CiZi Skrevet 13. juli 2007 #1 Del Skrevet 13. juli 2007 lei av de. Det kryr jo av de her. Fanterier & ugagn gjør de også! Jeg anser meg IKKE som rasist,overhodet ikke. Det er en eneste grunn til at de kommer.Penger penger penger og atter penger.. Norge er ikke forberedt på denslags "invasjon" sånn da fikk jeg ut gruffet. :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 13. juli 2007 #2 Del Skrevet 13. juli 2007 ..Norge trenger denslags "invasjon". Vi mangler arbeidskraft i bøtter og spann. Jobber ikke du for penger, kanskje? Lurer på hva Norge hadde vært uten arbeidsinnvandrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CiZi Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juli 2007 ..Norge trenger denslags "invasjon". Vi mangler arbeidskraft i bøtter og spann. Jobber ikke du for penger, kanskje? Lurer på hva Norge hadde vært uten arbeidsinnvandrere. Trenger vi alle de som jobber svart,og det er mere enn ett par stykker. Trenger vi de som driver med kriminalitet,for det er ikke få og de er oppfinnsomme. (F.eks,late som at de har motortrøbbel på mer eller mindre trafikerte veier,for så å robbe deg til skinnet når du stopper for å hjelpe.) De som driver ærlig lønnet arbeid,betaler skatt osv,ja det er helt ok,de trenger vi. men selvfølgelig når nordmenn ikke vil ta hva som helst av jobber fordi mange er redd for å skitne til fingrene,at jobben ikke er lukrativ nok,nok betalt osv så må det bli sånn da,desverre!! Men alle de andre Neitakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 13. juli 2007 #4 Del Skrevet 13. juli 2007 Fanterier & ugagn gjør de også! Hva består det av? De polakkene jeg har erfaringer med har vært høflige og rolige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 13. juli 2007 #5 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg lurer litt på hvorfor polakker som regel forbindes med noe negativt, eller hvorfor det er de som blir dratt frem først og fremst. Jeg vet at det er en stor gruppe polakker som drar til Norge og får innvilget familiegjenforening (eller hva det heter), men jeg skjønner ikke hvorfor de i de fleste sammenhenger blir satt utenfor gruppen østeuropeere, som i overskriften her f.eks. Er de så mye verre enn alle andre? Endret 13. juli 2007 av *kosejoker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #6 Del Skrevet 13. juli 2007 De fleste polakker og andre østeuropeere er innleid arbeidskraft og bor ofte i små brakker eller leiligheter mens de bygger for oss for mye dårligere betaling enn det nordmenn får. Og de er ofte innleid for dårlig betaling for å skaffe dem oppdragsgiver større fortjeneste. Og mange opplever også at de ikke får den betalingen de skulle ha og at oppdragsgiver slår seg konkurs med den mølla det fører med seg å få inn pengene sine som følge av det. Noen kjeltringer finnes det sikkert innimellom her også, det finnes kjeltringer i alle folkeslag uten at man skal dømme hele landets befolkning av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 13. juli 2007 #7 Del Skrevet 13. juli 2007 Trenger vi alle de som jobber svart,og det er mere enn ett par stykker. Trenger vi de som driver med kriminalitet,for det er ikke få og de er oppfinnsomme. (F.eks,late som at de har motortrøbbel på mer eller mindre trafikerte veier,for så å robbe deg til skinnet når du stopper for å hjelpe.) De som driver ærlig lønnet arbeid,betaler skatt osv,ja det er helt ok,de trenger vi. Snakker du om nordmenn her, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koseslange Skrevet 13. juli 2007 #8 Del Skrevet 13. juli 2007 ..Norge trenger denslags "invasjon". Vi mangler arbeidskraft i bøtter og spann. Jobber ikke du for penger, kanskje? Lurer på hva Norge hadde vært uten arbeidsinnvandrere. ER det de samme individene som tømmer butikker, som har lønnet arbeid her i Gnore ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 14. juli 2007 #9 Del Skrevet 14. juli 2007 Selvfølgelig kommer de for penger - det er ikke akkurat flust av det blant vanlige mennesker i Polen! Vi driver gård og har polakker hos oss hver sommer som høstehjelp i potetåker og morellhage. I år kommer det 6 stykker; 5 av dem har vi hatt her i to år før. Dette er unge studenter som kommer hit for å tjene nok penger til å finansiere studiene sine. De har sjokkerende historier å fortelle om det korrupte næringslivet i Polen. Der får du ikke engang studieplass hvis du ikke har det rette etternavnet, for ikke å snakke om arbeid. De polakkene jeg kjenner er hyggelige, høflige, gjestfrie og vennlige. De har høy arbeidsmoral, noe man ikke kan si om alle de norske ungdommene vi har hatt her tidligere. Nå er det nesten umulig å få tak i skoleungdommer eller studenter fra Norge som arbeidshjelp. De gidder ikke å plukke poteter. Det finnes sikkert polakker som driver med fanteri, noe annet ville vel vært unaturlig? Det finnes nemlig folk som driver med fanteri fra alle land i verden, til og med Norge . For ordens skyld; vi betaler polakkene tarifflønn, de bor i eget hus på gården her som vi har gjort omfattende oppussing på, og de uttrykker at de er svært fornøyde med både lønn og boforhold. Vi, på vår side, er glade for at vi har fått tak i pålitelig arbeidskraft som kommer igjen år etter år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Top Gun Skrevet 14. juli 2007 #10 Del Skrevet 14. juli 2007 Trenger vi alle de som jobber svart,og det er mere enn ett par stykker.Ja, disse sørger for at vanlige folk har råd til å pusse opp og fikse badet når det trenger rep. Takk og lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 15. juli 2007 #11 Del Skrevet 15. juli 2007 polakker har jeg faktisk ingen ting imot, litauere derimot tyveri, ran, vold, voldtekt, dyremishandling og svindel er min erfaring med disse. jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har møtt TRE skikkelige litauere og jeg kommer dessverre borti en hel haug av de hvert eneste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå