Gå til innhold

"The Secret"


Gjest Ben & Jerrys

Anbefalte innlegg

De fleste oppegående mennesker skjønner at når man tenker negativt, så vil også negative ting skje. Tenker man positivt, vel - da skjer det positive ting. Det er i seg selv ikke så merkelig, og de fleste av oss har vel erfart at det er sånn. Forfatteren av boka kommer ikke med noe nytt. Bare gjentagelser side etter side om hvor enormt rik du blir bare du følger "oppskriften". Dama er smart da. For tenk på alle de menneskene som har bitt på, og kjøpt både film og bok. Ikke rart at hun messer høyt om loven om tiltrekning ;-)

Selve filmen blir jeg kvalm av. Hele den hjernevaske-greia, halleluja-tilstandene og alt pratet om penger og rikdom gjør meg fysisk dårlig. Jeg hadde tatt filmen og boka mye mer seriøst dersom de hadde fokusert mer på menneskets mulighet til å få det godt med seg selv. Sånn manuset er skrevet nå, så oppfordres det til å være grådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, de tjener jo gress disse gutta. Det koster "bare" $1,995 å lære å bruke Hemmeligheten.

Jeg synes det er ille at disse personene skal utnytte mennesker som kanskje allerede er i en vanskelig situasjon. Mennesker som sitter med gjeld til oppover ørene, og som tenker at de blir "reddet" dersom de betaler $1,995 for et "eksklusivt" medlemsskap i gutteklubben SGR.

Hele opplegget minner meg skremmende om pyramidevirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melanie

Synes det er merkelig at det er så mange som roser the secret opp i skyene. Jeg ble mildt sagt irritert og provosert av å se på den. På filmen trekker de frem eksempler på "the law of attraction" som antyder at det er folks egen feil hvis de f.eks. blir banket opp på gata gjentatte ganger, fordi de er bekymret for å bli det. Så - det er altså folks egen skyld hvis det skjer noe de har angst for? Eller hvis man er en bekymret forelder og det skjer noe med barnet, så har de sin egen visualisering av fæle scenarier å takke? Tror ikke det, alstå... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis like mange mennesker virkelig tenker positivt om 10 bensinslukende biler hver, luksusreiser, nye klær, kjøpekjøpekjøpe og like mange virkelig vil tiltrekke seg frisk luft å puste i, fisk uten tungmetaller og reint miljø?

Jeg ble så kvalm da jeg så et program om folk som hadde bedt til Gud lenge om å vinne i lotto (i drømmelandet USA), og nå hadde Gud latt dem vinne. Så nå skulle de kjøpe alt de ville til seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

HEI

noen som vet hvor man kan kjøpe filmen (the secret) på nett, eller gjerne andre steder? der jeg har sjekket er det utsolgt eller uten norsk undretekst.. noen som vet? veldig hyggelig med svar :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Niten
HEI

noen som vet hvor man kan kjøpe filmen (the secret) på nett, eller gjerne andre steder? der jeg har sjekket er det utsolgt eller uten norsk undretekst.. noen som vet? veldig hyggelig med svar :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Nå kommer det Secret med Norsk undertekst. Forhåndsbestill på

www.networkshop.no, der er det også flere andre bøker innen personlig utvikling.

Networkshop är oftast dyrt tycker jag. Kolla in Capris.no istället. Just a tip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...