Gjest Ballerina Skrevet 14. desember 2007 #541 Del Skrevet 14. desember 2007 Ikveld blir det rolig hjemme med idol, senkveld og taco Det skjer det samme hos dere som hos oss, ja Liker fredagskveldene jeg! Være sammen med kjære og bare kose oss! (og kanskje glemme matteeksamenen som er over helga...) Når det gjelder den boka, så vet jeg ikke hvor du kan lete... men det er jo mange gavebøker om besteforeldre og sånn. Lurer på om jeg har sett noen Ole Brum-visdomsbøker om sånne ting også - de er veldig søte! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. desember 2007 #542 Del Skrevet 14. desember 2007 Her er det en del bøker til besteforeldre! Kanskje du finner noe som passer? Ellers kjenner jeg meg godt igjen i det med trøttheten, gitt ... Jeg er et skikkelig murmeldyr for tiden og sovner hvor det skal være, når som helst. Ganske slitsomt, i grunnen! Høres ut som det blir en hyggelig fredagskveld på deg og kjæresten Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #543 Del Skrevet 14. desember 2007 Litt usikker på om vi rekker å bestille noe på nett, da det jo tar litt ekstra tid med posten i disse juledagene Jeg får rusle innom et par butikker etterpå og titte. Takk uansett! Har forresten bestilt meg to bøker allerede; Verdens beste pappa, og På Vei (Nylander). De ble sendt fra bokklubben for et par dager siden, så jeg håper på å ha få de i helga, så kan vi lese litt begge to Og - enda en god rutine jeg skal ha i svangerskapet, som allerede er begynt. Smøre magen med god bodylotion hver dag, for å gjøre den elsatisk. Om det hjelper mot strekkmerker vet jeg ikke, men det skader i alle fall ikke! (Egentlig burde jeg jo allerede vært flink til å smøre meg hver dag uansett, for huden sin skyld. Men nå hjar jeg i alle fall enda en grunn!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. desember 2007 #544 Del Skrevet 14. desember 2007 Å smøre magen med bodylotion har jeg også tenkt til å gjøre, det har hittil bare blitt med tanken Jeg føler meg så klissete av bodylotion! Må skjerpe meg og begynne nå da;) Hvis hverken trankapsler eller tran med sitronsmak hjelper kan du prøve slike tyggetabletter med jordbærsmak inni. De skal vistnok smake godt for snart ferie! :-D Forresten, hvis du vil ha jordmor så bestill nå! Det er bare 60% som faktisk får jordmor her i trondheim... så det gjelder å være tidlig ute:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. desember 2007 #545 Del Skrevet 14. desember 2007 Åh, så kjekt at du har blitt gravid!! Litt sent ute, men GRATULERER så mye!! Så tickeren din i dagboken min, så da måtte jeg selvfølgelig inn hit å sjekke Har vært litt for opptatt i min lille eksamensboble til å få det med meg tidligere. Å fortelle det til foreldrene dine i julen må jo bare være verdens beste julepresang Kjæresten min er født 26. august, så foreldrene hans fortalte det også til familien på julaften, og et par av de gamle i familien snakker enda om hvor fantastisk og spesielt det var å få vite det på julaften, hehe... altså, det er jo fantastisk uansett, men det er jo litt ekstra gøy å kunne fortelle noe sånt i julen... synes jeg da Kjæresten din er søt da Håper du får et fint svangerskap uten altfor masse plager. Skjønner at du teller ned til juleferie nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. desember 2007 #546 Del Skrevet 14. desember 2007 Når det gjelder ting du kan gi dine foreldre: Hva med noen litt artige kopper hvor det står "verdens beste mormor" og "verdens beste morfar" ? Hvis du ikke får tak i det kan du jo eventuelt kjøpe to hvite kopper/krus og male dem selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #547 Del Skrevet 14. desember 2007 Knøttet; det med jordmor har jeg ikke tenkt på en gang Hmm, hva er forskjellen på å gå til lege og jordmor egentlig. Store sjanser for at vi flytter midt i svangerskapet, og da kommer hun jo uansett ikke til å få fulgt meg opp hele veien. _lene_: Takk for gratulasjoner Jeg tror dette blir en minnerik jul ja! Jeg har tenkt tanken på kopper også, så vi får se hva vi finner. Håper i alle fall jeg slipper å male selv, ikke så flink på sånt Jeg har visst mye på hjertet i dag Glemte helt å si at jeg skal skrive julekort også i dag, for å få sendt de i helga! Gleder meg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. desember 2007 #548 Del Skrevet 14. desember 2007 Egentlig ikke så stor forskjell på lege og jordmor. Undersøkelse osv er jo det samme, men jordmødre har ofte litt større forståelse for div. graviditetsplager, og er kanskje lettere å prate med og sånne ting, siden det er spesialfeltet deres Jeg går annenhver gang hos fastlege og jordmor. Håper du får et fint svangerskap i alle fall, uten for mye plager. Og sove masse God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 14. desember 2007 #549 Del Skrevet 14. desember 2007 Var dette til bestemor til mor di som en måte å si du er gravid på? Fikk ikke med meg helt dette, vært borte fra KG store deler av denne uka. Ønsker deg ei god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. desember 2007 #550 Del Skrevet 14. desember 2007 Bra Imli ga deg et bra svar angående forskjellen på jordmor og lege, for jeg visste det ikke Har bare vært hos jordmor én gang jeg, så... God helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 15. desember 2007 #551 Del Skrevet 15. desember 2007 Noe kult jeg kom over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. desember 2007 #552 Del Skrevet 16. desember 2007 Håper du har hatt en fin helg, og fått sovet masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #553 Del Skrevet 16. desember 2007 Egentlig ikke så stor forskjell på lege og jordmor. Undersøkelse osv er jo det samme, men jordmødre har ofte litt større forståelse for div. graviditetsplager, og er kanskje lettere å prate med og sånne ting, siden det er spesialfeltet deres Jeg går annenhver gang hos fastlege og jordmor. Håper du får et fint svangerskap i alle fall, uten for mye plager. Og sove masse God helg! Takk for forklaringen! Da får jeg se ann litt hva legen min sier første gang jeg er hos han.. Var dette til bestemor til mor di som en måte å si du er gravid på? Fikk ikke med meg helt dette, vært borte fra KG store deler av denne uka. Ønsker deg ei god helg Dette er til mine/hans foreldre for å si at de skal bli besteforeldre Vi venter en stund med å fortelle til alle andre Bra Imli ga deg et bra svar angående forskjellen på jordmor og lege, for jeg visste det ikke Har bare vært hos jordmor én gang jeg, så... God helg! :-D Bra at det er flere enn meg som ikke helt er inne i saker Noe kult jeg kom over Takk! Har titta på den litt før, blir nok å bestille noe derfra når ting er mer "trygt" Jeg har forresten funnet 1 stk eksemplar av "Gratulerer med barnebarnet" her i Trondheim, og 1 stk i nabobyen hjemme! Så da blir det nok de allikevel. Skal ikke si jeg ikke prøver i alle fall Håper du har hatt en fin helg, og fått sovet masse Takk Søvn, ja. Føler ikke jeg får gjort noe for tiden, jeg. Er trøtt HELE tida. Men det er absolutt det eneste symptomet også, ikke en eneste liten øm pupp en gang.. og jeg som skulle være så rolig, begynner jo da å tenke dumme tanker likevel. Tror jeg prøver i for stor grad å identifisere meg med de som er kommet mye lenger, og stresser meg opp for det. Og jeg er jo bevisst på hvor kort jeg er, så det er jo egentlig bare dumt.. Jaja, vi får bare håpe at alt er som det skal. Symptomer kommer vel tidsnok, om de kommer Fortsatt ikke ferdig med halvparten av julekortene en gang Får håpe folk blir glad selv om de skulle komme i romjula. Men har håp om å få det ferdig i morgen da. Gleder meg til å reise hjem snart! Vil ha ferie og avslapning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 17. desember 2007 #554 Del Skrevet 17. desember 2007 God mandag! Jeg fikk ikke ømme pupper før i uke 6-7 en gang, jeg Ellers skal vi vel bare være glad for at vi ikke har andre symptomer enn trøttheten. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #555 Del Skrevet 17. desember 2007 Da var det 5 uker, og denne uka begynner altså hjertet til lille å slå. Det er igjen 3,5 dager på jobb, og store deler av dagen imorgen går med til julelunsj. Passer meg fint, for jeg har slett ikke lyst til å jobbe mer Amused: Takk for beroligende info! Da skal jeg ikke mase mer etter symptomer, for er jo egentlig bare fint at de holder seg unna. Føles bare så uvirkelig Skal treffe venner etter jobb i dag, og på onsdag. Drar hjem rett etter jobb på torsdag, så må planlegge litt i forhold til pakking. Dette må jeg få gjort denne uka: - Kjøpe inn siste gavene; bok til kjære og "tegnekurv" til mamma (idag?) - Lage et fint kort til bestevenninne, hun skal få konsertbillett av meg som ikke er lagt ut for salg enda. Så da må jeg improvisere. (imorgen) - Pakke inn gavene som er kjøpt (imorgen) - Vaske 2 maskiner til med klær (idag) - Brette alle klærne som ble vasket i helga (idag) - Pakke min koffert, og evt ekstrabag som kjære tar med. Sette frem gavene han skal ta med. (onsdag) - Ordne med timelister for jobb, undersøke hvordan dette gjøres med vikarbyrået (imorgen) - Ta blodprøver etc på legekontoret (imorgen) Får jeg gjort dette, så skal jeg være klar på torsdag! Jeg gleder meg sånn til å dra hjem :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #556 Del Skrevet 17. desember 2007 Forresten; enda en ting som har endret seg etter jeg ble gravid... Jeg er så utrolig sulten! Hele tiden... Rare, rare kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. desember 2007 #557 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei, MellonCollie! Gratulerer med 5 uker! Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier ang symptomer. Jeg har også veldig lite av det, nesten så jeg skulle ønske meg noen flere innimellom. Men jeg er voldsomt sulten, trøttere enn vanlig, og den siste uka har jeg også begynt å få litt ømme pupper. Så det er helt klart noe på gang! Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hardangerbrud Skrevet 17. desember 2007 #558 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Hei du, og gratulerer med 5 uke. Det er hektiske dager nå så det blir vel liten tid til egentlig å kjenne etter har jeg funnet ut, men det kommer nok mer enn nok av symptomer både her og der så vi får vel være fornøyd med at vi ikke kjenner så mye ennå. Men trøtt skal jeg være enig med deg i, det er ikke mye som blir gjort i løpet av kveldene hjemme hos oss skal jeg si deg. Jeg venter i spenning på å ringe legen, skulle få svar på blodprøvene for å sjekke hvor langt det var på vei. Vet det jo egentlig, men er litt usikker på hva man skal regne med; kanskje du eller noen andre her vet det: Skal man regne fra første dag i mensen (spotting) eller fra første dagen med vanlig menstrasjon? litt ekkel detaljfokus her nå, men vi er vel vant med det Håper du får en fin dag på jobb, sitter her jeg også og har heller ikke lyst til å jobbe mer. Hele torsdagen går heldigvis bort i en laaang julelunsj, men ellers er det fire dager på jobb igjen som virker som en evighet... :dåne: Endret 17. desember 2007 av myrth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #559 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei, MellonCollie! Gratulerer med 5 uker! Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier ang symptomer. Jeg har også veldig lite av det, nesten så jeg skulle ønske meg noen flere innimellom. Men jeg er voldsomt sulten, trøttere enn vanlig, og den siste uka har jeg også begynt å få litt ømme pupper. Så det er helt klart noe på gang! Ha en fin mandag! Takk Godt å høre at det ikke er meg som er unormal, jeg ser jo nå at det er mange som ikke har hatt mye symptomer Fin mandag til deg også! Skal man regne fra første dag i mensen (spotting) eller fra første dagen med vanlig menstrasjon? litt ekkel detaljfokus her nå, men vi er vel vant med det Det er første dag med vanlig menstruasjon som regnes som første dag i syklusen, så det er altså denne du regner fra Jepp, det er blitt delt mye kroppslig i denne dagboka allerede, så det er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. desember 2007 #560 Del Skrevet 17. desember 2007 for 5 uker! :-D Skal du til legen, eller skal du bare ta blodprøver? Jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha noen symptomer, og jeg var veldig bekymret... Men, egentlig så er det jo supert å ikke ha symptomer! Iallfall så lenge du slipper kvalmen Hverken mamma eller bestemoren min var kvalm med sine barn, farmoren min derimot hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge sine *grøss*. Hittil ser det ut til at jeg tar etter mamma og bestemoren min :-D Du har jo symptomer da, når du er sulten hele tiden! Har du noe spesielt du spiser, eller spiser du det meste? Jeg vil ikke ha noe salt når jeg er sulten, bare søtt... merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg