MellonCollie Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #1741 Del Skrevet 22. juni 2008 32 uker! (en dag for sent, men bedre sent enn aldri? ) Så masse dere har fått gjort! Helt imponert over at dere klarer å få til så mye med bil, jobb, nytt hus, babyting og alt Så jeg sier som de andre jeg og, gratulerer med alt!! Håper formen fortsetter å være bra og at du får en fin og rolig helg dere to Effektiviteten lenge leve!! Vi stresser ikke med noe da, så det er godt. Gjør ting i passende tempo. Så formen er heldigvis fortsatt fin! Gratulerer med så mye nytt Jeg blir så babysyk av å lese her inne Takk! Og man blir vel lett babysyk inni dagbøkene her ja. Jeg kan godt skrive litt mer om bekkensmerter og nattlige leggkramper og strekkmerker dersom det hjelper på? Innom og litt tilbake snart-fru-pysepusmann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #1742 Del Skrevet 22. juni 2008 Sitter og ser enda en EM-kamp (nå begynner det å bli nok fotball selv for meg...), så jeg benytter tiden til litt surfing. Nå begynner det virkelig å ta form i huset! Fikk handlet inn enda mer i helga, både gardiner, utemøbler, grill og vaskemaskin er nå i orden. Ble en Electrolux vaskemaskin. Ble anbefalt denne i tre ulike butikker uavhengig av hva vi sa vi lette etter, så da ble valget enkelt. 1600 omdreininger, 7 kg tøy og mye ulike program. Likte også at den tilpassa program etter hvor mye tøy vi puttet inn - veide det bare 3 kg tilpasset den vannbruk etc. Slik var ikke vår gamle i alle fall! Var en barndomskompis av meg som jobbet i den ene butikken, og han ordnet også en fin pris. Praktisk! Og vi fikk kjøpt hagemøblene på et gavekort vi hadde liggende. Og svigers kjøpte gardiner. Så vi slapp billig unna Ante virkelig ikke hvor dyrt gardiner blir når man skal fylle en hel stue!! Har nå fått gjort klart hele kjøkkenet, hele badet og nesten hele stua i huset. Tenker fortsatt litt på løsninger til CDer, om vi skal ha de fremme eller "gjemme" de. Så denne uka blir det hovedsakelig å få pakket inn ting på soverommet som står igjen. Så er vi faktisk klare til å flytte inn! :juhu: Og da kan lillegutt få lov til å komme akkurat når han føler seg klar :-D Føler meg litt rammet av preammetåke. Vanligvis er det jeg som fikser og ordner ting, men nå er det samboer som tar hånd om mye Alarmer og bank og forsikring og autopass osv osv osv. Så det er litt irritasjon ute og går hos begge - jeg vet at jeg ikke tar så mye initiativ, men jeg føler jeg allerede har 100 tanker å holde styr på som ikke jeg klarer. Hadde han delegert meg konkrete ting skulle jeg jo gjort det Og dermed føler han at han gjør "alt". Men jeg må ha unna endel jobbting også før jeg går ut i permisjon, og siden jobben har vært veldig fleksible og greie med meg, føler jeg litt ansvar der. Så det får være som det er, det er vel en begrenset periode hvor vi har 100 ting å fikse også. Nå orker jeg ikke sitte mer med PCen, dagens lille frustrasjon er herved dokumentert God uke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 22. juni 2008 #1743 Del Skrevet 22. juni 2008 Dere gjør så mye at det går nesten i surr for meg som bare leser om det Så skjønner godt at du overlater detaljfiksingen til samboeren - man blir litt "surrete" når man er gravid.. Jeg er i hvert fall litt mer glemsk og fjern enn vanlig Synes dere er kjempeflinke, som står på med jobbing og hus og baby og alt mulig annet. Du fortjener utvilsomt å slappe av når du snart tar ferie!! Ønsker deg en fin uke framover, ta vare på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 22. juni 2008 #1744 Del Skrevet 22. juni 2008 Her går det framover! Dere har jo alt i orden, jo! Og viktig er det å få ut litt frustrasjon iblant, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 23. juni 2008 #1745 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvis du har tid så har jeg et spørsmål til deg som er så flink med permisjon i dagboka mi (innlegg 1438 s. 72 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #1746 Del Skrevet 23. juni 2008 Dere gjør så mye at det går nesten i surr for meg som bare leser om det Så skjønner godt at du overlater detaljfiksingen til samboeren - man blir litt "surrete" når man er gravid.. Jeg er i hvert fall litt mer glemsk og fjern enn vanlig Synes dere er kjempeflinke, som står på med jobbing og hus og baby og alt mulig annet. Du fortjener utvilsomt å slappe av når du snart tar ferie!! Ønsker deg en fin uke framover, ta vare på deg selv Jeg sa det til samboer for en liten tid siden, at dersom vi skal ha barn nummer to en gang - da skal ting være litt mer ordnede former på forhånd For all del, det har gått helt fint med flytting og alt samtidig. Men det er nok greit å ha det unnagjort også Her går det framover! Dere har jo alt i orden, jo! Og viktig er det å få ut litt frustrasjon iblant, Frustrasjoner må ut innimellom, så blir det som regel bedre etterpå Koselig at du har tida til en tur innom Hvis du har tid så har jeg et spørsmål til deg som er så flink med permisjon i dagboka mi (innlegg 1438 s. 72 ) Da har jeg forsøkt å svare på det jeg kunne i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #1747 Del Skrevet 23. juni 2008 Rett etter jeg hadde skrevet her i går begynte det å tordne skikkelig. Så vi skrudde av TV og alt, og tenkte stearinslys sånn for stemningas skyld. Og da passet det jo fint med en liten prat. Så nå har vi også fått renska lufta litt, tror egentlig bare begge er litt frustrerte fordi det er så mye vi aldri har "trengt" å snakke om før, som nå må tas opp. Tidligere har vi vært mye flinkere til å bare gjøre ting uten å planlegge, men nå må liksom alt prates om fordi det er så mye å holde styr på. Vet ikke om jeg klarer å forklare... men poenget er i alle fall at alt ordnet seg, og frustrasjoner er borte Han er jo verdens snilleste og fineste. Vi kan bare være litt kverulerende begge to Altså, 14,5 arbeidsdag igjen ca. Og motivasjonen er bortevekk. Men får vel holde ut. Er i alle fall ikke noe sommervær ute som frister! Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 23. juni 2008 #1748 Del Skrevet 23. juni 2008 Så fint at dere fikk snakket ut! Føles sikkert godt å ha fått rensket lufta Kjenner til det der med motivasjonen, ja ... Men 14,5 arbeidsdager er heldigvis ikke så lenge! Og litt av tiden må du naturligvis bruke til å ta farvel med kolleger og slikt ... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. juni 2008 #1749 Del Skrevet 23. juni 2008 Så godt dere fikk rensket lufta og snakket ut ordentlig Kjenner til det med kverulering, kan være slik selv jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 23. juni 2008 #1750 Del Skrevet 23. juni 2008 Så bra dere fikk snakket skikkelig sammen! Det er veldig godt innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. juni 2008 #1751 Del Skrevet 23. juni 2008 Takk! Og man blir vel lett babysyk inni dagbøkene her ja. Jeg kan godt skrive litt mer om bekkensmerter og nattlige leggkramper og strekkmerker dersom det hjelper på? Strekkmerker har jeg fra før og leggkramper plagdes jeg veldig med før, så får du snakke litt om bekkensmerter da Blir babysyk alikevel jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #1752 Del Skrevet 24. juni 2008 Så fint at dere fikk snakket ut! Føles sikkert godt å ha fått rensket lufta Kjenner til det der med motivasjonen, ja ... Men 14,5 arbeidsdager er heldigvis ikke så lenge! Og litt av tiden må du naturligvis bruke til å ta farvel med kolleger og slikt ... Ha en fin dag! Nei, det nærmer seg ferie nå altså. Jeg har trua på at de neste ukene går fort! Skal alltids komme meg gjennom det. Så godt dere fikk rensket lufta og snakket ut ordentlig Kjenner til det med kverulering, kan være slik selv jeg Godt å høre det er flere - jeg kan nok trene litt på å la ting gå uten å måtte ta opp alt Så bra dere fikk snakket skikkelig sammen! Det er veldig godt innimellom Ja, det er veldig viktig å få prata ut. Og da blir det jo ekstra hyggelig etterpå Strekkmerker har jeg fra før og leggkramper plagdes jeg veldig med før, så får du snakke litt om bekkensmerter da Blir babysyk alikevel jeg Hehe, da har jeg forsøkt å advare så godt jeg kan - men du er jo så forberedt som du kan få blitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #1753 Del Skrevet 24. juni 2008 32+4 i dag, og jeg synes tida går så fort Tenk at nå blir Knøttet mamma om bare noen timer, enten i dag eller i morgen. Både Amused og jente79 har fått. Og det er jo en hel haug som har termin de neste 3-4 ukene. Er jo ikke SÅ lenge siden dere testet positivt alle sammen :-D I dag blir det kort arbeidsdag - samboer og jeg skal til jordmor begge to rundt kl 1300. Fått en dobbelttime som skal brukes som fødselsforberedende samtale, som "erstatning" for at vi ikke får vært på noe kurs. Omvisning på sykehuset skal vi få senere i sommer, så det ordner seg også. I går kveld var jeg bare hjemme og slappet av, bekkenet kranglet litt. Så samboer dro og fikset litt i huset alene, og når han kom hjem til meg hadde han med McFlurry fordi jeg hadde snakket om det tidligere på dagen :juhu: Han er så snill med meg Sover ikke noe særlig godt om natta, den senga vi låner her er nok ikke otpimal den heller. Våkner av bekkenet / ryggen ca annenhver time tror jeg Men det er verdt det, nå som lillegutt ligger og turner som en gal inni magen. Det må jo være verdt det I kveld blir det kino med ei venninne som har termin om 2 uker - vi skal se Sex og singelliv. Greit å ha noen å vagge sammen med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. juni 2008 #1754 Del Skrevet 24. juni 2008 Innom og oppdaterer meg Men fikk så masse å lese at jeg helt glemte hva det var jeg skulle kommentere... Men du får ha lykke til på jordmortimen idag med din snille mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 24. juni 2008 #1755 Del Skrevet 24. juni 2008 Hva synes du om filmen? :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 24. juni 2008 #1756 Del Skrevet 24. juni 2008 Uansett hvor mye du skriver om svagerskapsplager og alt det der så kommer jeg aldri til å ikke ville bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1757 Del Skrevet 25. juni 2008 Slitsomt med eit bekken som kranglar, godt det ikkje er meir enn 7 veker(+) igjen, det er sikkert nok Kos deg på SATC filmen i kveld, eg likte den berre SÅÅÅ godt :-D 7 uker er nok, ja Så jeg satser på å slippe overtid - fødsel er bestilt til termin Så får vi se om det funker, hehe! Innom og oppdaterer meg Men fikk så masse å lese at jeg helt glemte hva det var jeg skulle kommentere... Men du får ha lykke til på jordmortimen idag med din snille mann! Takk Hva synes du om filmen? :juhu: :juhu: Jeg syntes den var knallbra! Likte den kjempegodt!! Uansett hvor mye du skriver om svagerskapsplager og alt det der så kommer jeg aldri til å ikke ville bli gravid Hehe, det tviler jeg ikke på. Neida, det er vel helt klart verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1758 Del Skrevet 25. juni 2008 I dag har jeg vært sint både på Nextgentel og Bohus :slåss: Viser seg nå, over en måned etter bestilling, at nextgentel ikke kan levere nett hos oss i nyhuset likevel.. og det får vi vite to dager etter forrige regning ble betalt (vi overførte abonnementet fra trheim). Og for å få ordnet opp i dette blir man jo satt over til omtrent alle avdelinger, før rett person kan hjelpe deg. Så nå måtte vi legge inn ny bestilling en annen plass, og håpe det ordner seg. Men hele prosessen ble jo da forsinka Så skulle jeg ringe Bohus, for de leverte to stk stoler i feil farge forrige uke. Tok returen med en gang, men etter det har jeg ikke hørt noe om når jeg får rett vare. Så ringte selv, og ble møtt av ei utrolig nebbete selger - jeg måtte jo forstå at det kunne ta minst 1 uke før de hadde papirene på når jeg fikk rett vare. Så jeg skrev en skriftlig klage til Bohus, og 20 min etterpå hadde jeg både en beklagelse, og et gavekort på 500 kr SATC var SÅ fin - dere som ikke har sett den på kino (og liker serien) bør absolutt se den! Må innrømme at det kom ett par tårer ja Jordmor i går gikk fint - fortsatt er alle tall fine. Ny time er ikke før i uke 36, så det er jo en stund til. Vi gikk gjennom detaljer rundt fødsel, noe som i alle fall var interessant og lærerikt for samboer. Så begge dro med en fin følelse. Det er spennende tider vi skal gjennom Den avdelingen jeg helst vil føde på, er sommerstengt tom 17. august, som jo er termindatoen min. Så det er helt ok om han kommer 1 dag etter termin, altså. Men så mye lenger enn det trenger han ikke vente... 12 arbeidsdager igjen til ferie nå :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. juni 2008 #1759 Del Skrevet 25. juni 2008 Godt du fikk gavekort som plaster på såret hos Bohus. Her i byen er de også noen surrehoder... Mister litt lysta til å handle større ting der da... Håper det ordner seg med bredbånd. Vært mye surr med selskapet vi har her, men nå funker internett og da orker jeg ikke samme styr for å bytte leverandør... 7 uker igjen er ikke lenge nei. Skjønner godt du begynner å bli lei. Motivasjonen min var ganske bratt dalende på slutten... Ha en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1760 Del Skrevet 25. juni 2008 Godt du fikk gavekort som plaster på såret hos Bohus. Her i byen er de også noen surrehoder... Mister litt lysta til å handle større ting der da... Håper det ordner seg med bredbånd. Vært mye surr med selskapet vi har her, men nå funker internett og da orker jeg ikke samme styr for å bytte leverandør... 7 uker igjen er ikke lenge nei. Skjønner godt du begynner å bli lei. Motivasjonen min var ganske bratt dalende på slutten... Ha en strålende dag Ja, kjenner motivasjonen er særdeles liten hver morgen jeg står opp nå. Er i veldig modus på at "snart er jeg ferdig", så er litt forsiktig med å ta noe særlig nye saker også. Og da blir det heller mye rutineoppgaver som heller ikke er veldig motiverende i seg selv. Så lenge jeg får bredbånd, så skal jeg være glad i alle fall - klarer meg ikke uten vet jeg ----------------------------- Nå har vi fått Sleepy Wrap'en vår!! :juhu: :juhu: Både mannen og jeg har forsøkt å knytte den på oss, dog uten å putte noen baby oppi selvsagt Tror ikke katten min ville vært så samarbeidsvillig som Lilith sin (?) var heller. Men det så i alle fall kjempebra ut, og mannen var SÅ gira! Han gleder seg skikkelig til å bære, og det er jo positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg