Ella* Skrevet 12. juli 2008 #1821 Skrevet 12. juli 2008 Hørtes ut som en heeerlig fredagskveld (Vil også ha badekar!).
Gjest imli Skrevet 12. juli 2008 #1822 Skrevet 12. juli 2008 Dagbøker er til for sutring! Kjenner meg igjen jeg og. Men du er jo litt mer uheldig enn med ift varme, da, jeg fikk jo snø og 25 minusgrader i mine siste svangerskapsuker Lov å være lei! Men nå er det snart over. Tror du meg når jeg sier at du kommer til å savne graviditeten?
*Lollipop* Skrevet 12. juli 2008 #1823 Skrevet 12. juli 2008 Hørtes utrolig deilig ut med det badet!! *savne å ha badekar* Så snill en kjæreste du har :rødme: Håper du hadde en fin lørdag og får en fortsatt god helg!
MellonCollie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1824 Skrevet 13. juli 2008 Hørtes ut som en heeerlig fredagskveld (Vil også ha badekar!). Det badekaret trakk ikke akkurat ned når vi tittet på prospektet her nei Luksus! Dagbøker er til for sutring! Kjenner meg igjen jeg og. Men du er jo litt mer uheldig enn med ift varme, da, jeg fikk jo snø og 25 minusgrader i mine siste svangerskapsuker Lov å være lei! Men nå er det snart over. Tror du meg når jeg sier at du kommer til å savne graviditeten? Er så hyggelig å se deg innom imli - håper på dagbok fra deg snart! Selv om jeg skjønner du har andre ting å holde på med om dagen, hehe. Og nei - jeg tror deg ikke helt! Men likevel, det er ikke så mange ganger i livet man har følelsen av å kjenne babyen sin sparke i magen.. så jo, kanskje. Om jeg tenker meg hardt om :rødme: Hørtes utrolig deilig ut med det badet!! *savne å ha badekar* Så snill en kjæreste du har :rødme: Håper du hadde en fin lørdag og får en fortsatt god helg! Han er veldig snill og fin, ja! Kunne ikke fått bedre, faktisk :-D
MellonCollie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1825 Skrevet 13. juli 2008 I går var vi og hilste på vennepar med 1 uke gammel baby! Han var 4,3 kg når han var født, så litt større enn gjennomsnittet. Men allikevel så liiiten. Jeg slutter aldri å undres over at det er mulig, at nurket i magen min skal komme ut og være et fiks ferdig menneske, slik som han. De er også førstegangsforeldre, og det var godt å se hvor trygge de allerede var, og hvor godt min venninne trivdes i rollen. Vi holdt ham begge to, og det gikk veldig fint. Han begynte å bli sulten etterhvert mens han var hos meg, jeg skylder i alle fall på det når han begynte å gråte Bestemte meg for å kjøpe ammepute i går, hun var SÅ fornøyd med den, og det så praktisk ut. I tillegg hadde de lært henne opp med amminga med ammepute på sykehuset, så da kune hun bruke samme taktikk. Så da gjør jeg det også slik. Vi bestemte oss også i går for å kjøpe en lekegrind fra starten av, med tanke på baby + hund. Greit å ha muligheten til adskillelse der fra starten av. Nå har jeg ordnet meg blog :juhu: Fant ut at jeg kommer til å legge ut litt bilder av utstyr + mage der fremover. Så har laget utstyrsliste der nå av hva vi har og mangler. Og diverse bilder kommer denne uka, når jeg har gått ut i ferie og funnet kamerakabel Har ryddet og sortert ting på barnerom i dag. Vi har jammen mye klær allerede, i diverse størrelser! (Takk til deg MidnightChildDreamer, halvparten kommer jo fra dere merker jeg.. snillinger). I går kveld var kjæresten ute sammen med noen av mine gamle kamerater, virker som han har funnet tonen skikkelig med de. Jeg og voffs var hjemme og så på "Om forlatelse". I dag er han for å treffe noen skolekamerater, og skal på fotballkamp. Så jeg nyter alenelivet, og pusler rundt. Tenkte å overraske ham med å få ryddet endel :-D Begynner å bli rimelig ferdig med alt av esker og styr nå, kun på kontoret som det står igjen endel. Tar det til uka. Vi trives virkelig godt her, og har så god plass til alt
Gjest Revenka Skrevet 13. juli 2008 #1826 Skrevet 13. juli 2008 I går var vi og hilste på vennepar med 1 uke gammel baby! Han var 4,3 kg når han var født, så litt større enn gjennomsnittet. Men allikevel så liiiten. Jeg slutter aldri å undres over at det er mulig, at nurket i magen min skal komme ut og være et fiks ferdig menneske, slik som han. De er også førstegangsforeldre, og det var godt å se hvor trygge de allerede var, og hvor godt min venninne trivdes i rollen. Vi holdt ham begge to, og det gikk veldig fint. Han begynte å bli sulten etterhvert mens han var hos meg, jeg skylder i alle fall på det når han begynte å gråte Bestemte meg for å kjøpe ammepute i går, hun var SÅ fornøyd med den, og det så praktisk ut. I tillegg hadde de lært henne opp med amminga med ammepute på sykehuset, så da kune hun bruke samme taktikk. Så da gjør jeg det også slik. Vi bestemte oss også i går for å kjøpe en lekegrind fra starten av, med tanke på baby + hund. Greit å ha muligheten til adskillelse der fra starten av. Nå har jeg ordnet meg blog :juhu: Fant ut at jeg kommer til å legge ut litt bilder av utstyr + mage der fremover. Så har laget utstyrsliste der nå av hva vi har og mangler. Og diverse bilder kommer denne uka, når jeg har gått ut i ferie og funnet kamerakabel Har ryddet og sortert ting på barnerom i dag. Vi har jammen mye klær allerede, i diverse størrelser! (Takk til deg MidnightChildDreamer, halvparten kommer jo fra dere merker jeg.. snillinger). I går kveld var kjæresten ute sammen med noen av mine gamle kamerater, virker som han har funnet tonen skikkelig med de. Jeg og voffs var hjemme og så på "Om forlatelse". I dag er han for å treffe noen skolekamerater, og skal på fotballkamp. Så jeg nyter alenelivet, og pusler rundt. Tenkte å overraske ham med å få ryddet endel :-D Begynner å bli rimelig ferdig med alt av esker og styr nå, kun på kontoret som det står igjen endel. Tar det til uka. Vi trives virkelig godt her, og har så god plass til alt Kan jeg få tilgang til bloggen? Vi har også tenkt til å kjøpe lekegrind. Leste en tråd om hva man ikke trengte og som folk angret på at de hadde kjøpt (inne på BIM) og flere skrev lekegrind. Jeg syns det må være veldig praktisk for oss med hund. Mange hadde også negative kommentarer om babybjørn, men ser for meg at den er et must om jeg skal lufte vovven litt midt på dagen, bare en runde rundt nabolaget. Hva slags vogn har dere valgt? Om forlatelse er så fin. Syns den var litt treig men da den var ferdig ble jeg så overrasket over slutten og likte den.
MellonCollie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1828 Skrevet 13. juli 2008 Kan jeg få tilgang til bloggen? Vi har også tenkt til å kjøpe lekegrind. Leste en tråd om hva man ikke trengte og som folk angret på at de hadde kjøpt (inne på BIM) og flere skrev lekegrind. Jeg syns det må være veldig praktisk for oss med hund. Mange hadde også negative kommentarer om babybjørn, men ser for meg at den er et must om jeg skal lufte vovven litt midt på dagen, bare en runde rundt nabolaget. Hva slags vogn har dere valgt? Om forlatelse er så fin. Syns den var litt treig men da den var ferdig ble jeg så overrasket over slutten og likte den. Du skal ha tilgang Si i fra om du ikke kommer inn! Tror jeg kommer til å føle det tryggere å kunne ha ham i grinda så lenge hunden også rusler rundt her. Like greit å venne ham til den fra starten av, da. Vi kommer til å bruke både sjal og MeiTai, så har ikke kjøpt BabyBkørn, men har hørt mange som er fornøyd i alle fall. Vi valgte Teutonia Mistral S. Nå har vi jo ikke noe erfaring enda, men sånn til å trille den rundt i stua, så er vi veldig fornøyd Jeg leste boka tidligere i år, og likte den veldig godt. Ble litt skuffa over film kontra bok, men slik er det jo som regel.. Men den var innmari fin, ja
MellonCollie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1829 Skrevet 13. juli 2008 Så gøy med blogg :juhu: Ja, fant ut at det var på tide med litt mer "privatliv" Lavere terskel for å legge ut bilder der, når man har litt kontroll...
Knøttet Skrevet 13. juli 2008 #1830 Skrevet 13. juli 2008 Moro med blog, og bilder Lurte på én ting på den lista di over ting du skal kjøpe, ammeskjoldet. Har du noen grunn til å tro at du trenger det? :klø: Bruker det selv, det er virkelig genialt om man ikke får til ammingen i begynnelsen Kan anbefale ammepute jeg også, vi kjøpte en, og den er genial Greier meg jo såklart uten, men det gjør det mye, mye enklere. Det meste med lillegutt gikk faktisk overraskende naturlig faktisk, selv om det blir endel frustrasjon og bekymringer i begynnelsen. Tror slike ting går automatisk jeg, ble iallfall overrasket over det selv, og jeg var jo bekymret for slike ting- for jeg har knapt holdt en nyfødt baby før.
*Lollipop* Skrevet 13. juli 2008 #1831 Skrevet 13. juli 2008 Ååh så koselig med blogg!! Så mange ting man trenger når man får baby Visste jo egentlig det, men når man ser sånn liste så ser man det så fryktelig godt Syns dere hadde veldig mye! Kjempegreit å være forberedt og kunne ta det med ro de siste ukene
MellonCollie Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1836 Skrevet 15. juli 2008 Moro med blog, og bilder Lurte på én ting på den lista di over ting du skal kjøpe, ammeskjoldet. Har du noen grunn til å tro at du trenger det? :klø: Bruker det selv, det er virkelig genialt om man ikke får til ammingen i begynnelsen Kan anbefale ammepute jeg også, vi kjøpte en, og den er genial Greier meg jo såklart uten, men det gjør det mye, mye enklere. Det meste med lillegutt gikk faktisk overraskende naturlig faktisk, selv om det blir endel frustrasjon og bekymringer i begynnelsen. Tror slike ting går automatisk jeg, ble iallfall overrasket over det selv, og jeg var jo bekymret for slike ting- for jeg har knapt holdt en nyfødt baby før. Jeg har nok glemt et "?" bak ammeskjold - det er en av de tinga som jeg venter med til etter fødsel, og ser an behov. Men jeg skal innrømme at jeg er litt stressa for å ikke få til amminga, så derfor er jeg veldig klar for å prøve ammeskjold om ikke det funker uten Bra at dere nybakte mammaer kan komme med litt innspill :-D Ååh så koselig med blogg!! Så mange ting man trenger når man får baby Visste jo egentlig det, men når man ser sånn liste så ser man det så fryktelig godt Syns dere hadde veldig mye! Kjempegreit å være forberedt og kunne ta det med ro de siste ukene Hehe, det er nå ikke alt på lista man MÅ ha, altså. Og nå har jo vi vært veldig heldige og fått arvet en del ting. F.eks. hadde vi nok ikke kjøpt noen kurv til å sove i på dagtid om vi ikke hadde fått denne. Blog og bilder Yeey! Får jeg tilgang til bloggen eller? Du skal ha fått tilgang Innom med en til begge! Velkommen hjem Reka!
MellonCollie Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1837 Skrevet 15. juli 2008 35+4 uker, og siste arbeidsdag!! :hoppe: Har litt som står igjen på to-do-lista mi, men føler jeg har kontroll. Kommer jo også muligens til å jobbe bittelitt før lillegutt kommer, men da blir det på mine premisser og når jeg selv føler for det. Men jeg er glad i jobben min, så ser ikke noe mørkt på å ta et par timer i ny og ne :-D Sitter og funderer på hva jeg skal skrive på "fraværsassistenten" på mailen min :klø: Vanligvis har jeg jo en dato for når jeg evt er tilbake på kontoret, men det ser jo bare rart ut med "jeg er tilbake i april 2009"? I dag skal vi til mine foreldre og spise middag, samt å titte gjennom litt gammelt babytøy for å se om det er noe vi kan bruke. I morgen drar vi til svigers og henter kurven til lillegutt, samt den vanlige senga til kjæresten. Setter denne inn på gjesterommet vårt, tror det kan være greit å ha et alternativt sovested for oss også etter lillegutt er kommet. Dersom kjæresten skal på jobb dagen etter og lillegutt sover dårlig en natt, er det jo bedre at kjæresten får sovet ut skikkelig på et annet rom. Greit å ha muligheten i alle fall! Nå må jeg inn og sjekke boka til Niennah - tenk at hun fikk jenta si i går. Spent på hvem som blir neste, blir nok kniving mellom Ella* og Lilith. Heier på dere begge
*Lollipop* Skrevet 15. juli 2008 #1838 Skrevet 15. juli 2008 for siste arbeidsdag!! Høres fornuftig ut med en alternativ soveplass. Alt man skal tenke på! Men jeg ser jo det selv på de jeg kjenner som har barn, der har mannen et annet sted han sover på i ny og ne Og også greit for deg innimellom! Mødre trenger også av og til å sove ut Hvor lenge var det du hadde tenkt å ha permisjon forresten? Og hvordan er formen blitt utover? Håper du får til å slappe av og sove litt :klemmer:
Gjest Reka Skrevet 15. juli 2008 #1839 Skrevet 15. juli 2008 Reka også få tilgang til blogg? *smilepent* :-D
jente 79 Skrevet 15. juli 2008 #1840 Skrevet 15. juli 2008 :juhu: siste arbeidsdag :juhu: Kan jeg også få tilgang til blog? Greit med et alternativt rom og sove på. Kjære har enda ikke benyttet seg av muligheten. Men han gjorde det de siste dagene før fødselen siden jeg snorket så fælt Men vet om flere der mannen har bodd på et annet rom for å kunne være opplagt på jobb. Ha en fin dag
Fremhevede innlegg