Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var 26 da jeg fikk det første barnet, 30 da jeg fikk det andre. Nå blir det ikke flere. Barnefaren er 39, og synes han begynner å bli for gammel til å få flere. Selv er jeg snart 34.

Jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å få barn etter 37-38 års alderen, i alle fall ikke hvis det var det første, men det er rent hypotetisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 22 når førstefødte kommer til verden, og det er planlagt :) Har leilighet, bil, fast jobb og et stabilt forhold/ekteskap. Hvis jeg skal ha flere barn må det bli før jeg er fylt 30.

Skrevet

Jeg fikk min første en uke etter at jeg ble 23 år.

Hun var ikke planlagt dermed hadde jeg ikke mye tanker om når jeg ville ha barn. Men siden jeg fikk henne da så ville jeg bli ferdig med og få barn før jeg fyllte 30.

Og jeg fikk min siste nå for 3 mnd siden litt før jeg fyllte 29.

Så her blir det ikke flere barn, men det har ikke noe med alder og gjøer, men det at jeg ikke orker hverken flere svangerskap eller barn. Veldig fornøyd med de to jeg har.

Skrevet

Hei!! Fikk min første når jeg var 21. nå er jeg 22 og venter min nr. to

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hvor gammel var du når du fikk barn, og hvis du ikke har, hva er scary-age for deg? (når vil du senest ha barn innen)

Selv er jeg snart 24 år, single og barnløs......

Ideelt sett vil jeg ha to før jeg er 35, kanskje en attpåklatt siden. For meg finnes det ingen øvre scary age for første barn, så lenge helsen er god. Blir jeg over 40 og har sjansen til å få et barn versus å være barnløs for alltid, så tar jeg imot den. I den fasen av livet har man ofte mulighet for å ordne seg litt med betalt hjelp hvis det blir slitsomt å skulle gjøre alt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde håpet å få en mens jeg var 28, men det ser desverre ikke ut til å gå. Blir jeg 30 uten å ha fått noen tror jeg at jeg kommer til å bli en smule panisk. Drømmen var jo å få en da jeg var 27 og en da jeg var 29. Sukk..!

Skrevet

Jeg er 27, og fikk nr 2 for en uke siden. Førstemann fikk jeg da jeg var 25. Mannen og jeg har vært sammen i ti år og bodd sammen i ca 8.

Ut fra min livssituasjon var dette rett tidspunkt å få barna på (skal ikke ha fler). Uansett var planen å få førstemann før fylte 30, nå rakk vi jo begge to med god margin :) Det betyr både at vi er forholdsvis unge foreldre med mye overskudd, barnsligheten nogenlunde intakt, vi er vant til at livssituasjonen endrer seg med ujevne mellomrom og har ikke "satt oss" i ett spor som kan være vanskelig å komme ut av. Jeg har masse igjen som jeg har lyst til å gjøre med livet mitt, men føler ikke at ungene har satt en stopper for det, heller tvert imot. Det er utrolig mange ting jeg ikke visste om meg selv, og mannen, som jeg har oppdaget etter at vi fikk barn, som gjør meg bedre rustet til å velge vei siden.

Jeg mener absolutt ikke å promotere å få barn veldig tidlig! Men å se på det å få barn som at "nå tar livet slutt" synes jeg er veldig pessimistisk og rett og slett urettferdig mot barna.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg er 27 og han er 26, og vi venter vår førstefødte i november. Jeg har alltid ønsket meg barn før jeg ble 30, men hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse om det ikke hadde skjedd innen da. Jeg har imidlertid nå planer om å være ferdig med å gå gravid og spedbarnstid innen jeg fyller 35. Om ting går som planlagt, så er vi ferdig med nr 3 når jeg er 33 ;)

Skrevet

jeg var 20 da jeg fikk første, han var ikke planlagt.

Fikk nr 2 da jeg var så vidt fylte 22, han var planlagt.

Skrevet

Jeg var 22, 26, 30 og 31 da jeg fikk mine. Skal ikke ha flere.

Jeg tror 35 hadde vært en absolutt maksgrense for å få sistemann. Men hvis jeg hadde vært barnløs, og virkelig ønsket meg barn, så kunne nok den grensa vært flyttet til 40 år.

Skrevet

Det viktigste for meg var et stabilt forhold med en mann jeg ville ha som far til mine barn. Det var viktigere enn en viss alder. Han møtte jeg da jeg var 28, vi ble sammen etter ca et halvt år, ble gravid etter to. Snupi kom til verden da jeg var 31, nå er jeg 33 og venter nr 2. Om det blir en tredje, får vi nå se, men det vil ikke bli en attpåklatt. Skjer det, så skjer det innen 4 år, men det vet jeg ikke ennå.

Skrevet

Fikk mine da jeg var 21(nesten 22), 24, 26, 28, 30, 32, 34 og 36, alle planlagt.

I og med at jeg fikk første såpass tidlig tenkte jeg aldri på noen alder hvor jeg måtte ha fått førstemann. Hadde planlagt å være ferdig med barn før jeg ble 30, men etter nr. 4 hadde vi fortsatt lyst på flere, så vi fortsatte litt til. ;)

Skrevet

LITT til? 8 barn høres ut som en heltedåd.

Skrevet
LITT til? 8 barn høres ut som en heltedåd.

hehe! dèt tenkte jeg òg. jeg synes èn er mer enn nok å holde styr på. vil ha fler likevel, da... men tror jeg innser mine begrensninger, og satser på at tre blir mer enn bra nok :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...