Gå til innhold

Livet med lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer så kjempemasse med en velskapt liten gutt :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir helt rørt jeg når jeg leser her inne. Du er så fantastisk positiv til alt :jepp:

Håper det går bra med gutten deres og at dere kommer dere hjem snart :klemmer:

Skrevet

Godt de behandler ham, - bare sånn for sikkerhets skyld!! :jepp: Tryggere det, vil jeg tro, spesielt for deg og den nybakte pappa'en.

Ønsker dere masse lykke til!! :)

Skrevet

Litt lei meg i dag.

Alt går så fint frremover med gutten vår. Infeksjonsprøvene går fint nedover, altså virker antibiotikaen som han skal. Han har lagt på seg 80 gram fra i går til i dag, amminga går strålende, og vi har dermed fått ha ham masse på perm hos oss. Det er ganske fullt på nyfødtintensiven, og begrenset med plass, så er ikke så koselig å være der nede.. man må liksom sitte ute i en gang for å amme, litt sånn på rekke og rad. Derfor har vi jo satt så stor pris på å kunne ha ham masse på rommet oppe hos oss. Vi fikk ham også opp etter siste amminga i natt, når han hadde fått medisinen, så vi har fått sovet med ham også. Alt føles litt mer naturlig da.

Men... i dag blir jeg utskrevet, ettersom det nå bare er lillegutt som er pasient. Siden jeg ammer, så får jeg rom her. Vi hadde håpet på (og det var sjanser for) at jeg fikk beholde rommet vi hadde hatt, men slik ble det ikke.. så nå er jeg flyttet over på et mye mindre rom, som jeg også må dele med en person til. Så hele biten med privatliv med lillegutt resten av sykehusoppholdet forsvinner jo :( Hun jeg deler med trenger jo også ro og søvn, så jeg kan jo liksom ikke forstyrre henne midt på natta, i tillegg er det ingen stellemuligheter her på rommet slik som vi hadde.

Luksusproblem, jeg vet. Det er bare det at vi hadde det så sykt bra i forhold til situasjonen, og nå ble det liksom litt mindre bra. Jeg er jo heldig som i det hele tatt får ha et rom her. Men jeg lengter sånn etter å bruke all min tid med ham...

Skrevet (endret)

:klem:

Så synd da... Er så lite som skal til før man blir lei seg også, så kort tid etter fødselen. så skjønner godt at dette ble litt leit (mener ikke at du overreagerer, altså!). Bra at gutten deres er bedre da :)

Endret av Ella*
Gjest Pysepus
Skrevet

Skjønner at du er litt lei deg da :klemmer: Alt var liksom så bra i forhold til situasjonen :) Men vi får fokusere på det som er bra, og det er at lillegutt har det kjempefint og at du snart får komme hjem sammen med ham :-D

Stooor :klemmer:

Skrevet (endret)

Kjæreste MellonCollie min.

Jeg veit hvordan det føles. . Å måtte dra ifra noe så lite og hjelpeløst, når man egentlig bare vil beskytte og passe på.

MEN: du må huske på at dette bare er de første dagene av et helt liv ..

Tenk på all tiden du vil få med han, all tid du kan vie til hans trygghet og behov.

Den kommer..

Hold ut. Det varer ikke evig, selvom det kan føles sånn til tider

:hjerte:

Endret av MidnightChildDreamer
Skrevet

Sånn rent praktisk i forhold til regelverk.. så har alle barn rett til å ha foreldrene der døgnet rundt. Dvs at sykehuset plikter å ha plass til en av dere også.

Men det har egentlig ingenting med saken å gjøre, ville bare påpeke det.

Skrevet

Hei! Så godt at alt går så bra :) Skjønner det er fælt at du ikke har han hos deg hele tiden... Men snart får dere han jo med dere hjem! Selv om det sikkert føles kjempelenge til... :klemmer:

Skrevet (endret)

Forstår godt du blir lei deg, endelig lille :babygutt: er kommet så må andre bestemme når man kan være med babyen.

Heldigvis kommer dere snart hjem :klem:

Endret av naley
Skrevet

Innom med en kjapp oppdatering mens lillegutt sover på pappan sin.

Ting ordnet seg heldigvis til det beste i går. Sykepleierne var enige i at det var feil å ha ham oppe på midt på rom på natta så lenge jeg delte med ei annen. Så kom de på at det er en sovesofa på fagligstua de bruker - og den kan låses innenfra. Er ikke noe bad eller noe her, men kort vei til avdelingen slik at jeg kunne stelle der. Så da har jeg rommet mitt oppe med alle tingene på, og så sov jeg på dagligstua i natt og kommer til å gjøre det de neste to nettene slik at jeg har ham hos meg. Deilig :hjerte:

Så vi har det så bra som vi kan. Sitter ute i dagligstua for det meste på dagtid også, så lite privatliv - men får i det minste ha ham hos meg :-D

Slet litt med legginga i går, han begynte til slutt å bli overtrøtt og da ble han bare sint.. men han sovna rundt 2400 for godt, selv om det da ble liggende halvveis på armen min i senga ;) Sov da frem til 0200 når han fikk medisin, men sovnet igjen med en gang da. Oppe og ammet ca 0330, da var han sulten og spiste lenge. Deretter sov han til ca 0700. Stort sett vil han ha mat ca annenhver time.

I dag har han hatt sitt første bad - så ut som han likte det så godt!

Nå er det snart mattid!

Skrevet

Så bra at det ordnet seg :jepp: Høres ut som om du trives godt som nybakt mamma.

:klemmer:

Skrevet

Så deilig å høre at de gjør det beste de kan for dere :jepp: Nå blei TanteMidnight lettet og glad.

Kjenner igjen den greia med overtrøtt unge, hehe. Men så fint at han sover så godt, og at han har matvett.. det er en god ting.

Håper du har det bra, jenta mi. Sørg for å få nok søvn, og mat og sånn selv også.. Det er så lett å glemme når man har hverdagen på sykehus.. Og ellers også, når man kommer hjem ;)

Glad i deg :hjerte:

Skrevet

:vinke:

Hørtes ut som en litt tøff start dette. Men godt de sjekker han opp. Bedre å bli sjekket litt for nøye enn litt for dårlig og nå er det bare et par dager igjen til dere kan dra hjem.

Kos deg med lillegutten din. Utrolig å være mamma.

Helt uvirkelig at den lille krabaten ikke alltid har vært der.

Godt dere fikk en bedre løsning de siste dagene, så er det ikke lenge til dere er hjemme.

:klemmer:

Skrevet

Godt at det ordna seg til det beste for dere.

Veldig snart har dere han hjemme, tenk det. Det blir herlig!

Mange klemmer. :klemmer:

Skrevet

Godt å høre at det ordnet seg! :klemmer: Nå er det jo ikke så lenge igjen til dere får ta med dere lille vidunderet hjem og være med han hele tiden! Kos deg masse! :klem:

Skrevet (endret)
:klemmer: Høres ut som en tøff start, men så bra at det går framover! Snart har dere ham nok hjemme igjen :hjerte: Endret av Amused
Skrevet

Huff, kjedelig at dere må være på sykehuset, sikkert litt slitsomt med lite privatliv og sånt som du nevner... men er jo bra at han blir fulgt opp da :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...