Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

:hoppe: for siste arbeidsdag!! :hoppe:

Høres fornuftig ut med en alternativ soveplass. Alt man skal tenke på! Men jeg ser jo det selv på de jeg kjenner som har barn, der har mannen et annet sted han sover på i ny og ne :) Og også greit for deg innimellom! Mødre trenger også av og til å sove ut :jepp:

Hvor lenge var det du hadde tenkt å ha permisjon forresten?

Og hvordan er formen blitt utover? Håper du får til å slappe av og sove litt :klemmer: :klemmer:

Vi har valgt 44 uker tilsammen, og mannen tar jo de siste 6 ukene. Så jeg er tilbake på jobb i april en gang. Men kommer nok til å jobbe litt under permisjonen også, slik at den strekkes litt lenger utover. Tar det etterhvert :)

Formen har vært bedre de siste par dagene enn den var på slutten av forrige uke. Men kjenner det skal bli godt å ikke sitte på kontorstol halve dagen :sjenert:

Reka også få tilgang til blogg? *smilepent* :-D

Det skal du allerede ha fått :)

:juhu: siste arbeidsdag :juhu:

Kan jeg også få tilgang til blog? :pls:

Greit med et alternativt rom og sove på. Kjære har enda ikke benyttet seg av muligheten. Men han gjorde det de siste dagene før fødselen siden jeg snorket så fælt :flau::sjenert:

Men vet om flere der mannen har bodd på et annet rom for å kunne være opplagt på jobb.

Ha en fin dag :klemmer:

Trodde jeg hadde lagt deg til, men hadde glemt mellomrommet i nicket ditt. Men skal være fikset opp nå :)

Hehe, skal ikke se bort i fra at mannen også tyr til rommet før fødsel. Jeg har ikke vært plaget med snorking (eller, dvs - mannen har ikke vært plaget :fnise: ), men det rister jo i hele senga om jeg forsøker å snu meg :ler: Og siden jeg som regel sovner 1-2 timer etter ham for tiden, så blir det nok litt forstyrrende innimellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt 44 uker tilsammen, og mannen tar jo de siste 6 ukene. Så jeg er tilbake på jobb i april en gang. Men kommer nok til å jobbe litt under permisjonen også, slik at den strekkes litt lenger utover. Tar det etterhvert :)

Det hørtes jo ut som en kjempegrei ordning! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for siste arbeidsdag! :hoppe:

Jeg skrev "tilbake februar 2009" på fraværsassistenten min. Litt rart, men det stemmer jo ... Vi har også valgt 44 ukers perm :)

Får jeg også tilgang til blogg? :sjenert:

Ha en finfin dag! Nå skal vi ut og spise "frokost" :-D

Og takk for heiing! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det en måned igjen :duskedame:

Selvom jeg vil at du skal få han ut enten til søndagen ;) eller som din kjæreste av de kjære (foreløbig) : 08-08-08 ..

Og nå kommer jeg snart til å begynne å mase om diverse ting du skal gjøre for å få ut bylten asså. Ikke at det er sikkert det hjelper engang, men .. Hehe, tenkte bare gi deg en heads up.

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du dusket for meg, MidnightChildDreamer! For jepp, i går var det jammen en måned til termin :overrasket: Og i dag er jeg 36 uker på vei :duskedame:

Det nærmer seg stadig, og av en eller annen merkelig grunn har jeg begynt å glede meg til fødselen. Og det skremmer meg litt - for det at jeg gleder meg nnebærer kanskje at jeg ikke helt skjønner hvor vondt dette kommer til å gjøre. Jeg liker å kunne forberede meg, men det kan jeg jo ikke nå. Så da prøver jeg å ta det som det kommer (som man jo sier at man må), og utfallet av det er at jeg gleder meg. Og som samboer sier; nå har du hatt 9 måneder med småubehag og småvondter. Da blir det sikkert bra å runde det av med 1 dags skikkelig smerte for så å få lov til å endelig møte gutten vår. Jepp, lett for ham å si :ler: Men jeg tror det blir bra. Vi er i alle fall så forberedt som vi kan!

Og takk til alle dere som deler fødselshistoriene deres av dere som skriver her, jeg sluker alt! Dere er virkelig tøffe :klem: Gratulerer så mye til Lilith med en gutt, gleder meg til å høre mer fra deg på mandag.

Nå er bloggen min oppdatert (og alle her skal ha tilgang, kommer dere ikke inn får dere si i fra :) ), med både magebilder og utstyrsbilder. Har også fått kjøpt inn et par andre ting; lekegrind, madrass (selv om senga var mindre enn standard gikk det fint!), bleiebøtte og ammepute. Og lamper til barnerom.

Nå skal jeg ned og kose med verdens beste samboer og drikke kald solo som jeg plutselig fikk skikkelig lyst på :ler: God helg alle sammen! (Og Ella*; jeg heier på deg her også! :duskedame: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 36 uker! :hoppe:

Det er vel helt helt normalt å både glede seg og grue seg til fødsel! Jeg har hørt mange forskjellige versjoner av fødsler, så det kan gå både den ene og den andre veien det! Men alle jeg har hørt er egentlig veldig positive, man får jo tross alt et barn :rødme:

Psst... husker du om du var velllldig veldig kvalm i begynnelsen? Kan bare huske at du var veldig svimmel... husker du var noe kvalm også, men var det hele dagen lang eller bare morgenen eller...?

Endret av Tassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Å, dere har bare sååå mange fiiine ting til lillebabyen :love: Likte spesielt godt den søøøte kurven altså :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker! :juhu:

Jeg gleda meg også til fødsel... Av en eller annen grunn, ikke bare for å få baby liksom, men å oppleve en fødsel. Og selv om det er vondt så er det en veldig fin opplevelse! Jeg er veldig glad for at jeg har fått oppleve noe så stort som å føde et barn. Så bare gled deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 36 uker! :hoppe:

Det er vel helt helt normalt å både glede seg og grue seg til fødsel! Jeg har hørt mange forskjellige versjoner av fødsler, så det kan gå både den ene og den andre veien det! Men alle jeg har hørt er egentlig veldig positive, man får jo tross alt et barn :rødme:

Psst... husker du om du var velllldig veldig kvalm i begynnelsen? Kan bare huske at du var veldig svimmel... husker du var noe kvalm også, men var det hele dagen lang eller bare morgenen eller...?

Hmm, jeg var ikke så mye svimmel? Det var litt innimellom bare :) Men jeg slet endel med kvalme sånn på kveldstid. Sånn fra rundt uke 7-13 var jeg svært lite sosial på kveldene, fordi det var endel kvalme og oppkast. Var vel spesielt om jeg stresset mye eller var sliten, for i helgene gikk det ofte bra dersom jeg tok det med ro hele dagen. Men de dagene jeg var på jobb og gjorde mye ting, kom kvalmen kjapt på ettermiddag / kveld.

Å, dere har bare sååå mange fiiine ting til lillebabyen :love: Likte spesielt godt den søøøte kurven altså :rødme:

Takk :-D Jeg liker også kruven utrolig godt! Det er svigermor som har ordnet hele greia, og for et resultat! Vanligvis har vi ganske ulik smak på ting, men tydelig at hun virkelig begynner å kjenne meg :ler: Synes det ble utrolig fint. Og ekstra koselig å tenke på at kjæresten sov i kurven når han var liten, da!

36 uker! :juhu:

Jeg gleda meg også til fødsel... Av en eller annen grunn, ikke bare for å få baby liksom, men å oppleve en fødsel. Og selv om det er vondt så er det en veldig fin opplevelse! Jeg er veldig glad for at jeg har fått oppleve noe så stort som å føde et barn. Så bare gled deg!

:klemmer:

Godt å høre at tankene ikke er helt på villspor :ler: Ja, jeg er jo veldig priviligert som får oppleve det å få et barn. Så det er jo ikke så rart man gleder seg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

:hoppe: for ikke så lenge igjen.

Masse fine bilder i bloggen din! Må bare si at den voggen/sengen var helt nydelig!!!! Hvor har dere kjøpt den? Vi har bestilt oss en Babybay seng, fant ut at det ville passe oss ganske bra. Iallefall meg :fnise:

Kjempefin lekegrind dere har kjøpt også. Veldig praktisk når man har hund. Hva slags hund har dere igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du bare en måned igjen? :overrasket: Tiden går innmari fort!

