Concertina Skrevet 8. januar 2008 #661 Del Skrevet 8. januar 2008 Å så flott! Nå ble jeg glad på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. januar 2008 #662 Del Skrevet 8. januar 2008 Så herlig!!! :-D Nå ble jeg veldig lettet, og glad på deres vegne!!!! :-D :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #663 Del Skrevet 8. januar 2008 Supert!!! :hoppe: Så bra!! Å så flott! Nå ble jeg glad på deres vegne! Så herlig!!! :-D Nå ble jeg veldig lettet, og glad på deres vegne!!!! :-D :-D Jeg med dere!! Så fint Det var virkelig godt å lese Et lite spm... Når jeg var på UL målte han CRL til å være 17,1 mm, og anslo 7+4. (Jeg mente jeg var 8+0). Er det noe annet enn målet de ser på...? Nei, det var bare CRL han målte hos meg også. Så rart at de da anslo så forskjellig? Han tok frem det et skjema hvor han viste oss hvordan målingen viste uker, så det så ut som det stemte med 8 ca i forhold til 14 mm der altså. Men jeg er jo ikke noen lege da Også sjekket han eggstokkene mine med det samme, de så fine ut, og han viste oss hjertet, begynnende armer og bein og hvordan den lille beveget på seg Så godt å lese at alt er som det skal! :-D Min lege sa til meg at det ikke var mulig å finne hjertelyden ennå da det var for tidlig... Men det er kanskje noe annet med ultralyd?... Så gøy å få med bilde!! Kanskje du får lagt det ut her? Masse på vei! Ja, de kan ikke måle hjertelyden med andre apparater enda, men man ser på ultralyden at det pulserer. Er vel ikke før uke 13-14 eller noe som det er mulig å høre hjertet uten UL, hvis fosteret ligger riktig plassert. Skal se om jeg får lagt ut bildet etterhvert, men er ikke så mye å se på det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 8. januar 2008 #664 Del Skrevet 8. januar 2008 Å, det var bra at alt var i skjønneste orden!! :-D Mange store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #665 Del Skrevet 8. januar 2008 Må svare på noen eldre innlegg med noen spørsmål også ser jeg, så begynner jeg å komme a jour Har du det slik at du ikke kan bruke skjerf eller høyhalset genser du også, eller misforstod jeg? Jeg greier knapt å ta på meg skjerf, for da brekker jeg meg. Det er bare i det jeg tar på meg skjerfet som regel, det går bra å bruke det, iallfall en stund. Du har ikke misforstått, nei. Jeg har ganske sterke brekningsreflekser vanligvis også, og er litt sensitiv med ting mot halsen. Og nå sliter jeg med å ha på meg gensere som ikke er utringet, eller skjerf. Og så kaldt som det blåser her i barteland til tider om dagen er ikke det så praktisk Åh, så snille foreldrene deres er Koselig å få litt støtte til ting som må kjøpes inn. Kjedelig å bli kvalm kan jeg tenke meg (min største skrekk), og bra at det hjalp med salte kjeks. Mannen syns det vel er moro med større pupper Det tror jeg min kommer til å glede seg til... hehe. Hehe, mannen er veldig fornøyd ja :-D Han er ganske fascinert av det hele, hvor mye de har endret seg på kort tid. Jeg klager ikke selv heller på dette enda i alle fall Hvordan går det bryllupsting oppi dette her da, ser det står juni 09 under signaturen din. Er alt booket og klart? Hehe, klart er det nok ikke i alle fall... Kirke og lokale er reservert, men utover det er ikke mye gjort! Har goood tid i mine tanker enda! får vel se utover våren, om ikke det blir gjort litt mer på den fronten også. Skal gifte oss en annen plass en der vi bor nå, så er ikke bare bare å sjekke ut ting som frisører, catering etc heller. Men det ordner seg nok etterhvert Kjempefin avatar, forresten. Husker jeg var på konsert med dem i Oslo i '96, hadde kyssesyken og forstørret milt og var så redd for å bli dyttet i magen Da kjøpte jeg meg T-skjorta med bilde av platecoveret på, men den er selvsagt gedigen Hehe, den herlige t-skjortemoten på 90tallet ja! Om å gjøre med den største :-D Jeg var på konserten i 2000, og har kjøpt meg billett til konserten nå i februar. Så det var en tråd inne på graviditetsforumet angående konserter og graviditet, og at det ikke var så bra. Men jeg skal sjekke det ut litt nærmere med en lege før jeg avlyser i alle fall Skal nok komme meg dit og nyte det på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #666 Del Skrevet 8. januar 2008 Oppdatering på formen ellers også: Det var tidlig helg som alle symptomer forsvant; puppene ble normale igjen, og ikke antydning til kvalme. Slik gikk det hele helga, og blant annet derfor jeg ble bekymret. Mandagsmorgen var det samme, og ringte jo da til lege og fikk også UL. Men i går kveld satte det i gang igjen.. puppene ble igjen ømme, og på vei til butikken sammen med kjære ble jeg kjempekvalm. Endte med at jeg snudde og gikk hjem, og bare minutter etter jeg kom inn døra kastet jeg opp. Kastet opp 3 ganger i går kveld / i natt, og sov ikke noe særlig. I dag er det noe bedre igjen. Men nå vet jeg altså at det er OK med litt varierende symptomer.. Som mamma påpekte i romjula, er det de dagene jeg er sliten som jeg blir kvalm. Har jeg vært på jobb, eller gjort mye annet, kaster jeg også ofte opp på kvelden. Har jeg bare vært hjemme og slappet av hele dagen, er jeg som regel i helt fin form. Siden alt dette medfører en del trøtthet, merker jeg at jeg ikke er helt meg selv om dagen, og kommer til å fortelle det til sjefen nå på fredag da han er tilbake fra reise. Vil føle meg bedre når han vet hvorfor jeg har vært endel hos lege i det siste, og hvorfor jeg er litt "rar".. de fleste på kontoret er småbarnsforeldre, så jeg forventer ikke at det skal bli noe problem. Men er jo litt spennende, etterosm jeg jobber gjennom vikarbyrå, og i utgangspunktet går på månedskontrakter som bare automatisk er blitt fornyet uten noe diskusjon. Men jeg har et prosjekt å fullføre, og vil bli overrasket om de velger å ta meg av det nå som jeg har brukt lang tid på å sette meg inn i dette. Dessuten vet jeg de er fornøyd med jobben jeg gjør. Blir formen for dårlig, er det også svært mye man kan gjøre hjemmefra, så dette skal nok gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 8. januar 2008 #667 Del Skrevet 8. januar 2008 Grattis med kjempegode nyheter!!!! Dette var supert!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. januar 2008 #668 Del Skrevet 8. januar 2008 Som jeg skrev tidligere så er jeg akkurat slik som deg, jeg har følsomme brekningsreflekser virker det som. Nå når jeg er gravid er det ekstra ille, kan brekke meg uten å ha noe rundt halsen også... Men å bruke skjerf gir jeg opp på enkelte dager Kjenner til å ha varierende symptomer Tidligere varierte det fra dag til dag, og jeg ble også bekymret. Tror det er rundt overgangen til 2.trimester at det er vanlig at symptomer som ømme pupper, kvalme o.l begynner å avta, tror det var pga det er mest hormoner i første trimester. Jeg har iallfall ikke ømme pupper lengre, selv om de har blitt større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. januar 2008 #669 Del Skrevet 9. januar 2008 Da er vi kommet hjem fra ultralyd. Og alt er i sin skjønneste orden :juhu: Vi fikk se et bankende hjerte med en gang, og det var heldigvis bare en den er jo veldig liten enda, men han var ganske enig i min utregning på 8+1 ut fra målingene (målte til 14 mm) Så morsgenet mitt er godt utviklet på bekymringssiden, og slik vil det sikkert bli resten av livet Fikk med bilde, og samboer er SÅ stolt!! Tror alt er litt mer virkelig for begge nå, og vi er så lettet... Jeg er glaaad!! :-D Takk for at dere er her og hører på bekymringer og gleder - NÅ blir det dagbokrunde! Så flott at alt er fint da Håper du greier å slappe litt mer av resten av svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 9. januar 2008 #670 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei. Så deilig å få slått fast så tidlig at alt er som det skal så langt! Grattis med det! Håper som foregående at du vil greie å slappe av og kose deg med graviditeten. Følger man noen enkle retningslinjer så er det jo lite annet man får gjort fra eller til. Blir spennende å følge med på fortsettelsen! Fra nybakt dagbokleser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 #671 Del Skrevet 9. januar 2008 Hurra! :juhu: Det var godt å høre at alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #672 Del Skrevet 9. januar 2008 Har du også merka brekningsrefleksen, ja. En stund brekte jeg meg hver eneste gang jeg pussa tennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #673 Del Skrevet 9. januar 2008 Så bra at alt var som det skulle og at dere så et bittelite nurk. Når du har sett et bankende hjerte går det jo mest sannsynlig bra også. Mener noen sa det er 90% sannsynlighet for at det går bra hvis du har sett hjertet og 97% eller noe hvis du har sett et bankende hjerte etter 8 uker... :-D Så dette går veien skal du se. Skjønner at du ble litt bekymret når symptomene begynte å gi seg, men du merker det nok snart på andre måter også :-D Kanskje greit å fortelle sjefen ja... Jeg syntes det var veldig greit at han visste hvorfor jeg plutselig ikke orket stort mer enn vanlig dag, stadig måtte avgårde osv osv... Får håpe det ikke har konsekvenser for engasjementet ditt. Ha en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2008 #674 Del Skrevet 9. januar 2008 Å, nå ble jeg letta her! Så godt at alt er i orden! Og god bedring med kvalmen. Jeg hadde også sånne brekningsreflekser, slapp heldigvis skjerf-problematikken siden jeg ble gravid om sommeren, men husker det var forferdelig å pusse tennene - brakk meg hver gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 9. januar 2008 #675 Del Skrevet 9. januar 2008 Puuuuuh... :-D Så bra at alt var i orden! :juhu: Gratulerer med deres første glimt av den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. januar 2008 #676 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det var en utrolig god lettelse MellonCollie Så godt at du fikk legetime og UL med en gang og slapp å vente og bekymre deg altfor mye ekstra Det må være en helt fantastisk følelse å se lille babyn på UL! Kan tenke meg mannen er stolt nå ja! Blir jo så mye mer virkelig og nært ved å faktisk få se det Det var kjempekoselig å høre! Så nå håper vi kvalmen blir bedre og at resten av svangerskapet blir en fin kosetid :klemmer: Endret 9. januar 2008 av Tassie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. januar 2008 #677 Del Skrevet 9. januar 2008 Ja, nå kan du puste lettet ut Tror nok symptomene svinger litt fra dag til dag ja. Er sikkert veldig individuelt det også. Kjenner igjen brekningsrefleksen ja. Brekker meg hver gang jeg pusser tennene, har gjort det i 6-7 uker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. januar 2008 #678 Del Skrevet 9. januar 2008 Lykke til videre, MellonCollie *flytter dagbok* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hardangerbrud Skrevet 9. januar 2008 #679 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei og hopp Nå kan du puste lettet ut. Det er ikke noe særlig å få slike følelser, så bra man kan ta en ultralyd å få det avklart raskt. Det er gøy å se hjertet, rart å få med seg etbilde av en klump. Jeg måtte lirke det ut av hendene på min samboer, han holdt litt ekstra godt tak i den papirbiten der ja Kjedelig med oppkast, det har jeg sluppet så langt. Men kveldene er ikke noe særlig når man er kvalm. Men foreløpig så er det jo ingen andre ting som synes så kanskje det er like greit å ha litt så vi vet at de er der! Håper du har en bra dag i dag. Endret 9. januar 2008 av myrth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 9. januar 2008 #680 Del Skrevet 9. januar 2008 Innom med en fra en gravid til en annen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg