Gå til innhold

Suttekatter?

Fremhevede innlegg

Gjest DyneTryne
Skrevet

De kattungene som var leveringsklare i uke 30 var plutselig klare til onsdagen (men det passet ikke så det må bli på lørdag). Hvordan blir nå dette? De har bursdag 7 mai, vil de da bli suttete mammadalter fordi dette er for tidlig eller går det greit? Tenkte bare siden jeg leser så mye her om å bli tatt for tidlig, og det sa jeg til dama som ringte og, men hun mente det gikk greit siden jeg skal ha to, og det hadde blitt uke 30, hadde jeg bare skulle hatt en.

Så hva tror dere, blir det suttepuser?

Og hva bør jeg passe på å skaffe før jeg får dem? Lenge siden jeg har hatt kattunger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var også omtrent 2 mnd når jeg fikk h*n og h*n har ikke blitt suttekatt.. grunnen til at jeg fikk h*n så tidlig var at moren ikke ville vite av h*n lenger...

jeg hadde en annen katt fra før av.. og det er kanskje hjulpet på at den ikke har blitt suttekatt

Skrevet (endret)

Jeg ville n ok helst ha ventet til de var minst ti uker, men hvis de er morløse er det litt annerledes. Mye læres av mor og det er ikke bare samvær med søsken som er viktig. Annen fordel med å vente er at de vil være husrene, noe du kanskje ikke er garantert nå?

Endret av onyx
Gjest TaraTarantell
Skrevet

hva er en suttepus da???

Skrevet
hva er en suttepus da???

en katt som sutter/suger på det den kommer over.

katter som blir tatt for tidlig kan ofte bli det

siden de ikke er ferdig med å få melk

Gjest DyneTryne
Skrevet

De er husrene, og de mente det gikk greit så lenge de var to. Vet ikke hvem som vet best, dyrebeskyttelsen eller hvemenn, men de er jo nøyaktig 10 uker når jeg henter dem?

Suttepus er en pus som sutter.

Skrevet

Hvis de er ti uker og husrene går det nok helt greit.

Grattis med kattunger! :)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Takk :) Men nå er det jo egentlig enda verre ventetid siden det er så kort tid igjen! :sur:

Ok det er søndag i dag, så blir det mandag som går seint, tirsdag med kjøretime er fett nok, resten av uka går treeeeegt! Kanskje jeg skal begynne å strikke eller begynne med wow fram til da? :O

Skrevet

Du kan jo strikke en kattekurv?? Jeg kan se om jeg finner igjen oppskriften til en rund kattekurv.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Bortsett fra at jeg har store skader og kutt i hånda kunne det sikkert funka men jeg får vel bare ta cafebesøk og andre greier til hjelp :) *korttenkt i forrige innlegg*

Skrevet

Ok, fant en link. Den er på engelsk, men les nøye først og så gjør du slik som beskrevet. Du skjønner det bedre når du ser arbeidet foran deg. http://webhome.idirect.com/~quanah/patcatb.html

Jeg har brukt billig 100% ullgarn fra nille/sparkjøp e.l. Bare pass på at det IKKE er superwash så du kan tove kurven i maskinen etterpå.

PS. for en ekstra stor kattekurv tror jeg du bare kan øke antall masker du legger opp når du begynner, så blir kurven større i diameter.

Skrevet

Ok, da får du spare den jobben til du blir bra i hånda igjen. :)

Bortsett fra at jeg har store skader og kutt i hånda kunne det sikkert funka men jeg får vel bare ta cafebesøk og andre greier til hjelp :) *korttenkt i forrige innlegg*
Gjest DyneTryne
Skrevet

Ja mken da er vel pusene på plass også! :hoppe:

Har to venninner som vil være med å se og hente, men jeg tenker kanskje det er lurt at de ser dem litt senere så pusene får tilpasset seg litt? Er jeg lur? Eller går det greit? Vil ikke stresse de stakkars små..

Skrevet (endret)

Jeg tenker nok at kattene kanskje synes det er action nok med bare deg, men de overlever nok flere. ;)

Og alle katter trenger en kul og spesiell kattekurv, så strikke må du nok før eller siden. Og bare tenk hvor koselig det er å strikke med 2 katter hengende i trådene og jage nøstene mens du prøver å strikke?? :)

Endret av onyx
Gjest DyneTryne
Skrevet

Kan ikke strikke :sjenert: Men har en søt flettekurv med plass til to :D

Skrevet
Kan ikke strikke :sjenert: Men har en søt flettekurv med plass til to :D

Ok da, men du burde lære det.... for de to stakkars pusekattene sin skyld. :)

Gjest TaraTarantell
Skrevet
Ok da, men du burde lære det.... for de to stakkars pusekattene sin skyld. :)

lære å strikke på grunn av non pusekatter? hæhæh?

Gjest DyneTryne
Skrevet

Også meget forvirret :klø: hehe

Skrevet

Så de får en deilig og varm ullkurv til å sove i om vinteren vel! :-D

Gjest DyneTryne
Skrevet

Men de har jo kurv med teppe med pandatrykk fra Mexico, er ikke det katteluksus så vet ikke jeg! Mykeste teppe jeg vet om :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...