Gjest Reka Skrevet 29. april 2008 #1461 Del Skrevet 29. april 2008 Hei MellonCollie! Jeg vil først si unnskyld for at jeg ikke har vært i dagboka di på leenge! Men så så jeg at jeg hadde lest det siste innlegget så da kan det ikke være såå lenge siden Håper du har det fint med lille babissen i magen, forloveden, bryllupsplanlegging og budrunder og leiligheter og alt som skjer i livet ditt! Håper du har en fin tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 29. april 2008 #1462 Del Skrevet 29. april 2008 Vet du hva?! Jeg sitter her og ser på sex og singelliv også er han ene i Amsterdam nå! OoO!! Det var litt morro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1463 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg skjønner deres situasjon veldig godt (sånn bortsett fra baby i magen da... ) Men det å ha den tryggheten med hvor man blir av til slutt. Det er fryktelig tøft å være på jakt etter et bosted og man blir glad for hver gang man finner noe som kan være 'drømmen' også blir man gang på gang skuffet. Kan bli helt gal av det som skjer! Har vært borti akkurat det samme Og jeg kan godt skjønne din mann.. det er den situasjonen jeg sitter oppi nå. Jeg skulle ønske at vi kunne bodd et sted vi begge var ukjente for at vi kunne støtte og forstå hverandre litt bedre, men sånn blir det ikke. Vi er nødt til å bo på hans hjemsted og jeg vet at det bare er å glemme drømmen om å bo et annet sted, men det er jammen ikke lett! Og det er en tung situasjon... Skal tenke masse på dere og krysse fingrene for at det skal gå deres vei så snart så snart og at dere får det som er det beste for dere alle tre Det kommer til å gå bra til slutt og man lærer og blir sterkere av all motgangen man får, så den er ikke baaare negativ! (fattig trøst, i know..) Takk for et kjempefint innlegg Tassie. Jeg skjønner godt deg (og mannen), for det er ikke en situasjon jeg ville vært i selv. Men vi holder hunmøret oppe begge to, og vet det ordner seg til slutt. Og det håper jeg det gjør for dere også Det er som regel i pp4 det klaffer ja... Godt å høre dere er ved godt mot hvertfall! Det virker som om boligmarkedet er stort for tiden, så det vil nok dukke opp noe annet interressant snart Det dukker heldigvis stadig opp nye ting, så det ordner seg nok Godt å høre at du er optimistisk, ja Enig at KG-jentene er gode å ha Optimist, jeg vet det går bra til sist, så lenge jeg lever her, er jeg en.. oooptiiiiimist! Kjedelig med budrunden... får håpe det klaffer i neste runde ja Litt spent på hvordan det går når vi skal flytte neste gang (er sikkert 3-4 år til, men synes det er litt morsomt å følge med likevel)... vi får sikkert max 2,5 mill i lån med våre begynnerinntekter i allefall, kanskje bare 2,2 mill... det funker jo fint til et rekkehus et stykke utenfor sentrum (hvis det går for takst i allefall), men vi er begge vokst opp ganske sentralt og synes her vi bor nå er ganske så max. av hva vi liker å bo fra bykjernen (5 km)... så da spørs det jo om vi skal kjøpe en treroms sentralt til samme prisen når vi får første barnet og satse på å kunne kjøpe litt større enn det igjen eller om vi skal kjøpe et sted med goood plass på et sted vi ikke egentlig har så lyst til å bo (ja, vi er kanskje litt bortskjemt, men vi synes Indre Sandviken er såå fin og med gangavstand til byn... bare synd alle andre også ser ut til å ville bo der ) Nå er jo dette litt frem i tid, men jeg er en planlegger Hehe... Får som sagt håpe det ordner seg for dere snart i allefall Hehe, er litt samme "problem" som oss. Tror vi bare ønsker oss litt høyere standard enn hva vi kanskje egentlig har råd til - og når det da kommer eldre, mer etablerte mennesker, så kan vi ikke konkurrere på pris. Men er jo viktig å kjøpe et sted man trives også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1464 