Gå til innhold

Et nytt liv!!!


aba

Anbefalte innlegg

Dette er føste gang jeg setter ned mine tanker og følelser på "papir" i forhold til denne graviditeten. Men nå føler jeg at jeg endelig kan begynne å glede meg over ting og at dette er realitet.

Var på ultralyd i forrige uke, og må bare si at det var den største opplevelsen jeg hadde vært med på!! Det var et liv der inne!! Mannen min var like rørt over det utrolige.

En person som ikke kjenner meg ville ikke tro at jeg var hele 20 uker på vei, fordi det nesten ikke synes. Det har vel noe med min egen størrelse å gjøre kanskje??? Jeg er jo 177cm og vel 75kg før jeg ble gravid.

Jeg regner nå med at alt er ok nå etter ultralyd og alt var i skjønneste orden. "Babisen" hadde lange slanke ben!! Kan det tyde på at det kommer en jente tro?? Ville ikke vite kjønn da vi ville vente med det til fødselen, men det er jo lov å spekulere?? :roll: Dessuten hadde "babisen" en puls på 150!! Og det vet jeg hva betyr!! Kanskje..... vel det spiller ingen rolle hva det blir, bare du lille der inne er velskapt!! Gleder meg til du kommer!!!! :P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg aba, og velkommen som dagbokskriver...

UL var/er noe av det beste ved hele graviditeten synes jeg. Når jeg får se lillegutt romstere der inne, samtidig med at jeg kjenner det - da er jeg superlykkelig. Det er likosm nærmeste kontakten mens han er inne der.

Mannen synes også at UL var stort - da fikk han liksom et forhold til babyen han også.

Ønsker deg lykke til videre hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Vet ikke om det går ann å bli mer trøtt en hva jeg er om dagen!! Helt gåen når jeg kommer hjem fra jobb. Men det er vel så forskjellig fra person til person. Glad jeg ikke er kvalm iallefall.

Problemet mitt er vel at jeg alltid har vært i kanonform, og hatt 1000 baller i luften, men nå må jeg faktisk tenke på at jeg har en til å ta hensyn til!!

Lurer på hvordan det blir fremover. Det er vel snart på tide å starte med nedpakking av ting og tang. Det er jo bare snart to måneder til vi skal flytte!!! Hjelp hvordan skal det gå??? :-? Jeg får vel kommandere og min mann og alle våre hjelpere får bare lystre. Huff tror ikke jeg blir enkel med å gjøre fremover!! :veldigsur:

Var heldige å fikk kjøpt av min svigerinne masse barneting!! Det eneste jeg behøver nå er klær til babisen og en vogn!! Det blir nok ny vogn tror jeg. Men fyttekatta hvor dyre de er!! :evil: Sånt blir jeg sur av! Ikke det at babisen vår ikke fortjener en ny vogn, men heller det at de tar så mye betalt for ting som de vet at alle må ha!!! :veldigsur: Samma det! Babisen vår fortjener det, og dermed basta!!! :D

Jeg gleder meg også enormt til det blir vår/sommer - selv om jeg kommer til å renne bort det jeg går å stabber 8 mnd på vei!!!! Vel det skal ikke være det store problemet, får bare tåle det!!!! Slappe av :briller: i nytt hus og med en voksende mage!!! :D

Livet er herlig dere!!! :hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare oftere og oftere, tror en blir litt hekta jeg!!!! Hmmmm :roll: er det noe særlig da??? Er ikke akkurat produktiv på jobben for tiden, men det er litt stille for tiden også og da kan jeg slappe litt av?? :D

Har mest lyst til å dra hjem!! Men får ta noen timer til.

Skal ut til huset vårt i dag og se om de har gjort det de skulle ha gjort. Nå står det der, med tak og allting!!!! Det skal bli så spennende!! :P:P

Lurer på når "babisen" kommer. Vi har jo termin 9 august, og det er jo spennende om "babisen" vår får sin egen dag, eller må dele den med en eller annen i slekta!!! (jeg tror jeg tenker på alt for tiden) Ca 90 % av alle som er i slekt med oss har bursdag i August. Men det er vel små bekymringer.

Er det bare jeg som tenker sånn, eller er det fler????

Nei nå tenkes det for mye!! Kanskje jeg heller skal prøve å tenke på jobben?? :roll::roll::roll:

Vel dette er iallefall alt for i dag, tror jeg!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Morsomt å lese her... :lol:

Takk for hilsen i DBen min - skal forsøke å følge rådet ditt :blunke: . Kan kanskje bli litt vanskelig....... Vil så gjerne.

Gratulerer med barn på vei - høres ut som om du har det fint. Sikker på at du kommer til å bli flott med stor mage - høy som du er.

Det begynner nok å synes snart - har en venninne som også var "diskret" gravid i 4 måneder. Så - plutselig - "datt" magen ut en dag - og hun så absolutt gravid ut!!!

Lykke til med flytting - vær forsiktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 30+ for hilsen.....

Joda nå er jeg tilbake igjen, men har nok ikke tid til å skrive så mye i dag :(

Har vært på kurs i to dager, og jobben krever sitt. Det er jo gøy også da!!!!

Jeg har vært litt bekymret for den magen min, men nå ser det faktisk ut til at den har fått fart på seg!! :D og jeg tror det blir en fin mage ja!!!!

Skal hjem til mamma i helgen og det skal bli godt. Det er jo tross alt 60 mil "hjem" (burde vel kalle Oslo hjem nå????) En gang trønder alltid trønder!!! :hoho::hoho:

Vel hvis jeg ikke kommer en tur innom her i ettermiddag så får alle sammen ha en forrykende helg!!!!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, du.

Så det var kommet en ny dagbok her, pleier jo alltid å ønske nye gravide velkommen (når jeg får det med meg), men denne gang har jeg en ekstra grunn, er nemlig flere ting av det du har nevnt som stemmer med en som jeg nettopp jobbet sammen med, så i tilfelle du er henne burde jeg jo nevne at jeg er her inne før du avslører alle dine dypeste hemmeligheter :lol: . Min dagbok er nemlig full av opplysninger som i hvert fall ikke mannen er komfortabel med at jeg legger ut, så den får du holde deg langt unna :wink:

Kan jo godt hende du ikke er den jeg tenker på, da, du får uansett ha masse lykke til videre i graviditeten!

Jeg får pakke videre, jeg. Flytter i morgen. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin fin helg!!

...........og Klips verden er jammen liten! Det var nok meg ja, så nå er ingenting hemmelig mellom oss!!! :hoho::hoho:

Vel jeg har blitt pleid av min mamma og pappa i helgen. Det er utrolig godt å være hjemme hos de og bare slappe av!! Fortalte mine to tantebarn at de skulle få et nytt søskenbarn i August, og gjett om de bele glade!! Hun lille på 6 år var veldig opptatt av hva hun kunne finne i skapet sitt som babien kunne bruke.

Ja nå er du der inne ca 25cm og 340g, og har bare dobbelt så lang igjen til du kan ligge i armene mine. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er det virkelig liv der inne, eller kanskje her inne?? Vel det samme kan det være. Det er iallefall ingen tvil om at det er noe som beveger seg, og vokser!! :P:P

Jeg begynte å tenke på at jeg begynner å ha lyst til å kjøpe noe til babisen vår. Har allerede kjøpt en liten bamse, men kanskje det er på tide å handle litt klær også?

Kanskje til helgen. Jeg kan ta med meg min kjære mann på bytur å handle klær til babisen. Da blir han "glad" (mannen min altså :wink: )

Ellers så skal jeg ut på tur så jeg er vel ikke tilbake før på fredag! Skal kjøre til Stvanger på kundebesøk!! Æsj, har ikke akkurat lyst til det nå, men men...... :(:(

Vel da blir det jo fort helg, og vi kan igjen slappe av å lade batteriene til en ny strevsom uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, er det ikke deilig å kjenne sparkingen?

Kommer til å savne det, gitt, som å bli kost med innennfra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mine ambisjoner om å skrive hver dag går i vasken gitt!!! :(

Litt om det jeg har gjort siden sist jeg var inne:

Handlet klær, iallefall en bukse, og to topper. Så nå har jeg litt mer å variere mellom. Det er vel en av mine gamle bukser som kan brukes enda, så det var godt å få en til!!

I helgen hadde vi besøk av min bror og dame, og vi inntok kalorier mer enn iallefall jeg hadde godt av :(:(:(:(

Jeg jeg får vel ta det igjen denne uken.

Ellers så fikk jeg kjøpt favorittfilmen min på DVD i helgen, og det skal jeg si; det er ikke mange som har Terminator 2 som favoritt, men det har JEG :P

Jeg formelig digger Arnold!! Ikke pga av utseende, men heller måten han spiller på. Så nå kan jeg kose meg med filmen. Jeg vet forresten at det er premiere på Terminator 3 den 8 August.......dvs 1 dag før termin, og jeg er nødt til å gå..............

Stakkar babisen min............det er kanskje ikke så lurt???? Tror ikke akkurat at det er det som er den mest beroligende lyden???

Vel jeg får se, for alt jeg vet så er babisen ute allerede, og da driter jeg i hele Arnold!!!! :hoho::hoho::hoho:

Nå må jeg gå slik at jeg kommer meg hjem i litt normal tid!!

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen!

Dagen har startet ganske godt vil jeg si. Var ikke trøtt da jeg stod opp :Gjesp:

Det skal bli en avslappende dag, og har ingen planer om å stresse!! Etter jobb skal jeg til Manikyre-damen å få fikset neglene!! Har da vel ikke for noei verden tenkt å la neglene forfalle nå!! Etter det skal jeg ut med en venninne!! Hun har jeg vel ikke truffet siden før jul, hmmmmm dette er ikke bra :-? :-? :-? , jeg får prøve å ta meg sammen!!

Ellers har jeg det bare bra og det har babisen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sett alle filmene Arnold har laget, tror jeg. Opp til flere ganger. Hadde plakater av ham på veggen hjemme hos mor og far.

Ikke fordi jeg digger kjempemuskler noe særlig, men hadde min egen lille Arnold-kult gående :ler:

Hadde helt glemt det, gitt.

Ha en fin dag, aba,

håper du får slappet av litt, men husker det var vanskelig da man jobbet og gjorde 1000 andre ting i tillegg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja tenke seg til..............Trodde det var bare meg som var Arnold hekta!! Vel jeg fikk også malt Arnold på Russekappen min da jeg var Russ. Helt hekta!! Og det er jeg fortsatt, selv om jeg har en helt annen fokus på det!! :lol: Dette er faktisk litt skummelt................det er en mengde ting som er likt her!!............ikke bare Arnold!!

Life is a mystery!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Nå er det jammen snart på tide å dra hjem. Er sliten og tror jeg fortjener noen timer på sofaen med bena høyt hevet!!

Var på IKEA i går å snakket kjøkken for n'te gang! :-? :-?

Skjønner ikke hvordan vi skal få til alt det her jeg. Vi skal påføre huset sånn dærre soppdreper før vi maler, og det er jo en jobb i seg selv. Vel jeg kan jo ikke gjøre så mye :-? jeg som egentlig er et arbeidsjern av en annen verden!

Vel det blir nok en slitsom helg tenker jeg. Men vi skal nok få tid til litt koz også.

Skal til Sverige neste uke, og det blir nok veldig koslig. Det er jo gjennom jobben, så jeg får treffe alle kolleger i firmaet.

so long

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

Er nå frisk og opplagt etter en relativ avslappende helg. Mannen min har malt hus i helgen, og jeg som bør holde meg borte fra maling og slikt kom med fersk loff og kaffe til han. Hadde det vært noe annet å gjøre på huset så kunne jeg ha gjort noen småting også, men det var det ikke. Blåste gjorde det også, så derfor ble jeg hjemme det meste av dagen og tok livet med ro. På søndag ryddet jeg kleskapet mitt, noe jeg skulle gjort for lenge siden. Fant faktisk flere ting jeg ikke trodde jeg hadde!!!! :D :D

En god del går også til Frelsesarmeen, fordi det var absolutt ikke klær som var utslitte, men rett og slett ikke noe for meg lengere!

Skal prøve å få tatt alle vinterklær frem å pakket ned slik at noe er ferdig pakket. Det er liksomikke så lenge til nå, så det er vel bare å begynne!!

Har mye å gjøre på jobben også, så jeg regner med at det blir lite skriving i dagboken fremover. Skal ta igjen alt når vi har flyttet!!!

see you soon!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er alldeles ikke noe kult å være meg i dag :( Tro det eller ei, men skatteberegningen kom i går, og det var ikke hyggelig lesning :(:(

Restskatt på 19000,- :evil: ...........er det mulig eller?? Jeg har liksom noe annet å bruke pengene på akkurat nå ja!!

jeg er så sint!! Men hva hjelper det. Jeg har kun meg selv å takke.

Babisen er heldigvis i full vigør, og noen ganger er det faktisk litt plagsomt :( ..............skal det være det da?????

Men som oftest så gleder jeg meg over at det virkelig er noe der inne, og gjett om jeg gleder meg til babisen kommer :D :D :D :D :D :D :D :D

Da skal vi kose oss hele hurven, babisen , jeg og mannen min!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Aba

uff restskatt er ikke noe koselig i det hele tatt - vurder ekstra skattetrekk så slipper du alle disse ubehagelige overraskelsene.

Tror ikke at du er alene om at det kan til tider bli litt mye sparking, men bare tenk - ikke mange mnd. igjen så får du et lite nurk :wink: Og så er det jo vår og sommer nå.

Håper at dagen din tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Limbo!!

............Skatten er satt opp i år :lol: , så jeg har tatt høyde for det, men nå skal jeg ut i permisjon fra midten av juli og da tjener jeg ikke så mye det neste året!!.

Vel jeg og babisen skal kose oss så får skatt være skatt!!! Til neste år har vi betalt renter på det nye huset, og da kan det umulig bli restskatt!! :blunke:

Joda dagen tror jeg tar seg opp!! og da blir alt så mye bedre, skal besøke mannen min som jobber på huset i ettermiddag.

so long :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at det går bra med deg :D

Skummelt å bli avslørt da :o :o

Jeg venter fremdeles på å begynne jeg, og koser meg litt med å lese om deg som er i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...