Amused Skrevet 23. april 2008 #1441 Del Skrevet 23. april 2008 Huff, så leit! Trodde ikke boligmarkedet var så hett nå, jeg. 210 000 over takst er mye! Det er lov å være motløs og lei nå Men MellonCollie, det dukker jo opp nye boliger hele tiden, og snart blir det deres tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. april 2008 #1442 Del Skrevet 23. april 2008 Så utrolig kjedelig. Skjønner godt du ble sur og lei nå... 210 000 over var mye!!! Det kommer nok noe som passer dere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 23. april 2008 #1443 Del Skrevet 23. april 2008 Å så kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. april 2008 #1444 Del Skrevet 23. april 2008 så kjedelig da Budrunder tar virkelig på. Husker godt da vi drev på med det også. Men det gjelder å ha is i magen, så får dere nok det dere vil ha skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 23. april 2008 #1445 Del Skrevet 23. april 2008 Så kjedelig. Men dere kommer helt sikkert over drømmehuset senere, for det ordner seg bestandig for snille piker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. april 2008 #1446 Del Skrevet 23. april 2008 Kjedelig det ikke gikk deres vei i budrunden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. april 2008 Forfatter #1447 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg er så glad jeg har dere her inne, det varmer å få litt støtte på tunge dager Når jeg snakket med megler i går kveld, så var leiligheten oppe i 250' over takst. Og som megler da sa til meg; "man kan kjøpe gull for dyrt". Så han syntes det var en grei beslutning å gi seg når det gikk som det gikk. Dette går inn på samboer og meg på så forskjellige måter. For min del, så blir jeg mest skuffa bare fordi jeg ønsker trygghet. Den tryggheten i å vite at vi har et eget sted å flytte inn med en gang vi drar herfra, og at lillegutt kommer til et ferdig hjem. Samboer derimot, er redd for å måtte utvide søket litt i forhold til beliggenhet, og nabokommunen hvor jeg kommer fra. Fordi da flytter vi ikke et nytt sted sammen, men til en plass hvor alt er kjent for meg. Og den ser jeg. Samtidig så må vi nesten gjøre det slik, for det er rett og slett ikke nok som dukker opp i vår prisklasse der vi titter nå. Og han er også enig i dette, men det gjør at den gleden en boligjakt egentlig skal være uteblir. Det er mye berg og dalbaner i en boligjakt har jeg skjønt. Men jeg vet jo også at det er normalt. Og at det ordner seg. Og hadde det bare vært oss to, så hadde det ikke gjort noe.. men lillegutt kommer når han kommer, og da vil jeg være forberedt. Jaja, del 3 av boligjakten er nå offisielt i gang. Dette blir nesten som å starte med PP på nytt. Og da kan jeg jo bare vente til PP4, det er jo da det klaffer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. april 2008 #1448 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg skjønner deres situasjon veldig godt (sånn bortsett fra baby i magen da... ) Men det å ha den tryggheten med hvor man blir av til slutt. Det er fryktelig tøft å være på jakt etter et bosted og man blir glad for hver gang man finner noe som kan være 'drømmen' også blir man gang på gang skuffet. Kan bli helt gal av det som skjer! Har vært borti akkurat det samme Og jeg kan godt skjønne din mann.. det er den situasjonen jeg sitter oppi nå. Jeg skulle ønske at vi kunne bodd et sted vi begge var ukjente for at vi kunne støtte og forstå hverandre litt bedre, men sånn blir det ikke. Vi er nødt til å bo på hans hjemsted og jeg vet at det bare er å glemme drømmen om å bo et annet sted, men det er jammen ikke lett! Og det er en tung situasjon... Skal tenke masse på dere og krysse fingrene for at det skal gå deres vei så snart så snart og at dere får det som er det beste for dere alle tre Det kommer til å gå bra til slutt og man lærer og blir sterkere av all motgangen man får, så den er ikke baaare negativ! (fattig trøst, i know..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 24. april 2008 #1449 Del Skrevet 24. april 2008 Dette blir nesten som å starte med PP på nytt. Og da kan jeg jo bare vente til PP4, det er jo da det klaffer Det er som regel i pp4 det klaffer ja... Godt å høre dere er ved godt mot hvertfall! Det virker som om boligmarkedet er stort for tiden, så det vil nok dukke opp noe annet interressant snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. april 2008 #1450 Del Skrevet 24. april 2008 Godt å høre at du er optimistisk, ja Enig at KG-jentene er gode å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 24. april 2008 #1451 Del Skrevet 24. april 2008 Kjedelig med budrunden... får håpe det klaffer i neste runde ja Litt spent på hvordan det går når vi skal flytte neste gang (er sikkert 3-4 år til, men synes det er litt morsomt å følge med likevel)... vi får sikkert max 2,5 mill i lån med våre begynnerinntekter i allefall, kanskje bare 2,2 mill... det funker jo fint til et rekkehus et stykke utenfor sentrum (hvis det går for takst i allefall), men vi er begge vokst opp ganske sentralt og synes her vi bor nå er ganske så max. av hva vi liker å bo fra bykjernen (5 km)... så da spørs det jo om vi skal kjøpe en treroms sentralt til samme prisen når vi får første barnet og satse på å kunne kjøpe litt større enn det igjen eller om vi skal kjøpe et sted med goood plass på et sted vi ikke egentlig har så lyst til å bo (ja, vi er kanskje litt bortskjemt, men vi synes Indre Sandviken er såå fin og med gangavstand til byn... bare synd alle andre også ser ut til å ville bo der ) Nå er jo dette litt frem i tid, men jeg er en planlegger Hehe... Får som sagt håpe det ordner seg for dere snart i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. april 2008 #1452 Del Skrevet 24. april 2008 Skjønner godt at du mister motet litt. Men det hørtes ut som det var det rette å trekke seg. Man skal ha penger igjen til annet enn å bo også... Rart at de snakker så mye om et dalende boligmarked så går rekkehus for over 250 000 over takst Ikke rart det er vanskelig for unge boligkjøpere da... Men det ordner seg for snille jenter vet du, så snart dukker det nok noe opp som er rett for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. april 2008 #1453 Del Skrevet 24. april 2008 Menn og kvinner ser vel forskjellig på problemer antar jeg... Det kommer uansett til å ordne seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. april 2008 #1454 Del Skrevet 24. april 2008 Å, det er så kjipt med budrunder som faller gjennom! Skjønner godt du er skuffa, men satser på at det dukker opp noe annet snart. Uansett ordner det seg helt garantert, selv om det virker litt håpløst og man mister motet innimellom. Hang in there! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 25. april 2008 #1455 Del Skrevet 25. april 2008 God helg!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. april 2008 #1456 Del Skrevet 25. april 2008 Innom og ønsker deg god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. april 2008 #1457 Del Skrevet 25. april 2008 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. april 2008 #1458 Del Skrevet 27. april 2008 Dette ordner seg, dere finner sikkert et fint sted dere kan bo Men så klart det virker håpløst når alt går så mye over prisantydning, og folk er helt gale til å by.... litt for ny jobb og lønnsøkning jeg DET er gode nyheter det Ha en fortsatt fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 28. april 2008 #1459 Del Skrevet 28. april 2008 Hei hei! Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 29. april 2008 #1460 Del Skrevet 29. april 2008 Innom med en Funnet noe nytt og spennende på markedet ennå? Spent på å høre fra deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg