Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nåja, var nå bare dagen i går som var effektiv - skulle bare mangle etter 3 uker hvor jeg ikke har gjort noenting omtrent ;)

I natt har jeg sovet som en stein, ikke noe maserier i hele går. Deilig! Men kunne jo gjerne fått noe annet i stedet da :sjenert: I dag merker jeg er en dårligere dag enn i går, i går var det liksom helt greit å vente.

Skal både til jordmor og akupunktur i dag. Hadde håpet å slippe begge de timene... Men men, da kan det jo hende jordmor kan få i gang noe? Tante Pysepus har tydeligvis innflytelse, så kanskje hennes tippedato imorgen blir rett ;)

Malama har forresten fått gutten sin i natt, så da er det jo min tur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rope: KOM UT DIN LILLE PLAGEÅND!!

(du kan plage mamma og pappa ute istedet! Mye mer morsomt!!! Tante Midnight Lover det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og hilser på og spiser litt :popcorn: i denne spennende ventetiden. Har jo vært såå nervøs for å ikke få med meg dette siden jeg ikke har vært her noe særlig, men syns lillegutten har vært snill og latt meg få lov å bli med på dette likevel :jepp: Men nå kan han jo komme da... får håpe han har lyst til å komme ut snart! Men det var jo på en måte litt godt at du nå får den fødeavdelingen som du ønsket og syns var best :)

Masse :klemmer: på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er jeg tilbake igjen. Fortsatt uten baby :ler:

Jordmoroppdatering først:

Uke 40+4 (hrmf)

Vekt: 78,8 kg (opp 1,8 kg de siste 2 ukene :dåne: )

BT: 114/68

Urin: Neg (ingen proteiner denne gang altså, det er jo bra)

Ødem: 0

Leie: H, knapt festet (samme som sist, kan fortsatt rugge på det)

Fl. / min: 138

Så spurte hun om jeg ville at hun skulle sjekke om det var noe tegn til modning, noe jeg gjerne ville :sjenert: Dette har hun skrevet på helsekortet: "Bra modent, sentrert. Indre mormunn lukket". Altså, ingen tegn til noe åpning enda ( :sur: ), men livmorhalsen hadde flatet helt ut og var helt myk. Og det at den var sentrert var visstnok også et megt godt tegn. Hun bekreftet også at det var maserier jeg hadde hatt i helgen, etter hvordan jeg beskrev det.

Hun satt meg opp til overtidskontroll på sykehuset onsdag om en uke, men håper jo ikke det blir bruk for den. Når jeg dro fra henne var jeg ganske negativ i grunn, var ikke dette jeg håpte på, slik hun la det frem.

Så kom jeg til akupunktøren (som også jobber som jordmor). Hun var MYE mer optimistisk! Forklarte alt dette rundt livmorhals mye bedre, og mente det var et veldig godt tegn at den var helt moden. Jeg reagerte også mye sterkere på ett par nåler i dag, noe hun tok positivt.

Så, det kan ta en dag. Det kan ta en uke. Jeg aner ikke :ler: Men jeg er i alle fall i bedre humør takket være akupunktøren min. Om det hjelper noe på fødsel med akupunkturen vet jeg ikke, men kjemien med henne har vært så god at de samtalene vi har hatt uansett har gjort det verdt pengene!!

Nå skal jeg slappe av resten av dagen, tar på å farte slik rundt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnys* Ingen baby i dag heller, altså? Makan! ;)

Bra du ble ved bedre mot etter akupunkturen! Håper nålene hjalp, så du slipper å vente så mye lenger. Og den timen på sykehuset om en uke bare glemmer vi - da er du nemlig ikke gravid lenger, ikke sant? Krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvorfor går du til akupunktør, er det for modning eller har du gått tidligere også? Synes du det virker, og kunne du tenkt deg det som smertelindring under fødsel? Mange spørsmål her, er litt nysgjerrig sjø... :sjenert:

Håper det er noe på gang snart! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knøttet: Jeg går og tar modningsakupunktur ja, begynte i uke 37. Skal i mange tilfeller gjøre åpningsfasen mye enklere under fødsel, så jordmor anbefalte det. Jeg kan også tenke meg det som smertelindring under fødsel, litt derfor jeg gå nå også.. har aldri prøvd det til noe annet før, så ville gjerne vite litt hva jeg evt går til. Om det funker gjenstår jo å se ;) Ei venninnne gikk til samme som meg, og hun hadde i alle fall en veldig fin og relativt "enkel" fødsel.

Imli: Navn er ikke bestemt - vi har 3 alternativ vi står mellom, så vil vi se hvilket av de som passer ham best :) Ville ikke bestemme noe før vi møter ham.

---

Nå er det tid for en episode av The Wire, og kjæresten har skjært opp masse frukt til oss. Litt maserier igjen her, men ikke så regelmessig og tett som i helga.

Men - snart ny natt, og nye muligheter! 1 dag nærmere er vi uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø: Hvor feil går det egentlig ann å ta da, to bom :kjefte:

Nå gidder jeg ikke gjette flere ganger, så nå kan han bare komme når som helst... Men om jeg skulle tippe enda engang, må det bli den 23., altså lørdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...