Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Da er jeg tilbake!

Sitter nå på kontoret og titter ut på "snøstormen" - litt av en kontrast til i går, hvor jeg var hjemme. Var ute og gikk tur med venninne og voffsen hennes i 2 timer, knallblå himmel, sol og 8 varmegrader! Jaja, våren kommer vel hit en gang også :)

Forrige uke fløy jo avgårde som dere vet, men fikk nøstet opp i en del saker på jobb, så det blir enklere med enkelte ting fremover.

På fredag dro jeg til Oslo, og så Smashing Pumpkins. Konserten var bra den, men har sett de bedre før.. :sjenert: Ble også litt sliten underveis, og måtte stelle meg litt på siden med mulighet for å sette meg ned, og med bedre luft. Fikk også min første ukjente person som kom og tok på magen min :overrasket: Ei full jente som var veeeeldig misunnelig på at jeg hadde baby i magen, og som gjentok dette opptil flere ganger :hoho: Dro sammen med en god kompis som har bodd i utlandet en stund, godt å se ham igjen.

Lørdagen var jeg hjemme hos mamma og pappa, og traff alle besteforeldrene mine + hadde kaffe med noen venninner. Hun ene er jo 6 uker lenger enn meg ca, og det begynner å synes på henne ja :) Det var vi som gikk tur i går også, godt å ha litt alenetid til å skravle graviditet. Lillebaby fikk noen smågaver fra de kommende oldeforeldrene, og min bestemor har nesten heklet ferdig et nydelig vognteppe som vi skulle få :rødme:

Var godt å komme hjem til samboer i går, men ble ganske sent så vi fikk ikke så mye tid. Og i dag var det hans tur til å reise. Men han kommer hjem igjen imorgen kveld, da skal vi ha en stund sammen igjen :) Først skal han på en del jobbintervjuer, så det blir spennende!

Har kjøpt meg enda en mammabukse, hadde en tilgodelapp i butikk hjemme. Superkul!! Helt mørkblå, nesten svart, trang hele veien ned i beina, og fine sømmer / lommer. Helt min stil, også med den behagelige strikken i magen da. Og mamma kjøpte en nydelig topp til meg, som ga meg litt vårfølelse. Gleder meg til sola kommer og jeg kan nyte den på solsiden :)

Magen er virkelig synlig nå, ingen vits i å forsøke å skjule dette lenger :ler: Men er jo trivelig det altså. Og på lørdagskveld, så LURTE jeg på om jeg kjente liv når jeg la meg.. hadde så vondt i magen, så la meg litt tidlig og ble liggende siden det strakk sånn i magen. Og plutselig var den boblefølelsen der. Men, det var nok ingenting, var sikkert bare i forbindelse med strekkinga.

Nå blir det dagboksrunde, rolig mandag på jobb :)

:klemmer: til alle som har vært innom, og som kommer innom! Veldig koselig at dere er her, og å komme hjem til besøk fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: :hoppe: 16 uker!!! :hoppe: :hoppe:

Uff, snøstorm hørtes kjedelig ut. Godt det er i dag på en mandag enn i går :Nikke:

Kan skjønne at konserten ble litt slitsom for deg. Spesielt med fremmede mennesker som misunner deg magen :overrasket: Skjønner meg ikke på sånt :fnise: Har heldigvis sluppet billig unna selv da.

Koselig med familiebesøk og få skravlet med venninne som også er gravid. Blir ekstra spesielt da. Er det første for henne også?

Moro med stilige mammaklær :) Greit når en finner noe man trives i. føler seg mye mer vel med en gang.

:hoppe: for at du kanskje har kjent liv :hoppe:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 16 uker :hoppe:

Høres ut som en koselig helg tross fulle damer som er misunnelig på babymagen din! :ler:

Så moro at du kanskje har kjent liv da. Det er vel ikke så lenge til UL heller nå?

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt morsomt med fulle damer som misunner deg magen! Høres ut som du har hatt en bra helg! Da er det kanskje litt enklere å takle snøstormen i dag også ... Koselig med venninner som også er gravide. Det er merkelig, men i min omgangskrets er det "plutselig" babyboom og nå er det 5 stykker av oss som er gravide. Gøy å ha noen å preike baby med :)

Ha en kjempefin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: 16 uker!!! :hoppe: :hoppe:

Uff, snøstorm hørtes kjedelig ut. Godt det er i dag på en mandag enn i går :Nikke:

Kan skjønne at konserten ble litt slitsom for deg. Spesielt med fremmede mennesker som misunner deg magen :overrasket: Skjønner meg ikke på sånt :fnise: Har heldigvis sluppet billig unna selv da.

Koselig med familiebesøk og få skravlet med venninne som også er gravid. Blir ekstra spesielt da. Er det første for henne også?

Moro med stilige mammaklær :) Greit når en finner noe man trives i. føler seg mye mer vel med en gang.

:hoppe: for at du kanskje har kjent liv :hoppe:

Ha en fin dag :klem:

Det er den første for henne også, ja. Så det er veldig gøy, vi har vært gode venninner lenge, men det blir litt ekstra spesielt nå. I tillegg går kjærestene våre kjempegodt sammen, så vi gleder oss til å flytte nærmere hverandre!

:hoppe: 16 uker :hoppe:

Høres ut som en koselig helg tross fulle damer som er misunnelig på babymagen din! :ler:

Så moro at du kanskje har kjent liv da. Det er vel ikke så lenge til UL heller nå?

Ha en fin dag!

Ja, man må jo bare le :) Det betyr i alle fall at det synes nå da! Tenker positivt, hehe! UL nærmer seg ja, det er om 2 uker og 2 dager nå! Det går jo fort :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt morsomt med fulle damer som misunner deg magen! Høres ut som du har hatt en bra helg! Da er det kanskje litt enklere å takle snøstormen i dag også ... Koselig med venninner som også er gravide. Det er merkelig, men i min omgangskrets er det "plutselig" babyboom og nå er det 5 stykker av oss som er gravide. Gøy å ha noen å preike baby med :)

Ha en kjempefin dag! :klem:

Nå har stormen lagt seg litt, og det er bare pent ute, med sol og hvitt. Men jeg kunne godt klart meg uten snøen altså...

Godt å ha noen i samme situasjon ja - det kommer nok ikke så mange flere i vennekretsen med det første, men er jo greit å være tidlig ute. Da er det desto flere som er ledige barnevakter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre fra deg MellonCollie! :-D Hvor mye synes magen på deg? Går du med trange klær for eksempel? Jeg varierer litt, men i det siste har jeg gått med litt vide gensere, mest fordi de "stramme" er tynne og jeg blir fort kald med dem. Så jeg har ikke fått noe særlig med kommentarer på magen ennå.. Jeg ser jo selv forandringer på magen, og det betyr jo noe :Nikke:

Jeg har også kjent den boblingen du snakker om! :-D Men akkurat som deg så slår jeg det bort og tror nok heller det er noe annet.. Det er jo så fort over!

Ha en fortsatt fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg MellonCollie! :-D Hvor mye synes magen på deg? Går du med trange klær for eksempel? Jeg varierer litt, men i det siste har jeg gått med litt vide gensere, mest fordi de "stramme" er tynne og jeg blir fort kald med dem. Så jeg har ikke fått noe særlig med kommentarer på magen ennå.. Jeg ser jo selv forandringer på magen, og det betyr jo noe :Nikke:

Jeg har også kjent den boblingen du snakker om! :-D Men akkurat som deg så slår jeg det bort og tror nok heller det er noe annet.. Det er jo så fort over!

Ha en fortsatt fin mandag! :klemmer:

Jeg varierer nok litt jeg også, men er nok en mest tettsittende jeg har gått med. Mye lange singletter med omslagsgensere rundt f.eks, eller t-skjorter/topper med cardiganer, og åpne gensere. Så da synes det jo ekstra godt! Når jeg har hatt på meg vide klær blir jeg mer "feit" igjen synes jeg :fnise: Var plutselig på onsdag i uke som gikk som det virka som magen poppet litt ut plutselig, både samboer og jeg la merke til det samme dagen at ting plutselig så veldig annerledes ut.

-----

Glemte helt å si i sta, tror det er helt greit at samboer og jeg har hatt litt tid fra hverandre forrige uke og denne. Han har nemlig slutta å snuse!! :overrasket: Han hadde plutselig bestemt seg for dette, at når det ble tomt i kjøleskapet med den siste rullen, da var det slutt. Så forrige mandag sluttet han etter maaaaange år.

Og dette fører til litt grettenhet :fnise: Er jo bare moro da, og vi ler bare av det. Men er kommet et par rare utbrudd fra ham denne uka :hoho: Men glad han slutter altså, slippe de snusboksene som ligger overalt, og den lukta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mannen har slutta med snus da! Min driver å prøver å slutte å røyke... Han har prøvd mange ganger... Han skal slutte etter ferien, slutte når vi får baby osv. Slutte når vi får baby har jeg liksom holdt fast på. Men nå har han dårlig tid! :fnise: Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at samboeren din har sluttet å snuse... Det burde min kjære også gjort... Men heller snus enn røyk egentlig... Spesielt når det kommer en liten en...

Magen min også poppet på en måte plutselig ut. Var helt merkelig. Plutselig var det en tydelig kul på magen, og den var hard. Rare kroppen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg MellonCollie :) Det er vel moro å se det mer på magen etterhvert? Ikke bare ei som er misunnelig på babyn i magen din, det er nok maange mange flere av oss gifteklare på KG som også er babyklare :fnise:

Snus ja, ja kanskje bra at han slutter med det nå før babyn kommer... min nevø har en pappa som snuser så jeg fikk plutselig spørsmålet når han var knøttliten "liker du suss tante?" ..og da mente han snus altså :ler: De er nå så gode!!

Tenk at du allerede har kommet til uke 16! :hoppe:

Stooor :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker og 2 dager til UL? Det går så fort så :)

Høres ut som du har hatt en kjempefin helg (bortsett fra hun fulle dama) :) Fint å ha en god venninne som også er gravid :)

Håper samboeren ikke er gretten lenger! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mannen har slutta med snus da! Min driver å prøver å slutte å røyke... Han har prøvd mange ganger... Han skal slutte etter ferien, slutte når vi får baby osv. Slutte når vi får baby har jeg liksom holdt fast på. Men nå har han dårlig tid! :fnise: Vi får se...

Så bra at samboeren din har sluttet å snuse... Det burde min kjære også gjort... Men heller snus enn røyk egentlig... Spesielt når det kommer en liten en...

Magen min også poppet på en måte plutselig ut. Var helt merkelig. Plutselig var det en tydelig kul på magen, og den var hard. Rare kroppen :-D

Snus er bedre enn røyk ja, spesielt i forhold til omgivelsene... han har heldigvis aldri røyka mens vi var sammen, så det slipper vi å tenke på. Men han syntes at nå som han nærma seg 30 og i tillegg skulle bli pappa, da måtte han bli voksen og slutte med sånt tull :) Han skulle jo tross alt være et forbilde for noen nå etterhvert!

Høres ut som du har hatt en fin helg MellonCollie :) Det er vel moro å se det mer på magen etterhvert? Ikke bare ei som er misunnelig på babyn i magen din, det er nok maange mange flere av oss gifteklare på KG som også er babyklare :fnise:

Snus ja, ja kanskje bra at han slutter med det nå før babyn kommer... min nevø har en pappa som snuser så jeg fikk plutselig spørsmålet når han var knøttliten "liker du suss tante?" ..og da mente han snus altså :ler: De er nå så gode!!

Tenk at du allerede har kommet til uke 16! :hoppe:

Stooor :klem: :klem: :klem:

Jeg regner med at graviditetsbøkene blir spammet ned av dere fra bryllupsdagbøkene etterhvert ja :fnise: Er så koselig å se deg Tassie, det blir ingen ny dagbok eller blogg etterhvert da..?

2 uker og 2 dager til UL? Det går så fort så :)

Høres ut som du har hatt en kjempefin helg (bortsett fra hun fulle dama) :) Fint å ha en god venninne som også er gravid :)

Håper samboeren ikke er gretten lenger! :fnise:

2 uker og 2 dager er jo ingenting, med tanke på at jeg har gledet meg til dette siden jeg fikk innkallelsen i januar :ler: Og samboer roer seg nok snart når den psykiske avhengigheten roer seg, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer stadig på nye ting, sånn er det når ikke jeg har vært her på en stund :fnise:

Var på treningsveiledning på SATS forrige uke, det anbefales virkelig for dere som er medlem på et treningssenter!! Fikk tips til en del øvelser som skal være praktiske i forhold til fødsel, og også til etter fødsel (her trengs det arm/skulder-trening...). I tillegg fikk jeg litt råd om hva jeg skal unngå, og der var det også endel å lære.

Så nå er jeg toppmotivert for å trene mer, datt litt av etter graviditeten. Blitt mer sporadisk. Men fra nå av er det tilbake til minimum 2 ganger i uka, lett eller medium alt etter form. Men lett trening er bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at graviditetsbøkene blir spammet ned av dere fra bryllupsdagbøkene etterhvert ja :fnise: Er så koselig å se deg Tassie, det blir ingen ny dagbok eller blogg etterhvert da..?

Nei dessverre blir det nok ingen ny dagbok eller blogg på KG.. kan jo aldri si for sikkert, men nå syns jeg at jeg har klart meg uten leeenge!! Så da skal det nok gå fint å fortsette med å ikke ha :) Men ... av og til er det jo litt vanskelig.. når det skjer noe som har med bryllup å gjøre og jeg ikke får sagt det til noen (liker ikke å bable om det med venninner... litt kjedelig for dem som ikke er i samme situasjon)

Men jeg er nå her likevel og koooser meg masse med å lese i dagboka di! :klemmer:

2 uker og 2 dager til UL ja, det kommer til å bli kjempespennende! Det må være så koselig å få sett lille babyen inni magen :rødme:

Endret av Tassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg :)

Bra at samboeren din har sluttet å snuse :) Før syntes jeg røyk var verre, men nå misliker jeg snus ganske mye og, blir så mye søl når vi har vorspiel og sånt, nesten alle kompisene til kjæresten snuser, og selv om det er porsjon så blir det søl, for folk legger fra seg snusen overalt... i glass, flasker og av og til til og med rett på bordet! Æsj...

Nå har vi ikke så ofte vors lengre da, men det er irriterende....

Synes tiden går fort jeg, 16 uker allerede :) Spennende at det nærmer seg UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ballerina

Så gøy å lese om en fin helg :-D Må være kos med foreldre/besteforeldre som gleder seg til et nytt familiemedlem! :hjerte:

Satt her og så at du var 16 uker på vei - så fort tiden går! Ikke lenge siden du nettopp hadde fått lillebaby i magen :)

Ha en kjempefin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt morsomt med en fremmed, full dame som tar på magen din! Sikkert plagsomt i lengden, men... Ingen fremmede som tar på magen min, bare fire stk. som stod og tok på den samtidig på en fest en gang, må ha sett sært ut! :ler:

Så koselig at lillebaby fikk gaver fra de kommende besteforeldrene (eller var det olderforeldre?) :hjerte:

Bra at mannen slutter å snuse! Fornuftig av han :Nikke: Mannen min er heldigvis "bare" festsnuser, og siden vi fester så sjeldent så blir det 2-3 snus sånn maks én gang i måneden og heldigvis ofte sjeldnere enn det. Synes nå han kunne sluttet helt jeg da, men men.

Du er heldig som har en venninne som også er gravid! Skulle jeg ønske jeg hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som trener :tommelopp: Prøver å få til en gåtur i ny og ne jeg, men er så mye trøtt for tida! :Gjesp: Hvertfall i begynnelsen av uka.. :sjenert:

Nå nærmer det seg UL! Skal dere vite kjønn forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...