Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hei, Vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne. Saken er at mannen min vil ikke ha flere barn. Vi har nok med de 2 vi har sier han. Jeg må også si at det ene barnet vårt krever litt mer av oss, litt mer oppfølging som foreldre enn det andre barnet vi har. Jeg kunne fint tenkt meg et barn til, det ville være bra for de to vi har å være flere søsken. Uansett, min mann vil ikke ha flere barn, men han forventer allikevel at jeg skal bruke prevensjon, altså p-piller eller annen prevensjon. Han blir veldig betenksom og liksom litt alvorlig og sur da jeg nevner at jeg ikke vil gå på pillen mer. Jeg syns nå at det er han som da bør tenke på å sterilisere seg, da det er han som ikke vil ha fler. Han sier at han har jo tenkt på det. Det virker som det blir med tanken. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller si? Han hater kondomer og sier det tar bort noe av spontaniteten som han liker ved sex. Hva syns dere? Er jeg urimelig som mener at han bør være ansvarlig nok til å gjøre det rette, hvis han ikke vl har fler? Takknemlig hvis noen har synspunkter.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 P-piller tar da også bort mye av gleden av og lysten på sex for mange kvinner. Det er helt ok å si at du har tatt ansvar for prevensjon i mange år, og nå er det hans tur. Men han man da kunne velge mellom de metodene som han har tilgjengelig, som er akseptable i graviditetsrisiko. Du kan ikke forlange at han skal sterilisere seg, men da får han bruke gummi.
Minni-Mus Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Du er ikke urimelig som ikke vil gå på pillen. Visst han ikke vil ha flere barn så bør han sterilisere seg og ta ansvar selv. Han kan ikke forvente at du skal ordne med prevensjin hele tiden. Er han 100%sikker på at han ikek vil ha flere barn vsst han kansje vegrer seg mot å steriliseres? Hold på ditt du, og la ham ta ansvar!
Helen Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Så lenge det er han som ikke vil ha flere barn så bør også han sørge for prevensjon, det er ikke riktig at du skal proppe i deg med p-piller fordi han ikke vil ha flere barn. Enten får han bruke kondom eller så får han sterilisere seg, det hadde hverfall jeg krevd.
Mirabella76 Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Sidan det er mannen din som ikkje ønskjer fleire barn, så synst eg jammen han får ta ansvar for prevensjonen! Hadde eg vore deg, hadde eg sagt at no sluttar eg på p-pillene i dag, så heretter er det ditt ansvar å sørga for prevensjon! Hadde han då fortsatt å hatt sex med deg uten kondom, og uten å sterilisera seg - så kunne han ikkje ha sagt noko som helst om du vart gravid!
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Sidan det er mannen din som ikkje ønskjer fleire barn, så synst eg jammen han får ta ansvar for prevensjonen! Hadde eg vore deg, hadde eg sagt at no sluttar eg på p-pillene i dag, så heretter er det ditt ansvar å sørga for prevensjon! Hadde han då fortsatt å hatt sex med deg uten kondom, og uten å sterilisera seg - så kunne han ikkje ha sagt noko som helst om du vart gravid! Selvsagt kan han si hva han vil, inkludert å gå fra henne og barna. Det hender det at menn gjør, siden folk ikke alltid gjør det som er rimelig av dem og aksepterer sitt ansvar.
Gjest Labellamia Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Si klart fra at du ikke lenger vil gå på piller og tilføre kroppen masse greier du ikke vil ha. Ellers så finnes jo spiraler og pessar. Men vil ikke han ha barn så må han ta ansvar for det som de andre også sier. Litt hardt å forlange at han sterilliserer seg. Dog vil han ikke ha flere så er vel det et bra alternativ. Men det finnes p-sprøyter for menn i dag, foreslå dette for han. Hvis han ikke vil bruke noe eller gjøre inngrepet synes jeg han oppfører seg egoistisk.
Mirabella76 Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Selvsagt kan han si hva han vil, inkludert å gå fra henne og barna. Det hender det at menn gjør, siden folk ikke alltid gjør det som er rimelig av dem og aksepterer sitt ansvar. Ja, då kunne han berre ha fått lov til å gå, om det var min mann! Ein så uansvarlig mann, vil nemlig ikkje eg ha.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Ja, då kunne han berre ha fått lov til å gå, om det var min mann! Ein så uansvarlig mann, vil nemlig ikkje eg ha. Han er pappaen til hennes to barn. De vil trolig ha ham.
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Men det finnes p-sprøyter for menn i dag, foreslå dette for han. ? Det er helt nytt for meg. Hva heter den?
Mirabella76 Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Han er pappaen til hennes to barn. De vil trolig ha ham. Ja, men barna ville jo fortsatt hatt ein pappa - sjølv om eg ikkje ville hatt han!
Gjest =tentacle= Skrevet 17. juli 2007 #12 Skrevet 17. juli 2007 Ja, men barna ville jo fortsatt hatt ein pappa - sjølv om eg ikkje ville hatt han! Det er ingenting som tyder på at ts ikke vil ha mannen sin. En ny graviditet mot mannens vilje har vist seg å kunne sette hele familien i fare for en del par, selv om den har oppstått ved et uhell. Det er noe å ta med i betraktningen i valg av prevensjon.
Gjest Labellamia Skrevet 17. juli 2007 #13 Skrevet 17. juli 2007 ? Det er helt nytt for meg. Hva heter den? Skal finne det ut på jobb i morgen.
Kveita Skrevet 17. juli 2007 #15 Skrevet 17. juli 2007 Hei!! Ville bare si at jeg gidda ikke å begynne m pillen etter at turbo kom!!!! Synes han burde ta annsvar å d gjorde han, vi brukte "sikre"perioder og dong. Men så ville vi jo ha flere barn da. Synes ikke mannen din skal ta det som en selvfølge at det er du som skal proppe deg med hormoner!! Vis ikke han vil ha flere barn så får han ta annsvar!!! (ikke meningen å bli så sint)...
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #16 Skrevet 17. juli 2007 Høres ut som en real egotripp fra han side. Vil ikke ha flere barn og vil ikke ta ansvar. Tror ikke det er bare å gå og sterilisere seg for en mann. Har inntrykk av at det er en del av det å være mann å være fruktbar, at man mister noe av manndommen ved å sterilisere seg. Vi planlegger barn snart, etter det er det uaktuelt å gå tilbake på pilla. Fått mer en nok av det. Kunne du tenkt deg kobberspiral? Ellers må han faktisk finne seg i kondom, enkelt og greit. Er ikke bare jentene sitt ansvar dette med prevensjon i et forhold...
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #17 Skrevet 17. juli 2007 Tror det er noe "rart" med menn, mange føler ikke for å sterilisere seg, det har noe med ? jeg vet ikke hva å gjøre... deres manndom? Hvorfor ikke droppe p-piller og få deg en kobber-spiral hvis han ikke vil sterilisere seg, vel og merke. Å bruke kondomer og sikre perioder, kan ikke være særlig tilfredstillende for noen av dere i lengda, men du er ikke nødt til å ta p-piller, ts, siden du kan velge spiral. Har lest så mye om p-piller og p-sprøyter at jeg får helt hakeslepp, visste ikke at det var så mange rare bivirkninger av de og forstår at du ikke vil fortsette på pillen forever, men hva om dere får ett barn til da? Vil han ikke sterilisere seg, kan det raskt bli fem, åtte barn...hvis ikke du bruker noenting.
Tabris Skrevet 17. juli 2007 #18 Skrevet 17. juli 2007 Må innrømme jeg er litt overrasket over svarene i denne tråden. Hvis mannen er en egotripp i denne saken, så er jammen holdningen "nå slutter jeg på p-pillen - ta ansvar selv!" er like mye av en egotripp for kvinnene! I mitt hode så tar man alle slike avgjørelser sammen. Man blir enig sammen om man vil ha flere barn, og man blir enig sammen om evt. prevensjon. Ikke stå på hver sin tue og snakke om "egotripp" og "ditt ansvar".
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #19 Skrevet 17. juli 2007 Må innrømme jeg er litt overrasket over svarene i denne tråden. Hvis mannen er en egotripp i denne saken, så er jammen holdningen "nå slutter jeg på p-pillen - ta ansvar selv!" er like mye av en egotripp for kvinnene! I mitt hode så tar man alle slike avgjørelser sammen. Man blir enig sammen om man vil ha flere barn, og man blir enig sammen om evt. prevensjon. Ikke stå på hver sin tue og snakke om "egotripp" og "ditt ansvar". Oppsummering: Han: vil ikke ha barn, vil ikke sterilisere seg, vil ikke bruke kondom Hun: vil ikke pruke P-piller lenger, som hun trolig har gjort i mange år. Det er ikke problemfritt å gå på pilla for alle. Utgangspunktet for uenigheten mellom TS og mannen er vel mannens ønske om å ikke få flere barn. Kansje han da også bør ta ansvar for at de ikke får flere barn? Vet ikke?
Tabris Skrevet 17. juli 2007 #20 Skrevet 17. juli 2007 Oppsummering: Han: vil ikke ha barn, vil ikke sterilisere seg, vil ikke bruke kondom Hun: vil ikke pruke P-piller lenger, som hun trolig har gjort i mange år. Det er ikke problemfritt å gå på pilla for alle. Utgangspunktet for uenigheten mellom TS og mannen er vel mannens ønske om å ikke få flere barn. Kansje han da også bør ta ansvar for at de ikke får flere barn? Vet ikke? De har tydeligvis et problem her. Da mener jeg det er viktig at de setter seg ned og snakker om det for å finne en løsning sammen. Ikke sette ultimatum ovenfor hverandre, eller å kaste ansvars-ballen over til den andre og lukke øynene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå