Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så koselig å få lov å følge med på din vei frem til lillegutten kommer :rødme:

Tusen takk for betryggende ord og koselige svar, det hjelper godt på :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en god sommer, reiser snart til USA så må ha en runde her inne. Ikke finne på å føde før jeg kommer hjem :fnise:

Sommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+4 i dag, og da lurer jeg på om ikke det er i dag jeg er høygravid? :klø: Jeg :hoppe: litt forsiktig for det i alle fall!

Føler meg ikke så "stor" som høygravid høres ut til å være da :ler: Samboer er forresten overbevist om at det i dag er en måned til lillegutt kommer. Han synes 08.08.08 er en fin dato å komme på! Og for all del, skal han bestemme seg for det, så er han hjertelig velkommen ;) Men selv er jeg nok mer innstilt på at jeg nok må gå over.

Min gode venninne her hjemme fikk forresten sønnen sin på lørdag! :juhu: De var hjemme fra sykehuset allerede i går, så det virker som alt går fint. Skal besøke de en av de nærmeste dagene. De hadde egentlig tenkt til å komme på besøk til oss på lørdag, pratet lenge med henne på tlf fredagskveld, og der var ingenting på gang. Men så fikk vi melding ca kl 12 på lørdagsmorgen, så ting kan jammen gå unna!

Nå bor voffsen hjemme hos oss igjen, siden vi endelig er flyttet inn. Hun er nok ikke helt vane med huset enda, men virker som det går bra. Fint at hun får litt tid til å venne seg til huset før ting blir snudd på hodet :sjenert:

Dagbokrunde senere i dag, nå litt jobbing! (5 arbeidsdager igjen etter denne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp på jordmødrene på NRK. Vet ikke om det var så smart. Mye tårer i alle fall! Gleder meg og gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Så nettopp på jordmødrene på NRK. Vet ikke om det var så smart. Mye tårer i alle fall! Gleder meg og gruer meg.

Mye tårer her også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det ikke i kveld, men så det når det gikk på TV tidligere, og deretter så jeg alle episodene på nett senere. Tårer hver gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett de svenske jordmødrene? Hvis ikke så anbefales det også. :)

Jepp, den serien er også bra :Nikke: Men tror jeg leste på BIM at episodene var tatt bort fra nettsiden til tv-kanalen... Har ikke sjekket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Har du sett de svenske jordmødrene? Hvis ikke så anbefales det også. :)

Det er også kjempegøy :juhu: Synes kanskje den serien var litt bedre jeg ;) Også er det Sykehuset på TV3 (ligger på nett, eller gjorde det før) og der er det også litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Såvidt jeg vet er du høygravid når du er 34+4 ja :Nikke:

:hoppe: :juhu: litt for det! :-D

Jordmødrene var bra serie ja, og rørende! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vitterlig jeg hadde skrevet her inne i går ...:klø: Vel!

Gratulerer som høygravid! Er det ikke rart? Jeg føler meg heller ikke så innmari gravid, selv om guttungen i teorien kan komme når som helst nå.

Synes også den svenske serien om jodmødrene er best - skikkelig glad-sippeserie :ler:

Ha en fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skrevet her på noen dager, men leser alt. Koselig at dere er innom. Har ikke skrevet fordi formen er ikke noe særlig - og sutring er jo aldri noe gøy å lese. Så jeg hadde tenkt til å spare dere. Men nå har jeg ombestemt meg! Her skal sutringa ut - så får dere heller hoppe ned et avsnitt eller to, for jeg lover å avslutte positivt altså ;)

Here goes: Jeg er så ufattelig lei nå. Føler meg enorm (tok magebilder her om dagen, og fikk sjokk når jeg så bildet tatt forfra - jeg ser da ikke slik ut i speilet?!). Gravidklærne mine begynner å bli for små, og det eneste jeg har lyst til å gå med er samboerens boxere og store t-skjorter.

Har konstant følelsen av at lungene ligger oppe i halsen min eller har en annen alvorlig feilplassering, for det å puste er jo en utfordring i seg selv. Og er blitt småkvalm igjen (derav følelsen av å ha lungene i halsen. Det er noe som er der i veien i alle fall)!

Tar tid å sovne fordi jeg ikke finner noen god stilling, og når jeg våkner har jeg som regel innmari vondt i bekkenet fordi jeg har belastet det med 1000 kilo (føles sånn) gjennom hele natta :sjenert: Dessuten er det varmt. Hele tiden. Så jeg orker heller ikke være sosial med noen. Og all verdens mennesker ringer hele tiden for å høre "hvordan det går" (svigermor har begynt å ringe meg hver dag??) - noe som jo i utgangspunktet er hyggelig. Men jeg har slett ikke lyst til å snakke med folk hele tiden. Og på toppen har jeg ekstremt dårlig samvittighet for å være så sutrete for dette, for jeg har jo egentlig ett innmari fint svangerskap, og fine mennesker rundt meg som bryr seg om meg. Men blæh. Jeg er lei. Og det er så innmari lenge igjen :sur:

Sånn - sutring unnagjort - da skal jeg ta på meg smilet igjen :)

:hoppe: 35 uker i dag! :hoppe: Og det er fredag! :hoppe: 2 arbeidsdager igjen til ferie :hoppe: Og MidnightChildDreamer kommer kanskje om ikke lenge, med vårt herlige fadderbarn som allerede fyller 1 år om en uke :-D :hoppe:

Og ei venninne som fikk sønnen sin forrige lørdag ringte i går, og er nå klar for besøk, så i morgen skal vi dit og hilse på min sønns fremtidige bestekompis, hehe. Joda, helga blir nok bra.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er sutring lov, og selvfølgelig også å bli lei av både det ene og det andre. Selv om man kunne tenkt at 'det kunne vært verre' så skal man jo få lov å få ut frustrasjonen på det som er irriterende uansett hva det er!

Og selv om jeg ikke har vært der du er nå i svangerskapet og sånt, så kan jeg forstå at det at folk ringer hele tiden kan bli for mye. Det kan det for oss alle. Når min søster gikk gravid andre gangen så sa hun klart ifra at vi ikke skulle ringe, men at hvis det skjedde noe så ringte enten hun eller mannen med en gang, og sånn skulle det være. Hun var også helt forferdelig lei av at folk ringte 'har det skjedd noe nå? fått noen rier? vannet gått? har dere prøvd ditt og datt?' ...

Men det blir sikkert kjempekoselig å gå på besøk og selv få det! :hoppe: En lysning i hverdagen :)

Håper formen blir bedre. Det er ikke noe særlig å gå rundt å være kvalm... føler med deg og håper på at det skal bli bedre for deg! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 35 uker! :hoppe: Det går stadig framover her også :-D

Kjenner igjen ALLE plagene dine... De er irriterende, og det er lov til å sutre! Selv om man generelt trives med å gå gravid, så får man "nok" av og til, uansett hvor fint svangerskapet er.

Tenk, bare 2 arbeidsdager til ferie! :hoppe: Så herlig :)

Ønsker deg en kjempefin helg, den høres jo veldig lovende ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herremin hatt! en dagbok er jo til for akkurat det: sutring!! :) internett er mer tålmodig enn de fleste jeg kjenner, og når det kommer til deg så er JEG også like tålmodig. Du har jo nesten ikke klagd.

OG.. så kommer tjukkasdiskusjonen igjen..:

Jeg fikk se bilder av meg selv ca 23 uker på vei, noen måneder etter jeg fikk min bitteLille , og fikk SJOKK. Jeg var da ikke så feit, selvom jeg la på meg.. ehm tyve kg.. :sjenert: host.. på seks og en halv måned! Jeg nekter bestemt å tro at du har fått på deg sånne hauger med kg, og dermed er du mest sannsynlig fortsatt mindre enn meg, selv etter åtte måneder!!.. og hvis du kaller deg tjukk, hva kaller du meg da?! :hakeslepp:

Nei, var det jeg tenkte, at du ikke ville si noe sånt om meg..... :)

Glad i deg.

Jeg vil og påpeke at alle vil heller gå i bokser, og være i fred på den tiden. Drit i de rundt deg, og gjør det som bare er best for DEG. Er du som lager baby.

Og snaaart, før du vet ordet av det, er du feeerdig.

Og da venter søvnløse netter, såre pupper, og et menneske du kommer til å elske over alt på jord, som gir deg betingelsesløs kjærlighet tilbake, og gjør all faenskapen verdt det :)

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjeni ALT jeg også. :klemmer:

Nå er vi ferdige snart begge to selv om det enda virker lenge til siden man ikke helt vet når det skjer.

Ringer hun hver dag? Det var da litt tidlig.

Jeg ble irritert her om dagen etter at jeg hadde pesa meg opp en bakke til ei hytte, og svigerfar setter noen utrolig medlidende øyne på meg og sier "hvordan gåååår dette her?" med en like medlidende stemme. :kjefte:

De mener det vel bare godt.

Mange :klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det er absolutt lov å klage :) Og du kan få mange :klemmer::klemmer::klemmer: av meg :)

Du får ha en kjempefin helg - kose deg masse (i boxer eller uten ;) )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk for alle :klemmer: og oppmuntringer - det er jammen godt å se at man ikke er alene i alle fall :sjenert:

Niennah: Denne uka har hun ringt hver dag, ja. Det er sikkert litt å gjøre med at hun har ferie, mens svigerfar er på job. Så hun kjeder seg vel. Men selv om jeg har hjemmekontor betyr jo ikke det at jeg er tilgjengelig til enhver tid :sjenert: Men ja - de mener det vel godt. I dag ringte hun kjæresten i stedet for meg, så da kan jeg kanskje få "fri" i helga ;)

-----

I går ordnet kjæresten i stand badekaret her for meg. Jeg satte inn iPoden med rolig spilleliste, tok med en kald colaboks og en pocketbok og la meg i... og DET var hva jeg trengte!! Formen var på topp i går kveld, og jeg følte meg så mye bedre. Så nå er jeg også i alle fall overbevist om at badekar blir min greie på sykehuset. Badekar = terapi og lykke :-D

Vi var bare hjemme på sofaen i går med hjemmelaget pizza og en film, godt. I dag blir det litt mer styring rundt, men vi har heldigvis sovet lenge begge to og har rolig start på dagen.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...