Gjest imli Skrevet 24. juli 2008 #1881 Del Skrevet 24. juli 2008 Tror det blir bebis 22. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1882 Del Skrevet 25. juli 2008 Hvor ble denne uka av?? :klø: I alle fall - det er fredag, kjæresten har snart helg (jeg daffer jo bare rundt og aner ikke forskjell på lørdag eller tirsdag ).. og jeg er 37 uker i dag! :hoppe: NÅ kan du komme lillegutt, og du vil ikke lenger bli kalt prematur. Dessuten; nesten 3 kg i følge babyverden. Ajajaj! Mye som har skjedd de siste dagene. Jeg skrev jeg skulle få besøk av en gammel kollega av samboer... vel, det var jo bare tull og fanteri. Jeg er særdeles lettlurt, og har jo allerede fått overraskelsesfester etc for bare et par måneder siden. For det var jo ei av mine beste venninner fra Trondheim som sto på døra her på onsdag!: juhu: Hun og x-sjefen min dater litt om dagen, og de var på ferie med barna hans. Så kjørte de hit!!! De har jo selvsagt avtalt med samboer, og jeg skjønte ingenting Så det ble en laaang kveld ute på terrassen. Så godt å se henne igjen! I går var jeg hos akupunktør. Veldig interessant! Kort oppsummert: hun kjente etter på pulsen min, og det var visstnok aktivitet i ett av kroppens kammer som det normalt sett ikke er aktivitet i dersom ikke fødsel er relativt nært forestående. Men understreker "normalt sett", og at det kunne også komme og gå litt. Jeg skal til ny behandling på mandag, så da blir det spennende å se om hun kan lese noe annet av pulsen. Men hun var overrasket over at pulsen min var slik når det var 3 uker til termin i alle fall Men skal ikke ha forhåpninger! Så var vi på omvisning på sykehuset. Traff masse hyggelige jordmødre! Det var veldig fullt, så vi fikk ikke sett de to avdelingene som er åpne nå. Men var oppe på "spesialavdelingen" hvor man kan føde dersom man ikke ønsker epidural etc i utgangspunktet. Er SÅ fint der! Romslig og koselig. Men den åpner ikke før 18. august, så sånn sett håper jeg jo at lillegutt venter til da.. Får uansett ta det som det kommer, og kjæresten synes det var veldig OK å få avklart ting som parkering og andre praktiske ting. Full kontroll! I dag har jeg vært hos jordmor, og det var ren ruine, fort og greit. Alt så normalt og fint ut. Hodet er fortsatt bevegelig, men hun var enig i at han nok hadde gått lenger ned i bekkenet. Magen var sunket noe, og det var ikke like lett å "rugge" på ham lenger. Vekt: 76,2 kg (opp 12,5) BT: 110/60 Urin: Noe proteiner, men det spilte ingen rolle så lenge blodtrykket var så fint Ødem: 0 (men jeg merker på kvelden / natta at jeg må av med ringen. Men det er jo så varmt, så er vel ikke rart) Leie: HB Hjerteslag baby: 128-144 (varierte hele tiden, så hun fikk ikke skrevet noe nøyaktig) SF-mål: 34 cm, bittelitt over røde streken, men fint innenfor normalen. Og det er bra med liv, også i skrivende stund. Jeg tror han forsøker å finne en sidevei ut, gjerne ut av magen oppe ved ribbeina. Tok en liten shoppingtur etter jordmor, nå er flere kjoler kjøpt inn. Er jo så mye på salg, og jeg dør av varme. Orker ikke bukser! Og kjøpte en liten gave til samboer som han skal få etter lillegutt er kommet (inspirert av tråden inne på gravid-forumet). Skal skrive et lite kort hvor jeg takker ham for hvor fin han har vært med meg under svangerskapet, for han skjemmer meg virkelig bort. Og gratulere ham med sønnen vår :-D Så nå er en liten whiskey kjøpt inn, og et PS3-spill jeg vet han ønsker seg masse. Må legge det et sted hvor jeg kan be ham finne det etter lillegutt er kommet! Nå skal jeg ut og leke litt med voffs, i kveld får vi besøk av bestekompisen til samboer. De skal ut og fiske litt etter vi har grillet, så da har jeg huset for meg selv. I morgen drar vi i bursdag til fadderbarnet vårt, og jeg får endelig se MdnightChildDreamer igjen. Fine helga! til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1883 Del Skrevet 25. juli 2008 Oppdatert tippeliste: Frigg: 12. august Revenka: 13. august Tassie: 16. august Amused: 16. august MellonCollieMannen: 17. august Pysepus: 20. august Ella*: 21. august Reka: 21. august Glow: 22. august Imli: 22. august _lene_: 23. august MellonCollie: 24. august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 25. juli 2008 #1884 Del Skrevet 25. juli 2008 Mye som har skjedd de siste dagene. Jeg skrev jeg skulle få besøk av en gammel kollega av samboer... vel, det var jo bare tull og fanteri. Jeg er særdeles lettlurt, og har jo allerede fått overraskelsesfester etc for bare et par måneder siden. For det var jo ei av mine beste venninner fra Trondheim som sto på døra her på onsdag!: juhu: Hun og x-sjefen min dater litt om dagen, og de var på ferie med barna hans. Så kjørte de hit!!! De har jo selvsagt avtalt med samboer, og jeg skjønte ingenting Så det ble en laaang kveld ute på terrassen. Så godt å se henne igjen! Nå skal jeg ut og leke litt med voffs, i kveld får vi besøk av bestekompisen til samboer. De skal ut og fiske litt etter vi har grillet, så da har jeg huset for meg selv. I morgen drar vi i bursdag til fadderbarnet vårt, og jeg får endelig se MdnightChildDreamer igjen. Fine helga! til alle som er innom! Dater Venninne og XSjef?!? Også så koselig med Venninne som reservemamma! Kvinneguiden er stedet for snadder skjønner jeg.. Gleder meg til imorgen, for den historien vil jeg ha!!! Hihihi. Gleder meg til imorgen jeg, for da skal du få baby i selskapet til Lille. MCD er klar for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 25. juli 2008 #1885 Del Skrevet 25. juli 2008 gleder meg til imorgen, om du ikke fikk med deg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 25. juli 2008 #1886 Del Skrevet 25. juli 2008 Oj, har jeg ikke tippa? 15.august tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 26. juli 2008 #1887 Del Skrevet 26. juli 2008 Ha en fin lørdag vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #1888 Del Skrevet 26. juli 2008 Niennah: Da er du oppført med tipping Pysepus: Tusen takk, og takk for at du tenkte på meg med melding i sta! Håper jeg får en MMS på ca samme tid om en uke også I dag har vi vært i barnebursdag hos MCD, utrolig koselig! 1årsbursdag er lenge siden sist Og om ett år er det vår tur.. Har vært to sykt varme dager. I natt sov jeg ingenting, sto opp kl 5.30 og satt meg på verandaen og drakk 1 liter kaldt vann. Så la jeg meg inn på sofaen, og da fikk jeg meg noen timer heldigvis. Tok et langt (kaldt) bad i badekaret når jeg kom hjem tidligere i dag, og det kjennes noe kjøligere ut nå i kveld enn i går. Kjæresten er ute og fisker i dag også. Blir ikke mye fisk på ham, men vi setter stor pris på litt alenetid begge to Hvem vet hvor mye det blir av det fremover.. Jeg sitter her og ser en dårlig film på Canal+ og funderer over livet, og hvor lykkelig jeg er. Håper vi klarer omstillingen til det nye livet også, noe jeg er sikker på. Det å se kjæresten sammen med Lille til MCD i dag gir meg en enorm ro. Han er flink med barn, og har så mye kjærlighet for henne. Og da vet jeg at vi klarer dette fint Heier litt på Ella* her også Håper det skjer noe for deg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. juli 2008 #1889 Del Skrevet 27. juli 2008 Virker som du har det veldig, veldig fint for tida Og hva er vel bedre enn det? Håper varmen i dag ikke blir for voldsom Og takk for heiing, tror denne babyen trenger litt oppmuntring før den kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 28. juli 2008 #1890 Del Skrevet 28. juli 2008 Høres ut som du har hatt en fin helg Jeg får ikke til å sende deg brudekjolebildene på PM her, så du kan gjerne sende meg en PM med mailadresse, så skal jeg sende bildene på mail Ha en fin dag i solen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 28. juli 2008 #1891 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg skal prøve å få til en MMS til deg på lørdag, hvis ikke skal du få en sms på søndag når bildene er ute på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #1892 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg er varm Eller, her jeg sitter nå er jeg ikke så varm. Men der jeg burde vært, i senga, er det umulig å være. Kjæresten sover søtt (MED dyne på!), mens jeg bare har vært våken siden jeg la meg 0030... så nå har jeg sittet litt ute på verandaen og pustet litt og sitter her med litt vann nå. Prøver heller å legge meg på sofaen litt, er kjøligere her nede. Var hos akupunktør igjen i går, forsåvidt ikke noe nytt. Fødselspulsen min var fortsatt til stede, noe som i alle fall ikke var negativt (hadde den ikke vært der, hadde det garantert ikke vært noe fødsel i nær fremtid, nå kan det være begge deler). Ellers skjer det lite om dagen.. er lat og orker ikke løfte en finger i varmen. Driver og leser Narnia-boka på nytt. Kunne tenkt meg på kino for å se både den, Mamma Mia og Batman. Men er sånn tiltak Kanskje jeg prøver på nytt i dag. Var ute og bada sammen med kjæresten, mamma og pappa på søndag. Utrolig godt! Det kan jo også være en mulighet. Hvorfor er det ingen jeg kjenner som har fri på dagtid her i nærheten? Nei, nå får jeg forsøke å legge meg litt. Sender noen gode tanker til Ella* - kanskje babyen hennes endelig er her nå :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 29. juli 2008 #1893 Del Skrevet 29. juli 2008 på! Det er grusomt varmt for tiden ja! Sliter selv med å få sove om nettene, så jeg håper inderlig varmen gir seg snart, men det ser ikke sånn ut på værmeldingen Håper du får en fin tirsdag MellonCollie! Nå kan det skje noe når som helst snart Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 29. juli 2008 #1894 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tipper den 18. august! :-D Håper tempen har synket litt hos dere og i dag, håper det blir bedre i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 29. juli 2008 #1895 Del Skrevet 29. juli 2008 Kjæreste MellonCollie.. Nå er det snart slutt, og du får verdens beste premie. Og noenganger syns du premien er veldig slitsom, men som regel er det en fin premie Hold ut i varmen. Kunne ønske jeg var der å holdt deg med selskap. Så jeg kunne passet på deg litt.. Stor klem Meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. juli 2008 #1896 Del Skrevet 29. juli 2008 Kan tenke meg det er slitsomt å være høygravid i denne varmen. Du har all min sympati... Får håpe det ikke drøyer for lenge over, men nå nærmer det seg i hvertfall. Selv omd et virker lenge på slutten. Jeg tipper foressten 21. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 30. juli 2008 #1897 Del Skrevet 30. juli 2008 Huff, tenker på deg som er gravid i denne varmen her Jeg sitter her og klynker litt for det er så steikende sol overalt, men så kommer jeg litt på deg så slutter jeg å klage litt Håper lillegutten kommer snart Hadde jo vært koselig med en liten baby på lørdag da, men kanskje det er litt optimistisk, eller? :klø: Stoooooooor fra tante Pysepus :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 30. juli 2008 #1898 Del Skrevet 30. juli 2008 Du har min største sympati! Håper natten i natt var litt bedre? Her er det foreløpig litt overskyet i dag,..håååper det holder seg sånn :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #1899 Del Skrevet 30. juli 2008 på! Det er grusomt varmt for tiden ja! Sliter selv med å få sove om nettene, så jeg håper inderlig varmen gir seg snart, men det ser ikke sånn ut på værmeldingen Håper du får en fin tirsdag MellonCollie! Nå kan det skje noe når som helst snart Spennende! Nå har det heldigvis blitt litt bedre her, og du er vel ikke så altfor langt unna meg.. så nå kan vi sove godt begge to! Du trenger jo også søvnen din nå før den store dagen! :juhu: Jeg tipper den 18. august! :-D Håper tempen har synket litt hos dere og i dag, håper det blir bedre i hvertfall! Tipping notert! Kjæreste MellonCollie.. Nå er det snart slutt, og du får verdens beste premie. Og noenganger syns du premien er veldig slitsom, men som regel er det en fin premie Hold ut i varmen. Kunne ønske jeg var der å holdt deg med selskap. Så jeg kunne passet på deg litt.. Stor klem Meg. Takk. Jeg gleder meg fryktelig til premien! Kan tenke meg det er slitsomt å være høygravid i denne varmen. Du har all min sympati... Får håpe det ikke drøyer for lenge over, men nå nærmer det seg i hvertfall. Selv omd et virker lenge på slutten. Jeg tipper foressten 21. august. Sikkert ikke bare bare med en liten en heller tenker jeg Tipping notert! Huff, tenker på deg som er gravid i denne varmen her Jeg sitter her og klynker litt for det er så steikende sol overalt, men så kommer jeg litt på deg så slutter jeg å klage litt Håper lillegutten kommer snart Hadde jo vært koselig med en liten baby på lørdag da, men kanskje det er litt optimistisk, eller? :klø: Stoooooooor fra tante Pysepus :-D Det er lov å klage litt uansett, jeg er rimelig sikker på at jeg hadde klaget selv uten stormagen Tja, lørdag er jo over i uke 38, så jeg er jo innenfor termin Men tror nok ikke det skjer noe da, hehe. Men man vet jo aldri med disse babyene! Du har min største sympati! Håper natten i natt var litt bedre? Her er det foreløpig litt overskyet i dag,..håååper det holder seg sånn :-D Natten i natt var mye bedre, takk! Vi får krysse fingrene for at skyene blir en stund begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #1900 Del Skrevet 30. juli 2008 Det REGNER ute :juhu: Og det har det gjort siden i natt engang, så det har holdt seg fint og kjølig. YEEY! :-D Sovet kjempegodt, og slapper nå av inne med god samvittighet Kom meg på stranda med ei venninne i går da, og så lenge man har sjø tilgjengelig til å kjøle seg ned i, så er det levelig. Jeg elsker jo å bade, så sånn sett passer det bedre å være gravid nå, enn å ha en liten en Begynte å pakke bagen i går, samboer holder på å få spader av at jeg drøyer og drøyer.. men altså, jeg bruker alltid å utsette pakking til siste sekund - hvorfor trodde han det ville bli annerledes denne gangen? Nå skal jeg ut og handle litt, må innom apoteket og hente astmamedisin til kjæresten, så da kan jeg benytte anledningen til litt andre småting. Ellers blir det rolig i dag, forsøker å få med en kamerat for å se Batman. Heath Ledger som the Joker tror jeg virkelig bør oppleves på kinolerret, så jeg må benytte anledningen. Ellers må jeg si takk til pysepus her også, fikk fine ammeinnlegg og masse sokker til lillegutt i posten i går. Snilleste du Lillegutt sender nok over en liten takk når han har sjansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg