Knøttet Skrevet 30. august 2008 #2221 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg både lo og ble rørt av fødselshistorien din... Herlig historie! *snufs* Så bra at akupunkturen virket for deg, jeg fikk ikke noe effekt av den synes jeg. Men jeg fikk ikke nåler i ryggen, bare i hodebunnen, panna og øret... Så neste gang vil jeg også ha i ryggen! Kjempebra at ammingen gikk så bra fra begynnelsen av! Angående Apgar (slik det skrives?) så er det visst bare keisersnittbabyer som får 10 av 10 poenget (første gang de vurderer, de vurderte iallfall to ganger med meg) har jeg hørt, så 9 er kjempebra! Ha en fortsatt fin natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. august 2008 #2222 Del Skrevet 30. august 2008 Herlig fødselshistorie... Samboeren din har rett i at du er helt rå Regner med dere storkoser dere :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 31. august 2008 #2223 Del Skrevet 31. august 2008 Ååh kjære kjære MellonCollie For en fantastisk levende beskrivelse av fødselen, og akkurat som Knøttet så både lo og gråt jeg av historien din. Det hørtes fryktelig tøft ut, du er en sterk person! Også så godt at lillegutten tok ammingen med en gang Ble så rørt av historien at jeg sitter bare her og småsnufser. Kos dere videre med den skjønne gutten deres! Stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 31. august 2008 #2224 Del Skrevet 31. august 2008 Så rørende Høres ut som om du har en fin opplevelse til tross for at det tok lang tid! Og for en flott premie dere fikk! Han er helt nyyydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. august 2008 Forfatter #2225 Del Skrevet 31. august 2008 Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen - det var artig å få skrevet det ned, slik at man kan lese dette senere Vi hadde besøk av et vennepar med en baby på nesten 2 måneder i går. Da man innser vår liten vår er De to gutta skal nok bli gode kompiser! De kom hit rundt 1900, og da hadde lillegutt nettopp sovnet i kurven. Han sov da frem til ca 2200, da var han sulten. Koste og småpratet litt etter maten, og til slutt sovnet han i armene mine igjen. Jeg bar ham opp i senga si, og gikk og la meg selv også. Så sov han frem til ca 3, da våknet jeg av litt smålyder fra senga hans. Satt meg opp og ammet, og etter et kvarter var han ferdig - da var det bare å legge ham over i senga si igjen, og han sov søtt videre frem til litt over 6 på morgenen i dag Kjempedeilig å se at det går fint å sove alene både i kurven i stua, og ikke minst i den "store" senga hans oppe!! Han er ikke noe flink til å sovne alene, men om han sovner ved puppen eller i armene mine er det ikke noe problem å flytte ham over dit han skal. Får krysse fingrene for at det fortsetter slik. Han får litt perioder hvor han blir småsint, merker allerede nå at han har arvet min tålmodighet og korte lunte.. men han roer seg veldig fort igjen. Tar litt lenger tid hos pappaen, men det kan nok være fordi jeg har hatt ham så mye alene på sykehuset at jeg blir mindre stressa når han skriker. Kommer seg nok Vi koser oss alle tre! Pappaen er ufattelig stolt, og innimellom er det nesten vanskelig for meg å slippe til utenom pupp og skrik Men det er helt OK, de er herlige å se på når de prater, synger og koser sammen. Nå kommer snart alle fire besteforeldrene på besøk - og hunden vår tilbake. Hun har vært hos svigers mens vi var på sykehuset... så dette blir en spennende dag. Men jeg er optimistisk Håper på å få til en liten trilletur med hele gjengen kanskje. Nå skal jeg bort og se om nurket snart vil våkne, kjenner på puppene at det nærmer seg mattid.. Er det forresten noen som har noen tips ang ammelekkasjer?? Dersom jeg ammer på høyre side, renner det utrolig mye melk fra andre siden! Hørte snakk om en kopp som man kunne "feste" og samle det opp? Teit å la alt gå til spille liksom.. fint om noen med erfaringer vil dele tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. august 2008 #2226 Del Skrevet 31. august 2008 Så flott fødselshistorie! Og så deilig at han sover så fint på natten Ang. lekkasjer så kjøpte jeg sånne Avent melkeoppsamlingskopper da storebror her i huset var liten, men syntes det ble så mye søl. Prøvde derfor ikke så lenge (ikke særlig tålmodig kanskje :klø og det ble aldri til at jeg fortsatte å bruke dem. Nå pleier jeg å pumpe ut melk på den andre puppen når puppene er vedlig fulle, som f.eks på morgenen. Da er det så lett å pumpe ut melk også fordi babyen sørger for fin utdrivningsrefleks. Blir spennende å følge med dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. august 2008 #2227 Del Skrevet 31. august 2008 For en flott fødselshistorie! *rørt* Du er kjempeflink til å skrive jo! Høres ut som en lang og slitsom, men likevel fin fødsel Ønsker deg en flott barseltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. august 2008 #2228 Del Skrevet 31. august 2008 Angående Apgar (slik det skrives?) så er det visst bare keisersnittbabyer som får 10 av 10 poenget (første gang de vurderer, de vurderte iallfall to ganger med meg) har jeg hørt, så 9 er kjempebra! Min fikk bare 7 første gang han, var helt blå da han kom ut... Ang. lekkasjer, så hadde jeg det i massevis (min venstre pupp lekker forresten fremdeles ). Brukte ullinnlegg, likte aldri de engangs. Så da ble det mye utskifting, men synes ull holdt godt på lekkasjen. Hvis du synes engangs funker bra, vet jeg det finnes sånne med plast på utsiden, slik at det skal mer til før hele genseren blir våt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. august 2008 #2229 Del Skrevet 31. august 2008 For en nydelig historie. Dro litt på smilebåndet og ble rørt jeg også Måtte spesielt smile av at samboeren din "måtte" flytte bilen når du fikk klyster. Jeg også fikk det, var i grunn veldig greit at kjære tok en tur ut da. Kose dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 1. september 2008 #2230 Del Skrevet 1. september 2008 Nydelig fødselshistorie :rødme: Godt å høre at dere koser dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 1. september 2008 #2231 Del Skrevet 1. september 2008 Så fin histrie fra fødselen Jeg ble også helt rørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2232 Del Skrevet 1. september 2008 Da er bloggen oppdatert I dag har vi hatt besøk av 4 stk enormt stolte oldeforeldre! Første oldebarn til 2 av de, mens de andre er mer "drevne" Begge oldemødrene hadde strikket kjempefine sett til lillegutt, vi fikk nydelige blomster og de hadde med seg kaffemat. Det er barselbesøket sitt, det! Lillegutt sov den første timen de var her, men når han våknet ble han sendt på rundgang, og han var SÅ blid. Skikkelig våken og opplagt, og hadde fin kontakt med de alle. Morsomt å se spesielt min bestefar med ham - han begynner å bli ganske gammel, og er ikke vane med å vise så mye følelser.. men her lyste det langt utenpå at han var ufattelig stolt. Jeg er så glad jeg får oppleve de sammen med ham. Tok mye fine bilder. Snart blir det ut på en trilletur - vente til lillegutt er våken og har spist litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. september 2008 #2233 Del Skrevet 1. september 2008 Er det en annen blogg enn den her...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. september 2008 Forfatter #2234 Del Skrevet 1. september 2008 Neida, men når jeg så innlegget ditt skjønte jeg at jeg hadde glemt "publish"-knappen DA skal det være oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. september 2008 #2235 Del Skrevet 1. september 2008 Neida, men når jeg så innlegget ditt skjønte jeg at jeg hadde glemt "publish"-knappen DA skal det være oppdatert! Da fant jeg litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 1. september 2008 #2236 Del Skrevet 1. september 2008 Blogg? Kan Tussi! være så snill og få titte litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. september 2008 #2237 Del Skrevet 1. september 2008 Nydelig fødselshistorie, MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 1. september 2008 #2238 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Koselig fødselshistorie... Man blir "farlig" babysyk igjen av å lese sånt Men jeg har mistet tilgangen til bloggen din....... Får jeg lov å komme inn dit igjen og se på bilder???? Endret 1. september 2008 av Myrthel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. september 2008 #2239 Del Skrevet 1. september 2008 Så koselig å lese om opplevelsen din MellonCollie Og flotte bilder av en søt liten gutt! Igjen, gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 1. september 2008 #2240 Del Skrevet 1. september 2008 Nydelige bilder :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg