Gå til innhold

Lille Lykke


Maiken

Anbefalte innlegg

Seks uker etter at testen lå og lyste mot meg med to klare blå striper, etter mange, lange dager med kvalme og trøtthet, og etter en ultralyd hvor jeg faktisk kunne se at det finnes noen med et bankende lite hjerte inni magen min, begynner det så smått å gå opp for meg at jeg er gravid !!

Dette var en veeeldig uplanlagt og overraskende graviditet, og jeg var nesten syv uker på vei innen det falt meg inn å ta en test.

I tiden etterpå har både mannen og jeg gått rundt i halvsjokk, men nå begynner vi sakte men sikkert å innse at vi skal bli foreldre :overrasket::hjerter:

I følge siste mens er jeg idag 13 uker + 3 dager på vei. Formen er på vei mot det bedre.. hvilket vil si at jeg ikke er like kvalm hele tiden :sprettoy: og at jeg klarer å holde meg våken iallefall i noen timer etter jobb :Gjesp:

Det ver en kort-kort intro, nå "roper" jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner, Amalie_85. Så hyggelig med dagbok-besøk :)

Får kanskje fortelle litt mer om meg selv;

Jeg er 31 år, bor på Østlandet sammen med min kjære. Vi har vært kjærester i snart tre år, og bodd sammen i to av de.

Vi har ingen barn fra før av, men jeg har vært gravid to ganger tidligere -begge gangene endte det med SA.

Trodde først at det ikke skulle gå så bra denne gangen heller ettersom jeg fikk endel blødninger uken etter at jeg oppdaget graviditeten, men UL viste et bankende hjerte :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiai... har så utrooolig vondt i magen :sur:

Det startet i går kveld, og selvom det ble bedre i løpet av natten var det tilbake i dag... Kjenner at jeg får litt småpanikk nå..

Føles helt anderledes enn "strekk"-smertene jeg har hatt tidligere (som jeg regner med at bare har vært livmoren som vokser... )dette er ordentlig vondt! AU!

Får prøve å komme meg hjem fra jobb og finne soffa'n :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen, Maiken. :juhu:

Håpar det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Oi sann... nå er det lenge siden jeg har besøkt KG, og oppdatert dagboken min.. :nei: Ikke bra :ler:

Allerførst: Tusen takk til dere som har vært innom med hilsen mens jeg har vært borte. Kjempekoselig :jepp:

Den siste måneden har vært ganske slitsom. Mye magesmerter, endel småblødninger kombinert med en ganske stressa og overbekymret førstegangs-gravid (=meg) har ikke akkurat gjort juli og august super-morsomme.

Men både jeg og mini'n i magen holder ut! Dessuten har mesteparten av kvalmen sluppet taket (så lenge jeg passer på å spise regelmessig), og det er en STOR lettelse :)

I dag skinner endelig solen utenfor vinduet på jobb også (deiligdeiligdeilig!!!), kanskje jeg klarer å snike meg til en litt tidlig fredag ? :briller:

Har absolutt ingen planer for helgen, og det er jammen på tide. Det har vært altfor mye stress både på jobb og hjemme i det siste, og det er neimen ikke bra (må skjerpe seg) !!

En riktig god helg til alle sammen :blomst:

Maiken :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også! :vinke:

Jeg leser at du har hatt vondt i magen, var det akkurat som sånn litt murring helt nederst i magen? Er det livmoren som vokser? Jeg føler at det er mensen som kommer hver gang jeg kjenner det.. Men så kommer jeg jo på at jeg har tatt en test.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at du har hatt vondt i magen, var det akkurat som sånn litt murring helt nederst i magen? Er det livmoren som vokser? Jeg føler at det er mensen som kommer hver gang jeg kjenner det.. Men så kommer jeg jo på at jeg har tatt en test.. :fnise:

Nå fant ikke jeg ut at jeg var gravid før jeg var nesten 7 uker på vei (surrehue.. :sjenert: ), men innen det hadde jeg typiske mens-smerter og var heeeeelt sikker på at mensen skulle komme minst en tre, fire ganger... :ler: (så kom den ikke likevel da, og da tenkte jeg at det muligens var på tide å ta en test) :ler:

De smertene jeg hadde for en måned siden var anderledes, kombinert med litt blødninger.. men det gikk heldigvis bra -og nå sprelles det inni magen nesten hver dag :rødme:

Endret av Maiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ha sprelling i magen! Jeg og vil være 18uker på vei! :ler:

Nå begynner jeg å bli like utålmodig som samboeren min! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helsing i dagboka mi! :)

Så fint å høyra at det går bra med den lille i magen, til tross for blødningar. Håpar du slepp fleire bekymringar i svangerskapet! Det må vera heilt fantastisk å tenka på at du skal bli mamma. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~Mocca~: :ler: Det kommer nok tidsnok sprelling i magen din også skal du se.. men det der med å være utolmodig kjenner jeg igjen.. gresset er jo alltid grønnere bittelitt lengre frem :fnise:

Mirabella76: Det er ganske fantastisk å tenke på at jeg skal bli mamma, ja... og spennende og skummelt... :)

Pondusa: Takk for hilsen. Jeg prøver å kose meg som best jeg kan :)

..Nå er jeg straks på vei ut døra til første time hos jordmor. Litt grue-glede-følelser i magen.

Men solen skinner, det er knall blå himmel og jeg har en lunsj-date med kjærsten :love: Tror det kan bli en ganske bra tirsdag, jeg :)

Endret av Maiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Nå er jeg straks på vei ut døra til første time hos jordmor. Litt grue-glede-følelser i magen.

Men solen skinner, det er knall blå himmel og jeg har en lunsj-date med kjærsten :love: Tror det kan bli en ganske bra tirsdag, jeg :)

DET høres ut som en kjempefin dag!

Hvordan gikk det hos jordmoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det onsdag, og solen skinner her idag også :sol:

Hadde en deilig og rolig dag hjemme igår.

Selvom jeg stortrives i jobben min er det godt å komme seg litt bort fra alt mas og stress der innimellom.

Var hos jordmor også :) Hun var stort sett fornøyd, både blodtrykk og urinprøver så fine ut :)

Har hatt en del kynnere de siste ukene, og fikk beskjed om å senke tempo littegranne.. sikkert ikke en dum idè :sjenert:

Før jeg gikk fikk jeg høre hjertelyden til babyen for første gang også :rødme: Det var stort!

Hjerte slo 144 slag i minuttet...

...hmmm.. kan det bety at det er en liten :babyjente: som bor i magen tro ?

Neste uke er det iallefall endelig tid for UL, så da får jeg kanskje vite :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott å se at du har det bra og at alt er bra med lille spiren...

Hvor langt er du på vei nå? rundt uke 18 tipper jeg, siden du skal på UL i neste uke.

Håper alt går fint på UL og kos deg masse med magen :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at du har det bra og at alt er bra med lille spiren...

Hvor langt er du på vei nå? rundt uke 18 tipper jeg, siden du skal på UL i neste uke.

Takk for det ~Belle~ :)

Jeg er 19+5 i dag, snaart halvveis allerede.. Fikk UL sent på grunn av sommeren, tror jeg.. så nå er jeg ordentlig utolmodig etter å se det lille trollet :ler:

Flott med alt vel hos jordmor!

Ja, ikke sant ?

Må inrømme at jeg var litt smånervøs før timen, men det er vel mest fordi alt er nytt.. :)

innom å oppdatterer meg :)

ha en fin dag :skravle:

Ha en fin torsdag du også Amalie_85 :) Snart er det helg, HURRA :klappe:

Ellers så har jeg de siste dagene fått merke at hormonene virkelig raser i kroppen... Den såkalte "lunten" er merkelig og irriterende ikke-eksisterende for tiden :tristbla: Slitsomt!

Bra at det er fredag i morgen, jeg er heeelt sikker på at litt helg hjelper på humøret :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...