Gå til innhold

Lille Lykke


Maiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny mandag, ny uke...

For en gangs skyld var jeg (nesten) glad for at helgen var over og jeg kunne dra på jobb i dag morres... Vi driver å pusser opp soverommet -noe som viser seg å bli et bittelitt større prosjekt enn vi hadde regnet med på grunn av en vannlakkasje fra leiligheten over oss.. Det virker som om hele leiligheten har vært full av støv, bråk, arbeidsfolk og "hjelpsomme" venner fra jeg kom hjem på fredag, til jeg gikk å la meg i går :fnise: I tillegg fikk vi besøk både lørdag og søndag av venner som vi ikke har sett på lenge (og som selvfølgelig aaaaldri ville gå).. Kjempekoselig å se de igjen altså, men kanskje ikke akkurat når leiligheten er kaos :ler:

Nok syting... nå er det som sagt mandag og en ny uke, det betyr nye muligheter og på onsdag er det ULTRALYD!!!! :klappe:

Det blir kjempespennende !!!

Denne uken har jeg også bestemt meg for virkelig å øve på å ikke stresse (!!!!), spesielt på jobb, og gjøre et ærlig forsøk på å huske tranen min hver dag (:spy:).. iallefall prøøøve.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før dagen!

I morgen er det endelig tid for ultralyd. Jeg gleder meg, er kjempespent og selvfølgelig bittelittegranne nervøs...

Heldigvis skal kjærsten være med, og han er jo rolig som alltid :love:

Etterpå er planen å titte litt på vogn... I går forsøkte jeg å se på forskjellige nettsteder etter diverse anmeldelser, tester ol, men det er jo en VOGN-JUNGEL der ute... så utrolig mye detaljer og varianter... en smule forvirret, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du passert 20 uker nå? Er du over halvveis!? :jepp:

Blir spennende med ultralyd imorgen, jeg gleder meg ihvertfall skikkelig til jeg skal se Frosken for første gang! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet plutselig inn i dagboka di, så tente jeg likesågodt kunne legge igjen en liten hilsen. Så spennendes med ultralyd i morgen da :) Fant ut selv for kort tid siden at jeg er gravid, det er en spennendes tid samtidig som det er litt skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har alltid rett!

..og nå mener jeg ikke den lille i magen (for en gangs skyld ??? :fnise: ), men min egen magefølelse!

Onsdag var det nemlig tid for ultralyd, og der fikk jeg jammen bekreftet det jeg har hatt en mistanke om hele tiden:

nemlig at det er en liten

:babyjente:

som tumler rudt der inne

Plutselig har alt ved graviditeten blitt mye mer virkelig og nært. Det er kjemperart å si "hun" til magen og søte jentenavn surrer rundt i hode halve dagen :ler:

Terminen ble forskjøvet med en uke, til 28 januar :forvirret: (så da blir "nå er jeg endelig halvveis-uken dobbelt så lang som planlagt :fnise:), men det beste var at alt sto bra til med den bittelille frøknen. Alle organer var på plass, ryggraden og hjernen som den skulle og hun sparket og sprellet så jordmoren nesten ble imponert (stolte kommende-foreldre ja!! :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det NOE som passer ??

Takk for gratulasjoner linky og pondusa. Håper dere hadde en god helg også (nå er det jo bare en dag igjen før det er helg på nytt -deilig!)

Hei Imli :) Det var veldig gøy med UL, ja -iallefall når vi var så heldige at alt står bra til med den lille frøknen, og hun i tillegg hadde lyst til å vise seg frem med litt sprelling :ler:

------------------------------------------------------------------------------

De siste dagene har jeg hatt en pågående krangel med klesskapet mitt. Det er jo nesten ikke noe som passer der inne lenger :klaske: Genserene og skjortene passer ikke over puppene (som nok er blitt noen størrelser større i løpet av de siste månedene -ikke at kjærsten har noe imot det da.. ;)), eller er altfor korte til å rekke over magen. Buksene vil jeg ikke engang snakke om :kjefte:

..*sukk*, ser ut som om jeg må ta meg en liten shoppingrunde snart.. i mellomtiden kan jeg vel alltids kompensere med noen "snasne" sko med høye heler. Da føler jeg meg sikkert litt bedre :skratte:

Endret av Maiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan shoppe med god samvittighet. Det er godt å ha en grunn til å shoppe.

Gratulerer med ei lite jente i magen. Herlig. Gleder meg til jeg skal på UL. Men vi ønsker ikke å vite kjønnet. Men jeg tror det er da det går opp for en at det er virkelig et baby inni der.

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

23 uker idag :duskedame:

Har vært så utrolig sliten og utmattet de siste ukene.

Føler at jeg er tilbake der jeg var på starten av svangerskapet, trumfer kroppen gjennom dagene på jobb og ender stort sett på soffa'n når jeg kommer hjem.

Burde kanskje jobbet mindre, men har ikke helt klart å finne samvittigheten...

Kommer sterkere tilbake når jeg finner igjen litt energi!

Maiken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tiden flyr..

..og alikevel så går den så utrolig sakte :)

Nå er det kjempelenge siden jeg har vært her inne og skrevet i dagboken. I dag er jeg 29 + 5..

Ganske rett etter at jeg skrev her sist, hadde jeg en lei episode der det så ut til at fødselen skulle sette i gang og jeg ble liggende rett ut på sykehuset i noen dager. Heldigvis gikk alt bra, og den lille tulla i magen har det fint (fliiink jente som bestemte seg for å bli der inne en stund til :ler: ). Dette har ført til at jeg ganske plutselig reduserte arbeidsmengden ganske så kraftig, og det lille jeg nå jobber gjør jeg stort sett hjemmefra.

Lærte en kraftig lekse om at det ikke er meg og min form som er det viktigste å ta hansyn til her (selv om det er viktig også) ...hun :babyjente: er viktigere :)

Jeg har så smått startet å tenke på jul og julegaver også.. Synes det er koselig å gå rundt å tenke, planlegge og forberede julen. Gleder meg, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er jeg bare innom en tur for å avslutte denne dagboken :-)

Tulla vår hadde veldig dårlig tid og bestemte seg for å få med seg en ekstra jul. Allerede tidlig i desember, åtte uker før termin, ville hun ut å se verden.

Det har vært noen slitsomme uker men alt i alt har vi vært veldig heldige -og nå som vi endelig har fått lov til å komme hjem fra sykehuset, er livet veldig bra.

Lykke til videre alle sammen!

Maiken :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...