Gjest imli Skrevet 11. januar 2008 #701 Del Skrevet 11. januar 2008 Så koselig at sjefen ble glad da, og at alt gikk greit Ikke noe koselig med krangling. Bra dere fikk ordna opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. januar 2008 #702 Del Skrevet 11. januar 2008 Godt at sjefen tok det så bra, og at de var innstilt på å ha deg så lenge som mulig :-D Greit å ha sånt avklart, tærer litt når en er usikker på jobben... Kjedelig med krangling, men godt dere ordnet opp. Ha en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 11. januar 2008 #703 Del Skrevet 11. januar 2008 Koselig med sjefer som viser glede over at du er gravid Og kjempebra at du får beholde jobben Skulle egentlig bare mangle, men siden du går på kontrakt så kunne de jo gjort noe annet.. Kjedelig med krangler, men det er jo greit at man slværer opp igjen Alle må få lov til å være uenige innimellom!! Dere får ha en kjempefin tur i dag!! Kose dere masse i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 11. januar 2008 #704 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) En kort ting til, kranglet skikkelig med kjære i går kveld Begynte med at han var litt sint og sur for diverse småting, og egentlig burde jeg bare la ham vært det, er ikke så ofte han er det... Men dumme meg klarte ikke la være å stå imot, og gikk veldig i forsvarsposisjon. Endte med at vi satt oppe til 1 og kranglet, og deretter satt oppe til 2 og snakket for å roe oss ned... Han sto opp likt med meg i dag, og alt er bra nå. Så nå håper jeg bare vi får en koselig kjøretur, for vet begge har lagt alt bak seg. Høres akkurat ut som meg og min kjære, dette. Han er veldig flink til å takle mine dårlige dager, mens jeg ikke tåler at han har én dårlig dag Men han blir jo så mye surere enn meg også da, på sine dårlige dager. Tror jeg Så utrolig bra at sjefen(e) tok det så fint! God helg til deg Endret 11. januar 2008 av Amused Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. januar 2008 #705 Del Skrevet 11. januar 2008 En kort ting til, kranglet skikkelig med kjære i går kveld Begynte med at han var litt sint og sur for diverse småting, og egentlig burde jeg bare la ham vært det, er ikke så ofte han er det... Men dumme meg klarte ikke la være å stå imot, og gikk veldig i forsvarsposisjon. Endte med at vi satt oppe til 1 og kranglet, og deretter satt oppe til 2 og snakket for å roe oss ned... Han sto opp likt med meg i dag, og alt er bra nå. Så nå håper jeg bare vi får en koselig kjøretur, for vet begge har lagt alt bak seg. Ting jeg må jobbe med: - Bli flinkere til å ta kritikk - Være flinkere til å oppmuntre ham til å kommunisere oftere - Lette arbeid litt for ham med å ta hunden oftere når det er travelt for begge Sånn. Nå som jeg har skrevet det her hvor dere ser det, så må jeg også forplikte meg til det! Huff da, kjedelig å krangle!! Men bra det ordnet seg igjen mellom dere Verken jeg eller kjæresten er langsint, så vi og ordner opp veldig fort etter en krangel... er ikke noe god følelse å gå rundt å være sint og sur... Håper det blir koselig i dåpen da, selv om du er litt sliten og kvalm og sånt... enig i at det er litt dårlig gjort å spørre om tale så kort tid i forveien, men det går sikkert fint Bare ikke slit deg ut med det... du kan jo gjerne si til henne på en hyggelig måte at en annen gang får hun spørre litt før... God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hardangerbrud Skrevet 11. januar 2008 #706 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Heisann, her har det skjedd mye de siste dagene. Du snuste innom dagboken til susepia og fant ut at vi hadde vært naboer før ja, riktig det Jeg må vel innom bryllupsdagboken igjen en gang, men foreløpig er det lenge nok med dette. Det må være deilig å ha fortalt det til de på jobb. Det gruer jeg meg til, jeg har fast jobb da så det er ikke noe sånt pes, men det blir litt styrete for de å skaffe vikar tror jeg. Men det er nå bare sånn det er. Når de ansetter noen som er under 30 år i fast forhold så aner de vel hva som kan vente de i årene fremover. Trist med krangling, men det er bra dere ordner opp og ikke legger dere uten å snakke til hverandre. Det er nitrist, vi unngår det, tror ikke det er så sunt. Men jeg skal innrømme at det smeller litt innimellom, og kanskje mer enn det gjorde før. Har ikke like lang lunte som vanlig på jobben tror jeg, men jeg vet ikke om det er mer merkbart enn at folk sikkert tenker at jeg er i en litt dårlig uke, bare håpe ingen begynner å tenke at uken har vart veldig lenge Å ta kritikk er vanskelig og den største fellen for min del er å gå rett i angrep for å forsvare meg selv. Er litt sår om dagen så jeg er ikke helt god på å høre noen sannhetens ord hvis jeg har gjort noe dumt. Må tenke seg om innimellom rett og slett. Endret 11. januar 2008 av myrth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. januar 2008 #707 Del Skrevet 11. januar 2008 Synes jeg leste noe om pannekaker og blåbærsyltetøy her? Det hørtes godt ut! Kos deg med det. Litt krangling kan skje de beste - vi har også våre feider. MEN, så lenge man får ordna opp fort, og begge tenker over saker og ting, så er det kanskje bare sunt? Så lenge det ikke blir krangling for ofte da. God fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. januar 2008 #708 Del Skrevet 11. januar 2008 Så herlig at sjefen din og adm.dir ble så glade! Jeg gruet meg skikkelig til å si fra til sjefen, pga jeg skulle begynne i faststilling, men hun var som sjefen din, og ble bare kjempeglad! :-D Angående tabletter så tar jeg de på en litt annen måte enn de fleste, jeg tar drikke i munnen først, og så tar jeg tabletten. Slik kjenner jeg ikke smaken av tabletten i det hele tatt. Alle synes jeg er rar som gjør dette... Det fungerer iallfall for meg Det er veldig kjedelig med slike krangler, men så lenge dere får gjort opp så går det jo bra Det er sikkert lurt å tenke litt over hva man kan forbedre, og ofte (iallfall merker jeg det) tenke meg godt om før jeg sier noe som mannen kan ta feil opp, spesielt når jeg sier noe i sinne- det er aldri lurt... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 11. januar 2008 #709 Del Skrevet 11. januar 2008 Så godt med sjef som støtter gravide ansatte, det hadde jeg også, og i perioder var han så bekymret for at jeg skulle slite meg ut at det var helt søtt...Var veldig behjelpelig med å tilrettelegge og gi oppgaver som passet en stadig voksende kropp. Håper din tar godt vare på deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 14. januar 2008 #710 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvordan har helga vært? Gikk det fint med kjøring og barnedåp og tale? Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #711 Del Skrevet 15. januar 2008 Så koselig at sjefen ble glad da, og at alt gikk greit Ikke noe koselig med krangling. Bra dere fikk ordna opp. Godt at sjefen tok det så bra, og at de var innstilt på å ha deg så lenge som mulig :-D Greit å ha sånt avklart, tærer litt når en er usikker på jobben... Kjedelig med krangling, men godt dere ordnet opp. Ha en kjempefin helg Koselig med sjefer som viser glede over at du er gravid Og kjempebra at du får beholde jobben Skulle egentlig bare mangle, men siden du går på kontrakt så kunne de jo gjort noe annet.. Kjedelig med krangler, men det er jo greit at man slværer opp igjen Alle må få lov til å være uenige innimellom!! Dere får ha en kjempefin tur i dag!! Kose dere masse i helga! Deilig å ha det avklart med jobben ja, det var litt av en lettelse Som dere sier, det burde jo være en selvfølge at det var OK, men ser jo det i et par andre dagbøker at det ikke er overalt det er like lett Godt kranglinga er over kjapt, ja. Vi kranglet mye mer før, så nå som det er såpass sjelden føles det ekstra ille når det først står på. Men jeg er også av den oppfatning at litt krangling er sunt - man er nødt til å få "blåst ut" litt innimellom! Dessuten er det jo ekstra koselig å bli venner igjen! Høres akkurat ut som meg og min kjære, dette. Han er veldig flink til å takle mine dårlige dager, mens jeg ikke tåler at han har én dårlig dag Men han blir jo så mye surere enn meg også da, på sine dårlige dager. Tror jeg Så utrolig bra at sjefen(e) tok det så fint! God helg til deg Hehe, dette høres veldig likt ut som oss, ja. Jaja, ingen er perfekt, så man får bare gjøre det beste ut av det Huff da, kjedelig å krangle!! Men bra det ordnet seg igjen mellom dere Verken jeg eller kjæresten er langsint, så vi og ordner opp veldig fort etter en krangel... er ikke noe god følelse å gå rundt å være sint og sur... Håper det blir koselig i dåpen da, selv om du er litt sliten og kvalm og sånt... enig i at det er litt dårlig gjort å spørre om tale så kort tid i forveien, men det går sikkert fint Bare ikke slit deg ut med det... du kan jo gjerne si til henne på en hyggelig måte at en annen gang får hun spørre litt før... God helg Dåpen ble veldig koselig, skriver mer om det under. Hun er litt slik av natur, den kjære venninnen min.. er ikke så god på det med å planlegge i god tid, og tar ting veldig som det kommer. Så hun glemmer ofte at ikke alle er som henne der. Hun er nok klar over det også, og jeg har sagt i fra før, men mye bedring er det ikke Jeg tar henne bare litt for hva det er der, men klart det hadde vært godt om hun hadde klart å bli bedre på sånt, også for sin egen del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #712 Del Skrevet 15. januar 2008 Heisann, her har det skjedd mye de siste dagene. Du snuste innom dagboken til susepia og fant ut at vi hadde vært naboer før ja, riktig det Jeg må vel innom bryllupsdagboken igjen en gang, men foreløpig er det lenge nok med dette. Det må være deilig å ha fortalt det til de på jobb. Det gruer jeg meg til, jeg har fast jobb da så det er ikke noe sånt pes, men det blir litt styrete for de å skaffe vikar tror jeg. Men det er nå bare sånn det er. Når de ansetter noen som er under 30 år i fast forhold så aner de vel hva som kan vente de i årene fremover. Trist med krangling, men det er bra dere ordner opp og ikke legger dere uten å snakke til hverandre. Det er nitrist, vi unngår det, tror ikke det er så sunt. Men jeg skal innrømme at det smeller litt innimellom, og kanskje mer enn det gjorde før. Har ikke like lang lunte som vanlig på jobben tror jeg, men jeg vet ikke om det er mer merkbart enn at folk sikkert tenker at jeg er i en litt dårlig uke, bare håpe ingen begynner å tenke at uken har vart veldig lenge Å ta kritikk er vanskelig og den største fellen for min del er å gå rett i angrep for å forsvare meg selv. Er litt sår om dagen så jeg er ikke helt god på å høre noen sannhetens ord hvis jeg har gjort noe dumt. Må tenke seg om innimellom rett og slett. Jeg burde vel også vært innom bryllupsdagbøkene litt innimellom, hadde vel vært greit å få planlagt litt før jeg blir høygravid og i alle fall før babyen kommer.. Men det ordner seg alltid Blir det 2009 dere satser på? Det er flere av oss som sliter med å ta kritikk, ja... Jeg er blitt veldig flink til det i jobb