min. mascara og pudder av sminke, ellers er alt av interesse), eller frisør (alt til håret). Men jeg farger for det meste håret mitt selv, og bruker for det aller meste kroppspleieprodukter fra Vita/H&M osv (L'oreal har f.eks drittbra bodylotion) og Bodyshop. Og klær shopper jeg ikke så mye av, bortsett fra treningstøy. Så i gj.snitt: Skjønnhetsprod.: 500-1000kr/mnd Klær: 500? Men ellers har jeg nesten sluttet å kjøpe ukeblader/magasiner, jeg røyker ikke, og drikker lite alkohol. Noen laster må man ha, og mine er trening og beauty:) M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 20. mars 2003 #15 Del Skrevet 20. mars 2003 Bruker gjerne et par tusen.. noen ganger mer, andre ganger mindre. Jeg har råd og mulighet til det nå. Bor hjemme, og betaler litt i husleie. I tillegg sparer jeg endel. Så benytter det mens jeg kan. Fullt klar over at det ikke går etterhvert. (har klær for mange år framover da så går vel greit ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NastyNice Skrevet 20. mars 2003 #16 Del Skrevet 20. mars 2003 Bruker ganske mye penger på sminke og en god del på klær. Makeup er en slags hobby for meg. Elsker å prøve nye stiler, prøve nye produkter og ta vare på huden min. Trenger sikkert ikke halvparten av det jeg har, men liker å skjemme meg selv bort med luksus. Har ikke brukt billig makeup og hudpleieprodukter siden jeg begynte å sminke meg. Legger heller litt penger i ting. Hvorfor? Har egentlig ikke noe svar på det, men innbiller meg selv at billig ting er laget av billige "råvarer"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 22. mars 2003 #17 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvor mye jeg bruker i måneden varierer ganske mye. Det blir vel mellom 100-250 kr, tenker jeg. Det er veldig forskjellig. Alt etter hva jeg trenger. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. mars 2003 #18 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg kjøper kun når jeg er helt i krise. Går på attføring, så jeg har kjempe dårlig råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. mars 2003 #19 Del Skrevet 23. mars 2003 Bruker vel stort sett mellom 300-1000 i måneden. Men nå er vi i dyp økonomisk krise hjemme og vi er en arbeidsledig og en student. Så det blir kun hvis det er noe jeg MÅ ha fra min daglige basis. Blir ikke no ordentlig shopping på meg på en stund. Det meste går til regninger, utgifter til kattemat og utstyr og burdsdagspresanger (typisk at halve familien har bursdag på denne årstiden.... ) Ang Millas utsagn,- ikke ta det seriøst. De fleste her er da tydelig stygge og ufikse i forhold til henne. Makan til sprøyt. Ikke alle som driter penger serru Milla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 23. mars 2003 #20 Del Skrevet 23. mars 2003 Enhver kvinne med sans for stil og skjønnhet har selvsagt ett helt batteri med ulike hud- og makeup produkter, til enhver anledning selvsagt. Dette betyr ikke at vi er stygge fra naturens side, ikke bryr oss om barna i Afrika eller at vi ikke har noe liv utenom sminke. Milla Min mening: Enhver kvinne med sans for stil og skjønnhet skryter ikke og går ikke inn for at medsøstre skal føle seg så forbannet dårlig/stygg/billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå