Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Grattis med kjempegode nyheter!!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Dette var supert!!!!

Så flott at alt er fint da :) Håper du greier å slappe litt mer av resten av svangerskapet :)

Hurra! :juhu:

Det var godt å høre at alt står bra til :)

Puuuuuh... :-D

Så bra at alt var i orden! :juhu:

Gratulerer med deres første glimt av den lille :klemmer:

Jepp – nå er det bare glede fremover! Var utrolig godt å se, og angrer ikke på at vi dro :) Tenk at det faktisk er et lite liv inni der!

Som jeg skrev tidligere så er jeg akkurat slik som deg, jeg har følsomme brekningsreflekser virker det som. Nå når jeg er gravid er det ekstra ille, kan brekke meg uten å ha noe rundt halsen også... Men å bruke skjerf gir jeg opp på enkelte dager :sjenert:

Kjenner til å ha varierende symptomer :Nikke: Tidligere varierte det fra dag til dag, og jeg ble også bekymret. Tror det er rundt overgangen til 2.trimester at det er vanlig at symptomer som ømme pupper, kvalme o.l begynner å avta, tror det var pga det er mest hormoner i første trimester. Jeg har iallfall ikke ømme pupper lengre, selv om de har blitt større :fnise:

Godt å høre at det er flere som har vært litt bekymret, følte meg litt i overkant der et par dager… :sjenert: Skylder på hormonene! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du også merka brekningsrefleksen, ja. En stund brekte jeg meg hver eneste gang jeg pussa tennene.

Å, nå ble jeg letta her!

Så godt at alt er i orden! :klemmer:

Og god bedring med kvalmen. Jeg hadde også sånne brekningsreflekser, slapp heldigvis skjerf-problematikken siden jeg ble gravid om sommeren, men husker det var forferdelig å pusse tennene - brakk meg hver gang...

Ja, nå kan du puste lettet ut :)

Tror nok symptomene svinger litt fra dag til dag ja. Er sikkert veldig individuelt det også.

Kjenner igjen brekningsrefleksen ja. Brekker meg hver gang jeg pusser tennene, har gjort det i 6-7 uker nå :fnise:

Samboer ler seg i hjel av brekningene mine, som kommer i tide og utide. Husker det var en annen som slet med folat en periode (var det kanskje deg, Ella*?), og det gjør jeg også for tiden. Brekker meg med en gang jeg tar tabletten i munnen, selv om den er bitteliten, men tror jeg har fått det i meg hver dag uansett… den som gir seg har tapt! Og, så lenge jeg ikke kaster opp er jeg fornøyd, og det har jeg ikke gjort siden mandag :) Dessuten er det jo som man sier, et tegn på at det er noe som skjer. Gjentar det mantraet for meg selv en del.

I går hadde samboer stått lenge og laget middag til oss; stekt fisk, potetbåter bakt i ovn og gode grønnsaker.. vanligvis synes jeg det er kjempegodt, men i går fikk jeg ikke ned noen ting. Stakkar, tror han ble litt skuffa :( Men for hver bit jeg tok ble jeg bare kvalm, og mat fristet ikke i det hele tatt. 3 timer senere derimot fikk jeg sinnssykt lyst på fiskeboller, og det gikk ned ja! Skal ikke være lett :ler:

Hei. Så deilig å få slått fast så tidlig at alt er som det skal så langt! Grattis med det! Håper som foregående at du vil greie å slappe av og kose deg med graviditeten. Følger man noen enkle retningslinjer så er det jo lite annet man får gjort fra eller til.

Blir spennende å følge med på fortsettelsen!

Fra nybakt dagbokleser :)

Så hyggelig med nye ansikt, håper det blir mindre sutring og bekymringer å følge med på her inne fremover, og heller bare glede og moro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var som det skulle og at dere så et bittelite nurk.

Når du har sett et bankende hjerte går det jo mest sannsynlig bra også. Mener noen sa det er 90% sannsynlighet for at det går bra hvis du har sett hjertet og 97% eller noe hvis du har sett et bankende hjerte etter 8 uker... :-D

Så dette går veien skal du se.

Skjønner at du ble litt bekymret når symptomene begynte å gi seg, men du merker det nok snart på andre måter også :-D

Kanskje greit å fortelle sjefen ja... Jeg syntes det var veldig greit at han visste hvorfor jeg plutselig ikke orket stort mer enn vanlig dag, stadig måtte avgårde osv osv...

Får håpe det ikke har konsekvenser for engasjementet ditt.

Ha en strålende dag :klem:

Jeg har også hørt dette med 90%, så håper det stemmer. Det er i alle fall deilig å ikke være bekymret, nå vet jeg at det er bra enn så lenge, og tror jeg fint har slått meg til ro med det :) Angrer ikke på at vi dro på den ultralyden i alle fall! Har nå booket møte med sjefen i morgen, da dette jo også innebærer at jeg kommer til å gi meg her i det jeg går ut i permisjon. Har hele tiden sagt til ham at jeg skulle gi beskjed i løpet av januar om jeg gir meg når prosjekttiden var ute (i sommer en gang var utgangspunktet), eller om jeg ville takke ja til fast jobb. Så synes jeg skylder ham en tidlig beskjed, slik at vi kan planlegge litt sammen. Spennende, men som sagt tror jeg han tar det bra.

Det var en utrolig god lettelse MellonCollie :hoppe:

Så godt at du fikk legetime og UL med en gang og slapp å vente og bekymre deg altfor mye ekstra :klemmer:

Det må være en helt fantastisk følelse å se lille babyn på UL! Kan tenke meg mannen er stolt nå ja! Blir jo så mye mer virkelig og nært ved å faktisk få se det :)

Det var kjempekoselig å høre! Så nå håper vi kvalmen blir bedre og at resten av svangerskapet blir en fin kosetid :klemmer: :klemmer:

Det var helt snodig. Jeg så hjertet banke med en gang skjermbildet var på plass, selv om jeg jo måtte vente til legen fortalte med å få det bekrefta at det faktisk var hjertet. Men hva annet kunne det vel være som pulserte sånn i livmoren min?? :ler: Mannen er utrolig stolt ja, og sitter og titter på bildet ofte. Det var også første han sa med en gang han kom inn døra fra skolen i går; ”jenta mi, jeg klarer ikke slutte å tenke på hva vi så jeg. Når vi så hjertet liksom. Det er jo bare helt utrolig!” :ler: Så han er ganske gira :hjerte: Jeg satser også på at fra nå blir alt bare kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre, MellonCollie :) *flytter dagbok*

Takk for kjapp flytting!

Hei og hopp :hoppe::hoppe: Nå kan du puste lettet ut. Det er ikke noe særlig å få slike følelser, så bra man kan ta en ultralyd å få det avklart raskt.

Det er gøy å se hjertet, rart å få med seg etbilde av en klump. Jeg måtte lirke det ut av hendene på min samboer, han holdt litt ekstra godt tak i den papirbiten der ja :ler:

Kjedelig med oppkast, det har jeg sluppet så langt. Men kveldene er ikke noe særlig når man er kvalm. Men foreløpig så er det jo ingen andre ting som synes så kanskje det er like greit å ha litt så vi vet at de er der! Håper du har en bra dag i dag.

Hehe, samme reaksjon som min samboer det der. Han har ansvaret for det bildet, og ville ikke gi det fra seg til meg så lett nei! :ler: Og du, nå sneik jeg litt i boka til Susiepia i sta… og da så jeg jo hvem du var før! Husker jo deg fra bryllupsdagbøkene :-D Så koselig at det er du som er tilbake her igjen, men i annet nabolag ;)

Innom med en :klem: fra en gravid til en annen ;)

En :klem: tilbake til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med matlysten, men det går vel litt opp og ned det også som alt annet når man er gravid.

Du er nok ikke alene om å være bekymret, som sagt var jeg det også og jeg tror det er flere av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg altså tatt sjansen på å flytte meg inn i graviditetsbøkene :)

I dag blir det overtidsjobbing, slik at jeg kan avspasere et par timer imorgen. Skal hjem for å være faddere i dåp, både kjære og jeg. Så da har vi ordnet oss bil, og har en rimelig lang kjøretur foran oss. Greit å komme avgårde mens det fortsatt er lyst! Litt irritert ang den dåpen. Er til min bestevenninnes datter, og dette har vi jo visst om lenge. Så kom det plutselig en tekstmelding i går, hvor hun spurte om en av oss kunne ordne en tale siden vi begge skulle være faddere.

Synes ærlig talt det er litt kort frist å spørre om dette på, særlig når hun vet at jeg jobber dagtid og er stort sett kvelm og trøtt på kveldstid - i tillegg til at hele dagen imorgen går med til biltur. Det betyr at talen må skrives på lørdag, altså dagen før dåp.. jeg liker å ha litt tid på meg til å forberede sånt :( Men, får vel se hva jeg får til.

Merker jeg har litt kortere lunte enn før? På flyplassen for 2 uker siden tok jeg for meg en mann som snek i køa :fnise: Vanligvis ville jeg nok bare irritert meg på ham, men nå gikk jeg likegodt bort og sa klart i fra hva jeg mente om sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med matlysten, men det går vel litt opp og ned det også som alt annet når man er gravid.

Du er nok ikke alene om å være bekymret, som sagt var jeg det også og jeg tror det er flere av oss ;)

Ja, også fristet det ikke med den type, litt "tørr" mat heller. Akkurat da :ler:

Jeg får passe godt på mannen oppi det hele her, slik at han ikke blir for lei av mine ups and downs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer med plass i graviditetsdagbøkene :) Spennende, spennende!!

Ærlig talt, hun kan vel ikke forvente at du skal holde en tale på så kort varsel? Men du er flink som klarer det :) Har aldri vært i noen dåp hvor man har holdt tale jeg, så jeg vet ikke helt hva man snakker om da ;) Hva snakker man om?? :klø:

God tur i morgen iallfall :) Lange kjøreturer sammen med kjæresten sin kan være koselige :) Pleier alltid ha et strikketøy i bilen, jeg - herlig :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med plass i graviditetsdagbøkene :) Spennende, spennende!!

Ærlig talt, hun kan vel ikke forvente at du skal holde en tale på så kort varsel? Men du er flink som klarer det :) Har aldri vært i noen dåp hvor man har holdt tale jeg, så jeg vet ikke helt hva man snakker om da ;) Hva snakker man om?? :klø:

God tur i morgen iallfall :) Lange kjøreturer sammen med kjæresten sin kan være koselige :) Pleier alltid ha et strikketøy i bilen, jeg - herlig :)

:klemmer:

Nei, det er jo dilemma nummer 2. Har aldri hørt en tale i en dåp før... men tenkte å ta litt om den lille sånn generelt, og hvordan det var å følge foreldrene fra svangerskap frem til nå. Så ta litt om fadderrollen generelt, takke for tilliten ved å bli bedt om det, og hvordan vi ønsker å følge opp den lille fremover.

Dersom noen har forslag til hva som kan tas med i en slik tale - kjør på :ler:

Jeg gleder meg også til kjøreturen, så lenge jeg ikke blir kvalm. Men satser på å ta med masse ting jeg kan småspise på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så også at noe banka på den skjermen. Skjønte at det var hjertet, men jeg måtte også ha en bekreftelse. Nå vil jeg bare se det igjen, men må vel vente litt.

Tale i dåp?

Jeg er fadder på 4 stykker og har aldri hatt og aldri blitt spurt om å holde tale i dåpen. Menmen...

Synes du har fine tanker om hva du skal si, og det trenger heller ikke være en kjempelang tale. Bare noen ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som en god plan. Har heller aldri vært med på at noen har holdt tale i en dåp. Da er det mer at foreldrene sier noe...

Men man har jo hver sin smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ler seg i hjel av brekningene mine, som kommer i tide og utide. Husker det var en annen som slet med folat en periode (var det kanskje deg, Ella*?), og det gjør jeg også for tiden. Brekker meg med en gang jeg tar tabletten i munnen, selv om den er bitteliten, men tror jeg har fått det i meg hver dag uansett… den som gir seg har tapt! Og, så lenge jeg ikke kaster opp er jeg fornøyd, og det har jeg ikke gjort siden mandag :) Dessuten er det jo som man sier, et tegn på at det er noe som skjer. Gjentar det mantraet for meg selv en del.

I går hadde samboer stått lenge og laget middag til oss; stekt fisk, potetbåter bakt i ovn og gode grønnsaker.. vanligvis synes jeg det er kjempegodt, men i går fikk jeg ikke ned noen ting. Stakkar, tror han ble litt skuffa :( Men for hver bit jeg tok ble jeg bare kvalm, og mat fristet ikke i det hele tatt. 3 timer senere derimot fikk jeg sinnssykt lyst på fiskeboller, og det gikk ned ja! Skal ikke være lett :ler:

Jepp, det var jeg som hadde problemer med folaten. I motsetning til deg måtte jeg bare gi meg, men trøstet meg med det legen sa.

Må le litt av mathistorien din, men det er kun fordi jeg kjenner igjen det så godt! :) Stakkars samboeren din, men han forstår helt sikkert. Om noen uker er sikkert alt så meget bedre, og dere kan kose dere med maten sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi så også at noe banka på den skjermen. Skjønte at det var hjertet, men jeg måtte også ha en bekreftelse. Nå vil jeg bare se det igjen, men må vel vente litt.

Tale i dåp?

Jeg er fadder på 4 stykker og har aldri hatt og aldri blitt spurt om å holde tale i dåpen. Menmen...

Synes du har fine tanker om hva du skal si, og det trenger heller ikke være en kjempelang tale. Bare noen ord :)

Det hørtes ut som om du vet hva du kan si :) Så da skulle det gå bra :)

Synes det hørtes ut som en god plan. Har heller aldri vært med på at noen har holdt tale i en dåp. Da er det mer at foreldrene sier noe...

Men man har jo hver sin smak...

Nei, som sagt har ikke jeg heller hørt om taler i dåp før. Men så lenge dere synes det høres OK ut, så vet jeg i alle fall hvilken retning jeg kan gå nå :) Blir sikkert et koselig minne!

Jepp, det var jeg som hadde problemer med folaten. I motsetning til deg måtte jeg bare gi meg, men trøstet meg med det legen sa.

Må le litt av mathistorien din, men det er kun fordi jeg kjenner igjen det så godt! :) Stakkars samboeren din, men han forstår helt sikkert. Om noen uker er sikkert alt så meget bedre, og dere kan kose dere med maten sammen :)

Legene vet som regel hva de prater om, så det går sikkert fint ;) Hjelper jo ikke å ta det om man bare kaster det opp igjen!

Jeg har hele livet slitt med å ta tabletter, så har utviklet meg et par teknikker som hjelper meg litt i alle fall. Noen ganger må man bare...

Snakka med samboer i sta, og han ler heldigvis av det selv :) Han prøver å være så forståelsesfull han kan, men skjønner jo at alt sammen må virke veldig rart på ham også.

---

Nå sitter jeg alene på jobben og gumler sjokolade. Har ikke hatt lyst på det i det siste, men nå følte jeg at det passet seg. Og i kveld skal jeg spise pannekaker!! Kjære skal være med kompiser, så jeg benytter anledningen ;) Ikke spesielt sunt, jeg vet :sjenert: Men har veeeldig lyst på! Gleder meg faktisk sinnssykt mye, har ikke spist det på så lenge. Fine, tynne pannekaker med blåbærsyltetøy på, og melk ved siden av :spise::sikle:

Opphengt i mat? Neida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, pannekaker med blåbærsyltetøy! :sikle:

Lov å være litt opphengt i mat når man er gravid, og å ikke alltid være sunn, må vite! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du er kvalm og uvel er det viktigere å i det hele tatt få i seg mat enn at maten skal være så kjernesunn. Så kos deg med pannekaker du! ;) Jeg synes også at det er godt for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også spist pannekaker i dag :sikle: Er veldig glad i det for tiden :-D Godt å høre at det ikke bare er meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekakene smakte godt, og sto fint til forventningene! Nå sitter jeg og teller ned til lunsj :ler:

Ellers er jeg bare utrolig glad nå. Snakket med sjefen i dag, angående graviditet. Han ble SÅ glad på mine vegne!! Jeg går jo som sagt før på månedskontrakter, og kunne jo i verste fall stå uten jobb neste måned dersom de ønsker det sånn, men han var helt klar på at de vil fortsatt ha meg her så lenge som mulig. Så i utgangspunktet nå, dersom alt går som planlagt, så jobber jeg frem til en uke ut i juli eller noe, pga endel ting han ønsket min kompetanse på som skjer i månedsskiftet juni/juli. Han var skuffet da, fordi de veldig gjerne ville ha meg med videre, men han hadde full forståelse, og hadde vel uansett forventet at vi kom til å flytte til sommeren.

Fortalte det også til adm.dir med det samme jeg var i gang, ettersom vi også jobber endel sammen :) Han ble også glad, og nesten litt rørt. Han er litt eldre, og veldig familiemann av den litt gammeldagse typen. Og han syntes det var så koselig, fordi han følte det var så få igjen av den typen jeg og min kjære var, som var så klare på at vi ønsket å gifte oss, og ønsket å stifte familie.

Da er det bare 6 stk igjen på kontoret som ikke vet noe, og der kommer jeg til å vente til det er gått 12 uker. Men de to jeg har fortalt det til satt veldig stor pris på at jeg fortalte det så tidlig, slik at vi kan planlegge litt fremdrift allerede nå.

NÅ må jeg forte meg å gjøre ferdig endel oppgaver før jeg drar, stikker jo kl 14 i dag. Deilig med kort fredag! Rekker ikke hel dagbokrunde, så god helg alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort ting til, kranglet skikkelig med kjære i går kveld :( Begynte med at han var litt sint og sur for diverse småting, og egentlig burde jeg bare la ham vært det, er ikke så ofte han er det... :sjenert: Men dumme meg klarte ikke la være å stå imot, og gikk veldig i forsvarsposisjon. Endte med at vi satt oppe til 1 og kranglet, og deretter satt oppe til 2 og snakket for å roe oss ned...

Han sto opp likt med meg i dag, og alt er bra nå. Så nå håper jeg bare vi får en koselig kjøretur, for vet begge har lagt alt bak seg.

Ting jeg må jobbe med:

- Bli flinkere til å ta kritikk

- Være flinkere til å oppmuntre ham til å kommunisere oftere

- Lette arbeid litt for ham med å ta hunden oftere når det er travelt for begge

Sånn. Nå som jeg har skrevet det her hvor dere ser det, så må jeg også forplikte meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...