Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det er uansett en utrolig ufølsom ting å si.

Det er viktigere å få beholde sin evne til å få barn, enn å bare si rosenrøde ting. Faktum er at mange blir skilte, og mange av de vil senere ønske å skape en familie med sin nye kjærlighet. Den nye har kanskje heller ikke barn fra før, og en sterilisering er ofte ikke mulig å reversere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har fått gjennomgå for den kommentaren ja...og jeg er såpass "såret" at jeg kan kommentere den ennå. Han angrer som en hund på at han sa de ordene.

Vi har slitt med forholdet en stund, og det er jeg som har tenkt mest på å bryte ut. Nå skal vi prøve å se om vi kan få det på rett kjøl igjen da.

Jeg vet at jeg ikke kommer til å få noen flere barn, hverken med han eller noen annen pga helsen min.

Allikavel synes jeg at han kunne ha sterilisert seg pga jeg har stått for prevansjon i alle år. Og pga min helse er som den er om dagen.

Jeg kjenner han såpass og vi har snakket såpass mye om dette at hovedgrunnen til at han ikke vil steriliser seg er at han er redd for at "junior" ikke skal virke etterpå. Og at det "skjer noe"

Han har og sagt at "du vil jeg skal kutte av meg p****en du !!"

ærlig talt...er ikke det de gjør..

Jeg vet og at han alltid har ønsket seg kun to barn. Jeg har ønsket flere.

"Du er ikke god nok for meg til å få flere barn sammen med, men kanskje jeg finner meg en ny dame som er mer verdt det?"

kke der det ligger nei. Jeg vet og at han synes jeg er en god mor ! Men om jeg velger å gå ifra han, og han finner en ny med ingen eller ett barn, og som ønsker seg barn...

Men egentlig tror jeg han helst vil unngå å få flere barn, men er redd for "junior"

Men jeg er enig i det dere skriver ang kommentaren. Hjalp ikke akuratt på forholdet mitt til han da den kom nei...

Han har da en helt annen sjanse til å starte på nytt med kjærlighetsforhold om han fortsatt er i stand til å gi en kvinne barn. Å kunne få barn er en form for kapital om betingelsene endres, selv om man per i dag har de barna man ønsker seg.

riktig tentacle. Det er nok det han tenker på om så skulle være.

Venninnen min lo da jeg fortalte henne hva han hadde sagt og omskrev det til "han tør ikke gjøre det og det er eneste måten han klarer å si det på..ikke bry deg om det"

Skrevet
Det er uansett en utrolig ufølsom ting å si.

Det er jeg helt enig i. Han kunne heller ha sagt "nei".

Men - da vet jeg ivertfall hva han tenker.

Og jeg har skissert opp livet hans med våres to, en/to hennes barn og og deres en - to barn :ler: Det var moro å se den reaksjonen. Han som i utgangspunktet ikke vil ha flere enn to barn totalt..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en mulighet for å få frosset ned sæd om han vil ga muligheten til å starte en ny familie om noe uforutsett skulle hende. Forstår det godt, selv om det høres ille ut.

Men hvor står han om p-pillene svikter? Det hadde jeg vært nervøs for. Forventer han da at du tar abort, vil han gå ut fra at du har lurt han osv.

Godtok ikke p-piller selv pga ekstrame bivirkninger og spiral av andre årsaker, og han likte kondom dårlig. Heldigvis gikk jeg fra at jeg hadde fått pillene ut av systemet, hadde stabile sykluser og pugget ovusoft. Avholden fra samleie i de røde periodene, men har annen sex da. Fungerer for oss.

Skrevet

TS her. Begynner å tenke på at det finnes andre alternative prevensjonsmetoder, som f.eks. ladycomp etc.. Det kan jo være en ide å prøve det. Som nevnt så funket det veldig dårlig med kalender og "sikre perioder" sist jeg ikke brukte prevensjon. Da ble jeg jo gravid. Vi får sette oss ned igjen snart. Kjenner at jeg gjerne har lyst til å slutte snart med å proppe i meg hormoner.

Tusen takk for innspill.

Skrevet

Er det ikke mulig for kvinner å sterilisere seg også?

Gjest Mirina
Skrevet

Jo, men det er ganske dyrt og er et betydelig større inngrep.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, men her er det ikke hun som ikke ønsker flere barn.

Skrevet

Hun kan ikke få flere barn hun heller pga helsemessige årsaker.

Skrevet

Vi har samme diskusjonen her i huset. Fikk ei lita jente for noen få måneder siden, ... og vi må tenke på prevensjon.

Da jeg ikke tåler hormonpreparater (føler meg sinnsyk av dem!!) og heller ikke spiral, er det ikke så mange muligheter. Både kondom og pesar fjerner noe av spontaniteten, som noen nevner.

Vi er enige om at mannen min skal sterilisere seg. (Men ... han har ikke veldig lyst når det kommer til stykket!!). Dette fordi det er et mindre inngrep enn hos kvinner, samt at det koster mindre. Dessuten kan operasjonen omgjøres hos menn (med ca 50% hell), mens det ikke er snakk om tilsvarende "angrerett" hos kvinner.

Jeg synes det er rett at mannfolkene kan ta dette ansvaret, etter at vi har slitt i årrekker, og også gått gravide.

Lykke til!!

Skrevet

Det er Ceca det ikke TS!

Skrevet

Åja, beklager. Da var det jeg som rotet.

Skrevet

jeg kan - men jeg bør ikke pga helsen.

Derfor , når jeg har to barn så priser jeg meg lykkelig for dem. Derfor kan jeg og steriliser meg, den dagen jeg er noe bedere og "klarer" et slikt inngrep.

Men i bunn og grunn synes jeg han kunne gjort det, pga det er enklere for han, og pga min helse.

Men kommer det p-piller for menn så vil han ta det.

Håper det er rett rundt hjørnet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...