Midna Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #261 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nytt år til deg også Ada!!! Takk for all inspirasjon i året som har vært, og du kommer sikkert til å inspirere meg mye i året som kommer! --------------------- Hadde det veldig koselig i grå. Vi var ikke så mange og det ble en ganske rolig nyttårsaften, men det er bare koselig det. Til neste år har jeg egen leilighet så da har jeg bestemt meg for å være hjemme å invitere noen folk. Men det blir lenge til, så trenger jo ikke planlegge det nå Starten på året har vært veldig fin. Sov ganske lenge og var sammen med kjæresten. I seks tiden dro jeg i stallen å trente hesten. Red 1 time og 15 minutter. Trente dresur med markbommer. Han var flink og han var kjempe svett da vi var ferdig. Syntes det ble en fin treningsstart på oss i år!! Skal skrive ned noen nyttårsforsetter senere - må jo ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #262 Del Skrevet 1. januar 2008 Har ikke så mange nyttårsforsetter mål for 2008, men jeg har i alle fall ett: - Trene 10 ganger i måneden! Den skal jeg få til! Har også en del andre tanker oppe i hodet, og håper at jeg får til alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #263 Del Skrevet 8. januar 2008 Har ikke skrevet her på noen dager, siden jeg har hatt ferie og ikke har gjort så fryktelig mye. På fredagen leide jeg og kjæresten Hostel 1. Den var helt grusom!! Jeg er glad i skrekkfilmer og elsker Saw filmene men hostel så jeg bare halve av... Jeg ble rett og slett svimmel og kvalm av all torturen og har faktisk hatt problemer med å sove og jeg har hatt mareritt hver eneste natt etterpå. Ikke gøy!! Det irriterer meg at jeg ikke klarte å se den ferdig men... På lørdagen var jeg å så det gylne kompasset på kino. Jeg ble positivt overasket, men likte ikke alt de hadde gjort om på i forhold til boka... På søndagen var jeg på varetelling på den gamle jobben min med 100 % tillegg, så det var ikke å forakte! ----------------------------------- Nå er det gamle livet tilbake på plass med skole og jobb. Det er egentlig ganske deilig. Har ikke så mye undervisning siden jeg har bacheloroppgaven. Har et fag som heter innovasjon, kreativitet og entreprenørskap og det virker veldig spennende! Jeg fikk foresten A på eksamen i sales and revenue management! Det var jeg veldig fornøyd med!! Nå venter jeg bare på resultatet på relasjonsledelse eksamen *kryssefingre* --------------------------------------- Var hjemme fra skolen klokken fire i dag. Har fått lest en artikkel om sosialt entreprenørskap. Nå skal jeg prøve å trene litt også skal jeg gå en tur med kaninen. Hvis jeg rekker så skal jeg begynne på en ny artikkel også. Skal også smårydde litt mer på rommet. Har fått helt dilla på å systematisere alle tingene mine, rydde, kaste/gi bort ting jeg ikke trenger. Har blant annet lagt tilside masse klær jeg ikke bruker og jeg har fremdeles mer enn nok klær. Det blir ikke noe problem å la være å shoppe før mars... mulig jeg forlenger det enda mer siden jeg sparer for harde livet til leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #264 Del Skrevet 8. januar 2008 Så var det nyttårsforsettene da... Fikk ikke skrevet ned noe særlig forrige gang men nå har jeg tenkt litt så her kommer listen; - Trene minst 10 ganger i måneden. - Gå tur med kaninen minst 3 dager i uken (den skal selvfølgelig stå ute i utelufteburet hver eneste dag) - Spise 4 frukt og grønt om dagen. Vet at 5 er anbefalt, men et sted må man begynne. Jeg er veldig glad i frukt og grønt men er flink til å glemme å spise det. - Trene minst 1 time med hesten hver gang jeg har han, hvis det ikke er en veldig god grunn til å la være. En av dagene skal være hard dresurtrening helst over en time. - Pusse sal og hodelag til hesten annenhver uke. - Rydde over rommet 15 minutter hver dag. Dette er for at det ikke skal samle seg opp rot. - Ikke handle klær og tilbehør før tidligst mars. Mulig jeg forlenger dette når mars kommer. - Sette inn så mye som mulig av penger på sparekonto til leilighet når jeg får lønning. - Bare brus i helger. - Ikke sovne på sofaen! - Slutte å se skrekkfilmer bortsett fra SAW. (Har virkelig ikke godt av det, og vil ikke utsette meg for tap av nattesøvn lenger) Stopper her jeg... Har egentlig mer ting oppe i hodet mitt men får se hva det blir til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 8. januar 2008 #265 Del Skrevet 8. januar 2008 Så var det nyttårsforsettene da... Fikk ikke skrevet ned noe særlig forrige gang men nå har jeg tenkt litt så her kommer listen; - Trene minst 10 ganger i måneden. - Gå tur med kaninen minst 3 dager i uken (den skal selvfølgelig stå ute i utelufteburet hver eneste dag) - Spise 4 frukt og grønt om dagen. Vet at 5 er anbefalt, men et sted må man begynne. Jeg er veldig glad i frukt og grønt men er flink til å glemme å spise det. - Trene minst 1 time med hesten hver gang jeg har han, hvis det ikke er en veldig god grunn til å la være. En av dagene skal være hard dresurtrening helst over en time. - Pusse sal og hodelag til hesten annenhver uke. - Rydde over rommet 15 minutter hver dag. Dette er for at det ikke skal samle seg opp rot. - Ikke handle klær og tilbehør før tidligst mars. Mulig jeg forlenger dette når mars kommer. - Sette inn så mye som mulig av penger på sparekonto til leilighet når jeg får lønning. - Bare brus i helger. - Ikke sovne på sofaen! - Slutte å se skrekkfilmer bortsett fra SAW. (Har virkelig ikke godt av det, og vil ikke utsette meg for tap av nattesøvn lenger) Stopper her jeg... Har egentlig mer ting oppe i hodet mitt men får se hva det blir til... Her var det jo en god kombinasjon av søte og tøffe foresetter. Vi får forsøke å oppfylle forsettene våre sammen, kan vi ikke det? Inspirere hverandre og sånt... Håper du får en flott dag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #266 Del Skrevet 9. januar 2008 Det hørtes ut som en god plan Gossipgirl Mine løfter er nok ikke like ambisiøse som dine, men tror nok jeg kommer til å måtte ta meg sammen for å klare det for det I går var jeg i alle fall flink. Av frukt og grønt spiste jeg: - Banan på skolen - Gulrot på skolen - Form med poteter, kålrot, gulrøtter og litt sjalottløk til middag så ble en del grønnsaker ut av det (og kylling da) - En ferdigpose salat fra butikken med skinke i - En "stang" stangselleri - Noen druer - Et glass appelsinjuice Det ble ganske mye!! Jeg tenkte heller ikke noe stort på det en gang. Fikk også trent litt i går. Det ble en veldig liten trening men. Gikk 30 minutter raskt også tok jeg situps og pushups etterpå. Men bedre enn ingenting. Da er trening 2/10 gjennomført. Gikk også tur med kanina 15 min i går ute i snøen. Da er 1/3 gjennomført for denne uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #267 Del Skrevet 9. januar 2008 Nå sitter jeg hjemme hos kjæresten og skal få gjort unna litt skolearbeid mens han er på jobb. Må bare oppdatee meg litt her inne først... Klarte ikke å stå opp før litt over ti i dag. Tror det er fordi jeg fremdeles sover dårlig pga den ekle filmen! Men det hjelper fra natt til natt i det minste... Nå skal jeg skrive notater til læringsmål og lese litt flere artikler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #268 Del Skrevet 9. januar 2008 Nå har jeg kommet hjem fra kjæresten. I dag har jeg fått lest 2 artikler på engelsk og skrevet 2 sider notater på pc. Har også lagd middag til kjæresten som var klar da han kom hjem fra jobb <3 Nå har jeg satt ut kanina også sitter jeg her og skal søke på engelske artikler til bacheloroppgaven. Skal bare komme i gang en ti minutters tid og så sifter jeg og drar i stallen. Når jeg kommer hjem skal jeg fortsette å finne artikler også skal jeg lufte kanina. Etter det skal jeg lese en artikkel til i artikkelheftet og muligens titte på noen av artiklene jeg har funnet frem til bacheloroppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 9. januar 2008 #269 Del Skrevet 9. januar 2008 Heia! Hørtes ut som en travel kveld! Husk å slappe av litt inni mellom og Hva er det du skriver bacheloroppgave om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #270 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei Marihan! :D Jeg skal skrive bacheloroppgave om hvordan belønningsystemer påvirker motivasjonen til resepsjonister. Eller det blir i alle fall noe slikt, men problemstillingen blir nok mer spesifisert. Nå har jeg søkt etter artikler på en side som heter emrealdinsight.com. Det er en side som har tilgang på over 100 tidskrifter på engelsk om økonomi og ledelse og det finnes utrooolig mye artikler der. Man må betale for å laste ned artiklene men skolen har abonnement der og jeg passordet, så det koster meg ingen ting i alle fall. Men utrolig vanskelig å skille mellom hva som er relevant og hva som ikke er relevant. Skal snart gi meg nå og legge meg tror jeg... Kom meg i stallen i stad også. Hadde bestemt meg for å ri tur, selvom det var bekmørkt ute og været var så som så. Fikk ridd i akkurat en time og det ble alt i alt en fin tur. Var mye dårlig føre men fant en grusvei hvor vi travet og galopperte en del på så det ikke bare ble skritting. Det er ikke bare bare med isete veier... Har klart målet mitt med frukt og grønnsaker i dag foresten. Nå skal jeg søke noen minutter til og så skal jeg legge meg på sengen og lese en artikkel før jeg sovner. Skal opp seks så... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #271 Del Skrevet 10. januar 2008 Nå er jeg trøtt og stressa! Har hatt tre timers artikkelsøkekurs og det er så mye surr. Jeg skjønner jo hvordan man søker. Men det er problemstillingen som er problemet, finne teoretiske nøkkelteorier osv. Føler meg virkelig ikke kalr til eksamen jeg nå. Fant ut en morsom ting i stad. Vi tre på gruppen min var de eneste som fikk A i sales and revenue på vitnemålet. Det var jo gøy å se! Nå skal vi fortsette å søke artikler og fortsette å være forvirret og frustrerte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #272 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk A på eksamen i Relasjonsledelse også!! : DDDD Det var 4 som hadde fått A på studiumetg mitt så er veldig fornøyd med det altså. I år har jeg fått A i to fag og fått B i ett, så vil si at jeg er veeldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 10. januar 2008 #273 Del Skrevet 10. januar 2008 Wow!! Gratulerer :juhu: Du er virkelig flink du! Blir nesten flau over C'ene mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #274 Del Skrevet 10. januar 2008 Takk Marihan! :icon_razz: Og C er da ikke noe å være flau over!! Alle får jo C en gang i blant og mange blir jo overlykkelige når de får det. Han ene i klassen min fikk E på eksamen og var fint fornøyd med det for eksempel. Nå har jeg lest en artikkel og utenom det har jeg bare surret og vært trøtt Men det er lov når det har blitt en såppas lang og tung dag og jeg har vært trøtt hele tiden. Nå skal jeg en tur ut til kanina og måke litt bur og slikt og så kommer kjæresten å henter meg. I morgen skal jeg ikke på skolen men skal se igjennom artikler til bacheloroppgaven også skal jeg jobbe videre med pensum i innovasjon. Jeg skal også innom jobben å hente ny uniform, noe som blir veldig stilig! : D Også skal jeg i stallen å trene hesten da, så dagen kommer nok til å gå. Jeg skal jobbe hele helgen, og det blir sikkert laaaange vakter - slitsomt. Tror jeg bestiller meg ny Dell pc også! Pcn min er ikke heeelt i form også er den så stor og tung. Jeg har hatt den i tre år og den er veldig godt brukt så syntes jeg kan kjøpe meg en ny nå med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 10. januar 2008 #275 Del Skrevet 10. januar 2008 Gratulerer med strålende resultater. Skulle bare mangle, du har jobbet utrolig samvittighetsfull. Fikk selv resultatene mine i dag, ble kjempefornøyd. Skål for oss. Og Marihan; C er veldig bra for å studere økonomi. Tror neppe jeg hadde klart det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 11. januar 2008 #276 Del Skrevet 11. januar 2008 Håper du får en strålende helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #277 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei begge to! Så bra at du fikk bra resultater du også Gossipgirl! Kjenner jeg deg rett, så har du nok fortjent dem ganske bra du også Dagen i dag ble ikke langt i fra som planlagt. Hadde planer om å sitte hos kjæresten min å lese på morgenen før mamma hentet meg på vei hjem fra tannlegen og vi skulle stoppe på jobben for å hente ny uniform. Etter det skulle jeg bruke resten av dagen på skole, rydding, slappe av, trene hesten osv... Fikk hentet uniformen men så stoppet det. Brått så ringer de fra hjemmehjelptjenesten og sier at farmor har blitt dårlig så de hadde ringt ambulansen. Jeg og mamma fortet oss å kjøre dit og kom faktisk før ambulansen. Da ambulansen kom så var det noen skikkelig dårlige ambulansefolk. Det var tre damer som ikke viste helt hvem som skulle gjøre hva osv, og de klarte ikke å sette sprøytene i farmor. Til slutt klarte de å sette inn en sprøyte eller hva det noe kalles for hun skulle få en slange med noen greier inn oppe ved albuen. Men det hadde hun ikke klart så det begynte å komme ut masse blod. Det ble små blodpytter utover stuegulvet. Det tørket jeg opp så jeg klarte selvfølgelig å få blod på genseren. Så kjørte vi etter sykebilen til sykehuset og ventet der en halv evighet - uflidd, kjempesulten og med blod på meg. Herlig. Til slutt fikk vi se farmor og det gikk bra med henne men hun skal bli der noen dager i alle fall. Kom hjem i halv fem tiden og da hadde jeg ikke spist siden frokost. Det går heldigvis bra med farmor, og det er det viktigste. Nå skal jeg ta meg sammen å lese noen artikler til bacheloroppgaven. Snart skal jeg i stallen selvom det ikke frister sååå mye akkurat nå. Fridager blir aldri heeelt som planlagt i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 11. januar 2008 #278 Del Skrevet 11. januar 2008 Uff.. Det hørtes ikke ut som noen morsom opplevelse, men det er jo godt at det går bedre med farmoren din nå. Det er litt skremmende at ambulansetjenesten ikke greier å gjøre jobben sin ordentlig. Det er jo ofte behandlingen de gir som avgjør hvordan det går med pasienten. Håper du får en fin helg til tross for dette da. ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 12. januar 2008 #279 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei vennen. Trist å lese om farmoren din. Sender over en trøstende Godt at det går bedre med henne nå. Håper hun fortsatt har det bra, og at du har fått en OK helg, til tross for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #280 Del Skrevet 13. januar 2008 Takk for omtanken Joje og Gossipgirl Opplevelsen var litt ekkel, men alt går heldigvis bra Har hatt en helt grei helg. Har jobbet men har bare jobbet 10 timer fordelt på 2 dager. Var lite kurs og jeg var så effektiv at jeg rigga møterom som ikke skulle brukes før onsdagen. Da blir det ikke så mye stress for de som jobber i begynnelsen av uka. Sjefen reiser vekk så da blir det sikkert litt mer stress enn vanlig. Utenom det har jeg prøvd å få gjort unna skolearbeid. Nå har jeg fått bladd igjennom og streket i 4 artikler til bacheloroppgaven som jeg måtte ha gjort til i morgen. Har også streket de opp i litteraturlisten vår så vi ikke skal gå helt surr i alle artiklene. Nå skal jeg prøve å skrive litt notater til innovasjon og entreprenørskap som er det eneste ordenlige faget jeg har i år. Frister lite, men jeg MÅ bare få gjort det. Stod opp halv sju i dag og la meg sent i går så er litt for trøtt nå Jeg får legge meg tidlig i kveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå