Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Innom for å øsnke deg en fin uke.

Du har en kjempefin gravidmage :jepp:

:klemmer:

Fiin mage :rødme:

Synd med turen til samboeren din da... Men bra dere hadde en fin dag sammen for det.

:klem:

Fine magen din! :hjerter:

Åå! Fine magen!! :hjerter:

Så fin mage du har. :)

Tusen tusen takk :sjenert:

Fine magen :-D

Synd med kampen til samboeren din. Ikke lett å finne på sånne gaver, så dumt at streik skal ødelegge...

Kjedelig med krangel da. Men vil tro det hjelper veldig når studiene er over og dere flytter.

Her har vi innført ingen drikking uten spørring først. Da snakker vi bare om en øl eller to da. Men synes det er greit at han er kjørbar hvis noe skulle skje. Ser ut til at det er litt lett å glemme da :fnise:

Men det hjelper nok fort nå, tror det begynner å gå opp for han at det ikke er lenge igjen...

Men ganske irriterende at disse mannfolka synes det er så vanskelig å roe ned drikkinga... Vi må jo kutte helt i lange perioder, og jeg synes egentlig at det er helt greit. Så litt må da de også klare...

Ha en fin dag :klem:

Takk!

Hadde veldig lyst til å gi ham en opplevelse / tur av noe slag, men må jo ærlig innrømme at det frister svært lite å sette i gang med å organisere noe nytt nå. Tar jo litt tid og krefter. Og er ikke lett å si når det evt skulle passe å sende ham avgårde på noe nå heller.. Så ser ut til at det blir en Playstation3 i stedet. Han blir nok fornøyd med det også ;)

Det har vi også allerede planlagt, at de siste ukene skal være kjørbare. Han prata om å dra på hyttetur på sensommeren sammen med barndomskompisene, og som jeg sa - da skal i alle fall en være kjørbar. Ikke lett å komme seg derfra når det er langt inni skogen.

Ikke så lett det der, med alkohol. Som du sier, så lenge vi stopper så lenge, så burde det kunne gå an for de også å vise litt hensyn når man tar det opp. Men men, snart ferdig med studentlivet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27+4 i dag! Tenk at jeg snart er i tredje trimester allerede.. og at flere av dere dagboksjentene har termin rett rundt hjørnet :-D

Samboer er nå på vei til dyrlegen med voffsa, tror kanskje hun kan ha noe urinveis-problemer. Får håper at det bare er litt medisin som må til for at hun blir bra igjen. Hun er heldigvis ikke slapp eller noe, men å gå fra å tisse 1-2 ganger på hver tur, og over til 7-8 ganger er nok ikke helt normalt :sjenert:

Merker igjen nå som jeg er på jobb at ryggen ikke er helt bra nei, det er mer slitsomt å sitte i samme stilling i flere timer av gangen. Men går helt fint :) Usikker på om jeg skal be om å forlenge 20% sykemeldingen. Har frem til torsdag til å kjenne på det litt på kroppen. Hvordan har dere som er 20% sykemeldt gjort det? 1 time mindre hver dag, og når da evt gått på fredag? (Det er jo noen timer igjen da i tilfelle..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk snart 3 trisemester :rødme: Begynner å nærme seg nå. Jeg synes tida har gått så fort etter jeg bikket over i 3. trisemester.

Greit at en er kjørbar hvis de er på en hytte langt avgårde. Glad min kjære ikke skal på noe sånt nå.

Var snakk om utdrikningslag neste lørdag, veldig glad det ble flyttet :-D

Får håpe voffs blir frisk. Ikke lett når de er syke.

Jeg var sykemeldt 20% de siste månedene. Jeg gikk litt tidlig, ca en time tidligere hver dag når jeg fikk til det. Hadde et Excel ark som regnet ut hvor lenge jeg hadde vært på jobb, og hvor mye jeg skulle være der. Så gikk jeg gjerne veldig tidlig på fredag. Fant lett ut av Excel arket når jeg kunne gå

Synes det fungerte veldig bra, for det var kortere dager jeg trang. Kroppen ble sliten.

Skulle gjerne sendt deg det Excel arket, men ligger dessverre på PC'n på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gravid-mage du har! :)

Uff, bekkenløsning ja... Er bare glad jeg har sluppet unna den så langt. Viktig å lytte til legen og ta det med ro når du har mulighet.

Jeg var 20% sykemeldt i en kort periode, og valgte å ha en dag fri i uka framfor å gå tidlig hver dag... Men vet ikke hva som lønner seg i ditt tilfelle..? Håper uansett bekkenet bedrer seg for deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk snart 3 trisemester :rødme: Begynner å nærme seg nå. Jeg synes tida har gått så fort etter jeg bikket over i 3. trisemester.

Greit at en er kjørbar hvis de er på en hytte langt avgårde. Glad min kjære ikke skal på noe sånt nå.

Var snakk om utdrikningslag neste lørdag, veldig glad det ble flyttet :-D

Får håpe voffs blir frisk. Ikke lett når de er syke.

Jeg var sykemeldt 20% de siste månedene. Jeg gikk litt tidlig, ca en time tidligere hver dag når jeg fikk til det. Hadde et Excel ark som regnet ut hvor lenge jeg hadde vært på jobb, og hvor mye jeg skulle være der. Så gikk jeg gjerne veldig tidlig på fredag. Fant lett ut av Excel arket når jeg kunne gå

Synes det fungerte veldig bra, for det var kortere dager jeg trang. Kroppen ble sliten.

Skulle gjerne sendt deg det Excel arket, men ligger dessverre på PC'n på jobben...

Jeg tror nok ikke mannen heller kommer til å synes det er noe gøy å være langt unna dersom det skulle nærme seg. Hadde vært rimelig skuffende å komme for sent til å se sønnen sin bli født!

Det er kortere dager som er best her også, i og med at det er når jeg sitter stille for lenge at det begynner å gjøre vondt. Får jeg variert stillingene litt er det enklere. Jeg får forsøke å lage mitt eget lille regneark på det (dersom jeg skal fortsette å være sykemeldt.. mulig jeg også går tilbake og prøver 100 % :) )

For en flott gravid-mage du har! :)

Uff, bekkenløsning ja... Er bare glad jeg har sluppet unna den så langt. Viktig å lytte til legen og ta det med ro når du har mulighet.

Jeg var 20% sykemeldt i en kort periode, og valgte å ha en dag fri i uka framfor å gå tidlig hver dag... Men vet ikke hva som lønner seg i ditt tilfelle..? Håper uansett bekkenet bedrer seg for deg! :klem:

Tusen takk! Ja, jeg skjønte nå at det bare var å høre på legen. Kroppen begynte å si i fra på en svært så effektiv måte....

Som jeg skrev til jente79 er det nok kortere dager som er best for meg denne uka.

Fine, fine magen. Jeg vil også ha :fnise:

Ikke lenge til den kommer på deg heller, plutselig våkner du med den og skjønner ingenting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag allerede, 27+5 og stråååålende vær :juhu:

Jeg har begynt å sove skikkelig godt på natta igjen - sleit litt med det forrige uke. Men fra jeg legger meg nå og til vekkerklokka ringer er jeg helt død!

Fikk inn et bud på leiligheten i går, men det var latterlig lavt.. så det avslo vi på flekken. Skal ha ny visning nå på mandag, da det er mange som har ringt og ønsket visning som ikke kunne komme på forrige. Forsøker å holde leiligheten rimelig jevnt over ryddig slik at vi slipper storrengjøring gang på gang.. Svigers kommer også en tur til helga, og tar med seg voffsen hjem på "ferie". Deilig at de får henne med seg så vi slipper å styre med det i flyttinga, og hun trives uansett så godt hos de.

Var forresten hos dyrlegen i går, og hun hadde fått blærekatar. Sjekket også livmor etc med ultralyd, for sikkerhets skyld, men heldigvis så alt bra ut :) Så nå blir det medisin i en ukes tid, så er hun nok frisk igjen!

I går var det nøyaktig en måned til vi tar over huset :hoppe: Det betyr at flyttinga kommer stadig nærmere. Skummelt! Tenk å flytte fra trivelige trøndelag.. klarer ikke helt å forstå det enda jeg.

Ha en fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

God morgen! :vinke:

Spennende da at dere snart skal flytte! :-D Har liksom tenkt at det er leeenge til jeg, men det er jo ikke det ;) Det er jo ikke lenge til lillegutt har planer om å hilse på dere heller! :) Spennende! Kan tenke meg at det er rart å skulle flytte fra Trøndelag, men tenk så gøy det blir å komme nær familien og sånn nå når dere skal bli foreldre (barnevakter :lur: )

Høres ut som om legen din hadde litt rett, ja ;) Det er nok lurt å ta det med ro hvis du har vondt når du sitter og får kynnere... men om du sover godt om natta igjen så har man jo mer overskudd på dagen :-D

Håper du får en kjempefin dag i sola! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage! :hjerte:

Åj, bare 1 måned til du flytter?! Så utrolig spennende! Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å flytte herfra nei, koooselige trondheim! ;)

Neida, blir nok kjempeherlig å få et helt hus, og dere vil nok stortrives på nyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny visning da. Håper dere får bedre bud da :-D

Tenk bare 1 måned til dere flytter. Blir nok å finne på framover da...

Skjønner godt at du ikke liker å være sykemeldt. Men husk på å ikke slite deg helt ut heller da... Jeg merket godt at jeg måtte fortsette med det for å holde ut i jobb fram til permisjonen...

Godt de fant ut hva som feilte voffs. Får håpe det hjelper fort :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :vinke:

Spennende da at dere snart skal flytte! :-D Har liksom tenkt at det er leeenge til jeg, men det er jo ikke det ;) Det er jo ikke lenge til lillegutt har planer om å hilse på dere heller! :) Spennende! Kan tenke meg at det er rart å skulle flytte fra Trøndelag, men tenk så gøy det blir å komme nær familien og sånn nå når dere skal bli foreldre (barnevakter :lur: )

Høres ut som om legen din hadde litt rett, ja ;) Det er nok lurt å ta det med ro hvis du har vondt når du sitter og får kynnere... men om du sover godt om natta igjen så har man jo mer overskudd på dagen :-D

Håper du får en kjempefin dag i sola! :sol:

Det er veldig greit å skulle flytte nærmere noen barnevakter ja ;) Min mamma er jo veldig ivrig, og synes definitivt det skulle være noe som het "mormor-permisjon" :fnise:

Fin mage! :hjerte:

Åj, bare 1 måned til du flytter?! Så utrolig spennende! Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å flytte herfra nei, koooselige trondheim! ;)

Neida, blir nok kjempeherlig å få et helt hus, og dere vil nok stortrives på nyplassen :)

Det er faktisk bare 2 uker til vi flytter :sjenert: Tar ikke over huset med en gang, men vi drar herfra 6-8 juni helga. Det blir nok bra dit vi drar også, men kommer definitivt til å savne Trondheim! Jeg får få oppdateringer fra deg på alt det spennende som skjer her i byen :-D

Spennende med ny visning da. Håper dere får bedre bud da :-D

Tenk bare 1 måned til dere flytter. Blir nok å finne på framover da...

Skjønner godt at du ikke liker å være sykemeldt. Men husk på å ikke slite deg helt ut heller da... Jeg merket godt at jeg måtte fortsette med det for å holde ut i jobb fram til permisjonen...

Godt de fant ut hva som feilte voffs. Får håpe det hjelper fort :-D

Ja, det blir travle tider fremover!

Voffs er heldigvis rimelig ukritisk til mat, så når vi putter medisinen inn i litt leverpostei, så sluker hun det uten å engang merke at det er noe rart der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ny svangerskapskontroll, og alt så bra ut. Han kalte meg rett og slett en eksemplarisk gravid :-D :fnise:

Vekt: 70,6 (startet på 63,7, nå har jeg tippet over med nytt tall foran.. jaja.)

Blodtrykk: 124/77 (noe høyere enn tidligere, men heelt normalt og fint)

Urinprøve: Negativ, så her var alt bra

Ødem: 0-1 (han sa ikke noe mer om dette, har alltid stått 0. Men nå mener han altså det er tegn til begynnende ødem da, om jeg tolker rett?)

Hjerteslag baby: 144 (fint og flott det også!)

Utrolig koselig å høre hjerteslagene til lillegutt altså. Et sikkert tegn på at han har det bra. Legen mente også at han lå med hodet ned nå, men der kan jo mye endre seg etterhvert. Men han syntes altså han kjente et hode der :)

Så jobber jeg 100% igjen neste uke. Jeg føler meg så mye bedre, at jeg rett og slett føler det ikke i utgangspunktet er behov for noen ny sykemelding med det første. Skulle det bli verre når jeg jobber fullt igjen, så kommer jeg heller ned til ham og sier ifra, så fikk jeg en ny sykemelding.

Dette var også siste gang hos denne legen, da jeg jo flytter og har ny fastlege på nye plassen i månedsskiftet. Litt trist, for jeg liker ham her så godt!! Men jeg skulle bare ringe dersom det var noe etter 1. juni også sa han, for han følte nå ansvar for å følge meg opp ;) Spennende å møte han nye i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så bra at alt står bra til med både mor og barn! :-D

Så det er så fort dere skal flytte altså..? Oi... Men jeg tror dere får det kjempefint lenger sør også! :juhu:

Min mamma mener også det burde være noe som heter "mormor-permisjon", men nå er det jo ikke sikkert hun kommer seg ut i yrkeslivet igjen da... :sjenert: så kanskje hun kan bli mormor på heltid, men målet er selvfølgelig at hun kan begynne å jobbe igjen om ikke så mange år! :) Jeg var faktisk kjempemye hos min mormor da jeg var liten, for da vi ble født så hadde ikke mødrene mer enn noen mnd. permisjon ;) Så jeg har på en måte vokst opp hos mormor og håper mine barn får et like bra forhold til sin mormor som jeg har til min ;)

Oioi... kjekt å skrive mye i dagboka di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt står bra til med både mor og barn! :-D

Så det er så fort dere skal flytte altså..? Oi... Men jeg tror dere får det kjempefint lenger sør også! :juhu:

Min mamma mener også det burde være noe som heter "mormor-permisjon", men nå er det jo ikke sikkert hun kommer seg ut i yrkeslivet igjen da... :sjenert: så kanskje hun kan bli mormor på heltid, men målet er selvfølgelig at hun kan begynne å jobbe igjen om ikke så mange år! :) Jeg var faktisk kjempemye hos min mormor da jeg var liten, for da vi ble født så hadde ikke mødrene mer enn noen mnd. permisjon ;) Så jeg har på en måte vokst opp hos mormor og håper mine barn får et like bra forhold til sin mormor som jeg har til min ;)

Oioi... kjekt å skrive mye i dagboka di ;)

Koselig med litt skravling! Ja, det er straks flyttetid. Men i hodet mitt er det lenge til - fortrengelse er en fin ting ;)

Jeg var også endel hos mine besteforeldre etter hva jeg kan huske. Men mamma jobbet ikke fullt, hun var vel hjemme med meg mer enn 50%. Så begynte jeg hos dagmamma etterhvert.. Så vi får se hva som skjer, hun har veldig lyst til å jobbe litt mindre tror jeg, og da kunne jo hun evt hatt lillegutt mens jeg jobber litt og sånn. Så det er jo absolutt muligheter når hun er så innstilt på det :)

Får håpe moren din kommer seg ut i arbeidslivet igjen ja, kan tenke meg det er frustrerende for henne å gå hjemme i lengden også :kose:

----------

Glemte helt å nevne SF-målet. Forrige gang lå jeg over den røde linja, men innenfor grønne området. Denne gangen lå jeg under røde linja, men fortsatt innenfor området ;) Det var også normalt sa han, så lenge jeg ikke hadde noen plutselig store byks eller ble liggende helt flatt på kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voffs er heldigvis rimelig ukritisk til mat, så når vi putter medisinen inn i litt leverpostei, så sluker hun det uten å engang merke at det er noe rart der :ler:

Veldig praktisk triks det der :jepp: Fungerer stort sett alltid.

Selv med vår voffs som var ganske kritisk fungerte det. Leverpostei var godt :-D Måtte bare passe på å ha nok leverpostei på :fnise:

Når han ble gammel fikk han noen tabletter. De var faktisk med leversmak. Helt genialt. Han satt jo omtrent og ga labb for å få medesin og vi slapp klæsjet med leverposteien :fnise:

Godt alt var bra på kontrollen :-D

Høres ut som en ålreit lege. Får håpe du er like heldig etter dere flytter.

Også så snart dere flytter da. (Men jeg også ignorerer hvor nært det er... For da er jeg jo en uke på overtid og kanskje mamma, og det skjønner jeg ikke helt enda :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på kontrollen :) Nå er det ikke lenge til dere flytter nei! Får håpe du får en like grei lege hjemme da :)

Mormor-permisjon ja, det hadde vært en idé ;) Mamma jobber ikke fulltid da, så hvis hun fortsatt ikke gjør det når vi får barn så stiller hun nok opp en del :) Vet at alle foreldrene våre gleder seg til å bli besteforeldre, men alle de andre jobber fulltid, og fedrene våre er spesielt opptatt med jobben... og i og med at de er ganske unge også så blir de nok ikke pensjonister før barna våre er myndige nesten.... hehehe... Men men, mormor og morfar har nå alltid stilt opp for oss i massevis selv om de har vært ganske travel med jobben også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To uker til dere flytter?! :overrasket:

Trønderoppdateringer skal bli vet du ;)

Godt det gikk bra hos legen :-D Blir spennende med ny lege da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig praktisk triks det der :jepp: Fungerer stort sett alltid.

Selv med vår voffs som var ganske kritisk fungerte det. Leverpostei var godt :-D Måtte bare passe på å ha nok leverpostei på :fnise:

Når han ble gammel fikk han noen tabletter. De var faktisk med leversmak. Helt genialt. Han satt jo omtrent og ga labb for å få medesin og vi slapp klæsjet med leverposteien :fnise:

Godt alt var bra på kontrollen :-D

Høres ut som en ålreit lege. Får håpe du er like heldig etter dere flytter.

Også så snart dere flytter da. (Men jeg også ignorerer hvor nært det er... For da er jeg jo en uke på overtid og kanskje mamma, og det skjønner jeg ikke helt enda :fnise: )

Ja, jeg har vært veldig heldig med fastlegen min så langt. Så får håpe det fortsetter :)

Nært til vi flytter og til du skal ha baby? Neeeeida. Lenge igjen :fnise:

Her skjer det mykje! Så kjekt at alt står bra til med deg og den lille og at graviditeten går greit for seg :kose:

Så de skal flytte no altso, blir spennande! Til din heimplass då eller?

Bra det ikkje var verre enn det var med hunden og sikkert fint for henne å få komme på ferie til svigers litt også :)

Ha ein fin dag!

Nå flytter vi til hjemplassen min, ja. Samboer er jo også fra en plass ikke så langt unna, så vi får begge familiene i nærheten.

Så bra at alt så fint ut på kontrollen :) Nå er det ikke lenge til dere flytter nei! Får håpe du får en like grei lege hjemme da :)

Mormor-permisjon ja, det hadde vært en idé ;) Mamma jobber ikke fulltid da, så hvis hun fortsatt ikke gjør det når vi får barn så stiller hun nok opp en del. Vet at alle foreldrene våre gleder seg til å bli besteforeldre, men alle de andre jobber fulltid, og fedrene våre er spesielt opptatt med jobben... og i og med at de er ganske unge også så blir de nok ikke pensjonister før barna våre er myndige nesten.... hehehe... Men men, mormor og morfar har nå alltid stilt opp for oss i massevis selv om de har vært ganske travel med jobben også :)

Hos oss er det kun svigermor som ikke jobber fullt i dag, så her også er det jo ganske travelt. Men som du sier, de finner nok en måte å stille opp på uansett :fnise:

To uker til dere flytter?! :overrasket:

Trønderoppdateringer skal bli vet du ;)

Godt det gikk bra hos legen :-D Blir spennende med ny lege da! :Nikke:

Ja, det blir spennende! Viktig med god kjemi sånn helt på slutten av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og kort dag pga sykemeldinga :hoppe:

28 uker :hoppe:

3. trimester :overrasket::hoppe:

Fin dag med andre ord. Lillegutt blir stadig sterkere, og skulle noe skje nå, så kan han faktisk klare seg ganske så fint. Men han blir jo inni her en stund til da :Nikke:

I går hentet vi "Den store Navneboka" på biblioteket, og satt oss ned for å tenke litt. Har nå kommet opp med rundt 10 navn som er aktuelle i større og mindre grad. Så får vi snevre det ned litt etterhvert. Men kommer uansett ikke til å bestemme noe før han er her. Må se hva han passer til :-D

I dag kommer svigers, noe jeg helt hadde glemt i går :sjenert: Samboer sa det i det vi la oss, at; de er forresten her rundt 16.00! Jeg har jo ikke gjort ferdig noe i huset, så det var en strek i regninga :fnise: Tidlig ammetåke kalles det! Men han skulle lese hjemme i dag, så han kunne ta endel, jeg må bare få brettet litt klær etter storvaskinga mi tidligere i uka. Så det ordner seg :) Men da blir det sikkert en tur ut for å spise sammen med de i kveld. Avslapning får man ta i morgen..

Nå må jeg forte meg å jobbe litt, skal jo snart hjem igjen ;)

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 28 uker og 3. trimester! :hoppe:

Jøye meg som tiden flyr avgårde! Så det ble flytting såpass fort ja, det kommer jo til å bli kjempespennende! Nesten like greit å flytte fort så man slipper å bli gal av å vente på å få flyttet.

Det kommer sikkert til å bli kjempekoselig å ha begge familiene i nærheten! Da har dere mange rundt dere som sikkert elllsker å være barnevakt i ny og ne! Tror nok det er godt ja.. skulle selv ønske at jeg kunne bo i nærheten av min familie når jeg eventuelt ble gravid og skulle ha barn. Mye mor og datter kan :skravle: om!

Du får ha en fin helg med svigers på besøk MellonCollie! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...