Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Oj! Har du allerede fått innkallelse til ultralyd? Jeg har ikke engang fått svar på prøvene jeg tok 7. januar, selv om damene på legekontoret sa jeg skulle få det tilsendt innen en uke!! Hmm.. Men gratulerer med innkallelse forresten! Så spennendes med ultralyd!! :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så bra dåpen gikk bra :)

Hørtes ikke ut som noe gøy at du ikke kan være med mannen din når han skal opereres. Du har ikke muligheter til å ta fri for å være med han?

Ønsker deg ei god helg hvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: for UL :juhu:

Blir spennende :-D Bare litt over 2 måneder til :-D

Rart at du ikke har antistoffer mot røde hunder. Er sikkert bare vaksinen som ikke har fungert som den skulle, får man vaksine mot det? Trodde det var noe de fleste fikk, men bare en gang. Jeg har hatt røde hunder og merket det godt for å si det sånn, selv om jeg var liten. Min venninne fikk det i voksen alder (hun var heldigvis ikke gravid da) Men det var visst enda verre enn å få det som barn. Hun hadde prikker absolutt OVERALT!!! klødde som besatt.

Så tror du hadde merket om du hadde hatt røde hunder nå.

Bra du får en blodprøve til. Greit å sjekke det. Men du skal jo være veldig uheldig om du får røde hunder akkurat nå. Så det går sikkert bra.

Det er den vaksinen som kalles MMR, og jeg tror man bare får den en gang. Ser på helsekortet mitt at jeg fikk den når jeg var ca 1,5 år. Sikkert bare at den ikke har fungert helt - men jeg har nå aldri merket noe til noen røde hunder, så tror det går bra :)

Nei så morsomt at du allerede had fått innkallelse til UL! :hoppe: Kjapp lege du har!

Utrolig merkelig at du ikke har antistoffer mot røde hunder... Du får ta en blodprøve til og satse på at det var en feil elns. Røde hunder er jo ikke noe særlig når man er gravid, heldigvis så skal det endel til for å få det nå siden de fleste barn blir vaksinert mot det...

Skjønner godt at du er engstelig for kjæresten din, er ikke noe morsomt når noen skal opereres, men det går sikkert bra! Og veldig koselig av deg å avtale besøk til han, det vil han helt sikkert sette stor pris på! :-D

Du får ha en fin dag i hvertfall! :klem:

Ja, jeg er imponert over oppfølgingen fra ham. Deilig å vite at han har orden på ting.

Så fint at du får støttet mannen din da. Gjør godt for forholdet, sånt.

Og så moro med innkalling til UL!

Rart du ikke hadde antistoffer mot røde hunder ja, men det er veldig skjelden man blir smitta av det i Norge. Og så er det vel i første trimester det er farligst, og du er jo snart over det :)

Jepp, jeg tenkte på det - det sto noe om at det var i uke 8 eller noe det var farligst, og det har jo vært. Jeg velger å være avslappa i forhold til det, man kan ikke bekymre seg for alt :)

Så flott at du har ordnet med overraskelsesbesøk til din kjære!! Fint at du kommer godt overens med vennene hans også, er kjedelig dersom det ikke fungerer!

Og så gøy at du har fått UL-time :) Ser for meg at jeg kommer til å telle ned ganske spent til den når det en gang blir min tur ;) Skal dere vite kjønnet hvis det er mulig å se det?

Bra å høre at du ikke er så fryktelig kvalm lengre. At du er trøtt er vel ganske normalt, men kan tenke meg det er litt kjedelig å ikke ha ork til så mye. Håper du får det koselig med venninnene dine :)

Lykke til med BH-shopping forresten ;)

Vi har bestemt oss for at vi vil vite kjønn, ja. Jeg har vært litt usikker, men fant ut at det er så mye annet spennende i forhold til fødselen at det ikke vil spille noen rolle fra eller til den dagen! Så da kan vi likegodt forberede oss litt. Men blir ikke mye lyseblått eller lyserosa likevel altså ;) Koste meg masse med jentene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hopper inn og sier gratulerer laaangt pa etterskudd :) .... Har snik lest litt her og der, men tenkte at na matte jeg vel komme ut av skapet! Ser ogsa at vi er sa og si like langt pa vei, spennende a kunne folge med pa noen som er der jeg er !! :)

:hallo: Så hyggelig med et nytt ansikt! Har du egen dagbok? Gøy når man er ca likt på vei, ja!

Heisann, gratulerer med time til ultralyd, de tar det rundt 18./19. uke ser jeg, trodde det var i 20. jeg men der tok man feil. Bra det så slipper man å vente så lenge.

De er flink som ordner overraskelsesbesøk og greier, det var snilt gjort. han kommer nok til å sette pris på det ja når han ligger der og ikke kan gjøre noe.

Ny BH er kjøpt inn her i gården ja, det er bare å kapitulere der. Men hun damen i butikken (seriøs undertøysbutikk hvor alt er dyrt...) sa at det bare var å bruke spiler så lenge det vor stor nok cup. Alt for mange kjøper alt for liten cup og da presser det på steder som ikke er bra. Så jeg gikk lykkelig ut med en BH i den typen jeg liker med spiler, bare en størrelse større. Storfornøyd.

Ja, på babyverden har de satt "ultralyd-dato" enda tidligere på den utregniga, så det er tydeligvis vanlig at de tar det ganske tidlig. Jeg kommer nok også til å fortsette med samme type BH, bare større. Men kom meg aldri og fikk ordnet det i går. Var så sulten at det ble førstepri, og orket ikke styre rundt i butikker etterpå :sjenert:

:vinke:

Så snill du er mot mannen, både backer han opp og får kompisene hans til å besøke han :) Det setter han nok stor pris på!

:fnise: Bh-behovet øker her også, for å si det slik :sjenert: Jeg har ikke akkurat store nå heller, men de har blitt større :overrasket: Gleder meg til å få nye, fine bh-er, men ikke til å shoppe de. Å prøve bh etter bh i et varmt, trangt sprøverom er ikke så veldig gøy :sjenert:

Håper du koste deg med venninnene i dag! :)

Så gøy med ultralyd! Nå kan du begynne nedtellingen ;)

Det ble som med deg her også, når jeg kom ut herfra og hadde fått spist orket jeg ikke tanken på prøverom.... men må få gjort det snart. Må bare få psyket meg opp litt :fnise:

Oj! Har du allerede fått innkallelse til ultralyd? Jeg har ikke engang fått svar på prøvene jeg tok 7. januar, selv om damene på legekontoret sa jeg skulle få det tilsendt innen en uke!! Hmm.. Men gratulerer med innkallelse forresten! Så spennendes med ultralyd!! :-D

Så kjedelig med treg lege! Her går det jo virkelig unna med alt, synes det var supert at de sendte brev med prøvesvar så kjapt også. Hadde ikke forventa det tempoet. Og gøy med innkallelse alt ja, selv om det er lenge til :)

så bra dåpen gikk bra :)

Hørtes ikke ut som noe gøy at du ikke kan være med mannen din når han skal opereres. Du har ikke muligheter til å ta fri for å være med han?

Ønsker deg ei god helg hvertfall :klemmer:

Nei, jeg har vel egentlig ikke det. Har utrolig travle dager på jobb om dagen, og jeg får jo ikke gjort så mye forskjell der nede.. så jeg satser på at gutta holder meg oppdatert :) Og mine foreldre snakket også om å kjøre inn til Oslo for å besøke ham, så det blir godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart helg dere! :juhu:

Ser ut til at det blir ut og spise pizza i dag (jeg savner å spise spekeskinke... men på pizza, når den er varmet opp, da går det jo greit!). Gleder meg! Selv om jeg egentlig har en liten ting for Grand Prix (eller, det heter vel Eurovision song contest nå kanskje?), og kunne tenkt meg å være hjemme å se det :fnise: Men mannen er ikke like begeistra, så da føyer jeg meg etter han. Neste helg kan jeg se så mye jeg vil, hehe.

Mulig kino i morgen. Usikker på film, da. Lurer på I am Legend, eller National Treasure. Den nye som heter Om forlatelse har jo fått gode kritikker, men ser for meg at kjære trenger mer action enn det.

Mye å gjøre på jobb for tiden, men etter å ha hatt litt drukningsfornemmelse en stund begynner jeg endelig å få hodet over vannet. Starten på neste uke går med til møter hele veien, så da får jeg ikke gjort mye fornuftig. Og på slutten av uka skal jeg til Bergen for å gjøre litt jobb der, noe som blir spennende. Trives i Bergen, men har ikke vært der på ett par år. Håper været blir fint, jeg bruker ALLTID å ha sol når jeg er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse planer med andre ord. Greit å ha travle dager når samboeren er borte. Slipper du å bekymre deg så fælt.

God helg, kose dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en god :klem: nå som det er helg. Høres ut som du har en hektisk uke foran deg, så da må du huske å hvile ut i helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart helg dere! :juhu:

Ser ut til at det blir ut og spise pizza i dag (jeg savner å spise spekeskinke... men på pizza, når den er varmet opp, da går det jo greit!). Gleder meg! Selv om jeg egentlig har en liten ting for Grand Prix (eller, det heter vel Eurovision song contest nå kanskje?), og kunne tenkt meg å være hjemme å se det :fnise: Men mannen er ikke like begeistra, så da føyer jeg meg etter han. Neste helg kan jeg se så mye jeg vil, hehe.

Mulig kino i morgen. Usikker på film, da. Lurer på I am Legend, eller National Treasure. Den nye som heter Om forlatelse har jo fått gode kritikker, men ser for meg at kjære trenger mer action enn det.

Mye å gjøre på jobb for tiden, men etter å ha hatt litt drukningsfornemmelse en stund begynner jeg endelig å få hodet over vannet. Starten på neste uke går med til møter hele veien, så da får jeg ikke gjort mye fornuftig. Og på slutten av uka skal jeg til Bergen for å gjøre litt jobb der, noe som blir spennende. Trives i Bergen, men har ikke vært der på ett par år. Håper været blir fint, jeg bruker ALLTID å ha sol når jeg er der!

God helg! Kos deg med pizza i kveld. Det skal vi ha også, bare hjemmelaget :)

Jeg så Om Forlatelse på kino på tirsdag. Synes den var ganske bra. Den er nok ikke så "klassisk" engelsk romantisk drama som traileren gir inntrykk av, det er endel krigsscener, og slutten er spennende :) Så at vi var overvekt av kvinner i salen. Jeg så den med mamma og min søster da, men tror ikke kjæresten hadde mislikt den såå sterkt, hehe :P

Jeg kan informere deg om at det for øyeblikket regner ganske bra her i Bergen, men jeg kan jo håpe at du tar med deg solen når du kommer hit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg angående å finne ut kjønnet, dessuten hadde jeg aldri i verden greid å vente i ni måneder uten å vite det... Jeg er veldig nysgjerrig :sjenert:

Forresten, om dere skal på Frati noen gang du prøve sjokoladekonfektkaken der... Den er så sinnsyk god! Med mindre du er allergisk mot nøtter, da...

Angående filmer så har jeg sett både "I am legend" og "National Treasure: book of secrets". Likte begge to veldig godt, så det kommer jo an på hvilken type sjanger du vil ha. Førstnevnte var veldig spennende, nervepirrende og hadde en del bø-effekter (som jeg ikke liker så godt). Den andre er jo typisk eventyrfilm, har du sett nr.1 og likte den kan du godt se denne også :)

Er du så heldig at du får sol i Bergen? Hehe... ikke verst ;) Bergen er en kjempekoselig by, liker meg også veldig godt der :)

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann MellonCollie! Innom og titter litt i babyverden.. det er jo så utrolig koselig å lese her inne!

Det blir gøy med UL tenker jeg!! Det gikk fort! :) Og tenk at du snart er 10 uker på vei!! Da er det bare to uker til den største faren er over! Det kan jeg tenke meg blir deilig.

Hørtes godt ut med pizza og konfektkake ja.. og kan jo høres ut som du har hatt en fin helg :) God bedring til MellonCollie-mannen! Det går nok bra, men det er alltid tøft å stå midt oppi det og se en som står nær ha det vondt og føle at man ikke kan gjøre noe som helst... får håpe alt blir bra og at han nå blir ferdig med det som feiler han :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, håper du tar med deg solen hit til oss i Bergen fordi den er ikke veldig tilstedet i dag. Men det har ikke regnet så mye så da skal vi vel bare ti stille.

Lykke til med uken som er hektisk, huske å puste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter, kjapt innom med et livstegn.

Jobben er komplett kaotisk for tiden, jeg får bare mer og mer å gjøre, i flere forskjellige retninger. Jeg vet at endel av dette er for en kortere periode, så om 1-2 uker roer det seg. Så jeg får holde ut.. Men nå er jeg bare fryktelig sliten. Gleder meg til å reise til Bergen imorgen, det jeg skal gjøre der er både fryktelig lystbetont, samt noe av det jeg har best kompetanse på. Og etter Bergen er det helg!

Kjære opererte i går, og de tror det har gått bra. Men han har mye vondt, så det er trist å snakke med ham :( Vil jo at han skal ha det bra! Vet fortsatt ingenting om når han kommer hjem. Men blir nok tidligst på lørdag, mulig ikke før ute i neste uke en gang. Da skal jeg passe på ham i alle fall :hjerte: De har også ringt ham for en jobb dit vi aller helst vil flytte, og virka fryktelig gira på å snakke med ham. Så mulig han forsøker å få til et intervju når han først er på den kanten v landet. Deilig om det hadde ordnet seg i alle fall!

Siden det er så mye på jobb, er jeg helt utslitt på kveldene, og har ikke overskudd til mer enn å lage meg mat, og å gå tur / leke litt med dyret. Så dagbokaktiviteten er på bunn. Kommer tilbake etterhvert.

Takk for alle hilsenere så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt operasjonen så ut til å bli vellykket. Selv om jeg skjønner at det er vanskelig å sitte langt unna når ens kjære har det vondt...

Blir spennende meg intervju da :) Blir det flytting på dere før permisjonen i tilfelle?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, MellonCollie!

Fint at operasjonen var vellykket! Skjønner godt at det er kjipt å sitte hjemme når han er langt unna og har det vondt, men du har jo vært veldig proaktiv og skaffet ham besøk, da - det setter han helt sikkert stor pris på!

Ha en fin kveld, og ta godt vare på deg selv!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra operasjonen gikk bra! Blir godt å få han hjem og dulle med han kan jeg tenke meg :)

Du må passe på deg selv nå, så du ikke sliter deg ut. Det er ikke bra for deg og lillebaby :troest: Godt det bare er for en periode iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så godt at operasjonen gikk bra :) Kan tenke meg det blir godt for både deg og din kjære når han er god nok til å komme seg hjem til deg og lillebaby :)

Håper du har det fint i Bergen :) Her i Stavanger er det iallfall litt :sol: i dag, men med noen skumle skyer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...