Gå til innhold

Livet med lillegutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått tatt meg en skikkelig runde i dagbøkene! Hatt det sykt travelt på jobb i det siste, så i dag hvor det endelig er rolig har jeg gjort det med god samvittighet ;)

Tok nytt magebilde i går, og laget et bilde hvor jeg sammenlignet det med 5+1. Og jepp - det er tydelig forskjell. Dessuten kunne jeg med glede se at jeg faktisk hadde den magen jeg ønsket meg før graviditeten, så da har jeg et mål om hva jeg skal komme meg ned på etter babyen er ute :fnise:

I dag må jeg få ringt et par venninner og fortalt nyheten.. både mine foreldre og svigerforeldre begynner å mase om når de skal få lov til å fortelle det videre. (Det er straffen for å fortelle det til dem tidlig, noe vi IKKE skal neste gang. Men da bor vi jo nærmere slik at vi ikke føler vi må gjøre det når vi først er hjemme...) Men vil at disse venninne skal høre det av meg, ikke av "moren til den som jobber sammen med den, som har hørt at".. små forhold der jeg kommer fra ;)

Fant drømmehuset i vår prisklasse i går også. Grei beliggenhet i forhold til der vi ønsker å bo. Så jeg var rimelig klar for å begynne med budrunder etc etter å ha fått våre foreldre på en visning.. men kjæresten var fornuftig, og mente kanskje han burde være sikker på å få en jobb der først. Og det er jo forsåvidt sant det. Men er ikke SÅ ofte det dukker opp hus med den standarden til den prisen. Er nok litt beliggenhet som trekker ned, da det er utenfor sentrum i byen vi ønsker å bo, men det er uviktig for oss. Men får vel ha is i magen, da. Men jeg har virkelig forelsket meg i det huset :dåne:

Ikveld blir det taco til middag, siden vi har en kjøttdeig i kjøleskapet som måtte brukes opp. Fin tirsdagsmat ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så glemte jeg helt å si. Nå har jeg plutselig begynt å kaste opp endel igjen. I går kasta jeg opp både på jobb og på kvelden :klø: Noen andre som plutselig har blitt verre igjen på den fronten rundt denne tida? Gøy er det ikke i alle fall. Og jeg kommer ikke til å spise banan igjen med det første... :sjenert:

Skrevet

Ikke lett å holde de kommende besteforeldrene i tømmene nei :ler:

Vi sa det til våre foreldre, men jeg sa klart i fra at jeg ville fortelle det til mine besteforeldre selv. Var noen som ble ganske utålmodige etterhvert :ler:

Greit å få sagt fra til venninnene dine selv. Blir litt feil å høre sånt på "bygda" og rykter spres fort...

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Ja, har man først sagt det så er det ikke lett i å hindre ballen i å rulle. Jeg måtte ta en ringerunde til familien for å be dem ikke si det til noen før jeg hadde sagt det til de viktigste selv (besteforeldre og gode venner/venninner). Det er jo best å få reaksjonen selv, og se hvordan de reagerer med egne øyne :Nikke:

Håper formen din blir fort bedre! For min del holdt det med å kaste opp en gang, og jeg følte meg helt fin etterpå.. Men alle graviditeter er individuelle vet du :) Så det er nok helt 'normalt' at du føler deg dårlig nå..

:klemmer:

Skrevet (endret)

Spennende med hus :hoppe: Vet ikke hvordan det føles å ha funnet "drømmehuset", for det har jeg aldri gjort :fnise: Men ikke rart at du blir litt gira :)

Når det gjelder kvalme og oppkast håper jeg det går over snart :kose: Ikke noe gøy når det blir sånn.

Endret av Ella*
Skrevet

Hei! :goodbye:

Hopper inn her etter a ha sniklest litt jeg! Sa signerer jeg pa tilbakefall pa kvalmefronten.. Ser vi nesten prikken likt pa vei :) .. Jeg har hatt noen gode dager og har vart helt i ekstase, sa plutselig i gar sa var den pan igjen.. uggen, uvel og smakvalm.. asj asj, men i teorien skal det vel ga over na snart?

Jeg sitter na talmodig a venter pa denne beromte "glow'n" som de gravide skal fa :popcorn:

Skrevet

Skjønner godt at du vil fortelle venninnene dine den store nyheten selv :) Vet det sikkert er fornuftig å vente med å si noe, men når det er vår tur vedder jeg på vi kommer til å tenke at "kanskje vi skal holde det for oss selv en stund", og et par timer etterpå så vet nok alle det... hehe... jeg er ganske god på å holde på hemmeligheter, men akkurat når jeg blir gravid tror jeg jeg kommer til å være ganske sprekkeferdig etter å fortelle det :)

Så gøy at dere har begynt å se på hus i hjemtraktene :) Men er nok lurt å vente til kjæresten din har fått seg jobb ja! Kjenner imidlertid igjen den følelsen når man finner drømmeleiligheten/huset at man bare MÅ slå til... men det kommer vel flere sjanser :)

Kjipt at du har blitt dårlig igjen! Trodde andre trimester skulle være så fint i forhold til plager jeg... vi får håpe det går fort over :)

Skrevet

Angående å begynne å bli dårlig igjen så ble jeg helt plutselig helt sykt svimmel når jeg var litt lengre enn deg (jeg husker ikke hvilken uke jeg var i). Jeg vet ikke om det var tilfeldig eller om det var pga noe med svangerskapet å gjøre, mulig du har spist noe eller vært i nærheten av noe du ikke tåler?

Hehe... foreldrene mine fortalte det til folk selv om de ikke skulle det de... Iallfall mamma :roll: Ikke at det egentlig gjorde noe, men litt kjedelig om hele hjembyen min hadde visst det hvis noe galt hadde skjedd...

Så spennende å ha funnet drømmehuset! :-D Håper mannen din finner seg jobb der, så dere får huset! :-D

Taco er super tirsdagsmat! ;)

Skrevet

Gratulerer med 12 uker!! :-D

Skrevet

Moro med drømmehuset da! Skjønner godt at du blir ivrig da! Jeg ser stadig på boligannonser selv, jeg, selv om vi har planer om å bli boende her noen år til av økonomiske grunner. Vi får satse på å vinne i Lotto ;) Dere må jo ha jobber i nærheten selvfølgelig. Går jo kanskje an å sjekke hvordan arb.markedet er i det aktuelle området?

Håper ikke du blir mer dårlig, det er ikke noe deilig, og nå skal du jo snart være ferdig med den slags.

Ha en fin dag!

Skrevet
Ikke lett å holde de kommende besteforeldrene i tømmene nei :ler:

Vi sa det til våre foreldre, men jeg sa klart i fra at jeg ville fortelle det til mine besteforeldre selv. Var noen som ble ganske utålmodige etterhvert :ler:

Greit å få sagt fra til venninnene dine selv. Blir litt feil å høre sånt på "bygda" og rykter spres fort...

Ha en fin dag :klem:

Skjønner jo godt at de blir utålmodige, men som jeg sa til dem; masing hjelper ikke. Det fikk jo alltid vi høre når vi var små :ler:

Ja, har man først sagt det så er det ikke lett i å hindre ballen i å rulle. Jeg måtte ta en ringerunde til familien for å be dem ikke si det til noen før jeg hadde sagt det til de viktigste selv (besteforeldre og gode venner/venninner). Det er jo best å få reaksjonen selv, og se hvordan de reagerer med egne øyne :Nikke:

Håper formen din blir fort bedre! For min del holdt det med å kaste opp en gang, og jeg følte meg helt fin etterpå.. Men alle graviditeter er individuelle vet du :) Så det er nok helt 'normalt' at du føler deg dårlig nå..

Foreldrene mine har visst hele veien at de ikke skulle si noe før jeg gav de "tillatelse", men litt mas har de prøvd seg på :) Men glad jeg fikk fortalt det selv, det var mye glade venninner i går! Forteller mer under.

Ja, det er det å huske på at alt egentlig er normalt, da. Håper det går fort over :)

Spennende med hus :hoppe: Vet ikke hvordan det føles å ha funnet "drømmehuset", for det har jeg aldri gjort :fnise: Men ikke rart at du blir litt gira :)

Når det gjelder kvalme og oppkast håper jeg det går over snart :kose: Ikke noe gøy når det blir sånn.

Jeg må innrømme at jeg veldig lett blir gira også, da :fnise: Derfor godt jeg har en mer "jordnær" mann som holder meg litt på bakken når jeg tar av! Vi får håpe det dukker opp flere drømmehus!

Hei! :goodbye:

Hopper inn her etter a ha sniklest litt jeg! Sa signerer jeg pa tilbakefall pa kvalmefronten.. Ser vi nesten prikken likt pa vei :) .. Jeg har hatt noen gode dager og har vart helt i ekstase, sa plutselig i gar sa var den pan igjen.. uggen, uvel og smakvalm.. asj asj, men i teorien skal det vel ga over na snart?

Jeg sitter na talmodig a venter pa denne beromte "glow'n" som de gravide skal fa :popcorn:

Vi satser på at det snart går over for oss begge! Det er vel noen store byggeklosser som skal på plass da, som gjør at ting blir litt ustabilt :ler:

"Glow" hadde vært noe! Jeg vil gjerne rusle rundt og stråle! Hehe!

Skrevet
Skjønner godt at du vil fortelle venninnene dine den store nyheten selv :) Vet det sikkert er fornuftig å vente med å si noe, men når det er vår tur vedder jeg på vi kommer til å tenke at "kanskje vi skal holde det for oss selv en stund", og et par timer etterpå så vet nok alle det... hehe... jeg er ganske god på å holde på hemmeligheter, men akkurat når jeg blir gravid tror jeg jeg kommer til å være ganske sprekkeferdig etter å fortelle det :)

Så gøy at dere har begynt å se på hus i hjemtraktene :) Men er nok lurt å vente til kjæresten din har fått seg jobb ja! Kjenner imidlertid igjen den følelsen når man finner drømmeleiligheten/huset at man bare MÅ slå til... men det kommer vel flere sjanser :)

Kjipt at du har blitt dårlig igjen! Trodde andre trimester skulle være så fint i forhold til plager jeg... vi får håpe det går fort over :)

Jeg trodde også jeg kom til å være mer ivrig på å fortelle enn jeg var, men så ble det litt rart også, siden alt føltes så uvirkelig! Men var innmari gøy i går likevel :-D

Ja, det kommer nok sikkert flere sjanser, men som jeg skrev over, så har jeg lett for å bli gira :ler:

Angående å begynne å bli dårlig igjen så ble jeg helt plutselig helt sykt svimmel når jeg var litt lengre enn deg (jeg husker ikke hvilken uke jeg var i). Jeg vet ikke om det var tilfeldig eller om det var pga noe med svangerskapet å gjøre, mulig du har spist noe eller vært i nærheten av noe du ikke tåler?

Hehe... foreldrene mine fortalte det til folk selv om de ikke skulle det de... Iallfall mamma :roll: Ikke at det egentlig gjorde noe, men litt kjedelig om hele hjembyen min hadde visst det hvis noe galt hadde skjedd...

Så spennende å ha funnet drømmehuset! :-D Håper mannen din finner seg jobb der, så dere får huset! :-D

Taco er super tirsdagsmat! ;)

Hmm, tror ikke det er noe jeg har spist heller, for det føles veldig likt de andre gangene, når det plutselig bare kommer. Men jeg har lest litt, og det er noen ganger det kommer igjen på slutten av første trimester. Jaja, det går jo fint :)

Hehe, typisk mammaer det der. Fint det gikk så bra da, men jeg sa det til kjæresten i går også. Nå er det skikkelig offentlig, og skjer det noe nå.. da er det mange som må informeres, da..

Spørs vel om vi rekker å få huset da, det er visning allerede slutten av denne uka. Og ser for meg at det blir solgt. Men er jo lov å håpe, boligmarkedet er jo tregere nå enn tidligere.

Gratulerer med 12 uker!! :-D

Takk! :-D

Moro med drømmehuset da! Skjønner godt at du blir ivrig da! Jeg ser stadig på boligannonser selv, jeg, selv om vi har planer om å bli boende her noen år til av økonomiske grunner. Vi får satse på å vinne i Lotto ;) Dere må jo ha jobber i nærheten selvfølgelig. Går jo kanskje an å sjekke hvordan arb.markedet er i det aktuelle området?

Håper ikke du blir mer dårlig, det er ikke noe deilig, og nå skal du jo snart være ferdig med den slags.

Ha en fin dag!

Vi begynte med lotto forrige uke vi! Men jeg har ikke akkurat puttet noen inntekter av det inn i budsjettet, det får bli en hyggelig overraskelse :ler:

Kjæresten har noen potensielle jobber på gang i det området, men før vi vet noe mer konkret synes han det er skummelt å kjøpe. Så det blir nok til at vi må vente, og håpe det dukker opp noe tilsvarende på akkurat riktig tidspunkt!

Skrevet

I går fikk vi fortalt det til de siste som vi absolutt ville fortelle det til selv. Jeg ringte 3 gode venninner hjemmefra, og kjæresten til 1 siste kompis (han har vært ganske aktiv på fortellingsfronten i det siste uten at jeg har visst det, ja! :ler: )

Jeg blir helt rørt jeg, av jentene mine. De ble så utrolig glade alle sammen, og jeg endte jo opp med å snakke med hver enkelt av dem i over 3 kvarter, så helt ør i hodet når jeg var ferdig. Vi er en jentegjeng på 5-6 stk som alltid er mye sammen når jeg er hjemme, og hun andre venninna mi som er gravid noen få uker foran meg er i samme "gjengen". Så de synes det er så gøy at vi får nesten samtidig.

Så ringte jeg og samboer hver vår mamma og gav tillatelse til at de kunne få fortelle. "Dårlig" timing, da svigermor satt på symøte når hun fikk telefonen :overrasket: Så der ble det nok spredd bare på sekunder, hahaha.

Ellers koste vi oss i går med taco, og med Greys. Trist episode! (Spoiler hvis ikke du så i går: Jeg er fortsatt gretten over at Bailey ikke fikk jobben! Og at ikke han kjekke Alex sa ja til Ava at hun skulle bli.) Også sesongavslutning :( Men gleder meg til Frustrerte Fruer neste tirsdag og, jeg da.

I dag er det ingen planer egentlig. Middag blir fiskeboller i hvit saus (nam!), og jeg må få brettet litt klær. Rolig dag, og håper også det blir rolig på jobb. Det ble nemlig kaotisk de siste timene i går også.

Kastet ikke opp i går kveld, men på morgenen i dag. Så nå har jeg med meg Cola på jobb for første gang, og håper det hjelper mot kvalmen.

Skrevet

I dag måtte jeg også ty til cola, men det var mer for å holde meg våken. Er heldigvis ikke så kvalm lenger..

Så koselige reaksoner hos venninnene da!! Det er jo så stas og rørendes når gode venninner blir så glad på ens vegne :-D

Ha en fortsatt flott dag :klemmer:

Skrevet

Så trivelig med gode venninner! :jepp:

Håper du får en fin og kvalmefri dag :klemmer:

Skrevet

Å, så koselig at venninnene bel glade! Og så moro at du og den ene venninna får nesten samtidig!

Her var det mamma som hadde syklubb samme dag som hun fikk vite om babyen. Ble spredd rimelig fort da ja... :ler:

Skrevet

Hei!

Innom å kikker litt ;)

Godt å vite at du er over uke 12 selv om formen ikke er på topp. Men går nok ikke så lang tid før du blir bedre, slik var det hos meg i allefall og jezz hvor deilig det var :) Håper colaen hjelper.

Fiskeboller er godt, det skal vi også ha i dag :)

Ha en fortsatt fin dag!

Skrevet

Så kjekt at venninnene dine ble så glade :) Det morsomme med oss er at selv om vi ikke har tenkt å få barn på noen år pga studier etc, så er det ikke akkurat noen hemmelighet i gjengen at vi (og spesielt jeg) er babysyk. Vi blir nok de første som får barn i vennegjengen, og vi har allerede fått tilbud om barnevakt, samt at en kompis av oss allerede har lovet å kjøpe baby-branndrakt til ungen vår... hehe... så tror nok de single kompisene våre innerst inne har litt lyst på barn de og, selv om de ikke innrømmer det ;) Hehe...

Skrevet

Ser forresten for meg stemningen på symøtet når svigermor fikk beskjed om at hun kunne fortelle nyheten ;) Hehe...

Skrevet
Skjønner jo godt at de blir utålmodige, men som jeg sa til dem; masing hjelper ikke. Det fikk jo alltid vi høre når vi var små :ler:

:ler:

Godt argument :-D Nå fortalte ikke vi noe til foreldrene våre heller før det var gått 12 uker denne gangen, siden det gikk galt sist.

De måtte dermed ikke holde munn så lenge... De var nok også litt tilbakeholdne siden det hadde gått galt. Men når de så ultralydbildene fra den tidlig ultralyden ble de veldig fornøyde :-D

Men til besteforeldrene mine ville jeg si det selv og ansikt til ansikt... Dermed tok det litt tid, er jo ikke der så ofte... :sjenert: Foreldrene mine må jo gjerne hje,pe til med både det ene og det andre, og er derfor der oftere. Så vet de syntes det var vanskelig å ikke si noe den siste tida...

Men vi var nedom før jul da. Greit at besteforeldrene mine fikk vite det på tomannshånd. De hører ikke så godt lenger, så lettest å si sånt i små forsamlinger...

Jeg trodde også jeg kom til å være mer ivrig på å fortelle enn jeg var, men så ble det litt rart også, siden alt føltes så uvirkelig! Men var innmari gøy i går likevel :-D

Koselig at venninnene dine ble så glade. Skjønner godt du syntes det var rart å si. Føles veldig uvirkelig i begynnelsen...

Følte nesten at jeg løy :sjenert: Jeg gravid liksom :roll:

Men blir fort mer naturlig når kroppen forandrer seg.

Ha en fin kveld :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...