Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Ofret sønnens privatliv for et Sony-kamera. Er det ok?
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg må innrømme at barnets mangel på privatliv ikke var det første som slo meg da jeg så dette blidet for første gang. Men kanskje det er noe man burde tenke på?
Gjest =tentacle= Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Men kanskje det er noe man burde tenke på? Tipper det bildet kan bli distribuert flere ganger senere gjennom skoletiden...
Daria Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 - Han følte seg nok ikke helt bekvem, ler hun. Men likevel syntes mor det var greit å vise fram bildet på nett... Det er jo lovå tenke litt, selv om man synes det er et morsomt bilde. Er ikke sikkert lillegutt synes det er så gøy når han blir større og noen finner igjen bildet...
Frey Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes ikke at bilder av noen som sitter på do kvalifiserer til å bli kalt blinkskudd heller jeg da. Og nei, mor burde ikke gjort dette.
Gjest beekeeper Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med dette bildet jeg da? :klø: Hvis man ser på det med litt humor så er det vel ikke så ille dette vel. Synes det ligner på sånne bilder folk sender inn til se og hør som blinkskudd. Men hvis gutten hadde noe imot det, så synes jeg ikke det var ok.
Drua Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Det ser ikke ut som gutten liker at mor tar bilde i den situasjonen, og hun burde ikke ha sendt inn bildet til konkurransen av samme grunn. For det andre er det ikke et blinkskudd, dette er en uskyldig liten gutt som går på do som alle andre. Javel, en utedo, ikke noe ukjent fenomen det heller. Alle situasjoner blir ikke morsomme bare fordi det er et barn der.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med dette bildet jeg da? :klø: Jeg synes den aktuelle moren fortjener å bli uthengt på samme måte.
Daria Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med dette bildet jeg da? :klø: Hvis man ser på det med litt humor så er det vel ikke så ille dette vel. Synes det ligner på sånne bilder folk sender inn til se og hør som blinkskudd. Men hvis gutten hadde noe imot det, så synes jeg ikke det var ok. Litt av forskjellen er at et bilde i et blad ler man av, og så kaster man bladet. Et bilde på nett blir liggende tilgjenelig i årevis, og man har ingen kontroll på hvor det kan dukke opp senere. Og enkelte situasjoner burde man slippe å få offentliggjort, uansett alder...
Ian Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med dette bildet jeg da? :klø: Hvis man ser på det med litt humor så er det vel ikke så ille dette vel. Synes det ligner på sånne bilder folk sender inn til se og hør som blinkskudd. Men hvis gutten hadde noe imot det, så synes jeg ikke det var ok. Enig.
Frey Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Dere som synes dette bildet var helt greit: hadde dere gått med på å publisere lignende bilder av dere selv på nett?
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Dere som synes dette bildet var helt greit: hadde dere gått med på å publisere lignende bilder av dere selv på nett? Jeg mener det er nokså stor forskjell på en kvinne på 35 som sitter og trykker på en utedo og en gutt på fire. Nå tenkte i utgangspunktet ikke jeg på at dette kunne skape leie situasjoner for denne gutten på et senere tidspunkt i hans liv, men det bør man muligens gjøre. Når det er sagt er ikke dette første gang man lager bildemoro av temaet "barn på do". Jeg synes slike bilder av gutter som tisser eller lignende er en gjenganger i denne type idiotiske sommerbildekonkurranser.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Jeg mener det er nokså stor forskjell på en kvinne på 35 som sitter og trykker på en utedo og en gutt på fire. Jeg var ikke for liten til å føle meg ydmyket av å bli sett i en slik situasjon da jeg var i den alderen.
Gjest Nicoline Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Dere som synes dette bildet var helt greit: hadde dere gått med på å publisere lignende bilder av dere selv på nett? .. jeg kan heller ikke se det galne i dette .. Helt uskyldig moro.
Minni-Mus Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med dette bildet jeg da? :klø: Hvis man ser på det med litt humor så er det vel ikke så ille dette vel. Synes det ligner på sånne bilder folk sender inn til se og hør som blinkskudd. Men hvis gutten hadde noe imot det, så synes jeg ikke det var ok. Signerer Dere som synes dette bildet var helt greit: hadde dere gått med på å publisere lignende bilder av dere selv på nett? Ja, jeg har ikke noe i mot om det var meg som var avbildet på et slikt bildet. Er jo bare lårene som vises bare da. Og det er jo en naturlig ting å gå på do.... for øvrig synes jeg det er "skummelt" at noen reagerer så sterkt på at en mor har sendt inn et slikt bildet av sin sønn. Det er jo et helt uskyldig greit bilde. Hva med de som sender inn bilder av barna sine som bader naken?? De fleste tenker vel når de ser et slikt bidle, oi som de koser seg i vannet i sola ol. Hva med de som fotograferer småbarna naken hos forografen, de bildene blir jo hengt ut i butikken/vinduet osv...
Gjest Elastica Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 Jeg var ikke for liten til å føle meg ydmyket av å bli sett i en slik situasjon da jeg var i den alderen. Vel, jeg kan bare tenke meg at det søte og sjarmerende med en fireåring på utedo, ikke hadde vært like tilstedeværende i et tilsvarende bilde av undertegnede mens jeg gjorde bommelom. Jeg har sett bilder av meg selv mens jeg tisset over kanten på båten, i en alder av to år. Ganske søtt, om jeg selv skal si det, og overhodet ikke kilde til gremmelse i dag. Ikke engang da jeg var fjorten.
Far til 2 Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvordan gutten reagerte på det å bli tatt bilde av. Sansynligvis vet moren dette, men jeg tviler på at noen av mine ville vært i 100%. Kansje juryen (som sansynligvis består av voksne mennesker) også burde vurdert dette anderledes. Det er juryen som oppfordrer til slike bilder ved å la bildet gå seirende ut.
Gjest Kristin_ Skrevet 10. juli 2007 #20 Skrevet 10. juli 2007 Jeg synes ikke bildet var så godt jeg da... Barn som tisser eller går på do er faktisk ikke verdens beste eller mest spennende motiv, men fotokonkurranser oversvømmes av sånne bilder. Og fordi det er lagt ut på nett og derfor kan dukke opp igjen og igjen synes jeg ikke det var riktig bilde å la vinne. Som Far til 2 helt riktig nevner, sender juryen et signal om "mer av sånt" til neste fotokonkurranse. Det at ungen ser direkte ukomfortabel ut også, gjør at man får en ekkel kikker-følelse over hele bildet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå