Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Så kos med ultralyd! Gled deg! Og :hoppe: for huskjøp, og at du føler deg bedre enn vanlig under svangerskapet.

Nyt fridagene, det er skikkelig luksus å ha tid til å gjøre akkurat det DU vil :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er både godt og viktig med litt fri innimellom. Og nå som du får en hel uke så får du virkelig varmet opp motoren! (Eller hva de nå sier...)

Ha en flott torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener og :hoppe: ing og det som er :-D

Kom på en ting jeg bare måtte inn og skrive også - min kusine fikk nemlig en sønn i går! Fødselen hadde gått kjempefint, og jeg mottok bilder på mail fra min tante og onkel i dag. Nydelig var han! Gleder meg sånn til det er min tur til å holde vår lillebaby i armene :rødme: De har holdt navnet hemmelig frem til nå, og jammen hadde de tatt navnet som var et av mine favoritter. "Heldigvis" likte ikke kjæresten min det så godt, så det var ikke på topp på lista vår. Hadde jo vært typisk :ler:

Ellers fikk jeg en nydelig melding av kjæresten i sta. Først fikk jeg en hvor han lurte på om gutter kunne være babysyke. Jeg sendte litt spørrende mld tilbake, skjønte ikke helt hva han mente.. dette var svaret: "Det gjelder en jeg kjenner. Han gleder seg så sinnssykt til å bli pappa at han nesten er litt syk, altså babysyk... en jeg kjenner altså! :-)" :hoho: Han er så ivrig på å bli pappa han, hakket mer engasjert enn meg til tider. Men det er jo bare koselig!

Det er slike dager man virkelig kjenner at dette er riktig :hjerte:

Tilbake til jobb, i dag har jeg nesten vært en eksemplarisk arbeidstaker. Fått gjort masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får oppfølging du også da. Og godt sykdommen ikke er arvelig. Tror ikke min er veldig arvelig den heller. Ingen andre i familien som har epilepsi, bortsett fra en tremenning som fikk det etter en ulykke (hodeskade), så da har det jo ikke noe med arv å gjøre. Får se om jeg prøver ut den nye medisinen, men har egentlig litt lyst til å se hvordan den jeg har nå fungerer i ugravid tilstand.

Hva slags type medisiner er det egentlig man bruker når man har leddgikt da? :klø: Er det da man bruker kortison? Eller er det jeg som blander sykdommer her...

Er det noen spesielle risikoer ift barnet for deg? Her er det litt økt fare for ryggmargsbrokk, men det er pga medisinene da, ikke sykdommen. Men jeg knasker folat enda, så det ser bra ut :)

Blir sikkert moro med festen på lørdag. Var nok lurt å ikke handle alkohol selv, du hadde vel fått et forklaringsproblem overfor kjæresten om han oppdaga at du kjøpe alkohol :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for huskjøp! Spennende, spennende! :-D Skjønner godt dere vil ha litt god plass, spesielt med en hund og en liten baby :Nikke:

Så søt samboeren din er da :hjerte: Godt med søte, engasjerte menn ;)

Koselig at venninnen din fikk en liten gutt! Ååå, gleder meg jeg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skjønn melding fra din bedre halvdel :jepp:

Er du "hardt" angrepet av sykdommen din? Godt du blir nøye fulgt opp. Har hørt om flere som har hatt div sykdommer som har på en måte resignert eller gått tilbake i styrke under et sv.skap. Rart det der...

Hva er planen ellers for påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg innom og er sur :sur:

Kjære nevnte at et par kompiser skulle ut og ta et par pils i går, og jeg foreslo at han kunne jo sikkert bli med hvis han ville? Så da gjorde han det.

Men da sa jeg også på forhånd, at husk at et par pils betyr i praksis ca to pils, så da vet vi ca hva dealen er... men siden når betyr to pils at man da blir ute i over 5 timer? :sur: Kommer hjem klokka 2, når han vet at jeg sover dårlig før han kommer hjem, og i alle fall våkner når han legger seg. Og jeg må opp klokka 7 på morgenen uansett, mens han bare blir liggende og sove. Og det er ikke sånn at han er sjelden ute og treffer disse folka heller, i går var 4 gang på 8 dager han er ute og finner på noe sammen med disse.

Nei, det ER ikke koselig å sitte hjemme alene med voffs halvparten av kveldene. Og jeg orker ikke være med ut hver kveld, i alle fall ikke i ukedagene, og det vet han. Og det er heller ikke trivelig å legge seg alene, og bli vekt midt på natta.

Hrmf, dagens utblåsning. Han kan være verdens flinkeste, snilleste og søteste. Men han kan også være en dust ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MellonCollie :klemmer:

Skjønner godt at du er sur, jeg! Mannfolk, altså. Jeg sover heller ikke noe godt når kjæresten min er ute, og jeg hadde blitt sur og lei meg hvis han var borte så mange kvelder i uka. Men vet han at du ikke synes noe om det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf, dagens utblåsning. Han kan være verdens flinkeste, snilleste og søteste. Men han kan også være en dust ;)

Kjenner til det ;) Av og til vil man bare vri "hauet" om på dem ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester kan absolutt være duster. Min kjære skulle ut og ta et par bursdagspils for en kamerat her om dagen. Fikk melding halv tolv om at alt sto bra til, og at han skulle komme hjem "etter hvert". Jeg forsto det som om han nesten var på vei. No problem! Så jeg la meg, og våknet klokka to på natta - ingen kjæreste. Da ble jeg både redd og forbanna og sendte melding for å høre om alt var ok. Fikk svar litt senere - joda! alt bra, kommer hjem "etter hvert". Sendte litt syrlig melding tilbake om at jeg synes klokka halv tre begynner å bli seint, og klokka tre var han hjemme. Da var jeg rimelig pissed ... Ikke at jeg ikke unner ham det, men det var en vanlig ukedag, og det er ikek sjeldent han er ute med kamerater, og jeg blir litt engstelig når jeg våkner midt på natta og han ikke er hjemme. :sukk:

Så jeg skjønner deg godt, jeg, MellonCollie! Prøv å ha en fin fredag likevel. Stor :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MellonCollie :klemmer:

Skjønner godt at du er sur, jeg! Mannfolk, altså. Jeg sover heller ikke noe godt når kjæresten min er ute, og jeg hadde blitt sur og lei meg hvis han var borte så mange kvelder i uka. Men vet han at du ikke synes noe om det? :)

Vi har snakket ganske mye om det, ja. Men vi står vel litt på hver vår side angående hva som er "normalt" og ikke. Spesielt siden det bare er ett år siden jeg var student og ikke-gravid, og da var med på dette minst like mye som han. Så han synes vel det blir litt urettferdig at han også skal forandre hele sitt liv når det med graviditeten ikke påvirker ham i like stor grad. Når jeg forklarer det nå, så høres jo han bare helt teit ut, men jeg ser jo poenget hans også altså.

Men det er det med en mellomting.. som sagt var det jo jeg som også sa at det var greit at han gikk ut i går. Men da skulle jeg jo gjerne ønske at han selv klarte å tenke at det kanskje var greit å bare være ute i 2-3 timer :sjenert:

Kjenner til det ;) Av og til vil man bare vri "hauet" om på dem ;)

Jepp, det er vel slik begge veier i et forhold til tider :)

Kjærester kan absolutt være duster. Min kjære skulle ut og ta et par bursdagspils for en kamerat her om dagen. Fikk melding halv tolv om at alt sto bra til, og at han skulle komme hjem "etter hvert". Jeg forsto det som om han nesten var på vei. No problem! Så jeg la meg, og våknet klokka to på natta - ingen kjæreste. Da ble jeg både redd og forbanna og sendte melding for å høre om alt var ok. Fikk svar litt senere - joda! alt bra, kommer hjem "etter hvert". Sendte litt syrlig melding tilbake om at jeg synes klokka halv tre begynner å bli seint, og klokka tre var han hjemme. Da var jeg rimelig pissed ... Ikke at jeg ikke unner ham det, men det var en vanlig ukedag, og det er ikek sjeldent han er ute med kamerater, og jeg blir litt engstelig når jeg våkner midt på natta og han ikke er hjemme. :sukk:

Så jeg skjønner deg godt, jeg, MellonCollie! Prøv å ha en fin fredag likevel. Stor :klem: fra meg!

Høres ut som en veldig kjent historie ja ;) tidligere var han skikkelig dårlig på det med å sende meldinger også + at han gjerne ble litt for full... så nå som han sjelden blir noe særlig full, og er flink til å sende "oppdateringsmeldinger", så føler han vel at han har endret på så mye at jeg bare aldri blir fornøyd.

Og jeg må jo innrømme at nå som jeg er gravid blir det litt ekstra sårt, fordi jeg føler at det er så mye jeg går glipp av :sjenert: For det er jo vår felles vennegjeng han er sammen med, og når jeg da får meldinger om at det er SÅ koselig, så han blir litt til, så hjelper det kanskje ikke på irritasjonen min.

Huff, er vanskelig dette. Vi har nok gode poeng begge to, men det er det med å finne mellomveien da.

Takk for oppmuntringene :klemmer:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, litt kjedelig når det blir sånn...

Men er vel ikke bare lett å skulle bli pappa og ha slutten på studiene samtidig...

Men når det var 4. gang på 8 dager så synes jeg i grunn du har vært ganske overbærende... Håper han ser litt din side...

Skjønner godt at det kan være kjedelig å føle seg utafor noen ganger...

Slipper heldigvis veldig billig unna der... Min kjære er jo i full jobb som meg... De gangene jeg sover alene er det fordi han jobber overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk altså. Har hatt et par episoder med den slags vi også. Hvor min kjære sa han ville komme hjem rundt midnatt, og jeg våkna kl 4 på morgenen alene...

Lov å bli sur da altså. Håper han skjerper seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en fredags :klemmer: jeg. Skjønner veldig godt at du blir frustrert og føler deg ensom når han drar ut og koser seg så ofte med vennegjengen deres. Av og til virker det som at mannfolka vil være gutter igjen og kun tenke på seg selv, og blir man sur så er jo det helt galt... Nei huff, skal ikke være lett av og til. Heldigvis kommer man styrket igjennom disse motgangene som man får.

Og nå er det helg!! Og du hadde fri tirsdag og onsdag om jeg ikke husker feil? Du har jo snart påskeferie! :hoppe: Skal dere bort noe i påsken eller blir dere hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, er ikke helt ukjent her heller, og den "etter hvert" har jeg også hørt.

Så av og til er de bare dust, ja. ;)

God helg, håper den blir fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Vil bare ønske deg en god helg :)

Skjønner godt at du ble irritert på samboeren - det er ikke så enkelt bestandig... Men det var veldig søtt med "babysyk"-meldingene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må svare på et par gamle poster her først, hoppa over det i går når jeg var gretten ;)

Hva slags type medisiner er det egentlig man bruker når man har leddgikt da? :klø: Er det da man bruker kortison? Eller er det jeg som blander sykdommer her...

Er det noen spesielle risikoer ift barnet for deg? Her er det litt økt fare for ryggmargsbrokk, men det er pga medisinene da, ikke sykdommen. Men jeg knasker folat enda, så det ser bra ut :)

Jeg bruker en type tabletter som heter Salazopyrin. Det er riktig at kortison brukes ved leddgikt, men da som regel i kortere perioder for å dempe betennelser der og da. Mine tabletter er mer forebyggende. Nå som ikke jeg går på tabelttene er det jo ingen risiko, men salazopyrin er også slik at det øker faren for ryggmargsbrokk. Så det er jo sånn sett litt dumt at jeg gikk på de før graviditeten, da er det nesten slik at folaten nulles ut.. Men, det går nok bra det :)

Så skjønn melding fra din bedre halvdel :jepp:

Er du "hardt" angrepet av sykdommen din? Godt du blir nøye fulgt opp. Har hørt om flere som har hatt div sykdommer som har på en måte resignert eller gått tilbake i styrke under et sv.skap. Rart det der...

Hva er planen ellers for påske?

Jeg er veldig svakt angrepet egentlig. Det er bare en diagnose, og ellers har det vært veldig lite aktivitet etter jeg begynte på medisin (og heller ingen aktivitet nå som jeg har sluttet på de under svangerskapet). Hos meg så var det slik at den økte hormonproduksjonen gjør at sykdomscellene blir holdt naturlig i sjakk. Men på andre sykdommer så kan det jo være slik at hormoner trigger sykdommen. Tror jeg :)

I påsken kommer mamma og pappa på besøk til Trondheim et par dager. Ellers blir det mest rydding og klargjøring av leilighet egentlig, forsøke å få den i orden før visninger etterhvert. I tillegg til masse god mat og avslapning selvsagt :-D

Uff, litt kjedelig når det blir sånn...

Men er vel ikke bare lett å skulle bli pappa og ha slutten på studiene samtidig...

Men når det var 4. gang på 8 dager så synes jeg i grunn du har vært ganske overbærende... Håper han ser litt din side...

Skjønner godt at det kan være kjedelig å føle seg utafor noen ganger...

Slipper heldigvis veldig billig unna der... Min kjære er jo i full jobb som meg... De gangene jeg sover alene er det fordi han jobber overtid...

Det er nok greit å være i samme situasjon med begge i full jobb ja, så jeg får holde ut litt til jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk altså. Har hatt et par episoder med den slags vi også. Hvor min kjære sa han ville komme hjem rundt midnatt, og jeg våkna kl 4 på morgenen alene...

Lov å bli sur da altså. Håper han skjerper seg litt.

Han skjønte godt at jeg ble sur i går, og det ordnet seg fint utover dagen heldigvis. Men var ikke noe gøy på jobb i går, når man sitter og fyrer seg opp. Heldigvis hadde han også hatt en tøff dag på skolen med dårlig samvittighet ;)

Innom med en fredags :klemmer: jeg. Skjønner veldig godt at du blir frustrert og føler deg ensom når han drar ut og koser seg så ofte med vennegjengen deres. Av og til virker det som at mannfolka vil være gutter igjen og kun tenke på seg selv, og blir man sur så er jo det helt galt... Nei huff, skal ikke være lett av og til. Heldigvis kommer man styrket igjennom disse motgangene som man får.

Og nå er det helg!! Og du hadde fri tirsdag og onsdag om jeg ikke husker feil? Du har jo snart påskeferie! :hoppe: Skal dere bort noe i påsken eller blir dere hjemme?

Ja, man får bare få snakket om det, så man har litt forståelse for hverandres synspunkt.. gleder meg til påske ja, bare en arbeidsdag igjen :juhu: Fri tirsdag og onsdag, og så får vi besøk av foreldrene mine på torsdag. Så det blir bypåske, men det passer fint i år :)

Åjada, er ikke helt ukjent her heller, og den "etter hvert" har jeg også hørt.

Så av og til er de bare dust, ja. ;)

God helg, håper den blir fin. :klemmer:

Hehe, begynner å forstå at ikke jeg er alene om å ha hørt den nei ;)

Hei :)

Vil bare ønske deg en god helg :)

Skjønner godt at du ble irritert på samboeren - det er ikke så enkelt bestandig... Men det var veldig søtt med "babysyk"-meldingene da :)

Ja, han veier heldigvis opp dustedagene sine med å oppføre seg fint ellers :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig helg :juhu:

Kjære er nå ute med voffsen, og så blir det frokost når han er tilbake. Vi fikk prata sammen når jeg kom hjem i går, og han la seg vel egentlig helt flat. jeg fikk frem et par ting som han kanskje ikke hadde skjønt før med hvorfor jeg reagerer på ting, så han skjønte meg litt bedre nå enn før. Kommunikasjon er ikke alltid like lett... :sjenert: Men vi koste oss med hjemmelaget pizza i går, og Norske Talenter / senkveld.

I dag blir det jo sen frokost, så skal vi dusje og ordne oss før vi tar en tur ut og titter i butikker. Så skal vi dra på kafèdate og spise kake! :hoppe: Så i dag blir en koselig dag tror jeg :)

Tenkte at siden kanskje endel av dere drar på påskeferie, så må jeg dra igang en tippeliste før UL nå også, hvis noen er innom her!

Jeg tipper gutt, mens samboer tipper jente :) Spennende!

Jente :babyjente:

MellonCollie-mannen

Gutt :babygutt:

MellonCollie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...