Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Spennende med en uke og to dager til ultralyd!! :hoppe:

Og så spennende med flytting og nye jobber. Skjer mye hos dere om dagen ser jeg. Kanskje like greit, så går tiden frem til fødsel desto fortere?

Gleder meg til å lese UL rapport når jeg kommer tilbake fra påskeferie! Etter påskeferien er det min tur til ny UL, denne gangen på Riksen. Gleder meg!

Ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: søtt at du regner vekten til babyen i gram omregnet som kvikklunsj-sjokolader ;)

Både å trives på stedet dere skal bo og det å trives i jobben er viktig, så det er ikke så lett å bestemme seg... Det blir nok kjempebra uansett hva dere velger! :)

Jeg har også hatt perioder hvor jeg føler meg mindre gravid... Det er jo ikke noe som tilsier at du ikke er gravid, så prøv å ikke bekymre deg :) Spennende med ultralyd! :-D Har dere noen formening om kjønn, og vil dere vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe samboeren din greier å bestemme seg snart ;)

Tror det er normalt å ha perioder hvor man ikke føler seg så gravid... andre trimester skal jo vanligvis være det greieste, man er ikke kvalm og trøtt og man er ikke så stor ennå :) Nå er det vel ikke lenge til du kjenner spark heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe samboeren klarer å tenke på pokerkvelden sin da :) Det vil nok bli bra for dere uansett hva han velger.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg veldig lite gravid da jeg var 17 uker på vei også... Lite symptomer, og magen er ennå veldig liten. Om noen uker blir det nok mer virkelig ;) Ikke lenge til UL heller nå. Det blir spennende. Hvilken dato er menstermin forresten? Regner du med å bli flytta noe?

Ja, jeg har slått meg til ro med dette igjen :) Hjelper uansett på at det bare er 1 uke og 1 dag igjen til ultralyd :duskedame: Menstermin er den 20. august. Jeg har rimelig kontroll på når ting skjedde, så jeg vil bli overrasket om jeg flyttes mer enn 2-3 dager i tilfelle.

:danser: 17 uker!!! :danser:

Jeg også følte meg lite gravid på den tida der... Synes det var feil å fortelle det til folk, for det var så uvirkelig. Selv om jeg så at magen vokste :fnise:

Skjønte mer etter ultralyd ja. Så gled deg!!!

Bra at dere tok en avgjørelse selv om det ikke var helt den du ønsket. Blir sikkert bra det også :-D Ellers så går det jo an å flytte senere ;)

:klem:

Jeg ser jo nå at det er normalt, og det er jo ikke så rart.. magen er ikke SÅ stor, og plutselig ingen symptomer. Men skal nyte det med å ikke ha symptomer, altså :-D

Det blir sikkert greit uansett hvor dere velger å bo, om han greier å bestemme seg da ;)

:hoppe: for 17 uker! :)

Er det ikke godt å ikke være kvalm, trøtt osv da?? Nyt det så lenge det varer ;)

Jeg nyter det nå, definitivt! Har ikke hatt så mye energi som dette siden november eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg også veldig spent på hva samboeren din velger, altså! Blir sikkert bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på hva han gubben din bestemmer seg for altså :ler:

Frem og tilbake er like langt - han er nå omdøpt til vinglepetter ;)

Spennende med en uke og to dager til ultralyd!! :hoppe:

Og så spennende med flytting og nye jobber. Skjer mye hos dere om dagen ser jeg. Kanskje like greit, så går tiden frem til fødsel desto fortere?

Gleder meg til å lese UL rapport når jeg kommer tilbake fra påskeferie! Etter påskeferien er det min tur til ny UL, denne gangen på Riksen. Gleder meg!

Ha en fin uke!!

Ja, her skjer det mye! Så det er litt godt, jeg tvinges til å tenke på litt annet enn baby hele tiden. Og som du sier, tiden går nok fort i alle fall... Gleder meg til å høre når du har vært på neste UL, da får du vel vite om det er eneggede eller toeggede du bærer på?

:fnise: søtt at du regner vekten til babyen i gram omregnet som kvikklunsj-sjokolader ;)

Både å trives på stedet dere skal bo og det å trives i jobben er viktig, så det er ikke så lett å bestemme seg... Det blir nok kjempebra uansett hva dere velger! :)

Jeg har også hatt perioder hvor jeg føler meg mindre gravid... Det er jo ikke noe som tilsier at du ikke er gravid, så prøv å ikke bekymre deg :) Spennende med ultralyd! :-D Har dere noen formening om kjønn, og vil dere vite det?

:fnise: Man bruker det man har i nærheten vettu ;) Nå har vi tatt et endelig valg, og er glade for det. Deilig!

Vi vil gjerne vite kjønn dersom de ser det.. kan de ikke se det, så får det være. Blir ikke noen ny UL av den grunn tror jeg :) Jeg har helt fra starten av omtalt babyen som "han", mens samboer tror det er en "hun". Men han er ikke like sikker lenger han heller, så vi heller vel mot gutt. Men vi har jo ingen grunn til det, da. Bare tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe samboeren din greier å bestemme seg snart ;)

Tror det er normalt å ha perioder hvor man ikke føler seg så gravid... andre trimester skal jo vanligvis være det greieste, man er ikke kvalm og trøtt og man er ikke så stor ennå :) Nå er det vel ikke lenge til du kjenner spark heller :)

Det begynner vel å nærme seg det nå ja, du kan tro jeg gleder meg :-D

Får håpe samboeren klarer å tenke på pokerkvelden sin da :) Det vil nok bli bra for dere uansett hva han velger.. :klem:

Det ordner seg jo alltid for snille gutter og jenter, og det ser det ut til at det gjorde nå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg også veldig spent på hva samboeren din velger, altså! Blir sikkert bra uansett :)

Ja, nå er endelig valget tatt... :)

-------

Han ombestemte seg, som han ringte og sa i går. Så da ble det den jobben som han i seg selv var mer usikker på, men som innebærer at vi flytter dit vi har hatt lyst til hele tiden :juhu: :hoppe: :-D Gjenstår bare å finne et hus da, men det ordner seg :fnise:

Og det aller beste er at jeg ser at han er mye mer fornøyd med dette valget. Har ikke sett en så blid gutt på et par uker som når jeg kom hjem i går og han fortalte hva det ble til. Tydelig at dette har vært hardt for ham, det er jo en vanskelig avgjørelse. Men nå er vi storfornøyd begge to, og familiene våre syntes det var et lurt valg. Han ringte bedriften og takket ja i dag, og de ble også veldig glade. Så nå er alt fryd og gammen igjen :-D

Sola skinner i Trondheim i dag også. Nesten all snøen er borte, og jeg merker at dette også hjelper på energien. Som skrevet over; jeg har ikke hatt så mye energi som dette siden november! Fikk gjort masse småting i huset i går, virkelig i toppform nå :danse:

Mamma og pappa ringte i går, de kommer oppover på besøk i påsken. Gleder meg veldig, blir bare et par dager da. Men det passer også fint at de kjører, da kan vi sende med de endel ting nedover allerede. Få ryddet bort endel rot slik at det blir litt mer romslig i leiligheten når det blir visninger etterhvert ;)

I dag er det trening etter jobb, kjære lager middag til jeg kommer hjem. Så er det både fotballkamp og Frustrerte Fruer. Fine tirsdagen!

Klemmer fra en GLAD MellonCollie :-D :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra at det ble den jobben, da! Høres absolutt ut som det var den rette avgjørelsen :) Spennende å flytte!

Godt å høre at du er i fin form - kos deg masse i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at han fikk bestemt seg, og at dere begge er fornøyde! :) Så heldige dere er som kan begynne å se etter hus :rødme: Håper dere får en bra pris for leiligheten også, vet ikke hvordan boligmarkedet er i Trheim for tiden....

Høres ut som alt er bare topp her. Du er i kjempefin form, dere har jobber der dere skal flytte - håper det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Sånne herlige nyheter! :-D

Bra foreldrene deres kan ta med ting for dere nedover da! :)

Ha en fortsatt fin og energifull dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått valg :)

Blir fint å flytte dit dere gjerne ville, jeg er ikke i tvil om hvilket sted jeg ville valgt heller for å si det sånn :) Dere får det nok fint der. Hvor man bor har jo mye å si det også. Så får vi håpe mannen trives i den nye jobben!

Når er det dere flytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flotte nyheter da! Er viktig at man trives der man skal bo, og ikke minst, knøttet i magen kommer til å bo nært besteforeldre, det er ikke dumt det :) Gratulerer så manne i hvertfall, og dere får ha lykke til med husjakten!

Ha en fortsatt fin dag oppe i bartebyen, flott at solen skinner der oppe, det kan den fortsette med til vi kommer oppover på fredag, og så ut hele påskeuka ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, vi er som sagt kjempeglade for avgjørelsen. Som samboer sa, han følte det var det riktige for hele familien, at det var der vi skal bo. Og det er jo også enklere å skifte jobb enn bosted om ikke det skulle bli som forventet :)

Boligmarkedet i Trondheim er vel heller ikke det helt store nå, men vi er ganske heldige i og med at vi bor sentrumsnært, og ikke har noen fellesgjeld. Er de nyeste leilighetene med skyhøy fellesgjeld som går treigest nå. Ei venninne fikk nettopp solgt til en del over takst, med relativt like forutsetninger som oss. Så da krysser vi fingrene :)

Når vi flytter er litt usikkert. Samboer har siste eksamen 27. mai tror jeg, og skulle avtale startdato med firmaet over påske. Men blir nok tidlig juni han startet i ny jobb, og da må han jo ha flyttet.

Jeg har planer om å jobbe frem til midten av juli, men om det blir her eller der, DET vet jeg ikke enda :ler: Tror jeg uansett må tilbringe litt jobbtid i Oslo rundt starten av juli, så godt mulig jeg ordner meg hjemmekontor fra midten av juni.

Kjære var forresten så nydelig i går. Vi leser jo om den nye uka på babyverden hver mandag, og i går sto det noe om at lille kom til å høre om ikke så altfor lenge, og at vi kunne begynne å synge og prate til den. Prate til den har han forsåvidt gjort en stund - vi har bedt magen om råd opptil flere ganger sist uke, men er dårlig med tilbakemeldinger gitt ;)

Uansett; i går fant vi ut at vi skal begynne å synge, og jeg forsøkte å komme på noen vuggesanger. Kunne jo mange før, men nå er det litt mangelfullt. Men min nydelige samboer som ligger mot magen min og synger om trollmor som har lagt sine 11 små troll, det er et fint minne :rødme:

Hvilke kjente vuggesanger har vi da dere?

- Trollmor og de 11 små troll

- Byssan lull (her kan jeg svært lite tekst, må friskes opp)

- Vem kan segla (er det egentlig vuggesang? Fin er den i alle fall)

Så brukte mamma å synge en sang ofte om noe gulltråd og skjorte... hmmmmm... jeg trenger hjelp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at livet smiler til MellonCollie :klemmer: Deilig når ting faller på plass, og at energien har vendt tilbake!

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så brukte mamma å synge en sang ofte om noe gulltråd og skjorte... hmmmmm... jeg trenger hjelp :-D

Jeg kan bare de ovenstående jeg også, i tillegg til "So ro, lille mann":

So ro, lille mann,

nå er dagen over

Alle mus i alle land,

ligger nå og sover.

So ro, tipp på tå,

sov min vesle pode

Reven sover også nå,

med halen under hodet

Så koselig med samboeren som synger til babyen deres :rødme: Min blir bare flau, enda han synger masse ellers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett; i går fant vi ut at vi skal begynne å synge, og jeg forsøkte å komme på noen vuggesanger. Kunne jo mange før, men nå er det litt mangelfullt. Men min nydelige samboer som ligger mot magen min og synger om trollmor som har lagt sine 11 små troll, det er et fint minne :rødme:

gurimalla, nå begynte jeg nesten å tute :gråte: så utrolig koselig!!

jeg synger eller nynner Beatles, så jeg er nok litt utradisjonell.. :ler: Beatles har en nattasang som heter "good night" som John Lennon skrev til sønnen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått valg! Høres ut som det var det riktige :Nikke:

Så søt mannen din er :hjerte: Min prøver å få meg til å synge til magen, men jeg kan knapt to vuggesanger, og så kan jeg ikke synge :sjenert: Han mener det ikke spiller noen rolle... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har landet på et valg dere begge er fornøyde med. Når han var så fornøyd selv så tyder det på at det var rett. :-D

Koselig med synging av nattasanger da :rødme: Her har det blitt dårlig med både snakking og synging til magen skal jeg innrømme. Synes fortsatt det er litt unaturlig... :sjenert:

Kan nok ikke noen flere enn de du og Amused nevnte jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...