Gå til innhold

Ingen sex

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gustaf

Hei!

Jeg velger å poste denne her og ikke i seksualitet fordi jeg tror jeg kan få flere seriøse svar her.

Problemet er som følger. Vi er et par i slutten av tjue årene som sliter med sex livet vårt. I løpet av det siste året har vi hatt sex trolig under 5 ganger. Jeg prøver å ikke presse henne ved å mase, men de gangene jeg tar det opp ender det med krangling og tårer. Hun begrunner hennes manglende sexdriv med at hun er veldig sliten når hun kommer hjem fra arbeid, og da ikke klarer å ha sex.

Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker jenta, men føler at i et forhold praktisk talt uten sex er det noe vesentlig som mangler. Jeg prøver å forstå henne, men uansett hvor mye jeg forstår så ender jeg opp med denne ulykkelige følelsen om at det er noe veldig vesentlig som mangler.

Burde jeg si adjø, og la oss gå hver vår vei, fordi jeg har liten tro på at dette vil forandre seg, eller fortsette og leve i troen og håpet?

Håper noen har noen gode råd, for det trenger jeg.

Gustaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søk hjelp hos en samlivsterapeut. dvs. en psykolog som har spesialisert seg på den slags. dere er inne i en negativ sirkel, og dere trenger verktøy for å snu den. samme hvor glad dere er i hverandre. tror jeg da..... søk på gule sider på deres hjemsted. eller se om du finner noe å ta tak i her:

http://www.sexologen.no/index.html

http://www.samlivskurs.com

...ett sted må man begynne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon du beskriver.

Har dere barn? Mange mangler overskudd til sex når de ha småbarn, dette kan snu seg med tid og stunder.

Hvor lenge har dere vært sammen? Var det annerledes i begynnelsen, og ble sånn etterhvert? Eller har hun hatt lite lyst generelt? Noen par har jo i utgangspunktet veldig ulikt behov for sex, og det kan det være vanskelig å gjøre noe med.

Hvis hovedårsaken er at hun er sliten etter jobb, sørg for at hun får slappe av og hvile. Da skulle det bli mer energi etterhvert, ihvertfall i helger og ferier. Sørg også for mye nærhet og kos når dere har sex, mange kvinner savner akkurat det.

Det er ikke så lett å gi råd om slike ting. Det er ihvertfall viktig å komme til bunns i problemet. Det er kanskje vanskelig for henne å snakke om det ettersom hun gråter? Det er ofte lettere å åpne seg hvis den andre parten viser omsorg og nærhet.

Hvis du elsker henne, synes jeg du skal la dette få litt tid. Det er heller ikke sikkert det kommer til å endre seg, og da må du tenke gjennom hvor viktig et godt sexliv er for deg. For meg er det en av hjørnesteinene i mitt forhold, og jeg tror ikke jeg kunne hatt det bra hvis jeg hadde det som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner akkurat hva du snakker om, bortsett fra at jeg er den som ikke vil... Eller jeg vil jo, men har ikke lyst. Jeg er inne i en periode nå hvor jeg stresser masse og bare kan fokusere på studiene, er sliten og blir rett og slett ikke kåt :( Vet at dette gjør samboeren min frustrert, men hva kan jeg gjøre? Ha sex selv om jeg ikke har lyst? Lovte meg selv for lenge siden at det aldri skulle skje igjen... Dessverre tror samboeren min at jeg ikke tenner på HAN, men saken er at jeg ikke tenner på noen andre heller (ikke engang George Clooney...). Det kan også fort bli en ond sirkel for alle, hvis hun får skyldfølelse for at hun ikke har lyst og sier nei til deg, og du får skyldfølelse og til slutt er alt ille. Det kan jo også være fysiske ting som ødelegger for lyste, så prøv å bytt p-pille for de kan være sexdrepere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har opplevd noe av det samme som deg, og jeg opplevde det fryktelig frustrerende... :cry: Men jeg syns du skal ta tida til hjelp! Dette kan fort snu seg. Selvom jenta di gråter, syns jeg du må snakke med henne. Jeg har selv veldig lett for å gråte, og det å føle at man ikke får snakket sammen pga dette gjør at man lett unngår slike situasjoner. Kan godt hende at jenta di har behov for å snakke, selvom tårene tar overhånd. Bruk god tid, og ikke føl deg hjelpesløs om hun gråter...

Håper dere løser floken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel nevnt det før i andre tråder, så du få evt. unnskylde meg.

Bruker hun p-piller? Foreslå i så fall en prøveperiode på noen måneder uten piller for å se om det kan være årsaken.

For egen del tror jeg det "reddet oss" en gang for mange år siden at hun tok opp samme type problem med legen, som foreslo annen prevensjon i en periode.

Og husk at hun kanskje er like fortvilet som deg, men "skyver det unna" og ikke orker å snakke om det. Det er (som mange har sagt før) lett å komme inn i en ond sirkel i en slik situasjon.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med det samme. Vel, jeg er den som ikke vil da.

Men vi har to små barn og.

Jeg er hjemme med de, og jeg tar meg også av hus og hjem.

Når dagen er over, så er jeg sliten og trøtt.

Jeg sluttet med p-pillene og da blusset det litt opp, men det varte ikke lenge.

Han maser på sex hele tiden. Jeg er lei av masingen hans og har sagt til han hva han kan gjøre ( se hjelpe til i hjemmet og med barna ). Men han gjør det ikke. Jeg vil rett og slett ikke ha sex. Det har ikke noe med han å gjøre.

Du skriver ikke mye om deres situasjon. Går hun på p-piller, har dere barn, er det mye stress på jobben hennes......

Du/dere må grave og spørre.

Dette er noe som mange par opplever og jeg synes det blir for lett å si hadet til hverandre uten å ha prøvd å ordne opp i det en gang.

Få time til familierådgivning, snakk sammen selv og sitt ord på ting.

Hvis hun begynner å grine, så vent til det er over, ikke stopp kommunikasjonen bare fordi hun begynner å grine.

Vent til det er over eller roet seg.

Sitt dere ned og snakk sammen en kveld og finn ut sammen hva dere kan gjøre.

Dere er ihvertfall ikke alene i båten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun har kanskje en annen. :o Det er jo en mulighet? Eller ikke.......?

Eller så er hun ikke interessert i deg lenger. Er du en god elsker for henne?

Har hun alltid hatt lav sex-lyst?

Bruker hun medisiner eller P-piller? Dette kan nedsette lyst betraktelig. Spesielt sistnevnte. :-?

For jeg tviler på at hun er KONSTANT sliten................Hvis hun ikke er deprimert eller totalt mangler jern i kroppen da...............

Hun orker da å gå på jobb, ikke sant............Hm - - - -

Klart noe vesentlig mangler, uten et sexliv med kona di, det har jeg stor forståelse for. Men mas nytter sjelden.

Ta henne med til en homeopat, dette anbefaler jeg varmt!

Der får din kone en helhetlig behandling tilpasset spesielt for henne, jeg skal love deg at hun får hjelp! Til lykke med sex-livet! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Forstår deg ganske godt ettersom det er litt likt i mitt forhold også. Jeg begrunner det med at meg og min kjære har forskjellig sexdriv. Men det går jo alltids ann å snakke om det...?

Etter et års samliv ble jeg mer og mer frustrert over at han kun ville ha sex en gang i uken, så etter mye masing og gråting og stress, satte jeg et ultimatum: Enten måtte vi ha mer sex eller så orket jeg ikke mer. Jeg vet at dette høres grusomt ut, men jeg sa det fordi det var sant, jeg trengte mer. Så han lovde at vi skulle ha mer. Men nå 2 år etter så er det enda verre. Vi har sex 2-3 ganger i måneden. Men ellers så har vi det fantastisk supert sammen, vi ler og ler og har mye moro sammen. Vi kan også være alvorlige og snakke lenge om all slags ting..

Jeg har en aning om at presset jeg satte på han gjordet ting verre. Når en vet at den andre higer etter sex så er det sikkert ikke lett å tvinge seg til å ha lyst...

Kanskje du kan la henne "være i fred" og vente på at hun skal ta iniativ? Eller snakke om det og si at du er en person som syns at sex er viktig i et forhold og viktig for deg. Og om hun kanskje kunne prøve og gi deg en sjans eller noe?

Nei jeg vet ikke helt. Dersom min kjære samboer hadde gått ned fra 2-3 ganger i mnd til 2-3 ganger i året hadde jeg blitt gal og desidert gått fra han eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere det bra ellers?

Har slitt med det samme selv, dvs JEG hadde liten lyst på sex. En gang i uken eller mindre.

Samboer klagde, prøvde å snakke om det, holdt seg unna, u name it.

Vårt forhold var aldri helt bra. Mye krangling, grunnen er ikke vits i å nevne her. Poenget er bare at vårt forhold fungerte aldri på alle plan.

Nå etter 4 år har vi hatt en oppvask. Samboer klarer nå å snakke med meg istedenfor at jeg må gå og gjette hva han tenker og føler = problemer blir løst. Og nå har vi sex nesten hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Så for mitt vedkommende har alt løst seg ved at forholdet nå FUNGERER. Før var hver dag en kamp.

P-piller og baby har også satt sine demper. Men nå er jeg hormonfri (ingen tilskudd i alle fall). Babyen er fremdeles baby, men setter ingen demper på vårt sex-liv. Fordi vi har det GODT på alle andre plan også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...