Gå til innhold

Livet med lillegutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å :) Så bra at alt var bra med den lille gutten deres :hjerte:

Fikk litt hjerte i halsen i det jeg leste begynnelsen av innlegget, men da var det ekstra rørende og fint å lese resten :)

Bra dere koste dere på Oslotur :hoppe:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt sto bra til.

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite!!!!!!!!!!!

Vet godt hvor stressa man blir når man er urolig for disse små, så godt en kan få sjekket opp.

Nå er det jammen ikke lenge igjen. Blir spennende dette her.

:klemmer:

Skrevet

Så bra at alt stod bra til! :hjerte: Skjønner godt at du ringte sykehuset, det er jo bedre med en sjekk for mye enn en for lite! :klemmer: I hvertfall godt å høre at lillegutten deres har det fint, han var vel bare litt sliten etter å ha romstert så mye i flere måneder ;)

Godt at dere hadde en fin tur til Oslo, og lykke til hos jordmor :klemmer:

Skrevet

:vinke:

Så bra at alt var bra med gutten! Absolutt bedre å sjekke en gang for mye enn for lite akkurat i denne sammenhengen, synes jeg ... Ikke lenge igjen nå! :hoppe:

Skrevet

Godt at alt var bra! Deilig med en sånn lettelse, vi hadde en sånn sjekk en gang vi også. Ikke noe morsomt å gå og bekymre seg sånn, men desto deiligere å få vite at alt er bra.

Skrevet

åh, den ctg registreringa er slitsom. Magen blir jo såå irritabel! Og Lillebaby også.

:)

For og si det sånn, så hadde jo vi noen runder av samme sort, sånn ca to ganger i uka fra uke 26, og selvom man blir vant til det, og ganske lei.. Så blir man alltid like lettet. For man tenker: er dette denne gangen det gikk galt!?

Det var enda godt det var en penis der.. :sjenert:

Skrevet

Tassie: Ja, det var mye følelser der på en gang :sjenert: Fra helvete til himmel på få sekunder, for å si det sånn :)

Reka: Koselig at du stikker innom og følger med meg :)

Jente79: Ja, jordmor presiserte også det i dag, at det var bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Og jepp, nå blir det spennende fremover :-D

Concertina: Ja, jeg også "skyldte" på det først, siden han var så ekstremt aktivt på søndag. Han har tydeligvis arvet kondisen til moren sin - en dag med aktivitet, så må vi slappe av i tre dager :ler:

Lilith: Nei, det nærmer seg nå uansett. Spent :hoppe:

imli: Angrer ikke på at jeg dro i alle fall, bedre å bli beroliget enn at man skal gå rundt og være dødsbekymret i lang tid.. Vi er nok ikke de første som har vært på sykehuset av den grunn ;)

MCD: Ja, Lille hadde vel blitt skuffet om det plutselig ikke var penis? Og da hadde vi fått en jente som definitivt måtte blitt fan av "Lynet McQueen" :-D Som jeg har sagt før, er vel først nå jeg kan forstå noe som helst av omfanget av hva du gikk gjennom.. den berg og dalbanen. Du er sterkest.

Skrevet

Jordmorbesøk gikk bra i dag også. Dagens mål (38+5 på vei):

Vekt: 77 kg (13,3 kg opp)

BT: 115/65

Urin: Litt proteiner i dag også, men ikke noe fare pga fint blodtrykk.

Ødem: 0 (hun klemte litt på ankler og sånn for sikkerhetsskyld, vanligvis har hun bare tittet på meg og konstantert - nei, ikke noe vann)

Leie: Kn.F + tegning av hvordan han ligger :ler: Altså, hodet er "knapt festet" mente hun - det gikk fortsatt å rugge på det, men var tydeligvis delvis festet. Og han ligger med ryggen på min høyre side, og beina over på venstre. Jepp, det har jeg forsøkt å si før, men hun har vært noe usikker. Men det kan ikke være annet enn rumpe og rygg som er så stort og stikker ut på siden der innimellom ;)

Fl./min: 136 slag.

SF-mål: 35 cm, bittelitt over rødstreken men fint innenfor skravert område.

Det meste av dette fikk jeg jo også besvart på UL i går, så ikke så spennende kontroll. Neste kontroll er 18. august, dagen etter termin. Håper jeg slipper unna :sjenert:

Og i dag gikk deler av slimproppen!! :hoppe: :hoppe: ANER ikke om det har noe å si da, jeg har surfet og forsøkt å lese mest mulig om at det betyr at fødselen nærmer seg - men må jo innse at det ikke trenger bety noe som helst :ler: Men alt av forandringer å rapportere om er da artig!

Det nærmer seg uansett. Jeg er mamma innen måneden er over. :juhu:

I dag skal jeg lage semulepudding av alle ting :fnise: Snakket om det på jobb før jeg gikk ut i perm, og jeg fikk sentimentale tanker til dager på kjøkkenet hos bestemor. Så da kjøpte jeg en pakke med gryn - spent på om det smaker noe av det jeg husker fra jeg var liten da :ler:

Skrevet

Så bra at alt var fint på kontrollen, og på CTG-registreringen tidligere. Er ikke morsomt når man kjenner lite liv, og som alle andre har sagt er det bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Spennende det med slimproppen, bare synd at det kan ta uker for noe skjer likevel... Skulle vært en kortere "frist" :-D

Semulepudding er kjempegodt :sikle: Håper den blir vellykket :)

Skrevet

så bra at alt står bra til med nurket :-D

Det er så utrolig spennende å titte innom her om dagen. Man vet jo aldri når det skjer noe ;)

Tenk at du er mamma innen måneden er ferdig da :juhu:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Skrevet (endret)

:rødme: Hørtes ut som en utrolig koselig tur på sykehuset, selv om det virket skummelt til å begynne med, så må det være utrolig godt når du ser at alt ser bra ut :) Tenk at du snart er mamma, for en herlig følelse det må være når det nærmer seg med stormskritt.

Håper du har en fin kveld med masse liv i magen :klem:

Endret av Tussi!
Skrevet

Så bra at de tok dere seriøst på sykehuset og at dere fikk sjekket at alt var bra :) Nærmer seg nå!! :)

Du svarte ikke på det sist, men får som sagt ikke til å sende bilde av kjolen som PM lengre, så du kan sende meg en PM med mail-adr hvis du vil, så sender jeg på mail :)

Skrevet
Så bra at alt var fint på kontrollen, og på CTG-registreringen tidligere. Er ikke morsomt når man kjenner lite liv, og som alle andre har sagt er det bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Spennende det med slimproppen, bare synd at det kan ta uker for noe skjer likevel... Skulle vært en kortere "frist" :-D

Semulepudding er kjempegodt :sikle: Håper den blir vellykket :)

Semulepuddingen ble kjempebra! Akkurat som det brukte å smake hos bestemor :)

Ellers ønsker jeg meg også en "fødselsfasit". Begynner å bli lei av "alt er normalt" uansett hva som skjer :ler:

så bra at alt står bra til med nurket :-D

Det er så utrolig spennende å titte innom her om dagen. Man vet jo aldri når det skjer noe ;)

Tenk at du er mamma innen måneden er ferdig da :juhu:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Jeg håper det skjer noe snaaart. Men er fortsatt innstilit på å vente en stund, så har ikke blitt utålmodig enda. (Når jeg sa det til mannen i går bare lo han... skjønner ikke det? :klø: )

:rødme: Hørtes ut som en utrolig koselig tur på sykehuset, selv om det virket skummelt til å begynne med, så må det være utrolig godt når du ser at alt ser bra ut :) Tenk at du snart er mamma, for en herlig følelse det må være når det nærmer seg med stormskritt.

Håper du har en fin kveld med masse liv i magen :klem:

Hyggelig å se deg her Tussi! Og lillegutt oppførte seg fint og laget litt liv i går :)

Så bra at de tok dere seriøst på sykehuset og at dere fikk sjekket at alt var bra :) Nærmer seg nå!! :)

Du svarte ikke på det sist, men får som sagt ikke til å sende bilde av kjolen som PM lengre, så du kan sende meg en PM med mail-adr hvis du vil, så sender jeg på mail :)

Sender PM nå jeg :-D

Skrevet (endret)

Jeg er nå her i dag også. Som jeg sa til MidnightChildDreamer i sta, at dersom han først har tenkt til å komme denne uka, så kan han i alle fall drøye til i morgen: 080808 hadde jo vært en fin dato! Men det spørs vel om jeg ikke må vente en stund til :ler:

I dag har jeg faktisk tatt noen timer med jobbing! Kjedelig å bare drive med husarbeid eller se på TV / lese bøker, så greit å holde seg litt oppdatert.

Ellers lite å rapportere om... skjer ikke så mye i livet mitt om dagen utenom å vente på Lillegutt tydeligvis! Men som kjæresten poengterte i går - kanskje greit å "nyte" at man kjeder seg nå. Blir vel ikke så mye tid til det etter denne måneden..

Endret av MellonCollie
Skrevet
Jeg er nå her i dag også. Som jeg sa til MidnightChildDreamer i sta, at dersom han først har tenkt til å komme denne uka, så kan han i alle fall drøye til i morgen: 080808 hadde jo vært en fin dato! Men det spørs vel om jeg ikke må vente en stund til :ler:

I dag har jeg faktisk tatt noen timer med jobbing! Kjedelig å bare drive med husarbeid eller se på TV / lese bøker, så greit å holde seg litt oppdatert.

Ellers lite å rapportere om... skjer ikke så mye i livet mitt om dagen utenom å vente på Lillegutt tydeligvis! Men som kjæresten poengterte i går - kanskje greit å "nyte" at man kjeder seg nå. Blir vel ikke så mye tid til det etter denne måneden..

Om et halvt år kunne du ønske at du kunne sitte en hel dag og bare kjede deg :jepp:

Og hurra for den derre slimproppen.... eeehm. ja.

Skrevet

Fødselsfasit hadde vært fint, ja! :ler: Samtidig er det jo greit at "alt" er normalt, da :)

Fint at jordmorkontrollen gikk bra, selv om du visste det meste fra før - alltid greit å få konstatert at ting er som det skal. Semulegrynspudding tror jeg aldri jeg har smakt, faktisk ... Nå ble jeg litt nysgjerrig og må kanskje teste det ut en av de nærmeste dagene!

080808 hadde vært en fin fødselsdato! Drysser litt fødestøv i boka di, jeg, så kanskje det hjelper litt.

*

Ha en fin kveld! :klem:

Skrevet

Håper det blir bebis i morra da - det hadde vært gøy!

Skrevet

ja!! til baby imorgen :D

(selvom du vet hva vi syns om åtte tall!! )

Skrevet

Spennende i flere dagbøker nå. :-D

Lykke til når det skjer noe. :klemmer:

Nyt å ha tid for deg selv nå, men GLED deg til å treffe lillebebisen også...og det vet jeg jo at du gjør. :)

Skrevet
Om et halvt år kunne du ønske at du kunne sitte en hel dag og bare kjede deg :jepp:

Og hurra for den derre slimproppen.... eeehm. ja.

:hoho: Driver du med dagboksniking, så får du bare venne deg til intimdetaljer altså ;)

Fødselsfasit hadde vært fint, ja! :ler: Samtidig er det jo greit at "alt" er normalt, da :)

Fint at jordmorkontrollen gikk bra, selv om du visste det meste fra før - alltid greit å få konstatert at ting er som det skal. Semulegrynspudding tror jeg aldri jeg har smakt, faktisk ... Nå ble jeg litt nysgjerrig og må kanskje teste det ut en av de nærmeste dagene!

080808 hadde vært en fin fødselsdato! Drysser litt fødestøv i boka di, jeg, så kanskje det hjelper litt.

*

Ha en fin kveld! :klem:

Satser på at støvet virker straks! Takk :-D

ja!! til baby imorgen :D

(selvom du vet hva vi syns om åtte tall!! )

I Kina så er jo dette lykkedatoen over alle, så det må jo være noe positivt? Men det spørs vel om det blir noe av!

Spennende i flere dagbøker nå. :-D

Lykke til når det skjer noe. :klemmer:

Nyt å ha tid for deg selv nå, men GLED deg til å treffe lillebebisen også...og det vet jeg jo at du gjør. :)

Takk :) Ja, selv om det jo kan ta 3 uker fortsatt, så kan det jo skje noe når som helst også... følelsene veksler litt mellom spenning, glede og utålmodighet om dagen ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...