BayliZ Skrevet 16. mars 2003 #1 Del Skrevet 16. mars 2003 Er det fler enn meg som har det sånn? Jeg leser her på KG over alle lykkelige par, men jeg føler meg ikke på langt nær så sikker som det virker som mange her er. Synes det er et stort steg og ta, det samme gjelder det å få barn. Jeg blir ikke yngre, men føler at noe mangler kanskje, uten å kunne sette fingeren på det! Er det sånn at man bare vet det når det passer for deg? Noen som har fått kalde føtter i siste liten og avblåste hele greia? Tanken på at jeg bare kommer til å rote bort det ene forholdet etter det andre skremmer meg, for det er jo ikke det jeg vil heller.... Noen andre som har det som meg, eller har gode råd??? Ellers så ønsker jeg ihvertfall alle en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. mars 2003 #2 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 4 år. Vi er samboere nå, men vi kommer ikke til å forlove eller gifte oss med det første. Vi er jo veldig unge enda (21 og 20), men ser jeg 5 år frem i tiden ser jeg ikke for meg at vi er gift da heller. Noen vil gifte seg, andre ikke. Jeg vil være gammel nok til å vite hva jeg driver med når jeg skal gifte meg, for det er et stort steg å ta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 16. mars 2003 #3 Del Skrevet 16. mars 2003 Jag är en av dessa lyckliga nygifta människor som går omkring och strålar och jag är säkert alldeles hemsk att se på i bland när jag bara ler :D Är du inte redo för att gifta dig, om du känner att något saknas så är det säkert så. Gift dig inte då. Fundera i stället på vad som saknas, vad du har, vad du känner och vill. Det är lättare att avblåsa NU än efteråt, eller veckan innan bröllopet. Jag gick i många år i ett förhållande som jag trodde var bra, jag trodde jag var lycklig och att det var så livet skulle vara. Jag hade säkert gått vidare till funderingar om giftemål etc om jag inte fick min väckarklocka och insåg att jag inte var lycklig. Det är lätt att bara låta tiden gå så länge som man är sams och inget/ingen annan kommer emellan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. mars 2003 #4 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har heller ikke lyst til å gifte meg, men jeg vil leve sammen med min samboer resten av livet likevel. Lurer litt på om du kanskje jakter på den store kjærligheten og har høye krav til at ting skal klaffe på alle punkter (eller de fleste punkter)? Det var bare en tanke altså, men jeg har venninner som aldri får det til å klaffe helt. Når den store forelskelsen har gått over blir de rastløse og tviler på forholdet. Jeg kan ikke vite om forholdene dems er bra eller ikke, men dette skjer gang på gang. Mitt syn på dette med å leve sammen resten av livet er at man må kunne fungere sammen. Det er ikke nødvendig for meg at alt er rosenrødt eller at vi er perlevenner hele tiden. Og selvsagt tenker jeg noen ganger på hvordan livet hadde vært uten ham. Og etterhvert som tiden har gått, så slår jeg meg mer og mer til ro med forholdet vårt. Jeg tror nemlig ikke at jeg vil finne noen som "gir" meg MER enn min samboer. Vi har hatt vår dose med problemer. På eneklte områder klaffer ikke ting i det hele tatt, men disse tingene har vi lært oss å godta. Så legger vi heller vekt på ting som klaffer. Men hvis du ikke er fornøyd med forholdet ditt og føler at det ALLTID er noe som mangler, at du ikke har de riktige følelsene for kjæresten/samboeren din, så synes jeg at du skal vurdere å gi forholdet en pause eller fortsette jakten. Er du sammen med ham bare fordi du er redd for å bli alene i fremtiden? Som sagt.. ikke still for høye krav til forholdet. De som påstår at de er like forelska etter 10 år har enten utrolig flaks eller juger skikkelig. Men let etter svaret i deg selv. Se frem i tiden og tenk etter om sin nåværende kjæreste er med i "planene". Bruk litt tid på å snakke med ham, finne fordeler og ulemper. Gi deg selv litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2003 #5 Del Skrevet 16. mars 2003 Du sier det jo selv, Lev livet mens du kan, det kommer ikke i reprise.......... :-? Bare noe du tastet, :oops: eller MENER du det? Ok, DA innebærer livet å ta sjanser, enten det gjelder et forhold, på jobb, økonomi, eller livet generellt. Man vil alltid ta en risiko når man tar en avgjørelse. Men er ikke det en av de tingene som gjør livet spennende da? For man vet jo aldri hvordan andre mennesker responderer på det VI har besluttet. Dette er også gjensidig. Den eneste du kan ha kontroll over er deg selv, ingen andre. Du vil nok la mange fine sjanser gå i fra deg du, - - når du tenker slik. Og det kommer ikke i reprise vet du. Ja, jeg har litt av den samme innstillingen som deg. Jeg har også vært gift, jeg har såret mennesker, de har såret meg. Men dette alene hindrer meg IKKE i å fortsette å LEVE. For det er jo nettopp det livet handler om, å leve det! Men gifte meg igjen, DET tviler jeg på at jeg vil gjøre. Hva er egentlig poenget med det? Jeg trenger hverken papir eller ring som bevis for kjærligheten min. Hvis du virkelig forelsker deg, blir ordentlig glad i en person, ja, DA VET DU det bare! Du vil kjenne det helt inn til hjerteroten, i hodet ditt, og for ikke å snakke om i kroppen din. Du vil ønske å tilbringe mest mulig tid med denne personen, bare for å være NÆR. høre stemmen, kjenne på han, lukten, smaken, ja, alt! Man er temmelig "HEKTA" en periode ja. Ikke sant........ Uansett hva du bestemmer deg for, vær ikke redd for livet, det er faktisk det eneste du har, så pass godt på det! Så la deg ikke skremme, LIVET er det som skjer mens du er opptatt med å planlegge noe annet! Skjønner? Nyt livet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og vet du; TIDEN løser det MESTE! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. mars 2003 Jøss takker for mange gode svar... Deilig bare det å få en respons på hva man tenker.... Tror nok det vil ta sin tid, men kan vel egentlig med hånden på hjertet si at jeg ikke har det jeg trenger :-( Og ja jeg mener det at livet ikke kommer i reprise, og man bør derfor passe på å være lykkelig, men jeg er vel en av de som gir gode råd uten å klare å følge de selv - ironisk... Kom gjerne med flere synspunkter, setter enormt pris på det!! Ha en fin kveld alle sammen, imorgen er det igjen tilbake på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå