Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Lite bekymringsinnlegg på siden av graviditet her..

Søndag denne uka må samboer til Oslo igjen. Han har nemlig ventet på en operasjon en stund, og fikk plutselig telefon forrige uke om at de hadde tid kommende uke. Så nå drar han til sykehuset på søndag, og skal opereres mandag. Det er ingen veldig stor operasjon, og han har gjort det en gang før når han var liten. Men jeg er nå bekymret uansett.

Han blir liggende på sykehuset minimum 5 dager, mulig mer. De vet svært lite, fordi det er en ganske sjelden type operasjon.. Han er en utrolig sterk person, som bekymrer seg lite, men vet han gruer seg. De må også bruke en annen frisk del av kroppen for å få gjennomføre (vanskelig å skrive uten å røpe detaljer merker jeg), og han er litt bekymret for om noe da går galt og begge deler blir skadet i ettertid.

Så jeg må være sterk denne uka. Støtte ham opp, forsikre ham om at alt går bra. I virkeligheten gruer jeg meg masse til å sitte igjen her i Barteby alene med hunden, uten å kunne se ham etter operasjonen og vite at alt er bra. Telefon er ikke det samme, jeg trenger å se ting selv noen ganger :(

Jeg er glad han får gjennomført operasjonen, og kanskje da blir helt ferdig med dette. Men jeg er redd når det er langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du bekymrer deg, MellonCollie - det er ille å skulle sitte hjemme og vente. Krysser fingrene for at operasjonen går bra, og at samboeren din blir helt frisk igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, bekymringer er noe kjedelige greier. Og i disse tider har vi jo en ganske god evne til å bekymre oss maksimalt for alt som er. Du sier det selv, han er sterk og operasjonen vil gå bra. Jeg skjønner dette med avstanden godt. Det er vanskelig på telefon, vi har aldri vært noe flinke der så jeg liker det ikke jeg heller. Du får bare prøve å oppmuntre han så mye du kan. Han gruer seg vel nok på egenhånd så det beste å gjøre er vel å bare støtte så mye du kan.

Det hørtes ut som om du hadde hatt en fin opplevelse i barnedåpen. Det er en fin seremoni. Min samboer hadde ikke tenkt tanken en gang når jeg falt i transe på grunn av en heklet dåpskjole på Internett. Han bare sa han ikke hadde tenkt på det. Men side vi planlegger å gifte oss i kirken i 2009 så må det nesten bli en barnedåp i kirken også, det ble vi til slutt enige om.

Ikke bekymre deg for mye, du får tenke på at det er bedre å gjøre det nå og ikke senere i graviditeten. Dette kommer nok til å gå fint :troest:

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er bekymret for samboeren din, og det gjør det jo ikke lettere at han blir et stykke unna deg :troest: Det går nok kjempebra med operasjonen og samboeren din! :klem: Men skjønner jo såklart at du bekymrer deg da, og det er ikke så lett å måtte være den sterke heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt :)

Fint at det gikk bra i dåpen da, med talen din og alt!

Og det går nok bra med samboeren din også. Men jeg skjønner at du bekymrer deg!

Hvordan er formen ellers?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ikke liker at graviditeten blir kjent så tidlig... Sånne nyheter sprer seg utrolig fort, og jeg syntes det var veldig rart å skulle si jeg var gravid når jeg ikke følte meg gravid. Men nå har du jo sett er bankende hjerte, så det er ganske trygt å fortelle.

Nå synes jeg det kommer litt an på hvem det er som spør. Mye mer komfortabel med å fortelle det og å snakke om det, men er ikke alltid like naturlig.

Synes også det er rart når noen snakker til magen min... Er noen som gjør det, jeg gjør ikke det enda. Føles så rart...

Uff, skjønner godt du ikke liker å være hjemme når mannen skal opereres. Man vil jo gjerne der for sin kjære når sånt står på, men ikke så lett når han må så langt. Får håpe alt går bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper operasjonen til samboeren din går bra. Regner med at det er en grunn til at han skal inn til Oslo - at det er der de er best på den type inngrep... Skjønner godt at du vil være der hos ham, man vil jo støtte opp om den man er glad i. Men dere får gjøre det beste ut av det, det blir sikkert ekstra, ekstra godt å få ham hjem igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fin helg :) Bra barnedåpen gikk så fint :)

Merksnodig at folk kan finne ut at man er gravid så tidlig, for det kan vel neppe sees så tidlig? Koselig at du har fortalt det til besteforeldrenene dine nå også, men skjønner at dere kanskje synes det var litt tidlig at alle og enhver skulle få vite...

Skjønner at du bekymrer deg for din samboers operasjon, men det går nok fint skal du se :) Skal krysse fingrene for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:vinke:

Det var godt å høre at barnedåp og tale gikk fint :) Koselig med besteforeldre som er veldig glade over rollen de skal inn i! :-D

Skjønner godt du er urolig når din kjære skal opereres helt i Oslo når du er et helt annet sted... (her snakker du med ei som er småbekymra når han er på sykehuset for å få medisiner - helt rutinemessig ;) )

Men de er flinke i Oslo og alt kommer til å gå helt fint! Telefon er ikke det samme, men du får snakke med ham etter en stund og høre at han har det helt fint :) Og du kan jo ringe og snakke med sykepleierne før han kan snakke om hvordan han har det sånn at du slipper å uroe deg leeenge!

Store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dåpen gikk bra. :)

Skjønner du er bekymra for samboeren din, det hadde jeg også vært. Det går nok helt sikkert fint. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode klemmer! Jeg er litt stolt av meg selv denne uka, har vært flink i forhold til kjære og backet ham skikkelig opp. Skulle jo bare mangle, men vet han setter veldig pris på det :) Jeg har ei venninne som jobber som sykepleier på sykehuset han skal, og hun tenkte å dra og besøke ham, så da får jeg jo litt rapporter fra henne.

I tillegg har han ikke fortalt noen av kompisene hjemme at han skal dit, nettopp fordi han er litt nervøs og ikke har så lyst til å snakke med mange om det tror jeg. Så jeg ringte et par av gutta i går, og de kommer til å dra på overrakselsesbesøk til ham :-D Han ser de jo ikke så ofte, så det tror jeg blir koselig. Og han må ligge helt stille uten å gjøre noen ting de første par dagene, så han kommer til å kjede seg noe vannvittig tror jeg. Da er det godt med besøk.

Er forresten så koselig å snakke med kompisene hans! Vi kommer skikkelig godt overens, og er jo ikke så ofte vi sees heller, pga der vi bor. Men jeg snakka med 2 av de i går, og da ble det kjapt 20-25 min på hver av de :) Glad de føler de kan snakke med meg om alt, dessuten trives jeg godt med guttevenner. Har alltid kommet bedre overens med gutter enn jenter egentlig :sjenert:

Ellers er formen noe bedre, men sliter fortsatt litt på kveldstid med kvalme. Men jeg har ikke kastet opp siden søndag :juhu: Men jeg sover jo ca konstant, og merker at energinivået er lavt. Blir fort sliten av ting, så jeg har ikke trent på evigheter.. håper jeg snart føler jeg kan orke en økt igjen.

I dag skal jeg treffe venninner rett etter jobb, har ikke sett et par av de på en stund (er ikke supersosial om dagen heller). Gleder meg! Og kanskje shoppe litt før jeg treffer de - BH-behovet begynner å bli stort! Hadde aldri trodd jeg kom til å vokse ut av en B-cup med mine små pupper :fnise:

Ha en fin dag jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har ordnet opp så han får litt besøk. Skjønner godt han ikke vil snakke om det selv, men han setter sikkert pris på å få besøk. Kan jo fort bli lange dager når man bare må ligge rolig.

Godt kvalmen har bedret seg. Bedre å sove da :klem:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg Glow - jeg må bli flinkere til å stikke innom blogen din også!

Og jente79, vi får håpe han synes det er hyggelig med besøk når de dukker opp :)

Jeg glemte jo helt å skrive noe av det morsomste nyheten i sta:

Fikk brev fra sykehuset i går; innkallelse til ultralyd! Her går det unna ja, legen min er tydeligvis effektiv :)

Jeg har fått time 19 mars kl 11.30. Da er jeg 18+2, så det passer jo perfekt :hoppe: :juhu:

Fikk også brev fra legen min om at blodprøvene mine var veldig fine. Eneste som var unormalt, var at det virket som om jeg ikke var vaksinert mot røde hunder. Mamma fant frem helsekortet mitt i går, og den står der. Så enten har jeg røde hunder nå, noe som kan være skadelig for foster. Men jeg ville vel merket det dersom jeg hadde det :klø: Eller så har ikke vaksinen virket som den skulle den gangen. Så jeg må ta ny prøve på den om et par ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: for UL :juhu:

Blir spennende :-D Bare litt over 2 måneder til :-D

Rart at du ikke har antistoffer mot røde hunder. Er sikkert bare vaksinen som ikke har fungert som den skulle, får man vaksine mot det? Trodde det var noe de fleste fikk, men bare en gang. Jeg har hatt røde hunder og merket det godt for å si det sånn, selv om jeg var liten. Min venninne fikk det i voksen alder (hun var heldigvis ikke gravid da) Men det var visst enda verre enn å få det som barn. Hun hadde prikker absolutt OVERALT!!! klødde som besatt.

Så tror du hadde merket om du hadde hatt røde hunder nå.

Bra du får en blodprøve til. Greit å sjekke det. Men du skal jo være veldig uheldig om du får røde hunder akkurat nå. Så det går sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så morsomt at du allerede had fått innkallelse til UL! :hoppe: Kjapp lege du har!

Utrolig merkelig at du ikke har antistoffer mot røde hunder... Du får ta en blodprøve til og satse på at det var en feil elns. Røde hunder er jo ikke noe særlig når man er gravid, heldigvis så skal det endel til for å få det nå siden de fleste barn blir vaksinert mot det...

Skjønner godt at du er engstelig for kjæresten din, er ikke noe morsomt når noen skal opereres, men det går sikkert bra! Og veldig koselig av deg å avtale besøk til han, det vil han helt sikkert sette stor pris på! :-D

Du får ha en fin dag i hvertfall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du får støttet mannen din da. Gjør godt for forholdet, sånt.

Og så moro med innkalling til UL!

Rart du ikke hadde antistoffer mot røde hunder ja, men det er veldig skjelden man blir smitta av det i Norge. Og så er det vel i første trimester det er farligst, og du er jo snart over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at du har ordnet med overraskelsesbesøk til din kjære!! Fint at du kommer godt overens med vennene hans også, er kjedelig dersom det ikke fungerer!

Og så gøy at du har fått UL-time :) Ser for meg at jeg kommer til å telle ned ganske spent til den når det en gang blir min tur ;) Skal dere vite kjønnet hvis det er mulig å se det?

Bra å høre at du ikke er så fryktelig kvalm lengre. At du er trøtt er vel ganske normalt, men kan tenke meg det er litt kjedelig å ikke ha ork til så mye. Håper du får det koselig med venninnene dine :)

Lykke til med BH-shopping forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hopper inn og sier gratulerer laaangt pa etterskudd :) .... Har snik lest litt her og der, men tenkte at na matte jeg vel komme ut av skapet! Ser ogsa at vi er sa og si like langt pa vei, spennende a kunne folge med pa noen som er der jeg er !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, gratulerer med time til ultralyd, de tar det rundt 18./19. uke ser jeg, trodde det var i 20. jeg men der tok man feil. Bra det så slipper man å vente så lenge.

De er flink som ordner overraskelsesbesøk og greier, det var snilt gjort. han kommer nok til å sette pris på det ja når han ligger der og ikke kan gjøre noe.

Ny BH er kjøpt inn her i gården ja, det er bare å kapitulere der. Men hun damen i butikken (seriøs undertøysbutikk hvor alt er dyrt...) sa at det bare var å bruke spiler så lenge det vor stor nok cup. Alt for mange kjøper alt for liten cup og da presser det på steder som ikke er bra. Så jeg gikk lykkelig ut med en BH i den typen jeg liker med spiler, bare en størrelse større. Storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så snill du er mot mannen, både backer han opp og får kompisene hans til å besøke han :) Det setter han nok stor pris på!

:fnise: Bh-behovet øker her også, for å si det slik :sjenert: Jeg har ikke akkurat store nå heller, men de har blitt større :overrasket: Gleder meg til å få nye, fine bh-er, men ikke til å shoppe de. Å prøve bh etter bh i et varmt, trangt sprøverom er ikke så veldig gøy :sjenert:

Håper du koste deg med venninnene i dag! :)

Så gøy med ultralyd! Nå kan du begynne nedtellingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...