og tidligere skolesammenhenger, men sliter fortsatt med det privat. Men det er som du sier; det viktigste er vel å tenke seg om litt innimellom. Prøve å gjøre lunta mi også litt lenger enn den kan være.. Synes jeg leste noe om pannekaker og blåbærsyltetøy her? Det hørtes godt ut! Kos deg med det. Litt krangling kan skje de beste - vi har også våre feider. MEN, så lenge man får ordna opp fort, og begge tenker over saker og ting, så er det kanskje bare sunt? Så lenge det ikke blir krangling for ofte da. God fredag! Pannekakene var knall! Som jeg skrev over; Så er jeg helt enig i at litt krangling bare er sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #713 Del Skrevet 15. januar 2008 Så herlig at sjefen din og adm.dir ble så glade! Jeg gruet meg skikkelig til å si fra til sjefen, pga jeg skulle begynne i faststilling, men hun var som sjefen din, og ble bare kjempeglad! :-D Angående tabletter så tar jeg de på en litt annen måte enn de fleste, jeg tar drikke i munnen først, og så tar jeg tabletten. Slik kjenner jeg ikke smaken av tabletten i det hele tatt. Alle synes jeg er rar som gjør dette... Det fungerer iallfall for meg Det er veldig kjedelig med slike krangler, men så lenge dere får gjort opp så går det jo bra Det er sikkert lurt å tenke litt over hva man kan forbedre, og ofte (iallfall merker jeg det) tenke meg godt om før jeg sier noe som mannen kan ta feil opp, spesielt når jeg sier noe i sinne- det er aldri lurt... God helg! Jeg bruker samme tablettmetode som deg! Går stort sett bra da, men noen ganger er det som om den "setter seg fast" likevel, og da kommer brekningene Samboer synes også dette er fryktelig merkelig, og han skulle prøve engang.. fikk ikke helt til nei, da kom nesten all drikken ut igjen når han skulle "legge inn" tabletten Så godt med sjef som støtter gravide ansatte, det hadde jeg også, og i perioder var han så bekymret for at jeg skulle slite meg ut at det var helt søtt...Var veldig behjelpelig med å tilrettelegge og gi oppgaver som passet en stadig voksende kropp. Håper din tar godt vare på deg også! Jeg tror nok de kommer til å være flinke til det her også Heldigvis har jeg en jobb hvor jeg stort sett sitter på kontoret, med litt reising innimellom bare, så det bør jo gå greit. Men vi snakket allerede på møtet om at det er mye av jobben min jeg også kan gjøre hjemmefra dersom det skulle skjære seg helt. Jeg er jo også veldig innstilit på å få ferdigstilt prosjektene jeg arbeider med før permisjonen Hvordan har helga vært? Gikk det fint med kjøring og barnedåp og tale? Ha en fin uke tilbake til deg, helga var kjempefin, skriver mer under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #714 Del Skrevet 15. januar 2008 Da var jeg tilbake på jobb etter helga! Var to lange kjøreturer for kort tid, men vi koser oss forsåvidt mye i bil også. Bare oss to, kan prate masse sammen, og jeg får styre musikk og sitte og synge og underholde Koselig å se alle foreldre våre igjen også, selv om det er kort tid siden sist. Tydelig at de tenker endel på det å bli besteforeldre, og begge foreldreparene hadde kjøpt litt bøker og stæsj ang barn og graviditet som vi fikk Jeg har boka til Gro Nylander, På Vei, og liker den godt. Men fikk altså en til nå som virket veldig bra, og som var bygd opp på en helt annen måte. Gleder meg til å lese mer om den i dag. Samboer fikk en bok om papparollen skrevet med "fotballspråk", så det tror jeg passer ham fint Dåpen gikk kjempefint, og talen gikk bra. Folk lo på de rette plassene, og min venninne tørket et par tårer. Da anser jeg den som vellykket :-D Merket jeg ble litt rørt i kirken når vi sto fremme ved døpefonten (er det ikke det det heter?? Ser