Blir veldig spennende å følge med fremover nå :jepp:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og titter litt :vinke:

Hyggelig, Tusle!

Sånn før jeg fortsetter planen min; er det noen flere enn meg som lager sokker til lille gullet deres? :fnise:

Ikke som jeg vet om i alle fall. Spent :-D

:juhu: For 36 uker! Det nærmer seg. :-D

Yeey - det nærmer seg veldig!!

:hoppe: for ikke så lenge igjen.

Masse fine bilder i bloggen din! Må bare si at den voggen/sengen var helt nydelig!!!! Hvor har dere kjøpt den? Vi har bestilt oss en Babybay seng, fant ut at det ville passe oss ganske bra. Iallefall meg :fnise:

Kjempefin lekegrind dere har kjøpt også. Veldig praktisk når man har hund. Hva slags hund har dere igjen??

Den kurven skal vi bruke som soveplass på dagtid (står i stua), og den har vi ikke kjøpt.. den er arvet :) Både samboer og storebroren hans sov i kurven når de var små. Og så har svigermor ordnet med ny madreass, "sengekant", stoff utenpå og himmel nå - så den er fullt og helt hennes verk! Hun er innmari flink med håndarbeid, og det kom oss til gode nå ;) Svigerfar har laget stativet under, som også er kjempepraktisk. Kunne ikke blitt mer fornøyd :-D

Vi har en Staffordshore Bullterrier. Jeg er veldig spent på hvordan det blir med henne og lillegutt, hun er "bortskjemt" med mye oppmerksomhet.. men som jeg og samboer har snakket om - hun får venne seg til å få mindre oppmerksomhet hele tiden, og vi heller være flinke til å gi henne ekstra mye når lillegutt først sover etc. Ordner seg nok!

Har du bare en måned igjen? :overrasket: Tiden går innmari fort!

Blir veldig spennende å følge med fremover nå :jepp:

Det har gått fort ja, og jeg håper det fortsetter slik den neste måneden ;) Velkommen hjem fra ferie forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fire uker til termin! :hoppe: Så om to uker; velkommen hit gutten min ;)

Har hatt besøk av samboers kompiser i dag - spist vafler og kost oss. Laget ekstra mye røre, så er igjen litt i kjøleskapet :lur: I går var jeg i bursdagsselskap, mye folk jeg ikke kjente. Så mest "pliktoppmøte" - kjenner sosiallysten blir mindre og mindre. Spesielt når det gjelder å bli kjent med NYE mennesker (som er småbrisne). Nei - hjemme best for tida gitt :ler:

Her har samboer laget en nydelig biffmiddag, og på tørkestativet er det fullt av barneklær. Har nå fått vasket alt, og siste maskin henger til tørk. Mye er allerede brettet og lagt i kommoden hans. Jeg koser meg med å brette det, og passer på å nyte det så lenge jeg har den følelsen. Blir nok rimelig lei bretting av bodyer etterhvert regner jeg med! ;)

Formen er så mye bedre om dagen. Det gjør tydelig godt for kroppen med litt fri, det å ha muligheten til å sove litt lenger, og til å legge seg ned når bekkenet er vondt. Jeg er kjempeheldig, og sover gjennom hele natta. Så skal ikke klage på noe. Jeg bare koser meg om dagen, rett og slett!

Og - gratulerer så mye til mitt nydelige fadderbarn som fyller 1 år i dag!! :bursdag: For ett år siden veide hun 1600 gram og ingen ante hvordan hun ville takle å komme til verden så tidlig (i uke 30). Men i dag er hun verdens vakreste jente, som rocker til alt av musikk og BARE er blid. Gleder meg til å se henne neste helg. 1 år som mamma, MidnightChildDreamer - jeg er stolt av hva dere har fått til :-D Verdens vakreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 4 uker til termin!! :hoppe:

For et herlig innlegg :rødme: Litt lettrørt for tiden, men det var så koselig lesning!

Håper babyen kommer enten før 6. august eller etter 13. august, den ene uken må du holde igjen altså :fnise: Jeg gleder meg såå til det begynner å skje noe! Tenk at det kan skje allerede om to uker! :hoppe:

Kos deg videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...