Lilywhite Skrevet 19. mars 2008 #1201 Skrevet 19. mars 2008 Hei! Har hatt det fryktelig travelt de siste dagene, har ikke hatt tid til KG i det hele tatt, men fikk hvertfall oppdatert meg akkurat i din dagbok litt kjapt nå... Så fine UL-bilder Tenker det var kjekt med UL ja, å se at alt er i orden og få tilfredsstilt nysgjerrigheten Hurra for liten guttebaby
Simpleminded Skrevet 20. mars 2008 #1202 Skrevet 20. mars 2008 Sånne herlige bilder :rødme: Og gratulerer så mye med guttebabyen i magen Godt å høre at alt var bra med babyen! :-D Er det ikke betryggendes å se den lille røre på seg der inne? Og hvertfall når en får høre at alt er perfekt! Har du begynt å søke om permisjon og permisjonspenger ennå? Vi har ikke tenkt på det ennå, men det begynner vel å bli på tide nå... Ha en fortsatt flott påske-onsdag!
Gjest Revenka Skrevet 20. mars 2008 #1203 Skrevet 20. mars 2008 Åh gratulerer så mye. Så søt han er inne i magen din. :rødme:
jente 79 Skrevet 23. mars 2008 #1204 Skrevet 23. mars 2008 Gratulerer med en liten Det blir visst mange gutte mammaer blant oss :-D Koselig at alt gikk så bra. Skjønner godt dere svevde rundt på lyseblå skyer etterpå. Det er utrolig å se den lille sånn. Håper du har hatt en fin påske.
Ella* Skrevet 24. mars 2008 #1205 Skrevet 24. mars 2008 Gratulerer med vel overstått UL Enda en gutt! Er mange her på KG som venter gutter Høres ut som en kjempefin UL - godt å få høre at alt er i skjønneste orden
Simpleminded Skrevet 25. mars 2008 #1207 Skrevet 25. mars 2008 Innom med en tirsdags- Kommet deg ned på jorda etter ultralyden? Jeg har heldigvis den lille å se på her på jobben, så jeg flyter ennå... :rødme:
Lilywhite Skrevet 25. mars 2008 #1208 Skrevet 25. mars 2008 Hvor blir det av deg? Savner oppdateringer... hehe... håper du har hatt en fin dag
Midnattsol Skrevet 25. mars 2008 #1209 Skrevet 25. mars 2008 Hallo? Hallo? Hvordan står det til? Bare bra?
MellonCollie Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #1210 Skrevet 25. mars 2008 Hei på deg Hei på deg midnattssol! Tusen takk for alle hilsener, det er koselig å komme tilbake til boka si når dere er innom Rapport fra påskeferien kommer i morgen, dagbokrunden har tatt på! Makan til skravlehøner dere er Så nå er det leggetid. Har tatt nytt magebilde i dag, og jeg legger ut - er jo allerede 3 uker siden sist (i alle fall når man regner med terminflyttingen ) 19+4 uker God natt alle sammen!
Midnattsol Skrevet 25. mars 2008 #1212 Skrevet 25. mars 2008 Hvalrossen...! Nattaklæm fra The Happy Hippo.
Scorpina Skrevet 25. mars 2008 #1213 Skrevet 25. mars 2008 Åååh så fine magen og åååååh så fin gutt som svømmer rundt og koser seg *seriøst babysjuk nå ja*
*Lollipop* Skrevet 26. mars 2008 #1214 Skrevet 26. mars 2008 Ååh så fint magebilde! :rødme: Tenk at du om to dager er halvveis i svangerskapet! Håper du har hatt en fin påskeferie! :klemmer:
MellonCollie Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #1216 Skrevet 26. mars 2008 Og... kan du ikke si at han må drøye det til 18. august slik at jeg får alt med meg?? Jo, jeg har allerede sagt det der! Får værsågod å holde seg på plass frem til Ballerina er hjemme igjen Er det ikke betryggendes å se den lille røre på seg der inne? Og hvertfall når en får høre at alt er perfekt! Har du begynt å søke om permisjon og permisjonspenger ennå? Vi har ikke tenkt på det ennå, men det begynner vel å bli på tide nå... Det der har jeg egentlig ikke tenkt på enda en gang. Søknad om permisjon går uansett veldig greit, det er forsåvidt allerede avtalt med sjefen om hvordan vi gjør det siden ordningen blir litt spesiell. Men å søke til NAV trenger man vel ikke før bare noen få uker før fødsel? :klø: Ååh så fint magebilde! :rødme: Tenk at du om to dager er halvveis i svangerskapet! Takk Det er rart ja, å plutselig være halvveis. Det var som vi sa i begynnelsen alle sammen - frem til 12 uker gikk det kjempetreigt, men etter det flyr jo ukene avgårde.. ---- MIdnattssol, Scorpina og Amused, takk for magekompliment! (Haha, hvem hadde noen gang trodd jeg skulle legge ut bilder av magen min på et nettsted og få komplimenter for den i tillegg )
MellonCollie Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #1217 Skrevet 26. mars 2008 Så var jeg allerede 19+5, og som Tassie sa - det nærmer seg halvveis! HVor har ukene blitt av?? :klø: Tar en kjapp påskeoppsummering først - vi hadde det veldig trivelig! Mamma og pappa kom oppover på torsdag, og den dagen ble det ganske rolig. Mye skravling oppe hos oss, og litt mat. Mamma og jeg gikk en liten tur rundt i byen og tittet også, men det var jo helt dødt her i Trheim i påsken. De hadde tatt med seg noen brosjyrer på babyting fra Sverige, slik at vi kunne se litt prisforskjeller, og det er mye som vil lønne seg å dra over grensa for ja. I tillegg fikk kjæresten litt sjokk i det han innså hvor lite han egentlig vet om babyer, og hva som trengs den første tida Fredag gikk vi lang tur på Ladestien, men det var litt mindre vår enn vi hadde håpet. Nydelig sol, men har blåst utrolig kaldt. Spiste vafler når vi kom frem til en kafè og bare koste oss ute i godt over 4 timer! Fint for oss, og fint for voffs! På kvelden var vi på kino alle sammen, og gikk ut og spiste. Lørdagen kjørte vi oss en tur, og gikk også litt i butikker. Laget påskeskinke til middag, og spiste hjemme hos oss. Nydelig! Så dro vi på en pub på kvelden hvor det ble noen pils på de andre. Var godt å ha så mange dager med de, er jo ikke så ofte de ser meg og samboer sammen i alle fall! Søndagen kjørte de hjem, og vi brukte egentlig mesteparten av dagen på å slappe av. Merker det tok på litt å skulle ha program hele tiden resten av dagene! På mandag laget vi påskelam for første gang. Jeg er ikke noe glad i lam fra før, og skal ikke skryte på meg at det ble noen stor suksess. Som de andre sa, det smakte greit, men litt lite kanskje. Men tilbehøret var knall da, så jeg skylder på lammet - det var nok et dårlig lam Merkelige ting som minner meg på at jeg er gravid: - Dersom jeg kommer ut fra varmer og det er skikkelig kaldt ute (slik det har vært i Trheim i påska), får jeg sykt vondt i puppene!! Helt brutalt hvordan det sprenger i de. Måtte gå og holde på dem når jeg gikk gjennom byen her om dagen Godt det ikke er mye folk ute! - På lørdag, når vi var inne i en stor butikk, ble jeg akutt svimmel. Måtte nesten sette meg ned midt i butikken mens kjære løp og hentet noe å drikke Hjelper når jeg får i meg vann og får satt meg ned, men dette har skjedd noen ganger og er ikke noe gøy. Er vel kanskje pga lite jern, da. Men bortsett fra dette er formen knall! Begynner å bli utålmodig på at lille skal gi lyd fra seg, da. Men han har vel arva faren sine kommunikasjonsevner. "Hun vet jo at jeg er her, så hvorfor skal jeg måtte si ifra hele tiden!" Det kommer vel noen spark snart tenker jeg. Puh, det ble langt - men da er jeg ajour overalt tror jeg. Back to work
Amused Skrevet 26. mars 2008 #1218 Skrevet 26. mars 2008 - På lørdag, når vi var inne i en stor butikk, ble jeg akutt svimmel. Måtte nesten sette meg ned midt i butikken mens kjære løp og hentet noe å drikke Hjelper når jeg får i meg vann og får satt meg ned, men dette har skjedd noen ganger og er ikke noe gøy. Er vel kanskje pga lite jern, da. Men bortsett fra dette er formen knall! Begynner å bli utålmodig på at lille skal gi lyd fra seg, da. Men han har vel arva faren sine kommunikasjonsevner. "Hun vet jo at jeg er her, så hvorfor skal jeg måtte si ifra hele tiden!" Det kommer vel noen spark snart tenker jeg. Høres ut som om du har hatt ei flott påske! Mye svimmelhet ute og går blant oss gravide, har jeg forstått. Det kan skyldes blodtrykksfall, eller at babyen/livmora presser på den store blodåren vena cava (selv når man står eller sitter, ja). Det kan jo også skyldes jernmangel, men i mitt tilfelle er det en av de to første. Bare å sette seg ned da, har jeg funnet ut. Og få frisk luft. Andre ganger må jeg reise meg, dersom svimmelheten kommer når jeg sitter Snedige gravidkroppen. Kan godt hende babyen har arvet kommunikasjonsevnene til faren, ja Kommer vel et dult snart, tenker jeg. Her i magehuset er det sovetid nå, tror jeg.
jente 79 Skrevet 26. mars 2008 #1219 Skrevet 26. mars 2008 Hørtes ut som en kjempefin påske :-D Kan tenke meg det var godt å få noen dager sammen med foreldrene dine. Fikk de med seg mye når de skulle nedover? Kan skjønne at det var litt sjokk for samboeren din å se alt utstyret Tror mannen min er ganske forberedt, han har jo et par nevøer. Men samtidig tar han det veldig med ro, tror han stoler litt for mye på meg. Jeg har jo ikke hatt baby før over at babyen har arvet farens kommunikasjonsevner. Sparkene kommer nok. Ha en fin dag
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #1220 Skrevet 26. mars 2008 Høres ut som en koselig påske Og du begynner å se skikkelig gravid ut jo! Så fin mage
Fremhevede innlegg