Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

God tur med jobben! :vinke:

Vi har allerede funnet ut hvilken vogn vi skal ha, men skal ikke bestille den før i mai..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vogner ja. Jeg orker ikke begi meg ut i denne vognjungelen, så vi har raskt bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo Combi. Og jeg har vært å løfta på bagen, og den er ikke tung. Understellet og sånt kan jo være tungt (men overkommelig), men bagen var i alle fall ikke det. :)

Heeerlig med spark utenpå!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i vogn-jungelen? ;)

Ha en fin dag :)

:klemmer:

Og jungelen blir bare større og større :dåne:

Sier bare: lykke til i vognjungelen, det er alt for mye å velge blant ;)

Begge de vognene du nevner har rykte på seg for å være gode vogner i hvert fall, men som du sier er de ganske så forskjellige.

Nå tror jeg vi har funnet en annen som kombinerer litt de tinga vi likte på de to vognene der, så det blir stadig mer å velge i ;)

:vinke:

Vognjungelen er vanskelig ja... Jeg har fått sansen for emmaljungavognene, av en eller annen grunn, men de med fire hjul er visst litt tunge har jeg hørt. Det kommer jo selvsagt an på hvor dere skal trille, hvordan dere bor og sånt da. Dere var på alle tre (?) vognbutikkene her i byen eller?

Vi var kun på Bebito første gang, hadde ikke bil. Men vi skal komme oss til Tiller denne uka, nå har vi fått sansen for Teutonia-vogner. Så håper de har det på en av de butikkene... Emmaljunga-vognen ser så trygg og stabil ut, men nettopp av den grunn er den vel også litt tung kanskje..

God tur :-D

Vognjungelen er noe for seg selv. Lykke til, det er mye å kikke på :-D

Mye å kikke på og lære ja! Men gøy :-D

God tur med jobben! :vinke:

Vi har allerede funnet ut hvilken vogn vi skal ha, men skal ikke bestille den før i mai..

Hvilken vogn har dere bestemt dere for da?

Vogner ja. Jeg orker ikke begi meg ut i denne vognjungelen, så vi har raskt bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo Combi. Og jeg har vært å løfta på bagen, og den er ikke tung. Understellet og sånt kan jo være tungt (men overkommelig), men bagen var i alle fall ikke det. :)

Heeerlig med spark utenpå!! :-D

Gratulerer med vognvalg! Det jeg ikke likte med den bagen, var at det ikke var noe å løfte den i?? Man måtte bare løfte i selve bagen, ingen stropper eller noe...? Eller husker jeg helt feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurt av dere å se på flere vogner før dere bestemmer dere.

Vi sto mellom TFK Joggster Twist og Teutonia Spirit S3. Likte begge veldig godt, men valgte TFK. Skulle vi hatt vogn med 4 hjul tror jeg vi hadde valgt Emmaljunga Edge.

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen. Har kommet litt ut av telling, men jeg er altså i dag 21+3, om ikke jeg tar helt feil :ler:

Var en kjempefin tur med jobben! Ble mer sosialt enn jobbing, men det er jo også viktig :) Var for å besøke en av hovedpartnerne våre, og da er det jo viktig å pleie forholdet litt.

På fredagen dro jeg hjem til mamma og pappa, noe som var deilig. I alle fall å slippe den lange turen hjem til Trondheim igjen på fredagskveld ;)

Har fått gjort en del fornuftig, blant annet mer vogntitting. Og da har jeg egentlig forelsket meg fullstendig i vogn, og mamma og pappa var helt enig i at den var knallfin og praktisk!

Teutonia Mistral S

Den ligner ganske mye på Teotonia Fun, som jeg startet med å titte på (og som min venninne hjemme har kjøpt). Forskjellen er litt større bakhjul + vendbart håndtak, noe jeg ser på som en stor fordel. I tillegg fikk jeg bekreftet noe jeg synes jeg har forstått tidligere; mamma og pappa ville spandere hele barnevognen på oss :juhu: Så vi skal dra og titte på den her i Trondheim denne uka, men samboer synes allerede den ser knalltøff ut. Så kan vi bare sende "bestilling" til mamma og pappa dersom vi ønsker oss denne :)

Var på visning på leilighet i går, og vi kommer til å legge inn bud. Det er rekkehus i borettslag, og budrunden blir mandag om en uke. Jeg er så spent!! Det som er kjipt, er at det var veldig mange på visning :sjenert: Så det blir en hard kamp, og jeg har ikke lang ansiennitet i borettslaget. Så dersom noen bruker forkjøpsretten sin dersom vi skulle vinne budet, så kan vi likevel miste den. Så vi fortsetter å titte, men kunne virkelig tenkt oss denne.

Fikk også bestemt catering til bryllupet i går, eller i alle fall nesten. Skal få et konkret tilbud denne uka, noe som blir godt å få i orden.

Og så har vi bestemt oss for meglerfirma her i byen, samboer skriver kontrakt med de i dag. Så nå begynner virkelig ballen å rulle :-D

Mye jobb som må taes igjen nå, men jeg kommer innom dagbøkene så snart jeg har tid! :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurt av dere å se på flere vogner før dere bestemmer dere.

Vi sto mellom TFK Joggster Twist og Teutonia Spirit S3. Likte begge veldig godt, men valgte TFK. Skulle vi hatt vogn med 4 hjul tror jeg vi hadde valgt Emmaljunga Edge.

Ha en fin uke :)

Som du ser under her, har vi nå ombestemt oss igjen :ler: Men det er fint med tilbakemeldinger på hva andre har valgt! En ting er å se de i butikken, noe annet er å høre erfaringer etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: MellonCollie

Koselig å ha deg tilbake igjen.

Vi endte med å kjøpe en teutonia spirit s3. Har jo ikke så mye erfaring med den enda. Men har et vennepar som har samme vogna. De er veldig fornøyde.

Det jeg var skeptisk til når det gjalt den vogna dere har bestemt dere for nå var de to små forhjula... Forestiller meg at de kan være vanskelige når det er mye snø. Men nå er det jo en god del mer snø her enn der dere har tenkt til å flytte.

(Dessuten har det stort sett vært ganske mangelfull brøyting siste året, så kan til tider være helt håpløst...)

Ville også sjekket nøye det med vendbart håndtak. Var en test på det i siste Foreldre & Barn. Nå leste ikke jeg den testen så nøye, vi har ikke vendbart håndtak... Husker ikke om den vogna var med, men skal prøve å huske å sjekke når jeg kommer hjem.

Hadde visst vært problemer på enkelte vogner, at håndtakene brakk :overrasket:

Så fint at dine foreldre spanderer :juhu:

vi har også fått masse hjelp. Kommer godt med :-D

Spennende med rekkehusleilighet da :-D Krysser fingre for dere. Ser at her i byen har folk ofte veldig kort annsenitet, så ikke sikkert dere får et problem. Med mindre det er folk som meg der da :fnise: Kjøpte både min første leilighet og tomannsboligen vi bor i nå med forkjøpsrett. Hadde det vært lov å få en liten kikk? (Nysgjerrig skjønner du ;) )

Catering er greit å få på plass. Dere har jo god tid, men morsomt å planlegge litt kan jeg tenke meg.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått gjort mye i det siste :)

Kjempespennende med huskjøp, håper det går deres vei i budrunden *krysse fingre* :)

Fint at dere så og si har bestemt dere for catering i bryllupet - en ganske viktig avgjørelse.

Synes vogna virker veldig grei, Teutonia er jo kjent for å være bra vogner. Er også litt skeptisk til de framhjulene, men jeg bor på et sted med mye grusveier og lang vinter, så jeg tenker jo utifra det. Vi har jo alle forskjellige behov når det gjelder vogn. Vendbart håndtak er jo veldig praktisk da :)

Så heldige dere er som blir påspandert vogn! :tommelopp: for spandable foreldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig vogn dere hadde valgt! :-D Og kjempespennende med boligkjøp! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vognvalg! :-D

Er så bra når man finner den vogna man er helt sikker på at man vil ha. Veldig greit med sponsing også.

Ha en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vogn! :jepp:

Blir spennende med budrunde også. Mye som skjer i livet ditt nå, MellonCollie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :klemmer:

Så flott at dere får vogn da! Det gjorde vi også. Ellers hadde vi måttet kjøpe en billig brukt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på den testen i sta. Den vogna dere skal ha var ikke med. Men de hadde med en annen teutoina vogn...

Der hadde håndtaket knekt etter testen. Men tror dette var under ganske ekstreme påkjenninger da...

Var også noe med at den norke importøren ikke ville uttale seg fordi vogna manglet serienummer :klø:

Men kan jo være greit å sjekke i butikken dere kjøper vogna. Greit å være helt sikker på at håndtakene ikke knekker... Hadde visst ikke vært noen særlige sånne saker i Norge, men de hadde hatt flere i Sverige og ulykkene hadde tatt seg opp ettersom vendbare håndtak er blitt mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du har det travelt ja, med alt som skjer! :) Men det er jo spennende også da :)

Har dere bestilt catering allerede? Vi tenkte ikke å bestemme oss før til sommeren... håper ikke vi er sent ute i såfall :/ *tenke på å kanskje bestille litt før*

Håper du får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Krysser fingrene for at dere får kjøpt rekkehuset :klem: . Utrolig spennende med visninger og slik da.

Heldige mannen som fikk kjenne babyen sparke. Er jo kjempefint at mannen får oppleve det sammen med deg.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Emmaljunga-vognene er solide og stødige. Om trehjulingen vi har bestemt oss for er tyngre enn trehjulinger av andre merker vet jeg ikke, men... :vetikke:

Fin vogn dere har bestemt dere for da! Utrolig kjekt å få vogn av foreldrene, slikt blir jo fort dyrt! :)

Lykke til på budrunden! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vognvalg! Utrolig vanskelig å velge, synes jeg - det er en voldsom jungel å orientere seg i. Også er det jo dyrt å kjøpe nytt, så veldig kjekt å få litt hjelp fra vordende besteforeldre ;)

Lykke til med budrunden - så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: MellonCollie

Koselig å ha deg tilbake igjen.

Vi endte med å kjøpe en teutonia spirit s3. Har jo ikke så mye erfaring med den enda. Men har et vennepar som har samme vogna. De er veldig fornøyde.

Det jeg var skeptisk til når det gjalt den vogna dere har bestemt dere for nå var de to små forhjula... Forestiller meg at de kan være vanskelige når det er mye snø. Men nå er det jo en god del mer snø her enn der dere har tenkt til å flytte.

(Dessuten har det stort sett vært ganske mangelfull brøyting siste året, så kan til tider være helt håpløst...)

Ville også sjekket nøye det med vendbart håndtak. Var en test på det i siste Foreldre & Barn. Nå leste ikke jeg den testen så nøye, vi har ikke vendbart håndtak... Husker ikke om den vogna var med, men skal prøve å huske å sjekke når jeg kommer hjem.

Hadde visst vært problemer på enkelte vogner, at håndtakene brakk :overrasket:

Så fint at dine foreldre spanderer :juhu:

vi har også fått masse hjelp. Kommer godt med :-D

Spennende med rekkehusleilighet da :-D Krysser fingre for dere. Ser at her i byen har folk ofte veldig kort annsenitet, så ikke sikkert dere får et problem. Med mindre det er folk som meg der da :fnise: Kjøpte både min første leilighet og tomannsboligen vi bor i nå med forkjøpsrett. Hadde det vært lov å få en liten kikk? (Nysgjerrig skjønner du ;) )

Catering er greit å få på plass. Dere har jo god tid, men morsomt å planlegge litt kan jeg tenke meg.

Ha en fin dag :klemmer:

Sender en PM med prospektet, jeg ;) Så får vi håpe vi slipper unna slike som deg i budrunden :ler:

Jeg ser poenget ditt med hjula, så det er der det er så kjekt med det vendbare håndtaket... for da kan man jo få snudd slik at de store hjulene kommer foran, dersom føret tilsier at det er best. Men når man skal trille i butikk etc, så får man trilleegenskapene til en 3hjuling med at den er enklere å styre. Så i teorien synes jeg det ser bra ut, men skulle nå gjerne hørt noen som har prøvd i praksis.. :sjenert:

Du har jo fått gjort mye i det siste :)

Kjempespennende med huskjøp, håper det går deres vei i budrunden *krysse fingre* :)

Fint at dere så og si har bestemt dere for catering i bryllupet - en ganske viktig avgjørelse.

Synes vogna virker veldig grei, Teutonia er jo kjent for å være bra vogner. Er også litt skeptisk til de framhjulene, men jeg bor på et sted med mye grusveier og lang vinter, så jeg tenker jo utifra det. Vi har jo alle forskjellige behov når det gjelder vogn. Vendbart håndtak er jo veldig praktisk da :)

Så heldige dere er som blir påspandert vogn! :tommelopp: for spandable foreldre ;)

Ja, føler meg ganske så effektiv om dagen :ler: I tillegg har samboer malt hele leiligheten vår, samt ordnet megler her, så vi er litt av et team om dagen!

Skal til en butikk til for å se på vogna sammen, så da kan vi jo spørre litt ekstra ang hjulene. Men som du sier, Teutonia som merke skal i alle fall være bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig vogn dere hadde valgt! :-D Og kjempespennende med boligkjøp! Lykke til!

Takk :-D

Grattis med vognvalg! :-D

Er så bra når man finner den vogna man er helt sikker på at man vil ha. Veldig greit med sponsing også.

Ha en fin dag. :klemmer:

Takk! Det er deilig å ha det ca i orden, får bare håpe samboer fortsatt er enig når han ser den "live" ;)

Flott vogn! :jepp:

Blir spennende med budrunde også. Mye som skjer i livet ditt nå, MellonCollie :klemmer:

Ja, det er mye om dagen.. like greit å ta alt på en gang ;)

Velkommen tilbake :klemmer:

Så flott at dere får vogn da! Det gjorde vi også. Ellers hadde vi måttet kjøpe en billig brukt en.

Ja, det kommer godt med at den blir påspandert. Da slipper vi å bruke av sparepengene på den. Og som mamma og pappa sa, det er mer enn nok dere skal kjøpe likevel.. :)

Kikket på den testen i sta. Den vogna dere skal ha var ikke med. Men de hadde med en annen teutoina vogn...

Der hadde håndtaket knekt etter testen. Men tror dette var under ganske ekstreme påkjenninger da...

Var også noe med at den norke importøren ikke ville uttale seg fordi vogna manglet serienummer :klø:

Men kan jo være greit å sjekke i butikken dere kjøper vogna. Greit å være helt sikker på at håndtakene ikke knekker... Hadde visst ikke vært noen særlige sånne saker i Norge, men de hadde hatt flere i Sverige og ulykkene hadde tatt seg opp ettersom vendbare håndtak er blitt mer vanlig.

Hmm, takk for at du sjekket det opp! I begge de butikkene vi var i Sverige så sa de at de generelt hadde lite reklamasjoner på Teutonia-vognene i forhold til mange andre, men de sa jo ikke noe om hva de oftest hadde reklamasjoner på. Da skal jeg dobbeltsjekke det der før vi bestemmer oss i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har det travelt ja, med alt som skjer! :) Men det er jo spennende også da :)

Har dere bestilt catering allerede? Vi tenkte ikke å bestemme oss før til sommeren... håper ikke vi er sent ute i såfall :/ *tenke på å kanskje bestille litt før*

Håper du får en fin uke :)

Svarte deg litt i boka di, men har altså ikke bestilt enda. Bare fått sjekket ut maten der, og pratet med sjefen for selskapet. Men vi har som nevnt i boks di ikke så mange å velge mellom, så greit å være tidlig ute dersom vi ønsker han. Og mat er jo viktig :spise:

Krysser fingrene for at dere får kjøpt rekkehuset :klem: . Utrolig spennende med visninger og slik da.

Heldige mannen som fikk kjenne babyen sparke. Er jo kjempefint at mannen får oppleve det sammen med deg.

Ha en fin kveld!

Ja, det er veldig stort for ham det her, så han har bedt meg sende melding hver dag jeg er på jobb dersom det er skikkelig action, slik at han også vet når lillegutt er våken ;) Han er veldig engasjert på alt sammen :hjerte:

Ja, Emmaljunga-vognene er solide og stødige. Om trehjulingen vi har bestemt oss for er tyngre enn trehjulinger av andre merker vet jeg ikke, men... :vetikke:

Fin vogn dere har bestemt dere for da! Utrolig kjekt å få vogn av foreldrene, slikt blir jo fort dyrt! :)

Lykke til på budrunden! :-D

Tusen takk :)

Gratulerer med vognvalg! Utrolig vanskelig å velge, synes jeg - det er en voldsom jungel å orientere seg i. Også er det jo dyrt å kjøpe nytt, så veldig kjekt å få litt hjelp fra vordende besteforeldre ;)

Lykke til med budrunden - så spennende!

Ja, det er vanskelig! Så får håpe vi blir fornøyde med denne, har ikke planer om en tur ut i vognjugelen igjen med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...