Gjest Gjestemor Skrevet 13. juli 2007 #1 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, hva tenker du om det? I går så jeg et par i butikken, han en eldre fyr rundt 65, hun ei ung, snerten negresse rundt 25. Jeg syntes faktisk det var litt ekkelt å se hvordan han tafset på henne. I den senere tid har jeg også lest om en (B-)kjendis, ikke akkurat noe fruktfat å se til, og langt over middagshøyden når det gjelder alder, som har giftet seg med ei ung, asiatisk jente i begynnelsen av 20-årene. Nå skal de ha barn. Fyren er over 60... Tror slike menn virkelig at disse damene er hodestups forelsket i dem, og at de nyter å ha sex med dem? Selvfølgelig kommer disse jentene hit for å få et bedre liv - mannen er oftest bare et nødvendig onde for å få det til. Jeg har ikke så store problemer med å forstå at jenter er villige til å ofre så mye for å komme bort fra bunnløs fattigdom, men disse mennene, derimot.... Er selvbedrag ålreit å leve med i lengden, liksom? Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 13. juli 2007 #2 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg tror noen fint kan forelske seg på tvers av landegrenser, aldersforskjeller og kulturer. Samtidig tror jeg noen nordmenn utnytter kvinner fra asia og at noen asiatere utnytter nordmenn. Hvem som blir utnyttet og hvor det er ekte kjærlighet er umulig å vite kun ved å se folk på avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 13. juli 2007 #3 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) H Endret 1. mai 2008 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #4 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg tror noen fint kan forelske seg på tvers av landegrenser, aldersforskjeller og kulturer. Samtidig tror jeg noen nordmenn utnytter kvinner fra asia og at noen asiatere utnytter nordmenn. Hvem som blir utnyttet og hvor det er ekte kjærlighet er umulig å vite kun ved å se folk på avstand. Ikke sant, det finnes noen av alle slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #5 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, hva tenker du om det? At de er stygge, fete og gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 13. juli 2007 #6 Del Skrevet 13. juli 2007 Er selvbedrag ålreit å leve med i lengden, liksom? Hva mener du? Mange av disse jentene har nok et annet syn på kjærlighet og ekteskap enn oss. Og det synes jeg de må få lov til å ha, uten at vi skal komme å fortelle dem at de lever med ekle mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #7 Del Skrevet 13. juli 2007 Så lenge det er som du sier: At de stygge, ekle mannfolka er de som til syvende og sist anskaffer seg slike damer, så tror jeg faktisk ikke noe på at de selv tror det er ekte kjærlighet fra damene sin side. Men hallo...menn er kjente for å ha det behagelig og å trives stabilt selv under de "værste" parforhold. Tror ikke at menn er så nøye med dette som heter kjærlighet. Bare de trives og har det bra,så er det liksom helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 13. juli 2007 #8 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva om en pen mann har asiatisk kone da, hva om en tynn mann har det eller en pen 40 år gammel mann, eller 30 år gammen? Er det verre når stygge og feite menn gjør dette enn når tynne og normalt utseende, eller pene menn gjør det? At aldersforskjellen har noe å si kan jeg kanskje være med på, men at utseendet skal ha noe å si for hvordan man evntuellt dømmer dem forstår jeg ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #9 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva om en pen mann har asiatisk kone da, hva om en tynn mann har det eller en pen 40 år gammel mann, eller 30 år gammen? Er det verre når stygge og feite menn gjør dette enn når tynne og normalt utseende, eller pene menn gjør det? At aldersforskjellen har noe å si kan jeg kanskje være med på, men at utseendet skal ha noe å si for hvordan man evntuellt dømmer dem forstår jeg ikke helt. Har desverre tilgode å se en pen mann med en asiatisk dame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 13. juli 2007 #10 Del Skrevet 13. juli 2007 Har desverre tilgode å se en pen mann med en asiatisk dame... Men fordi du aldri har sett det finnes det ikke? Han mannen i artikkelen som finnes ved min tre tråder her på forumet nå er da ikke stygg, gammel eller feit. Jeg kjenner også en mann, dog litt oppe i årene som har asiatisk kjæreste. Han er også en relativt kjekk mann, sånn litt eldre mann kjekk, som nok ikke hadde hatt problem med å få seg ei norsk dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #11 Del Skrevet 13. juli 2007 Men fordi du aldri har sett det finnes det ikke? Han mannen i artikkelen som finnes ved min tre tråder her på forumet nå er da ikke stygg, gammel eller feit. Jeg kjenner også en mann, dog litt oppe i årene som har asiatisk kjæreste. Han er også en relativt kjekk mann, sånn litt eldre mann kjekk, som nok ikke hadde hatt problem med å få seg ei norsk dame. Er du som er mest opptatt av å generalisere (samt flisespikke) Jeg uttalte meg om at det var "de stygge, ekle mannfolka som til syvende og sist anskaffer seg slike damer". Det er det samme som å si at det for eksempel er journalistutdannede som til syvende og sist får jobb i VG. Men det trenger ikke å bety at det ikke finnes unntak. Og la oss nå videre si at du flisespikker på en slik uttalelse og jeg sender ut en enkel replikk der jeg svarer tilbake:"jeg har tilgode å se noen som ikke er journalistutdannet", så behøver det ikke dermed å bety at det ikke florerer av unntak. For har man litt sunn fornuft,så skjønner man selvfølgelig at det kan finnes unntak. Jeg snakker utifra hvordan jeg personlig opplever tematikken også får du snakke utfra din. Jeg synes det er brilliant at du kjenner kjekke menn med asiatiske damer, men det endrer nok ikke min egen erfaring av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 13. juli 2007 #12 Del Skrevet 13. juli 2007 Er du som er mest opptatt av å generalisere (samt flisespikke) Jeg uttalte meg om at det var "de stygge, ekle mannfolka som til syvende og sist anskaffer seg slike damer". Det er det samme som å si at det for eksempel er journalistutdannede som til syvende og sist får jobb i VG. Men det trenger ikke å bety at det ikke finnes unntak. Når dette er et diskusjonsforum tar jeg meg friheten med kverulere litt, man er jo her for å dikutere jo. Det jeg spurte om i det første innlegget mitt var hvorfor utseendet hadde betydning innen vurderingen av hva man mener om menn med asiatske damer. Jeg kan ikke se at det er noe bedre eller verre om en stygg, eller feit mann har ei asiatisk dame eller om en tynn og pen mann har det. Jeg lurte på hvorfor du presiserte stygge, feite eller eldre menn. Hvorfor ikke bare spørr om hva mener du om menn som... det har da ikke en innvirkning om de er stygge eller feite vel? Ja, jeg vet det er på skråblikk og generaliseringer, men jeg ser ikke poenget likevel jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Del Skrevet 13. juli 2007 Jepps,skjønner. En annen ting jeg kom på etterpå, var at du faktisk ikke kverulerte over MEG, men hun/han som hadde skrevet hoved-innlegget. Får meg til å innse at jeg snart bør registrere meg her... Jeg kunne liksom ikke fatte og begripe hvorfor det ble så mye styr,siden hovedinnlegget omfattet tematikken stygge menn+ asiatiske damer. For ordens skyld så skrev jeg nnlegget foran deg (så vidt jeg minnes)det med "syvende og sist" og det etter deg (Der jeg siterte deg og svarte med en enkel setning). Så faktisk er det her en misforståelse tror jeg :klø: quote name='Gyngestol' date='13.07.2007 (22:24) ' post='4696938'] Når dette er et diskusjonsforum tar jeg meg friheten med kverulere litt, man er jo her for å dikutere jo. Det jeg spurte om i det første innlegget mitt var hvorfor utseendet hadde betydning innen vurderingen av hva man mener om menn med asiatske damer. Jeg kan ikke se at det er noe bedre eller verre om en stygg, eller feit mann har ei asiatisk dame eller om en tynn og pen mann har det. Jeg lurte på hvorfor du presiserte stygge, feite eller eldre menn. Hvorfor ikke bare spørr om hva mener du om menn som... det har da ikke en innvirkning om de er stygge eller feite vel? Ja, jeg vet det er på skråblikk og generaliseringer, men jeg ser ikke poenget likevel jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestemor Skrevet 13. juli 2007 #14 Del Skrevet 13. juli 2007 Ser jeg en utenlandsk, ung, pen dame med en kjekk fyr, tenker jeg at "hun har jammen vært heldig! Hun har faktisk funnet seg en mann hun kan lære seg å nære ekte følelser for!" Ingen skal fortelle meg at ei ung, flott negresse kan nyte å bli tafset på av en 65-åring med fet hentesveis, skrukkete pondus og vorter i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 14. juli 2007 #15 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg tenker rett og slett at disse mennene er utrolig naive og kåte. Damene driver jo rett og slett med horeri. Tror at veldig mange av disse damene ikke har snev av følelser for mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. juli 2007 #16 Del Skrevet 14. juli 2007 Hvis disse damene er vant til et liv i ekstrem fattigdom, der de må slite seg ut uten å få endene til å møtes, eller de har alternativer som prostitusjon for å overleve, så kan det godt hende at de blir oppriktig forelsket og glad i en mann som kan gi dem trygghet, som verdsetter dem, som er snill med dem og som gir dem materielle goder og et godt liv. Så lenge de har det bra sammen og mannen behandler kvinnen på en normal måte, tenker jeg at det er bra at de begge har funnet en måte å bli lykkelige på. Fullstendig enig! På hvilket grunnlag folk har det bra sammen, er virkelig ikke opp til meg å bedømme! Ser jeg en utenlandsk, ung, pen dame med en kjekk fyr, tenker jeg at "hun har jammen vært heldig! Hun har faktisk funnet seg en mann hun kan lære seg å nære ekte følelser for!" Ingen skal fortelle meg at ei ung, flott negresse kan nyte å bli tafset på av en 65-åring med fet hentesveis, skrukkete pondus og vorter i ansiktet. Hva vet du om det? Fyren kan være et råskinn i sengen, en engel i hverdagen og han gir henne kanskje akkurat det livet hun har drømt om! At noen ikke passer inn i ditt bilde av hva som er seksuelt attraktivt, betyr ikke at de ikke kan være det for sin partner og at paret kan ha det helt utmerket sammen på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. juli 2007 #17 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Jeg tenker rett og slett at disse mennene er utrolig naive og kåte. Damene driver jo rett og slett med horeri. Tror at veldig mange av disse damene ikke har snev av følelser for mannen. Er man en hore fordi man ønsker å skape de best forutsetninger for seg selv og sine eventulle barn? Ikke i mine øyne i hvert fall! "Fornuftsekteskap" forekommer helt sikkert, men hva er det som er så galt med det? Selv i Norge har det vært vanlig helt opp til vår egen tid og de fungerer ikke nødvendigvis dårligere enn ekteskap basert på overstrømmende forelskelse. Endret 14. juli 2007 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 14. juli 2007 #18 Del Skrevet 14. juli 2007 Tror slike menn virkelig at disse damene er hodestups forelsket i dem, og at de nyter å ha sex med dem? Nei, selvfølgelig tror de ikke at de er hodestups forelsket. Slike ekteskap begynner jo ofte via brevveksling før man møtes og gifter seg, og da rekker man ikke utvikle store følelser. Asiatiske kvinner har et helt annet syn på kjærlighet enn det vi har. For dem går familien foran alt annet og de har ikke det samme behovet for å realisere seg selv som norske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Madam Mim* Skrevet 14. juli 2007 #19 Del Skrevet 14. juli 2007 Ingen kan elske en tjukk og stygg mann eller dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. juli 2007 #20 Del Skrevet 14. juli 2007 Om en mann er stygg eller feit og sammen med en søt ung jente tenker jeg ikke over i det hele tatt, men jeg må ærlig si at jeg tenker "litt av en pervo" når menn over 60 gifter seg med jenter på 20, jfr. kjendisen du sikter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå