Gå til innhold

Tinesols trønderliv


Bokormen

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært her inne som gjest i drøye året, og lest og kost meg, var det på tide å bli registrert medlem :) Og dra igang en aldri så liten dagbok også!

Er ei jente/dame/hva egentlig? på 25, fra Porsgrunn, som det siste året har jobbet som tannlege like utenfor Trondheim. Flyttet selvsagt hit pga den store kjærligheten, og trives veldig godt til nå, selv om jeg savner venner og familie som stort sett holder seg på østlandet :)

Har akkurat kjøpt leilighet sammen med samboeren, og leser derfor mye om hus og hjem, og er også ofte og leser/skriver på Kropp&Helse-forumet :)

Det var meg, så, da får vi se om det blir noen dagbok da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da begynner endelig vår første leilighet sammen å bli ferdig!

1.juli overtok vi en fantastisk leilighet, i samme bygget som vi har leid det siste året. Huset ligger like ved Solsiden i Trondheim sentrum, er 65 kvadrat, lys og lekker, og bare 3 år! Dama som bodde der, hadde røyka inne, så vi malte vegger og tak, og det ble så fint så :D

Siden vi bare skulle flytte en etasje opp, fikk vi hjelp av to kompiser og da var det aller meste flyttet i løpet av helg! Godt med gode, sterke venner :D

Etter en laaang tur på Ikea, og div møbelbutikker er også det meste av møbler på plass.

Mens samboen har ryddet og ordnet og styret i den gamle leilgheten, for å få den klar til utvasking, har jeg dillet og dullet i den nye :D Planter har kommet på plass, mye stearinlys, nye gardiner osv osv! Begynner endelig å se ut som ett hjem! (Endelig :D haha, det er jo bare 17 dager siden vi overtok... jaja) Og idag kommer rengjøringsfirmaet vi har leid for å vaske ut av den "gamle" leiligheten, så da er det bare å krysse fingrene for at den blir leid ut så fort som mulig så vi slipper å betale for de resterende 2 mnd av oppsigelsesperioden... :tommel:

På fredag kommer hele familien min for å se den nye leiligheten! Mamma og pappa skal bo på gjesterommet i helgen, mens søstra mi og samboeren hennes får aller nådigst sove i den "gamle leiligheten" om de lover dyrt og hellig å ikke skitne til etter at vi har betalt for å få det flytte-rent :D Det bør gå bra, hu er vel absolutt den mest "renslige" av oss :D

Jaja, ikveld blir det å plante ferdig i blomsterkassene på balkongen og sjekke at "gamleleiligheten" er bra nok vasket, og kanskje planlegge litt mat til den koselige helgen som kommer! :D Men først må jeg vel jobbe litt mer...

God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Gratulerer med dagbok og egen leilighet! Kan tenke meg det er koselig med besøk! :)

Ha en fin sommerdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige tilbakemeldinger og hilsninger, også så raskt da :tommel:

Ja, blir fantastisk flott med besøk, savner familien mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen :D Skjønner jo nå at det er P-T som rocker her, og at dagbok er måten å få dagen til å gå på når pasienter ikke dukker opp og jeg kjeder meg på kontoret :)

Endret av Tinesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som registrert medlem i forumet, artig med en solstråle her ;)

Skjønner du trives i både ny jobb og nytt bosted - hvilket er fullt forståelig utifra at Trondheim er en av norges beste byer ;) Og du har en jobb med herlige bonuser (du har helt klart slått et slag for den offentlige tannhelse gjennom ditt bidrag på studentseminaret tidlig i vår)

Lykke til med dagboken, og kos deg videre i Trondheim med ny leilighet!

Hilsen trønderjente og fremtidlig kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg takke for den hyggelige mottagelsen jeg har fått her :) Veldig koselig!

Gårsdagen var veldig fin, egentlig. Kom hjem fra jobb, lagde litt ekstra god middag da jeg viste at samboen måtte ut og jobbe litt på kvelden. Siden det regnet, tente jeg på stearinlys og vi koset oss skikkelig. Rett etter jobb dro samboen på jobben, og jeg fikk besøk av ei venninne, som oppdaterte meg på hva som har skjedd den siste tiden. Elitekorpset jeg spiller i var med i en stor konkurranse i Valencia for 2 uker siden, men jeg hadde desverre ikke mulighet til å være med, så jeg var jo spent på å høre om turen :D

Etter hun var dradd, var det CSI (yeeeah :D) og så senga. Er fryktelig A-menneske, og må i seng til fornuftig tid, står jo tross alt opp 6 hver morgen... :overrasket: Går egentlig overraskende bra, mye bedre enn når jeg måtte opp mellom 7 og 8 mens jeg studerte... hihi.

Idag øsregner det i Trondheim, men det er helt greit :) Har vært så tørt i sommer, at jeg bare syns det er deilig. Dessuten kommer dagen til å stort sett gå til jobb (selvsagt) og så rydding/vasking/handling til den store besøkshelgen :D Greit at det ikke frister så mye å være ute da :D¨

Men først er det mange tenner som skal beskues, pirkes, borres, pusses, rotfylles og tilogmed kanskje trekkes, så kan vel ikke bli sittende her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Svimle :D

Ja, var igrunn en veldig ok dag. Var noen som ikke dukket opp, og da fikk jeg sjansen til å henge litt her og kose meg masse :D Hihi. Er litt hekta alt tror jeg.

Ellers var det en flott blanding av folk inne, fra en 3 åring til pensjonister.

Og etter jeg kom hjem, har jeg vasket og ryddet i kjøleskapet og ryddet litt småtteri ellers, og snart er samboen ferdig å rydde på gjesterommet/kontoret i alt datarotet sitt, så da blir jeg fornøyd :D

Hvordan har du hatt det idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Er fort gjort å bli hekta her inne, been there, done that. Nå går det litt i perioder, blir litt smålei innimellom. Men etter ferien så tok det seg opp igjen, hehe.

Har hatt en fin dag, føler jeg har fått utrettet litt, og nå har jeg unnagjort treningen også. Men sovna på sofaen etter middagen da, så lurer på hva jeg skal gjøre i natt.. Akkurat som om døgnrytmen min ikke var på trynet fra før av :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Jeg er der det skjer jeg vettu! ;)

Er det her det skjer? :D

Stilig!

Min døgnrytme er så bra at jeg er trøtt 2200 og våkner 0600 også i helgene.... huff :(

Idag er siste vaske/rydde-dag før foreldrene mine og søster med samboer ankommer imorgen... gruer meg allerede til all vaskingen :D

Men blir superkoselig med besøk da!

nå skal jeg surfe på ebay og se om jeg finner meg noe Freya-BHer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Jeg fikk vasket endel i går, i dag gjenstår badet, støvtørking og skifte av duker. Men det blir etter knekke-timen.

Du er heldig som får besøk av familien din. Mine foreldre har ikke vært her på flere år, de er de eneste som kan ta vare på besteforeldrene mine. Og de trenger myye tilsyn nå.

Og akkurat nå vet jeg ikke når jeg får tatt turen nordover heller, det kommer litt an på jobbintervju og evt jobb. Om jeg hadde vært så heldig å få en av de jobbene jeg har søkt på nå, og får et par uker på meg før jeg begynner, så hopper jeg på et fly oppover og tar meg en uke der. Det hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...