så rart ut!), det er en ganske fin sermoni. Så til det rare i helga. Jeg kjenner endel av familen til min venninne, de har vært der i oppveksten min. Noen av de har jeg ikke sett på 3 årstid, men de fleste ser jeg kanskje 1-2 ganger i året. Men det var 3 ulike av tantene og onklene hennes som så helt på egen hånd at jeg var gravid! Jeg er helt satt ut. Så man kan si at den nyheten sprakk rimelig hardt i helga.. endte derfor med at vi i full fart bestemte oss på søndagskveld at vi måtte fortelle det til mine besteforeldre også, slik at de ikke får høre det fra noen andre. De ble kjempeglade alle sammen. Det ene paret har 2 oldebarn fra før, og et på vei i tillegg til vårt. For det andre er det første oldebarnet, og det var litt ekstra stas. Men som jeg spådde tidligere, så ble strikkeoppskrifter funnet frem med en gang Formen er stort sett grei, kastet opp et par ganger i løpet av helga, men er ikke så ofte kvalm lenger synes jeg. Nå må jeg jobbe litt - mye å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. januar 2008 #715 Del Skrevet 15. januar 2008 Høres ut som dere har hatt en fin helg. Godt talen ble vellykket. Ikke den enkleste talen å ta sånn på kort tids varsel. Men godt folk lo når de skulle. Kan tenke meg de kommende besteforeldrene og oldeforeldrene syntes det var stas. Rart det at noen ser så lett at man er gravid. Har ei her på jobben også som bare vet det. Hun sier det er noe med ansiktet hun ser det på... Første gangen jeg var gravid så hun det før jeg var sikker selv Men hun sier ikke noe før du forteller det selv da, så veldig grei sånn. Ha en din dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 15. januar 2008 #716 Del Skrevet 15. januar 2008 Er rart det hvordan noen bare ser at man er gravid. Var noen jeg fikk litt sjokk over og som så det da jeg var 11 uker på vei og jeg syns ikke det så ut som om jeg var gravid, så hvordan dem ser det aner jeg ikke Nå er det ikke så vanskelig å se lenger, og enda vanskeligere å skule, men nå er jeg stolt av magen min så er vel ikke akkurat noe jeg prøver på Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. januar 2008 #717 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg bruker samme tablettmetode som deg! Går stort sett bra da, men noen ganger er det som om den "setter seg fast" likevel, og da kommer brekningene Samboer synes også dette er fryktelig merkelig, og han skulle prøve engang.. fikk ikke helt til nei, da kom nesten all drikken ut igjen når han skulle "legge inn" tabletten Jøss, gjør du?! Aldri hørt om noen andre før, jeg! Rare mennene... mannen min synes også jeg er rar Morsom samboer som ikke greide det, så sikkert komisk ut Så bra at dåpen gikk bra! Høres ut som talen din var fin og gikk slik den skulle Det er så rart med folk som ser at man er gravid! Som sagt har jeg også blitt utsatt for en slik person,ble helt satt ut jeg... Morsom egenskap å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. januar 2008 #718 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei, MellonCollie! Her er det lenge siden jeg har vært ... Helgen hørtes kjempefin ut! Dåp er i grunnen en ganske fin seremoni, ja - jeg synes det er så fint i de kirkene hvor presten løfter opp barnet og ber menigheten ønske det velkommen! Det gjorde de med niesen min, og jeg hadde aldri sett det før, men forstår at det visstnok er ganske vanlig nå? En kollega av meg påsto hardnakket at han hadde en "gravid-radar" og kunne se på jenter når de var gravide, men jeg avslørte bløffen hans - han ble helt satt ut da jeg sa jeg var gravid, selv om jeg ga ham mange hint! Men det finnes åpenbart noen som har "evnen", ja - spooky! Håper du har det bra, ikke stresser og ikke kaster opp altfor mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #719 Del Skrevet 15. januar 2008 Høres ut som dere har hatt en fin helg. Godt talen ble vellykket. Ikke den enkleste talen å ta sånn på kort tids varsel. Men godt folk lo når de skulle. Kan tenke meg de kommende besteforeldrene og oldeforeldrene syntes det var stas. Rart det at noen ser så lett at man er gravid. Har ei her på jobben også som bare vet det. Hun sier det er noe med ansiktet hun ser det på... Første gangen jeg var gravid så hun det før jeg var sikker selv Men hun sier ikke noe før du forteller det selv da, så veldig grei sånn. Ha en din dag Er rart det hvordan noen bare ser at man er gravid. Var noen jeg fikk litt sjokk over og som så det da jeg var 11 uker på vei og jeg syns ikke det så ut som om jeg var gravid, så hvordan dem ser det aner jeg ikke Nå er det ikke så vanskelig å se lenger, og enda vanskeligere å skule, men nå er jeg stolt av magen min så er vel ikke akkurat noe jeg prøver på Ha en fin dag Ja, jeg er fortsatt utrolig satt ut av det der. Har lest litt rundt på nett, og de fleste sier jo at det er noe med ansiktet, noe uforklarlig. Føler ikke akkurat at det står gravid i panna mi selv etter nøye granskning i går, men noe er det tydeligvis Håper bare at ikke det sprer seg så veldig likevel, jeg er ikke klar for at "alle" skal vite noe. Hadde mest lyst til å vente med besteforeldrene også. Plutselig føler jeg dette er helt ute av min kontroll Skjønner nå godt hva folk har ment når de har sagt at det føles så altfor privat å skulle prate om enda, jeg er slett ikke komfortabel med å snakke med "hvem som helst" om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #720 Del Skrevet 15. januar 2008 Jøss, gjør du?! Aldri hørt om noen andre før, jeg! Rare mennene... mannen min synes også jeg er rar Morsom samboer som ikke greide det, så sikkert komisk ut Så bra at dåpen gikk bra! Høres ut som talen din var fin og gikk slik den skulle Det er så rart med folk som ser at man er gravid! Som sagt har jeg også blitt utsatt for en slik person,ble helt satt ut jeg... Morsom egenskap å ha! Jeg har heller aldri sett noen gjøre sånn før! Men det funker da, så da har vi begge to tenkt ut noe lurt Det så ganske artig ut når han prøvde ja, vann ut av munnen og ingen tablett inn Hei, MellonCollie! Her er det lenge siden jeg har vært ... Helgen hørtes kjempefin ut! Dåp er i grunnen en ganske fin seremoni, ja - jeg synes det er så fint i de kirkene hvor presten løfter opp barnet og ber menigheten ønske det velkommen! Det gjorde de med niesen min, og jeg hadde aldri sett det før, men forstår at det visstnok er ganske vanlig nå? En kollega av meg påsto hardnakket at han hadde en "gravid-radar" og kunne se på jenter når de var gravide, men jeg avslørte bløffen hans - han ble helt satt ut da jeg sa jeg var gravid, selv om jeg ga ham mange hint! Men det finnes åpenbart noen som har "evnen", ja - spooky! Håper du har det bra, ikke stresser og ikke kaster opp altfor mye! Det var hele 6 barnedåper under denne gudstjenesten, så det gikk litt unna, og de gjorde ikke sånn du beskrev her. Men det var uansett fint det som var Hehe, det er tydeligvis ikke alle som har evnen selv om de tror det nei! Hun ene i helga sa hun brukte å se det, men gjerne ikke så tidlig. Så hun ble overrasket når jeg sa hvor kort jeg var på vei. Prøver å stresse ned alt jeg kan, så alt er bra takk Men merker jeg tar litt mer pauser på jobb enn vanlig, og med så travle dager blir det da lett å ta en time med jobb på kveldstid også for å få ting unna. Så lenge jeg orker det, så er det vel like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg