Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

11+0 i dag :hoppe: Fosteret er nå 21-52 mm i følge babyverden. Altså, opp mot 5 cm! Fortsatt veldig lite, men ikke bare en liten prikk lenger i alle fall :)

Som imli skrev; bare en uke igjen til de magiske 12. Mulig jeg er dum nå, men hva er liksom greia med uke 12? Er det slik at det da plutselig blir mye mer sikkert, eller er det slik at det gradvis blir sikrere og sikrere mot uke 12? Jeg føler meg jo selv mye sikrere nå, enn da jeg var i uke 6 f.eks? :klø: Kastet forresten opp igjen i går kveld - men formen fin igjen i dag.

Møtte forresten ei jente som var gravid i helga, og som nettopp hadde vært på UL. Der hadde hun blitt satt tilbake 20 dager :overrasket: Stakkar, tror hun følte seg litt overkjørt. Jeg tror jeg har rimelig god kontroll på når befruktningen skjedde, og kan ikke tenke meg det er så innmari stor forskjell fra mine beregninger og hva de vil si når den tid kommer.

Babyverden ber meg om å tenke glade tanker. Og jeg tenkte litt, at jeg tror det har vært mye sutring i dagboka mi i det siste, noe som ikke helt reflekterer hverdagen :) For egentlig har jeg det svært bra altså, om ikke det virker sånn! Jeg koser meg med alle vennene mine, og både jeg og samboer har sett det ekstra nå mens han er borte.. vi er veldig heldige, som har så mange gode venner som er glade i oss! Denne babyen kommer til å få en drøss med entusiastiske "tanter" og "onkler" :-D Men det er vel ofte lettere å fokusere på de tinga som man bruker negative tanker på?

Ha en fin uke alle sammen - nå må det jobbes her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: 11 uker :hoppe:

Det blir gradvis tryggere. Men den grensa med 12 uker er fordi da er alle indre organer dannet.

Har du hørt/sett hjerte aktivitet skal du være ganske sikker.

Venninna mi svimte av når hun var gravid. Var en skikkelig varm sommerdag og hun hadde ikke fått i seg nok hverken mat eller drikke. Så det er nok ikke helt uvanlig.

Koselig at samboeren din er ved bedre mot. Får håpe du får han hjem om ikke så lenge.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten mandags :klem:

Skal oppdatere meg litt mer senere, nå må jeg kaste meg over en korrektur. Sukk! Jobb, altså ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, nå har jeg vært gal og bestilt meg mammaklær :fnise: Hadde tenkt til å vente til uke 12, men har sett et par fine bukser på h&m - sånn piratbuksetyper. Tenkte det er greit å ha i bakhånd når det blir vår/sommer. Når man allerede risikerer å være i størrelse hvalross på tiden, så frister det i alle fall ikke med kun olabukser!

Så da bestilte jeg 2 stk av den i ulik farge, 3 basis-singletter og 1 badedrakt. Er 10% på hele sortimentet til og med i dag, så derfor jeg bestemte meg for å like gjerne kjøpe nå. Er jo evt bare til å sende tilbake.

Jeg lurer på om ikke det begynner å skje ting med magen også. Den ser litt større ut, og buksene begynner å bli ubehagelige å ha på. Har måttet kneppe opp knappen endel nå, spesielt på kvelden. Tok et magebilde på 6+0 eller noe så jeg skulle ha sammenligningsgrunnlag, så får se om jeg tar et nytt bilde for å sammenligne denne uka. De venninnene som vet det, mener de kan se det litt på meg nå, men det er vel like mye pga puppene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit med mammaklær etterhvert.

Har bare kjøpt bukser enda jeg da... Men det er jo fordi jeg trenger det nå :ler: Kunne blitt en guffen vinter hvis jeg skulle begynne med piratbukser allerede.

Greit å bestille ja. Blir nok noe mer handling der utover våren :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med nye klær! God ide å ta bilde av magen hele tiden underveis forresten... sikkert gøy å se på i alle år fremover :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så morsomt med klær! :hoppe: Bare husk å kjøpe i litt ekstra stor størrelse, slik at de fortsatt passer om noen måneder ;) Jeg må snart ut på ny runde med mammaklærshopping, men jeg har jo gått opp mer enn "normalt" også, da :sukk:

Blir forresten svimmel til tider, jeg også. Tror det skyldes et plutselig fall i blodtrykket, veldig ubehagelig! Da er det lurt å sette/legge seg ned, helst med beina høyt, og bare vente til det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er utskrevet fra sykehuset!!! :juhu: :juhu: :juhu:

Ikke helt friskmeldt, men legene syntes det så meget bra ut med tanke på hvor kort tid det hadde gått, så han får dra hjem. Det betyr... kl 2100 ikveld lander flyet hans her i Trondheim :-D

Jeg er så glad :danse::hoppe: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Å, så gode nyheter! :hoppe:

Da får du kose deg masse mens du venter på din kjære og ikke minst ha det riktig så godt når dere får være sammen igjen :) Ta godt vare på dere selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+0 i dag :hoppe: Fosteret er nå 21-52 mm i følge babyverden. Altså, opp mot 5 cm! Fortsatt veldig lite, men ikke bare en liten prikk lenger i alle fall :)

Som imli skrev; bare en uke igjen til de magiske 12. Mulig jeg er dum nå, men hva er liksom greia med uke 12? Er det slik at det da plutselig blir mye mer sikkert, eller er det slik at det gradvis blir sikrere og sikrere mot uke 12? Jeg føler meg jo selv mye sikrere nå, enn da jeg var i uke 6 f.eks? :klø: Kastet forresten opp igjen i går kveld - men formen fin igjen i dag.

Møtte forresten ei jente som var gravid i helga, og som nettopp hadde vært på UL. Der hadde hun blitt satt tilbake 20 dager :overrasket: Stakkar, tror hun følte seg litt overkjørt. Jeg tror jeg har rimelig god kontroll på når befruktningen skjedde, og kan ikke tenke meg det er så innmari stor forskjell fra mine beregninger og hva de vil si når den tid kommer.

Gratulerer med 11 uker! :-D

Hvis du leser på babyverden så står du at risikoen for spontanabort synker og sjansene for at alt skal gå bra øker fra 70% til 90% :Nikke: Så for mange gravide er det en milepæl å komme til uke 12 :)

Håper virkelig min foreløpige termin også stemmer sånn cirka, men er forberedt på å bli satt tilbake 1-2 uker.. Men når skal på UL så er man uansett så langt på vei at jeg tror det ikke gjør noe :) Jeg tror også at jeg vet når befruktningen skjedde :rødme:

Ha en fortsatt flott mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få kjøpt litt mammaklær :) Og :hoppe: for 11 uker :) Tenker det blir kjekt å få kjæresten hjem igjen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at kjæresten kommer hjem i kveld! :-D

Koselig å kjøpe mammaklær :) Mulig jeg er treg nå, men har H&M nettbutikk? Hva er isåfall adressen?

Det hørtes utrolig kjedelig ut å bli satt 20 uker tilbake! :overrasket: Det skjer nok veldig sjeldent da,vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: for at kjæresten kommer hjem i kveld! :-D

Koselig å kjøpe mammaklær :) Mulig jeg er treg nå, men har H&M nettbutikk? Hva er isåfall adressen?

Det hørtes utrolig kjedelig ut å bli satt 20 uker tilbake! :overrasket: Det skjer nok veldig sjeldent da,vil jeg tro...

Hehe, du er nok litt for oppspilt etter UL, for det står 20 dager altså ;)

H&M har en fantastisk nettbutikk, ja. Jeg handler sjelden i butikken, for synes det er så rotete der. Finner liksom aldri noe, fordi det er altfor mye som henger oppå hverandre. Men på www.hm.com er det bare å handle i vei! Enkelt å sende tilbake dersom du ikke er fornøyd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Slår et slag for hm.com - så herlig å handle på nett :) Dessuten kommer klærne fort og man merker ikke på samme måte at man bruker penger :lol: (og passer det ikke sender man det tilbake!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...