Gå til innhold

Livet med lillegutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innom med en morgen-klem :klem:

Håper du får en fantastisk dag og får høre hjertelyden til den lille :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hallo:

Håper dere hadde en koselig torsdagskveld og at biffen smakte bra.

Lykke til på kontroll i dag! :klemmer:

Skrevet

Lykke til på kontroll, håper det får høre det lille hjertet slå! :hjerte:

Skrevet

Gleder meg til oppdatering etter legekontrollen! Skulle tro de kunne finne hjertelyden, ja - det er sååååå koselig å høre! *krysser fingrene*

God helg! :klem:

Skrevet

:juhu: :juhu: Jeg har hørt hjertelyden :hjerte: !!! :juhu: :juhu:

Lillebaby lever, og den er er i tilsynelatende fin form :) Nå er det lunsj, kommer tilbake med rapport etterpå! :hoppe:

Skrevet

Så bra :-D

Deilig å få bekreftet liv. Da er det bare å kose seg med tanken framover.

God helg :klemmer:

Gjest Ballerina
Skrevet

Å, så herlig å få høre hjertelyden :hjerte: Gleder meg til å høre mer fra kontrollen :)

Skrevet

Åh! Det må være godt å høre at det faktisk er liv der inne! :rødme:

Ha en fin helg! :klem:

Skrevet

Da har jeg fått i meg litt mat også, og er klar for dagbøker :)

Kontrollen, ja. Begynte med å veie meg og sjekke prøvene, og der så alt bra ut. Har tatt ny prøve fordi jeg hadde grenseverdi på røde hunder sist, men ikke fått resultatet der enda. Er den samme verdi som sist, betyr det at jeg bare har en lav verdi der. Har den derimot endret seg, må vi sjekke ut ting nærmere visstnok. Jeg har gått opp 1 kg i svangerskapet så langt, noe jeg ikke synes er så ille med tanke på at magen har endret seg.

Det var også det første legen kommenterte når jeg kom inn til ham, at nå var det jo kommet en liten kul allerede :rødme: Pratet litt om formen, og at alt stort sett er fint bortsett fra at jeg trenger mye søvn, og det er jo normalt :) Jeg hadde litt lav jernverdi, men ikke noe å bekymre seg for, og jeg skulle ikke ta noe tilskudd. Det fikk vi heller vurdere dersom jeg skulle få problemer med svimmelhet.

Han beregnet meg egentlig til 14+0 i dag etter det hjulet, da jeg mente han hadde beregnet feil termin sist (da blingset han veldig, og satt termin minst 2 uker for sent..) Men jeg holder fortsatt fast på min egen beregning, 13+4.

Jeg så allerede doppleren lå fremme i det jeg kom inn, så jeg regnet med at han ville forsøke å lytte, og han forklarte rundt det at man ikke alltid fant så tidlig. Men han mente jeg hadde veldig positiv innstilling til det, så da ville han prøve (er jo viktig å virke positiv... neeeida, jeg kommer ikke til å bli stressa dersom du ikke finner noe, vet det er heeelt normalt :ler: )

Så begynte han å bevege den tingen rundt på magen min, først hørte vi kun mitt eget hjerte.. og mitt eget hjerte igjen.. så stoppet han og holdt den rolig, og begynte å smile skikkelig. Og der var det da. En fin, klar lyd - som gikk kjempefort! Litt gøy, for han flyttet endel rundt på doppleren etterpå slik at vi vekslet mellom mitt hjerte og babyens, og da hører man godt forskjellen! Han sa ikke noe om hvor fort det var, bare at det var innenfor normalen.

Skal tilbake igjen et par uker etter ultralyd, da skulle vi begynne å måle magen også. Dette var jo en perfekt start på helga!!

I kveld skal jeg ut og spise med ei venninne, og så skal vi på Bertine Zetlitz-konsert! Gleder meg :) :juhu: for fredag!!

Skrevet

Hjertelyd!

:juhu:

Deilig med vel overstått kontroll og fredag :)

:klem:

Skrevet

Jeg begynte å grine litt jeg, hørtes bare så flott ut :hjerter_rundt:

Skrevet

Åh, tenk at du straks er 14 uker på vei alledede! Og så bra han fant hjertelyden!!!

Vil ønske deg en fin-fin helg :-D

:klemmer:

Skrevet

Så herlig å høre hjertelyden!! :hjerte: Det ble en opplevelse for oss også, men litt annen enn jeg hadde tenkt meg... Står mer i dagboka :)

Ha en flott helg MellonCollie, og kos deg på konsert! :klemmer:

Skrevet

Ble rørt når jeg hørte at du fikk høre hjertelyden jeg... :sjenert: Så herlig! :-D

1kg opp i vekt er som du selv sier ikke noe å bekymre deg for :)

God helg! :-D

Skrevet

Herlig med hjertelyd! :-D

Skrevet

Hallo!

:) bare innom å leser litt jeg

hadde du det fint i går eller? bare slappa av i går vi :) sovna mens vi så på film. Jeg var bare såååååååå trøtt :fnise:

Skrevet

Høres ut som du har en veldig fin lege. Det er bra.

Håper du har hatt en fin helg og at konserten var bra.

Skrevet
Hjertelyd!

:juhu:

Deilig med vel overstått kontroll og fredag :)

Ja, det var med god følelse jeg kom hjem på fredagen, virkelig en god start på helga :)

Jeg begynte å grine litt jeg, hørtes bare så flott ut :hjerter_rundt:

:) Det var ganske fint også, men alt føles fortsatt veldig uvirkelig. Tenk at det ligger et menneske inni magen min, med sitt eget lille hjerte som jobber så hardt..

Åh, tenk at du straks er 14 uker på vei alledede! Og så bra han fant hjertelyden!!!

Vil ønske deg en fin-fin helg :-D

:klemmer:

Ja, her flyr tiden! Koselig at du stikker innom :klemmer:

Så herlig å høre hjertelyden!! :hjerte: Det ble en opplevelse for oss også, men litt annen enn jeg hadde tenkt meg... Står mer i dagboka :)

Ha en flott helg MellonCollie, og kos deg på konsert! :klemmer:

Ja, vi hadde ganske ulik opplevelser der, men det gikk jo heldigvis fint for oss begge likevel :)

Ble rørt når jeg hørte at du fikk høre hjertelyden jeg... :sjenert: Så herlig! :-D

1kg opp i vekt er som du selv sier ikke noe å bekymre deg for :)

God helg! :-D

Herlig er ordet :-D 1 kg er jeg ganske fornøyd med, og det er i følge legen sin vekt hvor jeg er veid på ulik tidspunkt og med forskjellig klær.. jeg veier meg hjemme hver fredagsmorgen, før frokost slik at utgangspunktet skal være likt.. og i følge min vekt har jeg fortsatt ikke gått opp mer enn 0,3 kg. Men det kommer vel snart tenker jeg :)

Skrevet
Herlig med hjertelyd! :-D

Absolutt! :-D

Hallo!

:) bare innom å leser litt jeg

hadde du det fint i går eller? bare slappa av i går vi :) sovna mens vi så på film. Jeg var bare såååååååå trøtt :fnise:

Kvelden ble litt annerledes enn planlagt, men fin likevel :) Kjenner til det å sovne mens man ser film, gjør som regel det om dagen jeg også. Med engang klokka er 2230 er jeg sjokkert over hvor lenge jeg har vært våken :fnise:

Høres ut som du har en veldig fin lege. Det er bra.

Håper du har hatt en fin helg og at konserten var bra.

Legen min er en utrolig bra fyr, som nok bærer preg av at han er ung og selv småbarnsfar. Han henviser mye til hvordan han og kona hadde det i sitt svangerskap, noe som jeg føler gjør han litt mer engasjert.. Helga har vært fin vettu! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...