Amused Skrevet 3. juli 2008 #1781 Skrevet 3. juli 2008 Modningsakupunktur høres lurt ut Ha en fin dag i sola!
*Lollipop* Skrevet 3. juli 2008 #1782 Skrevet 3. juli 2008 Så deilig å få to feriedager nå som det er så herlig vær!! Og for at det stadig kan krysses av på listen! Jeg gleder meg så på deres vegne at dere skal få lov å bli foreldre! Høres ut som dere har det så fint sammen! Tiden nærmer seg med stormskritt Høres lurt ut å ta modningsakupunktur og få prøvd det før fødselen, det blir nok bra. Det virker som dere er veldig forberedt og klar for dette Stooor sommer :klemmer:
*Lollipop* Skrevet 3. juli 2008 #1783 Skrevet 3. juli 2008 Jeg måtte visst bare innom en gang til for noen små spørsmål... når sånn ca får man vite kjønnet på babyn i magen? Det er frem til man er 12 uker på vei at det er litt usikkert? Hvordan klarer man å holde sånne nyheter hemmelig frem til 12 uker? Huff.. ble visst en del spørsmål dette... Håper du har hatt en fin avslapningsdag!!
MellonCollie Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #1785 Skrevet 3. juli 2008 Modningsakupunktur høres lurt ut Ha en fin dag i sola! Jeg koser meg, ja! Så deilig å få to feriedager nå som det er så herlig vær!! Og for at det stadig kan krysses av på listen! Jeg gleder meg så på deres vegne at dere skal få lov å bli foreldre! Høres ut som dere har det så fint sammen! Tiden nærmer seg med stormskritt Høres lurt ut å ta modningsakupunktur og få prøvd det før fødselen, det blir nok bra. Det virker som dere er veldig forberedt og klar for dette Stooor sommer :klemmer: Vi har det veldig fint, ja :-D Gleder oss så mye til denne nye delen av livet begge to! Jeg måtte visst bare innom en gang til for noen små spørsmål... når sånn ca får man vite kjønnet på babyn i magen? Det er frem til man er 12 uker på vei at det er litt usikkert? Hvordan klarer man å holde sånne nyheter hemmelig frem til 12 uker? Huff.. ble visst en del spørsmål dette... Håper du har hatt en fin avslapningsdag!! Skal svare så godt jeg kan sånn på stående fot De aller fleste har jo ikke andre ultralyder enn den ordinære, og den er som regel rundt uke 18-20 en gang. Der kan man også se etter kjønn, men er ikke alltid man kan se dette da. Kommer ann på hvordan barnet ligger. Det er umulig å se noe som helst forskjell på kjønn før uke 12, da dette ikke er utviklet enda da. Fra man blir gravid, og frem til uke 12 , så minsker hele tiden risikoen for spontanabort. Det er i denne tiden de "store" organene dannes, og jeg TROR det er derfor man regner uke 12 som en grense. Dersom man kommer dit uten problemer, er det også liten risiko for at noe skal skje senere. Hvordan man holder det hemmelig, det er verre å svare på Er jo ikke alle som holder det hemmelig heller. Vi fortalte det til familien + noen få utvalgte gode venner før uke 12. De ville uansett fått vite det dersom noe hadde gått galt. Men vår motivasjon for å ikke fortelle til andre, var den lille frykten man hadde for at ikke alt skulle gå bra. Og da har man jo ikke så lyst til å måtte ta runde til halve byen for å fortelle at vi ikke skal ha baby likevel... I tillegg er det fantastisk deilig å kunne ha en slik hemmelighet sammen. Så det gjør det jo også litt lettere å ikke fortelle Ble langt svar dette, men håper du fikk noe fornuftig ut av det Håper du har en fin dag. Koser meg, selv om det ble hakket for varmt å sitte ute hele tiden. Så har vekslet mellom stue og veranda! Men fått litt farge hittil i alle fall. Og kjæresten kom kjapt hjem for å hente noe i lunsjen, og hadde kjøpt med is! Så da er jo alt fint :-D
*Lollipop* Skrevet 3. juli 2008 #1786 Skrevet 3. juli 2008 Ble langt svar dette, men håper du fikk noe fornuftig ut av det Tusen takk for et utrooolig godt og informativt svar!! :klemmer: Fikk masse fornuftig ut av det
jente 79 Skrevet 3. juli 2008 #1787 Skrevet 3. juli 2008 Deilig med litt fri i høres ut som dere begynner å få ting klart. Bare å glede seg da :-D Er sikkert smart å ikke ha så mye planer i sommer. Bare kose dere og lade opp batteriene. Ha en fin dag
Niennah Skrevet 3. juli 2008 #1788 Skrevet 3. juli 2008 Her er det drepende varmt for meg, og jeg har faktisk ikke orka å sitte ute i sola. Brunfargen får bare være. Is hørtes godt ut!
Concertina Skrevet 4. juli 2008 #1790 Skrevet 4. juli 2008 Lenge siden jeg har vært innom nå, må innrømme at jeg fikk litt sjokk da jeg innså at du har jo faktisk termin i midten av august, og det er jo jamen meg ikke lenge til! Tiden har gått veldigveldig fort! :-D Dere er vel i full innflytningsmodus nå, må være godt å få alt på plass Og greit å ha fått i hus det meste av stæsj man bare må ha. Når begynte dere å handle? Jeg føler vel at vi snart må tenke på det, vi har jo enda god tid, men det kan vel ta sin tid å bestemme seg også.... Du får si fra om du er fornøyd med Sleepy wrapen, vurderer å bestille en slik. Hadde egentlig sett meg ut Mam Eco, men den koster jo godt over det dobbelte, og hvis Sleepy wrap gjør samme nytta så er det greie penger spart (kan heller bruke de pengene på noe annet bæretøy senere). Kos deg i varmen! Og er godt!
MellonCollie Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #1791 Skrevet 4. juli 2008 Tusen takk for et utrooolig godt og informativt svar!! Fikk masse fornuftig ut av det Så bra! Deilig med litt fri i høres ut som dere begynner å få ting klart. Bare å glede seg da :-D Er sikkert smart å ikke ha så mye planer i sommer. Bare kose dere og lade opp batteriene. Ha en fin dag Ja, vi får ta ferieutskeielsene neste år. De siste månedene (og de neste månedene) har det skjedd / skal det skje mer enn nok av spennende saker uansett. Så nå skal vi bare kose oss sammen! Her er det drepende varmt for meg, og jeg har faktisk ikke orka å sitte ute i sola. Brunfargen får bare være. Is hørtes godt ut! I dag er det for varmt til brunfarge for meg også. Fikk endel farge i går, da. Men blir jo bare på fremsiden, så det blir jo uansett seende rart ut! Har ikke sjangs til å ligge på magen i alle fall! Bare innom med en i varmen jeg tilbake Lenge siden jeg har vært innom nå, må innrømme at jeg fikk litt sjokk da jeg innså at du har jo faktisk termin i midten av august, og det er jo jamen meg ikke lenge til! Tiden har gått veldigveldig fort! :-D Dere er vel i full innflytningsmodus nå, må være godt å få alt på plass Og greit å ha fått i hus det meste av stæsj man bare må ha. Når begynte dere å handle? Jeg føler vel at vi snart må tenke på det, vi har jo enda god tid, men det kan vel ta sin tid å bestemme seg også.... Du får si fra om du er fornøyd med Sleepy wrapen, vurderer å bestille en slik. Hadde egentlig sett meg ut Mam Eco, men den koster jo godt over det dobbelte, og hvis Sleepy wrap gjør samme nytta så er det greie penger spart (kan heller bruke de pengene på noe annet bæretøy senere). Kos deg i varmen! Og er godt! Det har gått innmari fort ja, og det kommer det nok til å gjøre for deg også! Vi begynte vel med handlinga rundt uke 20 ser jeg for meg. Det var vel vogn som ble kjøpt først. Så har vi bare tatt det litt etter litt. Glad nå for at mye er i orden, for jeg orker ikke så langt shoppingturer av gangen pga bekkenet Men det skal jo du slippe unna Testrapport på Sleepy Wrap kommer!
MellonCollie Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #1792 Skrevet 4. juli 2008 34 uker i dag Og i dag flytter vi inn i huset på "ordentlig"! Vi får nett der i løpet av helga, og da kan jeg jobbe derfra uka som kommer. Og foreldrene mine kommer hjem fra ferie, så da kan de passe på pusekatten igjen. I tillegg til at vi nå har kommet såpass i orden der at ikke det er noe problem å bo der. Gleder meg til å sove der for første gang, selv om vi omtrent har vært der døgnet rundt i det siste Lillegutt veier nå 2300 gram, og er 41 cm lang i følge babyverden. Stor gutt Selv om jeg begynner å bli lei av å gå gravid (hjelper vel ikke på at det er så varmt som det er), så er dette også ganske fantastisk. Nå som han er så stor, så er det jo ett helt annet bevegelsesmønster. Jeg kjenner utrolig mye bevegelser, og det begynner å bli lett å kjenne igjen hva som er en hånd, hva som er en fot og hva som er en rumpe Jeg har jo innimellom hatt litt bekymringer i bakhodet; "tenk om han ikke er frisk" etc. Men det er nesten umulig å forestille seg at han ikke skal være frisk, når han kjennes så sterk og aktiv ut. Jeg er så glad i ham allerede Vi er så priviligerte, som får oppleve dette sammen - kjæresten og jeg. At vi skal få lov til å passe på ham resten av livet vårt. Samtidig som det er så skremmende. Men mest av alt gledes vi oss bare så mye begge to, til å hilse på ham og bli kjent med ham. Selv om han allerede er en så stor del av livet vårt, så gleder vi oss til den nye fasen. Dagbokrunde blir iløpet av helga, når nettet er oppe og går God helg alle sammen
Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2008 #1795 Skrevet 4. juli 2008 34 uker i dag Og i dag flytter vi inn i huset på "ordentlig"! Vi får nett der i løpet av helga, og da kan jeg jobbe derfra uka som kommer. Og foreldrene mine kommer hjem fra ferie, så da kan de passe på pusekatten igjen. I tillegg til at vi nå har kommet såpass i orden der at ikke det er noe problem å bo der. Gleder meg til å sove der for første gang, selv om vi omtrent har vært der døgnet rundt i det siste Lillegutt veier nå 2300 gram, og er 41 cm lang i følge babyverden. Stor gutt Selv om jeg begynner å bli lei av å gå gravid (hjelper vel ikke på at det er så varmt som det er), så er dette også ganske fantastisk. Nå som han er så stor, så er det jo ett helt annet bevegelsesmønster. Jeg kjenner utrolig mye bevegelser, og det begynner å bli lett å kjenne igjen hva som er en hånd, hva som er en fot og hva som er en rumpe Jeg har jo innimellom hatt litt bekymringer i bakhodet; "tenk om han ikke er frisk" etc. Men det er nesten umulig å forestille seg at han ikke skal være frisk, når han kjennes så sterk og aktiv ut. Jeg er så glad i ham allerede Vi er så priviligerte, som får oppleve dette sammen - kjæresten og jeg. At vi skal få lov til å passe på ham resten av livet vårt. Samtidig som det er så skremmende. Men mest av alt gledes vi oss bare så mye begge to, til å hilse på ham og bli kjent med ham. Selv om han allerede er en så stor del av livet vårt, så gleder vi oss til den nye fasen. Dagbokrunde blir iløpet av helga, når nettet er oppe og går God helg alle sammen Grattis med innflytting. Kjekt å komme i orden i god tid før lillebebisen kommer. Det er jo ikke så lenge til heller. Det er ikke lett å ikke beskymre seg heller da, men bare tenk at som regel så går det greit. Tenk på alle friske menneskene her i verden.
Knøttet Skrevet 5. juli 2008 #1796 Skrevet 5. juli 2008 for 34 uker! :-D Tida bare flyr avgårde! :-D Rart hvor glad man blir i de små mens de er i magen ja... Det er utrolig hvor glad man blir i en slik liten krabat, og at man skal ta vare på de i mange, mange år... Bare å glede seg til han kommer! :-D Du må ha en fin helg!
Frigg Skrevet 6. juli 2008 #1797 Skrevet 6. juli 2008 Innom for å ønske deg en fin sommer. Nå drar jeg på ferie
Gjest imli Skrevet 6. juli 2008 #1798 Skrevet 6. juli 2008 Bare litt over en måned igjen nå! Håper alt står bra til!
Amused Skrevet 7. juli 2008 #1800 Skrevet 7. juli 2008 :rødme: Skjønner at dere gleder dere til lillegutten kommer, ja. Kos dere i nyhuset!
Fremhevede innlegg