Del Skrevet 29. april 2008 Skjønner godt at du mister motet litt. Men det hørtes ut som det var det rette å trekke seg. Man skal ha penger igjen til annet enn å bo også... Rart at de snakker så mye om et dalende boligmarked så går rekkehus for over 250 000 over takst Ikke rart det er vanskelig for unge boligkjøpere da... Men det ordner seg for snille jenter vet du, så snart dukker det nok noe opp som er rett for dere. Mamma følger ivrig med i lokalavisa for tiden, for der står det gjerne hvilke priser ting har gått til i forhold til takst, og hun sier det ikke er SÅ mange som går mye over. Så vi har nok vært litt uheldige hittil - det snur seg nok Menn og kvinner ser vel forskjellig på problemer antar jeg... Det kommer uansett til å ordne seg! Ordner seg alltid Å, det er så kjipt med budrunder som faller gjennom! Skjønner godt du er skuffa, men satser på at det dukker opp noe annet snart. Uansett ordner det seg helt garantert, selv om det virker litt håpløst og man mister motet innimellom. Hang in there! Heldigvis finner man alltid noe nytt man kan tenke seg, så man får holde motet oppe ja. Et eller annet sted må vi jo bare bo God helg!! :-D Innom og ønsker deg god helg God helg Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1465 Del Skrevet 29. april 2008 Dette ordner seg, dere finner sikkert et fint sted dere kan bo Men så klart det virker håpløst når alt går så mye over prisantydning, og folk er helt gale til å by.... litt for ny jobb og lønnsøkning jeg. DET er gode nyheter det Ha en fortsatt fin helg Ja, man må passe på å ta med seg de gode nyhetene :-D Hei hei! Hvordan går det med deg? Da er jeg tilbake etter mye jobb og ting Referat kommer under, men alt går veldig fint! Innom med en Funnet noe nytt og spennende på markedet ennå? Spent på å høre fra deg! Ja, noe spennende er det - så vi fortsetter med kryssede fingre! Hei MellonCollie! Jeg vil først si unnskyld for at jeg ikke har vært i dagboka di på leenge! Men så så jeg at jeg hadde lest det siste innlegget så da kan det ikke være såå lenge siden Håper du har det fint med lille babissen i magen, forloveden, bryllupsplanlegging og budrunder og leiligheter og alt som skjer i livet ditt! Håper du har en fin tirsdag Jeg har ikke vært i dagboka mi på lenge selv, så ingenting å be om unnskyldning for Jeg har det kjempefint, tusen takk Vet du hva?! Jeg sitter her og ser på sex og singelliv også er han ene i Amsterdam nå! OoO!! Det var litt morro Det er Simpleminded som skal til Amsterdam, men hun skrev jo rett over deg, så litt sammentreff er det jo Edit: måtte kutte litt smileys her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1466 Del Skrevet 29. april 2008 DA var jeg tilbake etter et KG-avbrekk. Vært en travel uke, og nå har jeg brukt noen timer på å oppdatere meg (kjæresten har spurt om å få låne PCen i 2 timer nå, men jeg har hele tiden sagt "litt til". Nå slo han seg til ro med fotballen i stedet ). Startet helga med lang jobbdag på fredag, var på reise og kom ikke hjem hit før 23. Da hadde en kompis av kjæresten kommet, og skulle være her hele helga. De tok seg en tur ut, noe som egentlig var litt godt. Trengte litt tid alene til å slappe av Vi hadde fotograf her i leiligheten på fredag formiddag, og leiligheten ble SÅ fin! Gleder meg til å se de ferdige bildene. Jeg er jo bare glad for enhver anledning til å kjøpe masse friske blomster Lørdagen hadde vi besøk her på formiddagen med frokost (for enkelte) / lunchgrilling. Kjempedeilig å sitte ute i bagården og nyte sola! Bestekompis til kjæresten og jeg skulle feire bursdag sammen med noen flere på kvelden, så det var flere av de i guttegjengen til kjære hjemmefra som hadde tatt turen til barteland. Trivelig å se de igjen, blir jo bare 2-3 ganger i året. Lørdagskvelden (bursdagsfesten) ble kjempevellykket. Utrolig mye mennesker, og jeg dansa og koste meg frem til klokka 2.30 - da hadde jeg fått nok Men med tanke på hvor mange som hadde gått hjem før meg som IKKE var gravide, så ser jeg meg fornøyd med den Hadde kjøpt ny kjole, og følte meg fin med magen. Var litt trist på lørdagskvelden også, for jeg tror nok flere satt med samme følelse som meg - dette var siste gang ALLE var samla. Vi har vært en stor gjeng som har holdt sammen her i 3-4 år, og nå til sommeren er det flere av oss som flytter. Men slik er det, man treffer nye mennesker, og man har jo alltid minnene fra denne fantastiske tiden. Søndag våknet jeg av at kjæresten løp på do kl 9 for å kaste opp - det var hans form etter kvelden i forveien. Og han var ikke alene etter å ha snakket med flere utover dagen. Noen fordeler skal man ha som gravid Så vi slappet av hele dagen, bestilte pizza og koste oss. De siste to dagene har jeg sittet i møter på jobben hele dagen, og også jobbet litt overtid. Så kl 16 i morgen tar jeg langhelg med MEGET god samvittighet! Fredagen skal jeg da kose meg med litt shopping - fått gavekort på H&M, og jeg trenger nytt undertøy og kanskje en bukse til. Nå skal jeg snike meg bort til fine kjæresten min og kose. Er så forelska om dagen, og lillegutt er superaktiv nesten hele dagen (fredag tror jeg nesten ikke han sov i det hele tatt). Jeg har det så fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. april 2008 #1467 Del Skrevet 29. april 2008 Kjenner igjen det med at ønskene ligger litt over de økonomiske mulighetene... Dessverre er de fineste plassene gjerne dyre, men godt at de fleste stedene ikke går like mye over takst da. Man skal jo helst finne et sted man er fornøyd med. Ingen vits å kjøpe hvis en ikke kan se for seg at man blir boende en stund!!! Får håpe det dukker opp noe spennende snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 29. april 2008 #1468 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg blir så glad når jeg leser at du har det bra :-D Godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. april 2008 #1469 Del Skrevet 29. april 2008 Godt å høre at alt er bare fint Håper det fortsetter sånn i laaang tid framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 29. april 2008 #1470 Del Skrevet 29. april 2008 Så koselig å høre at du har hatt en fin helg Du får kose deg med langfri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. april 2008 #1471 Del Skrevet 29. april 2008 Så godt å lese at du har det så bra og er så forelsket om dagen! :-D Tror ikke din lille baby er alene om å ikke sove, jeg lurer fortsatt på når Fraglen sover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. april 2008 #1472 Del Skrevet 30. april 2008 :juhu: Snart helg :juhu: Kose deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 30. april 2008 #1473 Del Skrevet 30. april 2008 Høres ut som du har det fint om dagene Så bra Kos deg med langhelg nå da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. april 2008 Forfatter #1474 Del Skrevet 30. april 2008 Kjenner igjen det med at ønskene ligger litt over de økonomiske mulighetene... Dessverre er de fineste plassene gjerne dyre, men godt at de fleste stedene ikke går like mye over takst da. Man skal jo helst finne et sted man er fornøyd med. Ingen vits å kjøpe hvis en ikke kan se for seg at man blir boende en stund!!! Får håpe det dukker opp noe spennende snart Det er jo mye morsommere å se for seg livet i et stort, pent nytt hus, enn i en gammel slitt leilighet Men som sagt, vi krysser jo fingrene videre Jeg blir så glad når jeg leser at du har det bra :-D Godt å høre :-D Ja, det er jammen godt. Vi er heldige begge to! Godt å høre at alt er bare fint Håper det fortsetter sånn i laaang tid framover Ja, vi får håpe det! Nå som sola og varmen har kommet for fullt blit jo gjerne humøret litt lysere også- Så koselig å høre at du har hatt en fin helg Du får kose deg med langfri! Det skal jeg absolitt gjøre! Så godt å lese at du har det så bra og er så forelsket om dagen! :-D Tror ikke din lille baby er alene om å ikke sove, jeg lurer fortsatt på når Fraglen sover... Vi får håpe de små gutta våre sover litt mer når de er kommet ut da i alle fall, jeg begynner å bli bekymret for hvordan dagene kommer til å se ut :juhu: Snart helg :juhu: Kose deg Hurra! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. april 2008 Forfatter #1475 Del Skrevet 30. april 2008 Høres ut som du har det fint om dagene Så bra Kos deg med langhelg nå da!! Jeg har det knallfint Takk takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. april 2008 Forfatter #1476 Del Skrevet 30. april 2008 til alle som har vært innom! Nå er jeg 24+5 (tror jeg?), og lillegutt sover ikke i dag heller. Når jeg våknet på morgenen i dag var plutselig magen min helt annerledes og mye hardere enn i går, så jeg tror han har snudd litt på seg noe som også kjennes på sparkingen. Nå er den lenger opp enn den vanligvis har vært. Han vokser vel også - snart skal han være 800 gram. Utrolig hvor mye de vokser i forhold til seg selv fra uke til uke, det er en snodig prosess det der. Det er så nydelig vær for tiden! Nå er sola oppe, men selv når sola er borte er det virkelig en annen temperatur enn tidligere. Man trenger ikke ha på seg jakke når man går i butikken etc egentlig. Men jeg må få kjøpt meg en ny vårjakke, helst på fredag. Ser ikke helt frem i mot den biten - jeg er ikke så glad i shopping fra før, og tror ikke det er noe lettere nå Samboer og jeg har forresten begynt et nytt kveldsrituale. Jeg fant noen bøker av Roald Dahl på salg for en stund siden, og kjøpte meg "Heksene" og "SVK". De var viktige bøker i min oppvekst, men kjæresten har ikke lest noe av Roald Dahl. Så nå leser vi hver kveld ett kapittel av "Heksene" for å øve oss Og samboer synes det er SÅ spennende Han skjønner nå hva han har gått glipp av. Men jeg ser jo at disse bøkene må spares til lillegutt blir større ja, er ikke noe å lese for en 4 åring akkurat Ikveld skal samboer på jobb rett etter skolen, og jeg drar for å se fotballkamp ute. Så da blir det middag hver for oss - jeg tenker pannekaker. Lenge siden sist, samboer liker det ikke, og det er lett. Perfekt :-D 4,5 timer til langhelg :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. april 2008 #1477 Del Skrevet 30. april 2008 Om babyene ikke får noen annen døgnrytme enn de har nå kan det bli en ekstra strevsom tid fremover ja Ja, været er så herlig! :-D Tror jeg går på jobb uten jakke i dag, ingen vits i å bruke jakke i dette været! Så koselig med det nye kveldsritualet deres! De bøkene er bare kjempemorsomme Har du lest Matilda også? Bør leses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. april 2008 #1478 Del Skrevet 30. april 2008 Gått glipp av Roald Dahl Jammen godt han oppdager de bøkene nå. Husker mamma leste masse for oss når vi var små. Synes det er en veldig fin ting :-D Så "leste" jeg for nabogutten. Han ble aldri lest for og var et år eldre enn meg, så var superimponert over at jeg kunne lese Sånn er det når man lærer historiene utenat Snart helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. april 2008 #1479 Del Skrevet 30. april 2008 Så koselig å ha leserituale sammen da. Syns det høres veldig søtt ut å øve seg En god ide! Kos deg med finværet, hvis du fortsatt har det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. april 2008 #1480 Del Skrevet 30. april 2008 innom og oppdaterer meg! godt å høre at du har det bra. tenker masse på dere andre dagbok-jenter på kg selv om jeg ikke får vært og lest her så ofte lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg