Gå til innhold

Lommepenger - Praha


Gjest Maaneskinn

Anbefalte innlegg

Gjest Maaneskinn

Hei!

Jeg skal på kjærestetur til Praha i slutten av august, og skal være der en uke. Hvor mye lommepenger trenger man da? Hvor mye bruker man gjennomsnittlig på en dag? Jeg må ikke ha budsjett, egentlig, men litt greit å vite hva andre har brukt, sånn ca iallfall.

Tusen takk for eventuell respons. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal på kjærestetur til Praha i slutten av august, og skal være der en uke. Hvor mye lommepenger trenger man da? Hvor mye bruker man gjennomsnittlig på en dag? Jeg må ikke ha budsjett, egentlig, men litt greit å vite hva andre har brukt, sånn ca iallfall.

Tusen takk for eventuell respons. :)

Vi hadde luksus problem,alt var så billig.Hadde 6000kr vær,men det ble mye igjen Et glass øl 20kr

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde luksus problem,alt var så billig.Hadde 6000kr vær,men det ble mye igjen Et glass øl 20kr

På en billig, brun pub kan du få en halvliter som smaker himmelsk for 4 [sett inn landets valuta] som tilsvarer omtrent 20 kr. Ellers er det meste billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en billig, brun pub kan du få en halvliter som smaker himmelsk for 4 [sett inn landets valuta] som tilsvarer omtrent 20 kr. Ellers er det meste billig :)

Hva mener du ? ølet var billig også vinet 16kr på en bra spisested

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på kjærestetur til Praha i slutten av august, og skal være der en uke. Hvor mye lommepenger trenger man da? Hvor mye bruker man gjennomsnittlig på en dag? Jeg må ikke ha budsjett, egentlig, men litt greit å vite hva andre har brukt, sånn ca iallfall.

Tusen takk for eventuell respons. :)

Hvilket hotell skal dere bo på? Vi lurer på å dra dit selv i august og leter etter hotell nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maaneskinn
Hvilket hotell skal dere bo på? Vi lurer på å dra dit selv i august og leter etter hotell nå ;)

Vi skal bo på Prague Centre Plaza,

Prague Centre Plaza, veldig nærmt Nove Mesto (nye bydelen). Vi booket det gjennom Expedia, 3400,- for 7 netter, 25. august - 1. september. På selve siden til hotellet tar de over 100 Euro for en natt, så det svarte seg.

Har dere funnet noe av interesse? Hva med fly?

Gleder meg. Jeg har nedtelling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bo på Prague Centre Plaza,

Prague Centre Plaza, veldig nærmt Nove Mesto (nye bydelen). Vi booket det gjennom Expedia, 3400,- for 7 netter, 25. august - 1. september. På selve siden til hotellet tar de over 100 Euro for en natt, så det svarte seg.

Har dere funnet noe av interesse? Hva med fly?

Gleder meg. Jeg har nedtelling. :)

Det så veldig bra ut ;)

Det ble Nice på oss isteden.... Sterling hadde noen billigbilletter på lur idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 7000kr tror jeg, hadde ingen ting når jeg kom hjem, men jeg kjøpte meg en jakke til 2000 og en lysekrone til 3000, og resten brukte jeg opp på mat og div!

Men det holdt, brukte siste rest på flyplassen fordi jeg hadde tatt ut pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anorakk

Prisene i Tsjekkia er vel ca 1/4 av prisene i Norge tror jeg. Men det varier litt. Sentrum av Praha er dyrere enn litt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maaneskinn_*
Det så veldig bra ut ;)

Det ble Nice på oss isteden.... Sterling hadde noen billigbilletter på lur idag ;)

Storby og syden på engang omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maaneskinn_*

Kanskje jeg skal ha den summen i tankene, 6000 - 7000,-, mer eller mindre. Vi får se hvor mye jeg kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Hei! Jeg kom hjem fra Praha for noen dager siden. var der en uke, og regna ut hvor mye peger jeg brukte når jeg kom hjem. Brukte 3000 nok på mat, drikke, inngangsbilletter, klær og div. i tillegg til det jeg brukte på tax free og fly / hotell.

Veldig billig mat hvis du spiser litt utafor de mest sentrale turistområdene. Mange tar VISA, men er lurt å ha litt koruna også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene i Tsjekkia er vel ca 1/4 av prisene i Norge tror jeg. Men det varier litt. Sentrum av Praha er dyrere enn litt utenfor.

Njæ. De har mange av de samme kjedebutikkene som vi har her, og der er jo prisene helt like. Andre butikker er billigere, men spesielt når det gjaldt klær syntes jeg det var mye dårlig kvalitet på det som var billig (ikke overraskende). Kosmetikk, parfyme osv kostet også omtrent det samme som her. Vi rakk ikke å bevege oss så veldig langt utenfor selve sentrum, da, og der er det jo som du sier dyrest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg kom hjem fra Praha for noen dager siden. var der en uke, og regna ut hvor mye peger jeg brukte når jeg kom hjem. Brukte 3000 nok på mat, drikke, inngangsbilletter, klær og div. i tillegg til det jeg brukte på tax free og fly / hotell.

Veldig billig mat hvis du spiser litt utafor de mest sentrale turistområdene. Mange tar VISA, men er lurt å ha litt koruna også.

Jeg syns alltid det er stas å høre fra andre som har vært dit jeg skal, i dette tilfellet, Praha. Fly og hotell er allerede betalt, så det er ikke noe problem, men brukte litt tid på det, bestemme hvilket hotell og sånn. 3000,- på en uke? Det er jo kjempebillig. Da rekker pengene langt.

Forøvrig tenkte jeg at jeg skulle ta med meg VISA og ta ut i minibank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ. De har mange av de samme kjedebutikkene som vi har her, og der er jo prisene helt like. Andre butikker er billigere, men spesielt når det gjaldt klær syntes jeg det var mye dårlig kvalitet på det som var billig (ikke overraskende). Kosmetikk, parfyme osv kostet også omtrent det samme som her. Vi rakk ikke å bevege oss så veldig langt utenfor selve sentrum, da, og der er det jo som du sier dyrest.

Jeg har en hel uke på meg, så jeg skal bevege meg litt her og der. Spesielt lyst å gå på markeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anorakk
Njæ. De har mange av de samme kjedebutikkene som vi har her, og der er jo prisene helt like. Andre butikker er billigere, men spesielt når det gjaldt klær syntes jeg det var mye dårlig kvalitet på det som var billig (ikke overraskende). Kosmetikk, parfyme osv kostet også omtrent det samme som her. Vi rakk ikke å bevege oss så veldig langt utenfor selve sentrum, da, og der er det jo som du sier dyrest.

Takk for rettelsen. Jeg tenkte altså mest på prisene på mat/drikke, hotell osv, som varierer mye fra land til land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maaneskinn: Marked er morsomt, det må du absolutt få med deg, ja! De har veldig mye av det samme i alle bodene da, men vi fant en del fint likevel.

Anorakk: Aha, ja maten er jo kjempebillig. Og de har mye god og billig vin i Tsjekkia, men da jeg kom hjem så jeg til min skuffelse at det ikke finnes én eneste tsjekkisk vin på polet. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg skal til Praha i september og tar også gjerne mot råd og tips. Markeder er jo alltid spennende så kom gjerne med anbefalinger.

Vi har ikke bestilt noe hotell enda. Er det noen som har reist nedover på lykke og fromme? Eller bør vi bestille på forhånd?

Er det noen som vet om det finnes mange internettcafeer der jeg plasserer min kjære mens jeg shopper på Bata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miel: Hvilke markeder var du på da? Hvor finner man de?

Oisann, jeg har visst ikke vært inne i denne tråden på en stund... Det står litt om et par av markedene her. Jeg var bl.a. på Prazska Trznice, det er kjempedigert, men som sagt veldig mye av de samme tingene i alle bodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...